loading...
تورگردان
حسینی بازدید : 52 سه شنبه 16 شهریور 1400 نظرات (0)
سفری به یادماندنی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها ، امام رضا (علیه السلام)
سفری به یادماندنی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها ، امام رضا (علیه السلام)

آقاجونم برات گِدا اومِدِس / یه گدا اِز همین وَرا اومِدِس / بسکی اینجا مریض میاد و میرِد / بازم اِز را یه مُبتلا اومِدِس / نه که دیدِس شوما طبیبی همه‌ی / با یه مُشت دردی بی دِوا اومِدِس / گرچه دردی دِلاش زیاده ولی / نگو اینجا برا شِفا اومِدِس / اومِدِس محظی خاطری خودتون / اومِدِس گرچه بی حَیا اومِدِس

شیعیان از دیرباز توجه ویژه ای به تور مشهد داشته اند. به همین مناسبت و به دلیل استقبال روز افزون مردم از این سفر زیارتی، شهر مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام نامیده شده است. مردم در تنگناها و مشکلات و سختی‌ ها به مشهد مراجعه کرده و خواسته های خود را با واسطه کردن ائمه از خدا طلب می کنند. زمانی که در این بارگاه نورانی مشغول زیارت می شوی، می توانی به راحتی لهجه شیرین اصفهانی هایی را که زمزمه می کنند، تشخیص بدهی. مردم شریف اصفهان از دیرباز علاقه زیادی به پابوسی امام هشتم داشته و دارند. این مردم سالانه از راه های مختلف به صورت تور زمینی یا تور هوایی خود را به مشهد می رسانند. علاقه این مردم به تور زیارتی مشهد از اصفهان را می توان از تعداد زیاد زائرسراها و حسینیه های اصفهانی ها در مشهد دریافت. به همین مناسبت تور مشهد از اصفهان از پر مخاطب ترین نوع سفرهای شهر مشهد به شمار می رود. شهر مشهد علاوه بر موضوع زیارت امکانات و جاذبه های تفریحی، طبیعی و تاریخی متعددی پیش روی علاقمندان به سفر قرار داده است. این همه سبب شده مسافری که به مشهد می آید گزینه های زیادی از جاهای دیدنی مشهد پیش رویش داشته باشد تا سفری به یادماندنی را برای خود و همراهانش رقم بزند.

مسیرهای ارتباطی تور مشهد از اصفهان

فاصله مشهد تا اصفهان 1245 کیلومتر و با خودروی شخصی، بدون توقف، حدود 11 ساعت و 47 دقیقه است. برای استفاده از خوردوی شخصی و افتادن در جاده، 4 مسیر پیش روی شماست که از مسیرهای طبس، نیشابور یا قم باید عبور کنید. بعضی از این جاده ها یک طرفه و امن تر و بعضی خلوت تر یا نزدیک تر است. انتخاب با خود شماست که کدام راه را انتخاب کنید. برای طی کردن مسیر مشهد اصفهان با قطار حدود 1484 کیلومتر مسیر ریلی را باید پیمود و بعد از 18 ساعت به مقصد رسید. ایستگاه های قطار اصفهان به مشهد شهرهای سیستان، هرند، ساسان، ورزنه، عقدا، چادر ملو، ارژنگ، طبس، تربت حیدریه، تربت، کاشمر و فریمان است. مسافرانی که قصد داشته باشند به یکی از این شهرها سفر کنند می توانند از قطار مشهد اصفهان استفاده کنند.

راحت ترین قطارهای این مسیر قطارهای نیمه لوکس 4 تخته نور و چهارتخته VIP  است که زیر نظر شرکت رجا فعالیت می کنند. به علاوه قطارهای 4 تخته غزال و 4 تخته غدیر نیز در این مسیر تردد دارند. مسیر مشهد اصفهان قطار سریع السیر ندارد.

« رزرو تور زمینی مشهد از اصفهان با قطار »

برای سفر به مشهد اصفهانی ها با گزینه سریع تری هم روبرو هستند. مسیر هوایی اصفهان به مشهد و مشهد به اصفهان همه روزه در جریان است. مسیر مشهد اصفهان با هواپیما، حدود 833 کیلومتر است و 1 ساعت و 36 دقیقه طول می کشد. قیمت بلیط مشهد از اصفهان بسته به اینکه با کدام یک از وسایل ارتباطی قصد سفر داشته باشید متفاوت است.

ارزانترین تور مشهد از اصفهان هوایی در سایت تورگردان موجود است ، اما اگر الویت شما به حداقل رساندن هزینه در سفر به مشهد است ، بهترین گزینه تور زمینی مشهد از اصفهان است که با بهترین قطارها در مسیر اصفهان مشهد برگزار میگردد.

سالانه بالغ بر 25 میلیون گردشگر با تور مشهد به این شهر عزیمت می کنند. در این میان بخش مهمی از این مسافران را مردم اصفهان تشکیل می دهند. اصفهانی ها بیشتر در هتل های اطراف حرم در مشهد یا در زائرسراها، مهمانسراها و انواع اقامتگاه ها مستقر می شوند. بعضی شهرها برای خود در مشهد حسینیه ها و مساجدی دارند که بخشی از آن برای استقرار گروهی در نظر گرفته شده ولی اینگونه اقامت کردن و روی زمین خوابیدن، برای بیشتر افراد سخت است. آن دسته افرادی که تمایل دارند سفر راحت تری داشته باشند باید پیش از رسیدن به مشهد، هتل یا مهمانسرایی را رزرو کنند. هتل های مشهد در نقاط مختلفی از شهر وجود دارند. آن هایی که نزدیک به محدوده حرم هستند معمولا قیمت بیشتری دارند ولی خوشبختانه تنوع زیاد این هتل ها باعث شده با هر سطح درآمدی بتوان هتلی برای اقامت انتخاب کرد. بعضی خیابان های منتهی به حرم مثل خیابان نواب صفوی(پایین خیابان) و خیابان طبرسی به مناطق کم برخوردارتر و بعضی به مناطق اصیل تر و گران تر منتهی می شوند. با این همه در هر یک از آن ها هتل هایی برای همه بودجه ها یافت می شود. برای مثال گران ترین هتل های مشهد در خیابان امام رضا به چشم می خورد ، تور مشهد از اصفهان هتل های مجلل درویشی و هتل قصر طلایی که جزو لوکس ترین هتل های کشور به شمار می روند در همین خیابان واقع شده اند. بازار رضای مشهد نیز در همین خیابان قرار گرفته است. در خیابان شیرازی نیز هتل هایی لوکس و 5 ستاره همچون هتل مدینه الرضا ساخته شده است. با این همه هتل های پنج ستاره دیگری مثل هتل کوثر ناب و هتل پارسیس در خیابان وحدت میانه بلوار طبرسی و خیابان نواب وجود دارد ولی به اندازه هتل های خیابان شیرازی و امام رضا به حرم نزدیک نیستند.

جاذبه های تور مشهد از اصفهان

در تور مشهد از ‌اصفهان قبل از هر چیز زیارت امام هشتم(ع) افراد را جذب می کند چرا که مسافران مشهد به امید پیوند زدن قلبشان به پنجره فولاد حرم به این شهر می آیند. با این همه علاوه بر زیارت می توان در وقت های خالی خود سری هم به جاذبه های گردشگری مشهد زد. چه تنها به این سفر آمده باشید و چه همراه داشته باشید بدون شک به لحظاتی برای خوش گذراندن و تفریح و هیجان نیاز دارید. جاهای دیدنی مشهد فراوان است ولی متاسفانه بیشتر افراد آن ها را نمی شناسند. از دیدنی ها و جاذبه های درون حرم که بگذریم در خیابان های مختلف شهر و مناطق اطراف مشهد دیدنی های متنوعی انسان را فرا می خواند. هر کس با توجه به سلیقه اش برای بازدید از این اماکن برنامه ریزی می کند. از مهمترین جاذبه های مشهد می توان به مجموعه های آبی مثل سرزمین پارک ساحلی آفتاب، سرزمین موج های خروشان، استخر، سونا و حمام ترکی هتل قصر طلایی مشهد؛ ییلاقات شاندیز، کنگ، طرقبه، زشک، عنبران، دهبار، جاده چناران، ارتوکند، اخلمد و آب قند؛ تله کابین، تله سیژ و قایق سواری در چالیدره؛ پیست اسکی شیرباد؛ پاراگلایدر و پاراموتور؛ تونل باد صبا؛ شهربازی ها؛ خانه داروغه وخانه ملک؛ موزه ها؛ مدارس تاریخی؛ مساجد و... اشاره کرد.

علاوه بر جاذبه های متنوعی که در تور زمینی مشهد قرار دارد ‌اصفهانی های عزیز می توانند از جاذبه های بین راهی در استان یزد همچون کال جنی، چشمه مرتضی علی، باغ گلشن و کویرهای طبس لذت ببرند. به علاوه در این مسیر جاذبه های تاریخی متعددی در شهرهای کاشمر، تربت، تربت حیدریه و فریمان وجود دارد که می توانند از آن دیدن کرده با یک تیر چند نشان بزنند.

از مهمترین و لذیذ ترین بخش های تور مشهد، رستوران گردی و تور غذا است. مشهد بهترین رستوران ها و خوشمزه ترین غذاهای مجلسی کشور را دارد. هر کس طعم شیشلیک و شوله مشهدی را چشیده باشد عاشق آن خواهد شد. از آن جایی که خود مشهدی ها علاقه زیادی به رفتن به رستوران دارند، غذاخوری ها در شهر مشهد روز به روز اضافه می شود. به ویژه غذاخوی ها و کبابی های مناطق ییلاقی مثل رستوران های شاندیز و طرقبه حال و هوای دیگری دارد. افرادی که برای عوض کردن آب و هوا به ییلاقات رفته باشند می توانند رستوران صفدر شاندیزی، رستوران حاج حسن شاندیز، رستوران ارم و... را ببینند. رستوران های شاندیز مشهد آنچنان شهرت یافته اند که شعبه های متعددی از آن ها با همین نام ها در شهرهای پر گردشگر مثل کیش و تهران احداث شده اند. مهمترین غذای رستوران های شاندیز، شیشلیک است. همچنین مهمترین رستوران های مشهد که از قدیم معروف بوده اند، رستوران رضایی با کباب های معروف، رستورانِ پسرانِ کریم مشهد با چلو ماهیچه های دندان گیر و رستوران معین درباری می باشند. رستوران های جدیدی که طرفداران زیادی پیدا کرده اند از قبیل رستوران های سدروس، رستوران باغ زیتون، رستوران بام کوهسر، رستوران برکت کباب؛ رستوران معلق در دهکده شاندیز، رستوران الماس در نزدیکی حرم، رستوران بابا قدرت در مجموعه گردشگری سنتی؛ رستوران راستگو و... می باشند.

مهمترین فست فودهای مشهد عبارتند از: بابا دنر با غذاهای ترکی، رستوران ایتالیایی لیو با منوی پنه، پننی و... مهمترین رستوران های عربی مشهد عبارتند از: لیالی لبنان، لیالی فرات، نسیم لبنان، فست فود بعلبک و... مهمترین کافه های مشهد عبارتند از: کافه سیلوانا در بلوار ملک آباد مشهد، کافه کیوسک با طراحی جذاب و زیبا و کافه کوک در بلوار خیام مشهد، کافه رستوران سیکس کلاب و...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 290
  • بازدید سال : 1,106
  • بازدید کلی : 2,787