loading...
تورگردان
حسینی بازدید : 47 پنجشنبه 11 شهریور 1400 نظرات (0)

برای خیلی از افراد پیش آمده که هنگام سفر به شهرهای بزرگ مردد می شوند که کدام یک از هتلهای آن شهر را انتخاب کنند. به خصوص اگر آن شهر هتل هایی خاص و مشهور داشته باشد که باهم برابری کنند. سفر به مشهد از آن سفرهایی است که گردشگران را با چنین چالشی مواجه می کند. قشری خاص از مسافران مشهد هستند که ترجیح می دهند در سفر به این شهر بهترین هتل ها را انتخاب کنند ولی بین هتل هایی مثل هتل درویشی، هتل قصر و هتل قصر طلایی نمی توانند یک کدام را انتخاب کنند. این سه هتل از بهترین هتل های مشهد و حتی کل کشور محسوب می شوند و به دلیل نزدیکی به حرم مطهر طرفداران پر و پا قرصی دارند. در ادامه به مقایسه این سه هتل پرداخته ایم تا انتخاب کردن را برای گردشگران تور مشهد آسان سازیم.  

 

مقایسه هتل های دوریشی و قصر

 

هتل درویشی، هتل بین المللی قصر و هتل قصر طلایی هر سه جزو هتل های پنج ستاره  و برترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می شوند و هر سه در خیابان امام رضا قرار گرفته اند. این خیابان از مناطق مشهور مشهد و منتهی به حرم مطهر است. بیشتر هتل ها و مراکز اقامتی شهر در این خیابان قرار گرفته و بازار رضا یعنی بازار سنتی شهر هم در همین منطقه قرار گرفته است. در ادامه موقعیت این هتل ها را بیشتر شرح می دهیم.

 

 

کدام یک از هتل ها به حرم مطهر نزدیک ترند؟

 

هتل قصر از همه هتل های پنج ستاره مشهد در خیابان امام رضا به حرم مطهر نزدیک تر است. هتل بین المللی قصر بین خیابان امام رضا 14 و 16 قرار گرفته است. افرادی که به مشهد سفر کرده باشند به خوبی می دانند که این خیابان بسیار طولانی است. ابتدای این خیابان از حرم مطهر شروع می شود و بعد از عبور از سه میدان اصلی بیت المقدس، میدان بسیج و میدان 15 خرداد در آخر به ترمینال مسافربری یعنی خیابان امام رضای 69 می رسد. بنابراین همینکه یک هتل در خیابان امام رضا قرار داشته باشد به معنی نزدیکی به حرم نیست ولی تقریبا جزو مسیرهای سرراست و محدوده حرم محسوب می شود.

 

مقایسه فاصله های هتل های نزدیک به حرم

هتل بین المللی قصر از هتل درویشی و قصر طلایی به حرم نزدیک تر است

 

هتل بین المللی قصر طلایی مشهد بین امام رضای 34 و 36 قرار گرفته و به بنای با ابهتش به خصوص در شب ها از خیابان هایی مثل سیدی و محدوده سینما اطلس به خوبی پیداست. بنابراین بین این سه هتل، هتل قصر طلایی از حرم دورتر است چرا که هتل درویشی مشهد بین این دو قرار گرفته است. آدرس هتل مجلل درویشی بین امام رضا 24 و 26 است. هر سه هتل جزو هتل های پنج ستاره نزدیک به حرم به شمار می روند.

 

 

کدام یک از هتل های درویشی، قصر و قصر طلایی مجلل ترند؟

 

به این سوال نمی توان به سادگی پاسخ داد چرا که هر سه هتل جزو برترین هتل های مشهد با برترین امکانات محسوب می شوند. هتل درویشی مشهد تنها هتل آتریوم شرق کشور به شمار می رود. آتریوم به سبکی از طراحی گفته می شود که در آن یک فضای باز و میانی احداث می شود و سایر عناصر با اطراف اپآن شکل می گیرد. این شیوه به نورگیری و زیبایی هتل درویشی کمک شایانی کرده است. ضمن اینکه طرح مدرن نما و لابیو  بخش هایی مثل رستوران را منحصر به فرد کرده است. کمتر واحد اقامتی یا حتی تجاری در ایران توانسته است چنین طرحی را به خوبی پیاده کند. این در حالی است که هتل درویشی اتاق ها و سوئیت های منحصر به فردی با تم چین، عرب، هند، مصر، ایران اسلامی و ایران باستان دارد. بعد از آن هتل های دیگری نیز در مشهد این شیوه را ادامه دادند.

 

مقایسه هتل های مشهد

دکوراسیون گران قیمت هتل درویشی

 

مجلل بودن هتل قصر طلایی از نمای بیرونی اش کاملا پیداست. شب ها هتل نورپردازی شده و به نمایی طلایی رنگ و درخشان تبدیل می شو که از دوردست ها نمیان شده و به بنای شاخص در مشهد تبدیل می شود. هتل اتاق ها و سوئیت هایی بسیار شیک و لوکس با سرویس هایی مجلل را از آن خود کرده است. انواع سودیت های قاجاری، پرنسس رویال، پانورامای تراس دار، پرنسس، لندسکیپ، جونیور و... هر کدام حرف هایی برای گفتن دارند.

 

مقایسه هتل های مشهد

نمای زیبا و طلایی هتل بین المللی قصر طلایی

 

هتل بین المللی قصر مشهد نمایی پلکانی و تراس دار داشته و از این نظر به راحتی قابل تشخیص است. تجمل و شکوه این هتل از بیرون دست کمی از شکوه بنا از داخل ندارد. هتلی پنج ستاره که رستوران های خاص و منحصر به فرد، انواع اتاق ها و سوئیت ها با طرح هخامنشی، قاجار، پرنسس روم، کلاسیک، پرزیدنت و غیره دارد و برای میزبانی از گردشگران و زائران ایرانی و خارجی احداث شده است.

 

مقایسه هتل های مشهد

لابی مجلل هتل بین المللی قصر

 

 

کدام یک از هتل ها، قدیمی تر می باشند؟

 

هتل بین المللی قصر مشهد از سال 1357 آغاز به کار کرده است و با این حساب جزو قدیمی ترین هتل های مشهد است و طبیعتا بین سایر هتل های پنج ستاره نیز از همه قدیمی تر است. این هتل در سال 1396 بازسازی شده و با امکانات و استانداردهای روز در صنعت هتلداری تجهیز گردیده است. این هتل پیش از بازسازی یعنی در سال 1394 به عنوان واحد نمونه انتخاب شده است. این هتل قدیمی به اندازه سابقه کاری اش در زمینه خدمتگزاری به میهمانان تور مشهد با سابقه است و بهترین پرسنل هتلداری را آموزش داده و وارد این شهر کرده است.

هتل بین المللی قصر طلایی در سال 1389 افتتاح شده است و هتل درویشی از سال 1390 آغاز به کار کرده است. بنابرین این دو هتل اخیر تقریبا نزدیک به هم افتتاح شده اند و می توان گفت رقبای اصلی هم محسوب می شوند چرا که بسیاری از امکاناتشان مشابه است. با این همه باز هم مسافران مشهد برای انتخاب بین این سه هتل قدرت تصمیم گیری شان را از دست می دهند.

 

هتل بین المللی قصر

هتل بین المللی قصر از سال 1357 افتتاح شده است

 

هتل درویشی

هتل درویشی مشهد از سال 1390 آغاز به کار کرده و تازه تاسیس تر از سه هتل دیگر است

 

قصر طلایی

هتل قصر طلایی در سال 1389 و کمی قبل از هتل درویشی افتتاح شده است

 

استخر در هتل های درویشی، قصر و قصر طلایی مشهد

 

هر سه هتل از مجموعه آبی برخوردار می باشند که علاوه بر میهمانان هتل، ساکنان مشهد نیز می توانند از آن ها استفاده کنند چرا که بعضی از امکانات این استخرها همچون حمام ترکی و اسپا جزو لاکچری ترین و گران ترین امکانات آبی شهر مشهد محسوب می شوند. استفاده از مجموعه آبی هتل درویشی و هتل قصر طلایی برای میهمانان رایگان است ولی شرایط استفاده از استخر در تور مشهد هتل بین المللی قصر بر طبق تعرفه هتل است.

 

سالن ماساژ هتل قصر طلایی

ماساژ در هتل قصر طلایی

 

اتاق ماساژ هتل درویشی مشهد

اتاق ماساژ هتل درویشی مشهد

 

ماساژ هتل قصر طلایی 

اتاق ماساژهتل قصر طلایی

 

طبیعتا این مجموعه ها با وجود برخورداری از امکانا متعدد اسپا و سونا و جکوزی در زمینه ابعاد استخر به پای استخرهای حرفه ای شنا نمی رسند چرا که بیشتر مجموعه ای تفریح محسوب می شوند و نه استخری حرفه ای برای ورزشکاران. هتل بین المللی قصر نیز خدماتی همچون اسپا و ماساژ  دارد ولی هتل درویشی به خدمات تخصصی اسپا و ماساژ معروف تر است. استخر شیک و تمیز در تور مشهد هتل قصر طلایی نیز به سونا، جکوزی، حمام ترکی و انواع ماساژ مجهز شده است.   

 

 

رستوران های کدام یک از هتل ها بهتر است؟

 

سه هتل درویشی، قصر و قصر طلایی برترین امکانات هتلی را از آن خود کرده است. هر سه هتل از رستوران با ظرفیت بیش از 400 نفر برخوردارند ولی بعضی از آن ها رستوران های بیشتری دارند. تور مشهد هتل درویشی تنها با یک رستوران همراه است و آن هم رستوران آتریوم با ظرفیت 400 نفر است.

 

رستوران هتل درویشی

رستوران آتریوم هتل درویشی

 

رستوران هتل قصر

یکی از رستوران های هتل بین المللی قصر

 

سالن اشراف هتل قصر طلایی

سالن اشراف هتل قصر طلایی

 

برخلاف درویشی هتل های قصر و قصر طلایی رستوران های بیشتری دارند. هتل قصر طلایی از هفت رستوران از جمله هتل های بام، ترمه، ترنم، پنج قاره، پرستیژ و ضیافت برخوردار است. ظرفیت رستوران اصلی این هتل 600 نفر است. هتل بین المللی قصر مشهد علاوه بر رستوران بام، رستوران های مرسده، سنتی، رستوران دریایی و رستوران قصر است. رستوران اصلی هتل بین المللی قصر مشهد برای 450 نفر ظرفیت دارد. استفاده از این رستوران ها برای میهمانان هتل و مشهدی ها آزاد است.

 

مالک هتل درویشی مشهد و مالک هتل قصر طلایی

 

مالک هتل قصر طلایی مشهد مرحوم حاج محمود سزاوار بندی است. در حال حاضر فرزند ایشان آقای امیر سزاوار بندی مالکیت و مدیریت هتل را به عهده گرفته است. به گفته مالک فعلی هتل قصر طلایی ( آقای امیر سزاوار بندی) شغل اجدادی ایشان گچبری بوده است. اصالت آن ها هم شیرازی بوده که جد ایشان به نام استا مراد گچ بر، در شیراز معروف بوده اند. استا مراد به قدری زیبا و تمیز گچ بری می کرده است که آوازه اش به خراسان و آستان قدس رضوی می رسد. از این رو از استا مراد دعوت می کنند کارهای گچ بری حرم مطهر را بر عهده بگیرد.

حاج محمود اوایل انقلاب زمینی را در نزدیکی چهارراه دانش خریداری می کند و آن را تبدیل به پاساژ می کند. متاسفانه یا خوشبختانه مغازه ها به فروش نمی رسد و کار ایشان و به کسادی می رود. یک روز زائری به او مراجعه می کند و درخواست می کند یکی از مغازه را برای ماندن در آن به جای مسافرخانه به او اجاره دهد. بعد از او این پاساز معروف می شود  و دیگران هم برای اجاره به آنجا مراجعه می کنند. اینچنین این پاساژ به مسافرخانه تبدیل می شود و کم کم در آن سرویس بهداشتی و حمام هم برای رعایت حال مسافران احداث می کند.

بعد از چند هفته پاساژ مجوز کسب می کند و به هتلی درجه دو تبدیل می شود. بعد از 12 سال، در سال 1374 هتل دو ستاره بین المللی قصر تبدیل به هتلی 4 ستاره می شود. بعد از آن دومین هتل حاج محمود سزاوار به نام هتل قصر طلایی ساخته می شود.

مدیر عامل و مالک هتل درویشی مشهد آقای علی درویشی است. وی در راستای فعالیت های گردشگری اش بعد از احداث هتل مجلل درویشی به احداث آژانس گردشگری، انتشارمجله گردشگری و افتتاح دانشگاه علمی-کاربردی درویشی و... مبادرت ورزید. از مدیرعاملان این هتل می توان به مهندس امینیان اشاره نمود که در دانشگاه علمی کاربردی درویشی نیز تدریس می کند. مدیر کل فعلی هتل مجلل درویشی نیز شخصی به نام آقای باقر نژاد می باشد. 

 

 

 

نتیجه گیری

هتل درویشی، هتل قصر و هتل قصر طلایی هر سه جزو برترین هتل های مشهد به شمار می روند که به دلیل امکانات عالی و نزدیکی به حرم مطهر با استقبال خوبی از سوی گردشگران ایرانی و خارجی مواجه می شوند. این سه هتل در یک راسته از خیابان امام رضا قرار گرفته و از انواع اتاق ها و سوئیت های منحصر به فرد با تم ها و طراحی های مختلف برخوردارند. هتل قصر از همه هتل های قدیمی تر و هتل درویشی تازه تاسیس تر است. امکانات اسپا و ماساژ در هتل درویشی و قصر طلایی قابل توجه تر است.

هتل درویشی به اندازه هتل های قصر و قصر طلایی رستوران های متعددی ندارد ولی رستوران آتریوم آن از نظر زیبایی و کیفیت غذا با برترین رستوران های مشهد و برترین هتل های کشور برابری می کند. 

هر سه هتل جزو مجلل ترین هتل ها محسوب می شوند. هتل درویشی از نظر نمای ظاهری و طراحی آتریوم خاص تر است ولی اتاق های همه هتل ها مجلل و دکوراسیونی منحصر به فرد دارد. هر فرد با توجه به سلیقه اش می تواند یکی از این واحدهای اقامتی را برگزیند. 

 

برای رزرو تورهای مشهد به صورت اقتصادی یا لوکس و لاکچری با تورگردان همراه باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 1,115
  • بازدید کلی : 2,796