loading...
تورگردان
حسینی بازدید : 54 یکشنبه 24 بهمن 1400 نظرات (0)

شاید برای خیلی از ما هزینه ای که بعضی ها برای اقامت در یک هتل لاکچری می کنند عجیب باشد ولی این موضوع برای بیشتر افراد نوعی تفریح است. افرادی که به تجمل و امکانات لوکس علاقه دارند هیچ چیز برایشان لذت بخش تر از این نیست که در سفرشان اقامتی همه‌چیزتمام در هتلی گران قیمت داشته باشند. البته هیچ کس از رفاه بدش نمی آید. شما خودتان روی تختی خوب با منظره ای ایده آل بهتر خوابتان می برد یا در اتاقی که استرس حشرات گزنده یا آلودگیِ ملحفه هایش را دارید. امروز می خواهیم سری بزنیم به لاکچری ترین هتل های ایران تا اگر روزی خواستید اقامتی لوکس را تجربه کنید بدانید چه خدماتی را باید از هتل ها مطالبه کنید.

قبل از شروع مقاله باید گفت شما میتوانید تمامی این هتل ها را از طریق سایت تورگردان رزرو نمایید و تمامی هتل های لوکس کیش در تور کیش این سایت موجود می باشد.

 

 

1.هتل لاکچری ترنج کیش

 

اگر اهل سفرهای خارجی و رفتن به نقاط ساحلی و تفریحی جهان باشید لابد متوجه شده اید که هتل های آبی یا بهتر بگوییم هتل های روی آب از لاکچری ترین هتل ها در صنعت توریسم به شمار می روند. اتاق های این هتل ها همچون جزیره ای در میان آب قرار می گیرند و گردشگران جهان برای آن ها سر و دست می شکنند. جالب است بدانید که این نوع هتل ها در کیش نیز احداث شده اند و امکاناتی برابر با هتل های آبی جهان ارائه کرده اند. هتل لاکچری ترنج کیش با چشم اندازی خیره کننده از بهترین و شفاف ترین آب های مروارید خلیج فارس مجموعه ای بی نهایت چشم گیر است. شاید اگر عکس آن را برای اولین بار دیده باشید باور نکنید که این مجموعه در ایران است. مهمان ها می توانند از درون اتاق هایشان کف دریا را ببینند. اگر شانس بیاورند و آبزیان منحصر به فرد جزیره از زیر اتاقشان رد شوند خیلی صحنه خاطره انگیزی خواهد شد.

 

هتل لاکچری

 

هتل ترنج کیش با هتل های دریایی جهان برابری می کند.  تصویر هوایی آن مثل یک ترنج یا بته‌جقه و شبیه به هتل دریایی مالدیو است. هتل ترنج نه تنها ظاهری زیبا در پیوند با طبیعت دارد از نظر امکانات نیز سنگ تمام گذاشته است. به هر قیمتی که شده یک بار در عمرتان باید اقامت در این هتل را تجربه کنید. شک نکنید که چند سال به عمرتان اضافه خواهد شد. در حاشیه مجموعه، انواع تفریحات دریایی جزیره کیش از غواصی و پاراسل و شاتل تا شنا فراهم است، ولی جای نگرانی نیست، هیچ چیز آرامش محدوده اتاق های هتل را به هم نمی زند. نکته آخر اینکه رستوران ‌های هتل بهترین منوی غذایی را پیش روی شما قرار می دهند.

 

هتل لاکچری

 

یک شب اقامت در سوئیت دو نفره رویال رو به غروب در هتل ترنج در تابستان 99 حدود 3.180000 تومان آب می خورد. سوئیت چهارنفره امپریال این هتل نیز در سال 98 شبی 4.800000 تومان بود (نرخ جدید نیازمند استعلام است).

برای تهیه و رزرو تور کیش اینجا کلیک کنید.

 

برای رزرو و مشاهده قیمت تور کیش هتل ترنج

کلیک کنید 

2. هتل مجلل درویشی

 

در مشهد نمی توان طبیعت گردی کرد، از تفریحات دریایی لذت برد یا به یک کنسرت موسیقی رفت ولی می توان با کمی لاکچری‌بازی در هتل ها و رستوران های اعیانی، حس خوب پولدار بودن و لذت غذاهای دلپذیر را تجربه کرد. اگر مورمورتان می شود که این حس را درک کنید بهتر است برای اقامت در هتل درویشی مشهد دست به کار شوید. هتل لاکچری درویشی مشهد ۲۵ طبقه است و بهترین امکانات اقامتی در سطح جهانی را به گردشگران ارائه می کند. معماری هتل به اندازه ای لوکس و مجلل هست که شما را حیرت زده کند. می توانید به این موضوع که در یکی از بلندترین هتل‌ های ایران اتاق رزرو کرده اید افتخار کنید و پُزش را به دوست و رفقا بدهید.

 

این را نیز می پسندید: لیست کامل جاهای دیدنی مشهد که تا به حال به گوشتان نخورده است. 

 

 

هتل لاکچری

 

هتل مجلل درویشی تنها هتل ایتریوم شرق کشور است. اگر نمی دانید ایتریوم چیست باید بگویم که من هم به عمرم این اسم را نشنیده بودم ولی هنگام نوشتن این مقاله متوجه شدم که در معماری به فضاهای باز و بزرگی که میان ساختمان ‌ها وجود دارد آتریوم یا ایتریوم می ‌گویند که برای گرفتن نور بیشتر و تهویه بهتر تعبیه می شود. اگر بخواهیم از تازه های معماری هتل درویشی بگوییم باید به رستوران روف گاردن، رستوران سقف شیشه‌ ای، لمکده سنتی و دیگر امکانات تفریحی و رفاهی آن اشاره کنیم. مجموعه آبی هتل درویشی نیز فضایی لاکچری با گران ترین نوع خدمات است. برای نمونه حمام ترکی vip آن به طرز قابل توجهی گران تر از همه حمام ترکی های کشور است. خبر خوب اینکه مشهدی ها هم می توانند در تور مشهد از امکانات رستوران ها و بخش های تفریحی هتل درویشی بهره مند شوند. با همه این همه حدس آن که اتاق های رویال و وی‌آی‌پی این هتل تا چه حد لاکچری و شیک است چندان دور از ذهن نیست.

 

هتل لاکچری

 

یک شب اقامت در پنت هاوس دو تخته اسپا (Top VIP) در هتل درویشی مشهد به تاریخ مرداد 99(ایام کرونا) 2.422000 تومان است. این هتل لاکچری اتاق های تاپ وی‌آی‌پی دیگری به نام دوبلکس هند، عرب، چین، مصر، ایران باستان و ایران اسلامی دارد که در تاریخ مرداد 99 بین 2.826000 تا 3.230000 تومان برای یک شب قیمت دارد.

این قیمت ها در سایت تورگردان با تخفیف حدود 300 هزار تومان ارزان تر در می آید. 

 

 

برای رزرو تور مشهد هتل درویشی

با تخفیف کلیک کنید

 

3. هتل لاکچری عباسی اصفهان

 

هتل عباسی اصفهان همانطور که از اسم شاهانه اش پیداست از گران ترین و مجلل ترین هتل های ایران بوده و هست. این هتل مجلل تِمی تاریخی دارد و علاقمندان به فرهنگ و هنر سنتی را شیفته خود کرده است. ساختمان هتل عباسی تقریبا ۳۰۰ سال پیش در حکومت شاهان صفوی احداث شد و هم اکنون نیز اتاق های شاهانه صفوی و قاجاری آن که متعلق به همان دوران ها هستند مجلل ترین اتاق های آن به شمار می روند. هتل لاکچری عباسی در ابتدا کاروانسرایی بود که مسافران را اسکان می داد و به همین دلیل از قدیمی ‌ترین اقامتگاه‌ های عمومی جهان است.

 

هتل لاکچری

 

سوئیت ‌های تاریخی هتل عباسی گچ‌بری‌ ها و تزئیناتی به شکل تشعیر و تذهیب و مقرنس‌ هایی بی نظیر دارد. این مایه هنر معماری ایرانی –اسلامی در شهری مثل اصفهان چندان دور از ذهن نیست. اگر اقامت در هتل عباسی برایتان به هر دلیل مقدور نبود می توانید از رستوران یا کافه های آن استفاده کنید و قدری از کم و کیف اقامت در این هتل لاکچری را درک کنید. بلیط ورودی این هتل نفری 25000 تومان است و باید معادل این مبلغ از کافه یا فروشگاه های صنایع دستی واقع در محوطه خرید کنید. بهتر است این فرصت را از دست ندهید چون حتی اگر این مبلغ را خرج نکنید، باز هم پولی به شما برگردانده نمی شود.

 

هتل لاکچری

 

هزینه هر شب اقامت در سوئیت صفوی دو خواب دو نفره رو به باغ هتل عباسی در سال 98 و پیش از کرونا 2.500000 تومان بود.

 

 

برای رزرو توراصفهان با 50% تخفیف

کلیک کنید

 

 

4. هتل کایا لاله پارک تبریز

 

هتل لاکچری کایا لاله پارک تبریز از مجموعه هتل ‌های زنجیره ای کایا در ترکیه به شمار می رود که حدود سه دهه پیش آغاز به کار کرده اند. بنابراین این هتل یک هتل ترکی است. این هتل‌ کمی پس از شروع به کار مشهور شد و گردشگران را برای اقامت و خرید به سمت خود جذب کرد. هتل کایا از آن هتل هایی است که مرکز خرید نیز دارد و ۱۲۶ فروشگاه از برندهای معتبر جهان در آن مشغول به فعالیت هستند.

 

هتل لاکچری

 

در هتل کایا لاله پارک می توان از بهترین محصولات روز برخوردار شد. سیستم تهویه هوا، مینی ‌بار، گاوصندوق و… در کایا لاله پارک جزو اولین ها و برترین ها در هتل های ایران است. مرکز سونا و سلامت هتل کایا با بخش های سونا، حمام ترکی، ماساژ و… برای آن هایی که به دنبال اقامت نیستند هم قابل استفاده است. لاله پارک امکانات تفریحی پر طرفداری مثل سالن های ورزشی برای پیلاتس و یوگا دارد. اگر به تور تبریز رفتید این هتل را از دست ندهید.

 

هتل لاکچری

 

در هتل کایا لاله پارک تبریز یک شب اقامت در سوئیت رویال یک خوابه دو تخته حدود 3.945000 تومان هزینه دارد. این قیمت در موتور جستجوی تورگردان از تخفیفی تا 36 درصد برخوردار است. 

 

5. هتل اسپیناس پالاس تهران

 

تهران پُر است از برج های عجیب و غریب و ساختمان های شیک. طبیعی است که بخش اعظمی از این ساختمان های شیک، اگر به مراکز دولتی یا سفارتخانه ها اختصاص نداشته باشد متعلق به صنعت هتل داری است. از مهمترین ساختمان های تهران که در ارتفاعات خودنمایی می کند هتل اسپیناس پالاس در یکی از مناطق لاکچری شمال تهران است. ترنسفر این هتل لاکچری در فرودگاه تهران با هلی برد(تاکسی هوایی) به استقبال مسافرانش می آید. این هتل مثل یک کاخ است و اتاق هایی شاهانه دارد.

 

هتل لاکچری

 

نمی دانم شما جزو کدام طبقه هستید، یک مقام دولتی، یک آقازاده، یک تاجر بزرگ یا هر چه. ولی مطمئنا ثرومتمندید که توانسته اید در بهترین هتل تهران به سبکی کاملا لاکچری اقامت داشته باشید. رستوران‌ های هتل اسپیناس نیز به تناسب بقیه بخش ها شیک است و غذاهایی گران قیمت سرو می کند. به علاوه مسافران می توانند از امکاناتی مثل سالن های ورزشی، مراکز خرید، سالن های ماساژ و غیره لذت ببرند. ثروت گوارایتان باد.

 

هتل لاکچری

 

در هتل لاکچری اسپیناس پالاس برای یک شب اقامت در اتاق رویال دو تخته در سال 98 باید بنا بر نرخ مصوب حدود 4.733000 تومان هزینه می کردند. در سایت تورگردان می توانید اتاق های این هتل را با 41 درصد تخفیف رزرو کنید.

حسینی بازدید : 53 سه شنبه 16 شهریور 1400 نظرات (0)
سفری به یادماندنی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها ، امام رضا (علیه السلام)
سفری به یادماندنی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها ، امام رضا (علیه السلام)

آقاجونم برات گِدا اومِدِس / یه گدا اِز همین وَرا اومِدِس / بسکی اینجا مریض میاد و میرِد / بازم اِز را یه مُبتلا اومِدِس / نه که دیدِس شوما طبیبی همه‌ی / با یه مُشت دردی بی دِوا اومِدِس / گرچه دردی دِلاش زیاده ولی / نگو اینجا برا شِفا اومِدِس / اومِدِس محظی خاطری خودتون / اومِدِس گرچه بی حَیا اومِدِس

شیعیان از دیرباز توجه ویژه ای به تور مشهد داشته اند. به همین مناسبت و به دلیل استقبال روز افزون مردم از این سفر زیارتی، شهر مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام نامیده شده است. مردم در تنگناها و مشکلات و سختی‌ ها به مشهد مراجعه کرده و خواسته های خود را با واسطه کردن ائمه از خدا طلب می کنند. زمانی که در این بارگاه نورانی مشغول زیارت می شوی، می توانی به راحتی لهجه شیرین اصفهانی هایی را که زمزمه می کنند، تشخیص بدهی. مردم شریف اصفهان از دیرباز علاقه زیادی به پابوسی امام هشتم داشته و دارند. این مردم سالانه از راه های مختلف به صورت تور زمینی یا تور هوایی خود را به مشهد می رسانند. علاقه این مردم به تور زیارتی مشهد از اصفهان را می توان از تعداد زیاد زائرسراها و حسینیه های اصفهانی ها در مشهد دریافت. به همین مناسبت تور مشهد از اصفهان از پر مخاطب ترین نوع سفرهای شهر مشهد به شمار می رود. شهر مشهد علاوه بر موضوع زیارت امکانات و جاذبه های تفریحی، طبیعی و تاریخی متعددی پیش روی علاقمندان به سفر قرار داده است. این همه سبب شده مسافری که به مشهد می آید گزینه های زیادی از جاهای دیدنی مشهد پیش رویش داشته باشد تا سفری به یادماندنی را برای خود و همراهانش رقم بزند.

مسیرهای ارتباطی تور مشهد از اصفهان

فاصله مشهد تا اصفهان 1245 کیلومتر و با خودروی شخصی، بدون توقف، حدود 11 ساعت و 47 دقیقه است. برای استفاده از خوردوی شخصی و افتادن در جاده، 4 مسیر پیش روی شماست که از مسیرهای طبس، نیشابور یا قم باید عبور کنید. بعضی از این جاده ها یک طرفه و امن تر و بعضی خلوت تر یا نزدیک تر است. انتخاب با خود شماست که کدام راه را انتخاب کنید. برای طی کردن مسیر مشهد اصفهان با قطار حدود 1484 کیلومتر مسیر ریلی را باید پیمود و بعد از 18 ساعت به مقصد رسید. ایستگاه های قطار اصفهان به مشهد شهرهای سیستان، هرند، ساسان، ورزنه، عقدا، چادر ملو، ارژنگ، طبس، تربت حیدریه، تربت، کاشمر و فریمان است. مسافرانی که قصد داشته باشند به یکی از این شهرها سفر کنند می توانند از قطار مشهد اصفهان استفاده کنند.

راحت ترین قطارهای این مسیر قطارهای نیمه لوکس 4 تخته نور و چهارتخته VIP  است که زیر نظر شرکت رجا فعالیت می کنند. به علاوه قطارهای 4 تخته غزال و 4 تخته غدیر نیز در این مسیر تردد دارند. مسیر مشهد اصفهان قطار سریع السیر ندارد.

« رزرو تور زمینی مشهد از اصفهان با قطار »

برای سفر به مشهد اصفهانی ها با گزینه سریع تری هم روبرو هستند. مسیر هوایی اصفهان به مشهد و مشهد به اصفهان همه روزه در جریان است. مسیر مشهد اصفهان با هواپیما، حدود 833 کیلومتر است و 1 ساعت و 36 دقیقه طول می کشد. قیمت بلیط مشهد از اصفهان بسته به اینکه با کدام یک از وسایل ارتباطی قصد سفر داشته باشید متفاوت است.

ارزانترین تور مشهد از اصفهان هوایی در سایت تورگردان موجود است ، اما اگر الویت شما به حداقل رساندن هزینه در سفر به مشهد است ، بهترین گزینه تور زمینی مشهد از اصفهان است که با بهترین قطارها در مسیر اصفهان مشهد برگزار میگردد.

سالانه بالغ بر 25 میلیون گردشگر با تور مشهد به این شهر عزیمت می کنند. در این میان بخش مهمی از این مسافران را مردم اصفهان تشکیل می دهند. اصفهانی ها بیشتر در هتل های اطراف حرم در مشهد یا در زائرسراها، مهمانسراها و انواع اقامتگاه ها مستقر می شوند. بعضی شهرها برای خود در مشهد حسینیه ها و مساجدی دارند که بخشی از آن برای استقرار گروهی در نظر گرفته شده ولی اینگونه اقامت کردن و روی زمین خوابیدن، برای بیشتر افراد سخت است. آن دسته افرادی که تمایل دارند سفر راحت تری داشته باشند باید پیش از رسیدن به مشهد، هتل یا مهمانسرایی را رزرو کنند. هتل های مشهد در نقاط مختلفی از شهر وجود دارند. آن هایی که نزدیک به محدوده حرم هستند معمولا قیمت بیشتری دارند ولی خوشبختانه تنوع زیاد این هتل ها باعث شده با هر سطح درآمدی بتوان هتلی برای اقامت انتخاب کرد. بعضی خیابان های منتهی به حرم مثل خیابان نواب صفوی(پایین خیابان) و خیابان طبرسی به مناطق کم برخوردارتر و بعضی به مناطق اصیل تر و گران تر منتهی می شوند. با این همه در هر یک از آن ها هتل هایی برای همه بودجه ها یافت می شود. برای مثال گران ترین هتل های مشهد در خیابان امام رضا به چشم می خورد ، تور مشهد از اصفهان هتل های مجلل درویشی و هتل قصر طلایی که جزو لوکس ترین هتل های کشور به شمار می روند در همین خیابان واقع شده اند. بازار رضای مشهد نیز در همین خیابان قرار گرفته است. در خیابان شیرازی نیز هتل هایی لوکس و 5 ستاره همچون هتل مدینه الرضا ساخته شده است. با این همه هتل های پنج ستاره دیگری مثل هتل کوثر ناب و هتل پارسیس در خیابان وحدت میانه بلوار طبرسی و خیابان نواب وجود دارد ولی به اندازه هتل های خیابان شیرازی و امام رضا به حرم نزدیک نیستند.

جاذبه های تور مشهد از اصفهان

در تور مشهد از ‌اصفهان قبل از هر چیز زیارت امام هشتم(ع) افراد را جذب می کند چرا که مسافران مشهد به امید پیوند زدن قلبشان به پنجره فولاد حرم به این شهر می آیند. با این همه علاوه بر زیارت می توان در وقت های خالی خود سری هم به جاذبه های گردشگری مشهد زد. چه تنها به این سفر آمده باشید و چه همراه داشته باشید بدون شک به لحظاتی برای خوش گذراندن و تفریح و هیجان نیاز دارید. جاهای دیدنی مشهد فراوان است ولی متاسفانه بیشتر افراد آن ها را نمی شناسند. از دیدنی ها و جاذبه های درون حرم که بگذریم در خیابان های مختلف شهر و مناطق اطراف مشهد دیدنی های متنوعی انسان را فرا می خواند. هر کس با توجه به سلیقه اش برای بازدید از این اماکن برنامه ریزی می کند. از مهمترین جاذبه های مشهد می توان به مجموعه های آبی مثل سرزمین پارک ساحلی آفتاب، سرزمین موج های خروشان، استخر، سونا و حمام ترکی هتل قصر طلایی مشهد؛ ییلاقات شاندیز، کنگ، طرقبه، زشک، عنبران، دهبار، جاده چناران، ارتوکند، اخلمد و آب قند؛ تله کابین، تله سیژ و قایق سواری در چالیدره؛ پیست اسکی شیرباد؛ پاراگلایدر و پاراموتور؛ تونل باد صبا؛ شهربازی ها؛ خانه داروغه وخانه ملک؛ موزه ها؛ مدارس تاریخی؛ مساجد و... اشاره کرد.

علاوه بر جاذبه های متنوعی که در تور زمینی مشهد قرار دارد ‌اصفهانی های عزیز می توانند از جاذبه های بین راهی در استان یزد همچون کال جنی، چشمه مرتضی علی، باغ گلشن و کویرهای طبس لذت ببرند. به علاوه در این مسیر جاذبه های تاریخی متعددی در شهرهای کاشمر، تربت، تربت حیدریه و فریمان وجود دارد که می توانند از آن دیدن کرده با یک تیر چند نشان بزنند.

از مهمترین و لذیذ ترین بخش های تور مشهد، رستوران گردی و تور غذا است. مشهد بهترین رستوران ها و خوشمزه ترین غذاهای مجلسی کشور را دارد. هر کس طعم شیشلیک و شوله مشهدی را چشیده باشد عاشق آن خواهد شد. از آن جایی که خود مشهدی ها علاقه زیادی به رفتن به رستوران دارند، غذاخوری ها در شهر مشهد روز به روز اضافه می شود. به ویژه غذاخوی ها و کبابی های مناطق ییلاقی مثل رستوران های شاندیز و طرقبه حال و هوای دیگری دارد. افرادی که برای عوض کردن آب و هوا به ییلاقات رفته باشند می توانند رستوران صفدر شاندیزی، رستوران حاج حسن شاندیز، رستوران ارم و... را ببینند. رستوران های شاندیز مشهد آنچنان شهرت یافته اند که شعبه های متعددی از آن ها با همین نام ها در شهرهای پر گردشگر مثل کیش و تهران احداث شده اند. مهمترین غذای رستوران های شاندیز، شیشلیک است. همچنین مهمترین رستوران های مشهد که از قدیم معروف بوده اند، رستوران رضایی با کباب های معروف، رستورانِ پسرانِ کریم مشهد با چلو ماهیچه های دندان گیر و رستوران معین درباری می باشند. رستوران های جدیدی که طرفداران زیادی پیدا کرده اند از قبیل رستوران های سدروس، رستوران باغ زیتون، رستوران بام کوهسر، رستوران برکت کباب؛ رستوران معلق در دهکده شاندیز، رستوران الماس در نزدیکی حرم، رستوران بابا قدرت در مجموعه گردشگری سنتی؛ رستوران راستگو و... می باشند.

مهمترین فست فودهای مشهد عبارتند از: بابا دنر با غذاهای ترکی، رستوران ایتالیایی لیو با منوی پنه، پننی و... مهمترین رستوران های عربی مشهد عبارتند از: لیالی لبنان، لیالی فرات، نسیم لبنان، فست فود بعلبک و... مهمترین کافه های مشهد عبارتند از: کافه سیلوانا در بلوار ملک آباد مشهد، کافه کیوسک با طراحی جذاب و زیبا و کافه کوک در بلوار خیام مشهد، کافه رستوران سیکس کلاب و...

حسینی بازدید : 48 پنجشنبه 11 شهریور 1400 نظرات (0)

برای خیلی از افراد پیش آمده که هنگام سفر به شهرهای بزرگ مردد می شوند که کدام یک از هتلهای آن شهر را انتخاب کنند. به خصوص اگر آن شهر هتل هایی خاص و مشهور داشته باشد که باهم برابری کنند. سفر به مشهد از آن سفرهایی است که گردشگران را با چنین چالشی مواجه می کند. قشری خاص از مسافران مشهد هستند که ترجیح می دهند در سفر به این شهر بهترین هتل ها را انتخاب کنند ولی بین هتل هایی مثل هتل درویشی، هتل قصر و هتل قصر طلایی نمی توانند یک کدام را انتخاب کنند. این سه هتل از بهترین هتل های مشهد و حتی کل کشور محسوب می شوند و به دلیل نزدیکی به حرم مطهر طرفداران پر و پا قرصی دارند. در ادامه به مقایسه این سه هتل پرداخته ایم تا انتخاب کردن را برای گردشگران تور مشهد آسان سازیم.  

 

مقایسه هتل های دوریشی و قصر

 

هتل درویشی، هتل بین المللی قصر و هتل قصر طلایی هر سه جزو هتل های پنج ستاره  و برترین جاهای دیدنی مشهد محسوب می شوند و هر سه در خیابان امام رضا قرار گرفته اند. این خیابان از مناطق مشهور مشهد و منتهی به حرم مطهر است. بیشتر هتل ها و مراکز اقامتی شهر در این خیابان قرار گرفته و بازار رضا یعنی بازار سنتی شهر هم در همین منطقه قرار گرفته است. در ادامه موقعیت این هتل ها را بیشتر شرح می دهیم.

 

 

کدام یک از هتل ها به حرم مطهر نزدیک ترند؟

 

هتل قصر از همه هتل های پنج ستاره مشهد در خیابان امام رضا به حرم مطهر نزدیک تر است. هتل بین المللی قصر بین خیابان امام رضا 14 و 16 قرار گرفته است. افرادی که به مشهد سفر کرده باشند به خوبی می دانند که این خیابان بسیار طولانی است. ابتدای این خیابان از حرم مطهر شروع می شود و بعد از عبور از سه میدان اصلی بیت المقدس، میدان بسیج و میدان 15 خرداد در آخر به ترمینال مسافربری یعنی خیابان امام رضای 69 می رسد. بنابراین همینکه یک هتل در خیابان امام رضا قرار داشته باشد به معنی نزدیکی به حرم نیست ولی تقریبا جزو مسیرهای سرراست و محدوده حرم محسوب می شود.

 

مقایسه فاصله های هتل های نزدیک به حرم

هتل بین المللی قصر از هتل درویشی و قصر طلایی به حرم نزدیک تر است

 

هتل بین المللی قصر طلایی مشهد بین امام رضای 34 و 36 قرار گرفته و به بنای با ابهتش به خصوص در شب ها از خیابان هایی مثل سیدی و محدوده سینما اطلس به خوبی پیداست. بنابراین بین این سه هتل، هتل قصر طلایی از حرم دورتر است چرا که هتل درویشی مشهد بین این دو قرار گرفته است. آدرس هتل مجلل درویشی بین امام رضا 24 و 26 است. هر سه هتل جزو هتل های پنج ستاره نزدیک به حرم به شمار می روند.

 

 

کدام یک از هتل های درویشی، قصر و قصر طلایی مجلل ترند؟

 

به این سوال نمی توان به سادگی پاسخ داد چرا که هر سه هتل جزو برترین هتل های مشهد با برترین امکانات محسوب می شوند. هتل درویشی مشهد تنها هتل آتریوم شرق کشور به شمار می رود. آتریوم به سبکی از طراحی گفته می شود که در آن یک فضای باز و میانی احداث می شود و سایر عناصر با اطراف اپآن شکل می گیرد. این شیوه به نورگیری و زیبایی هتل درویشی کمک شایانی کرده است. ضمن اینکه طرح مدرن نما و لابیو  بخش هایی مثل رستوران را منحصر به فرد کرده است. کمتر واحد اقامتی یا حتی تجاری در ایران توانسته است چنین طرحی را به خوبی پیاده کند. این در حالی است که هتل درویشی اتاق ها و سوئیت های منحصر به فردی با تم چین، عرب، هند، مصر، ایران اسلامی و ایران باستان دارد. بعد از آن هتل های دیگری نیز در مشهد این شیوه را ادامه دادند.

 

مقایسه هتل های مشهد

دکوراسیون گران قیمت هتل درویشی

 

مجلل بودن هتل قصر طلایی از نمای بیرونی اش کاملا پیداست. شب ها هتل نورپردازی شده و به نمایی طلایی رنگ و درخشان تبدیل می شو که از دوردست ها نمیان شده و به بنای شاخص در مشهد تبدیل می شود. هتل اتاق ها و سوئیت هایی بسیار شیک و لوکس با سرویس هایی مجلل را از آن خود کرده است. انواع سودیت های قاجاری، پرنسس رویال، پانورامای تراس دار، پرنسس، لندسکیپ، جونیور و... هر کدام حرف هایی برای گفتن دارند.

 

مقایسه هتل های مشهد

نمای زیبا و طلایی هتل بین المللی قصر طلایی

 

هتل بین المللی قصر مشهد نمایی پلکانی و تراس دار داشته و از این نظر به راحتی قابل تشخیص است. تجمل و شکوه این هتل از بیرون دست کمی از شکوه بنا از داخل ندارد. هتلی پنج ستاره که رستوران های خاص و منحصر به فرد، انواع اتاق ها و سوئیت ها با طرح هخامنشی، قاجار، پرنسس روم، کلاسیک، پرزیدنت و غیره دارد و برای میزبانی از گردشگران و زائران ایرانی و خارجی احداث شده است.

 

مقایسه هتل های مشهد

لابی مجلل هتل بین المللی قصر

 

 

کدام یک از هتل ها، قدیمی تر می باشند؟

 

هتل بین المللی قصر مشهد از سال 1357 آغاز به کار کرده است و با این حساب جزو قدیمی ترین هتل های مشهد است و طبیعتا بین سایر هتل های پنج ستاره نیز از همه قدیمی تر است. این هتل در سال 1396 بازسازی شده و با امکانات و استانداردهای روز در صنعت هتلداری تجهیز گردیده است. این هتل پیش از بازسازی یعنی در سال 1394 به عنوان واحد نمونه انتخاب شده است. این هتل قدیمی به اندازه سابقه کاری اش در زمینه خدمتگزاری به میهمانان تور مشهد با سابقه است و بهترین پرسنل هتلداری را آموزش داده و وارد این شهر کرده است.

هتل بین المللی قصر طلایی در سال 1389 افتتاح شده است و هتل درویشی از سال 1390 آغاز به کار کرده است. بنابرین این دو هتل اخیر تقریبا نزدیک به هم افتتاح شده اند و می توان گفت رقبای اصلی هم محسوب می شوند چرا که بسیاری از امکاناتشان مشابه است. با این همه باز هم مسافران مشهد برای انتخاب بین این سه هتل قدرت تصمیم گیری شان را از دست می دهند.

 

هتل بین المللی قصر

هتل بین المللی قصر از سال 1357 افتتاح شده است

 

هتل درویشی

هتل درویشی مشهد از سال 1390 آغاز به کار کرده و تازه تاسیس تر از سه هتل دیگر است

 

قصر طلایی

هتل قصر طلایی در سال 1389 و کمی قبل از هتل درویشی افتتاح شده است

 

استخر در هتل های درویشی، قصر و قصر طلایی مشهد

 

هر سه هتل از مجموعه آبی برخوردار می باشند که علاوه بر میهمانان هتل، ساکنان مشهد نیز می توانند از آن ها استفاده کنند چرا که بعضی از امکانات این استخرها همچون حمام ترکی و اسپا جزو لاکچری ترین و گران ترین امکانات آبی شهر مشهد محسوب می شوند. استفاده از مجموعه آبی هتل درویشی و هتل قصر طلایی برای میهمانان رایگان است ولی شرایط استفاده از استخر در تور مشهد هتل بین المللی قصر بر طبق تعرفه هتل است.

 

سالن ماساژ هتل قصر طلایی

ماساژ در هتل قصر طلایی

 

اتاق ماساژ هتل درویشی مشهد

اتاق ماساژ هتل درویشی مشهد

 

ماساژ هتل قصر طلایی 

اتاق ماساژهتل قصر طلایی

 

طبیعتا این مجموعه ها با وجود برخورداری از امکانا متعدد اسپا و سونا و جکوزی در زمینه ابعاد استخر به پای استخرهای حرفه ای شنا نمی رسند چرا که بیشتر مجموعه ای تفریح محسوب می شوند و نه استخری حرفه ای برای ورزشکاران. هتل بین المللی قصر نیز خدماتی همچون اسپا و ماساژ  دارد ولی هتل درویشی به خدمات تخصصی اسپا و ماساژ معروف تر است. استخر شیک و تمیز در تور مشهد هتل قصر طلایی نیز به سونا، جکوزی، حمام ترکی و انواع ماساژ مجهز شده است.   

 

 

رستوران های کدام یک از هتل ها بهتر است؟

 

سه هتل درویشی، قصر و قصر طلایی برترین امکانات هتلی را از آن خود کرده است. هر سه هتل از رستوران با ظرفیت بیش از 400 نفر برخوردارند ولی بعضی از آن ها رستوران های بیشتری دارند. تور مشهد هتل درویشی تنها با یک رستوران همراه است و آن هم رستوران آتریوم با ظرفیت 400 نفر است.

 

رستوران هتل درویشی

رستوران آتریوم هتل درویشی

 

رستوران هتل قصر

یکی از رستوران های هتل بین المللی قصر

 

سالن اشراف هتل قصر طلایی

سالن اشراف هتل قصر طلایی

 

برخلاف درویشی هتل های قصر و قصر طلایی رستوران های بیشتری دارند. هتل قصر طلایی از هفت رستوران از جمله هتل های بام، ترمه، ترنم، پنج قاره، پرستیژ و ضیافت برخوردار است. ظرفیت رستوران اصلی این هتل 600 نفر است. هتل بین المللی قصر مشهد علاوه بر رستوران بام، رستوران های مرسده، سنتی، رستوران دریایی و رستوران قصر است. رستوران اصلی هتل بین المللی قصر مشهد برای 450 نفر ظرفیت دارد. استفاده از این رستوران ها برای میهمانان هتل و مشهدی ها آزاد است.

 

مالک هتل درویشی مشهد و مالک هتل قصر طلایی

 

مالک هتل قصر طلایی مشهد مرحوم حاج محمود سزاوار بندی است. در حال حاضر فرزند ایشان آقای امیر سزاوار بندی مالکیت و مدیریت هتل را به عهده گرفته است. به گفته مالک فعلی هتل قصر طلایی ( آقای امیر سزاوار بندی) شغل اجدادی ایشان گچبری بوده است. اصالت آن ها هم شیرازی بوده که جد ایشان به نام استا مراد گچ بر، در شیراز معروف بوده اند. استا مراد به قدری زیبا و تمیز گچ بری می کرده است که آوازه اش به خراسان و آستان قدس رضوی می رسد. از این رو از استا مراد دعوت می کنند کارهای گچ بری حرم مطهر را بر عهده بگیرد.

حاج محمود اوایل انقلاب زمینی را در نزدیکی چهارراه دانش خریداری می کند و آن را تبدیل به پاساژ می کند. متاسفانه یا خوشبختانه مغازه ها به فروش نمی رسد و کار ایشان و به کسادی می رود. یک روز زائری به او مراجعه می کند و درخواست می کند یکی از مغازه را برای ماندن در آن به جای مسافرخانه به او اجاره دهد. بعد از او این پاساز معروف می شود  و دیگران هم برای اجاره به آنجا مراجعه می کنند. اینچنین این پاساژ به مسافرخانه تبدیل می شود و کم کم در آن سرویس بهداشتی و حمام هم برای رعایت حال مسافران احداث می کند.

بعد از چند هفته پاساژ مجوز کسب می کند و به هتلی درجه دو تبدیل می شود. بعد از 12 سال، در سال 1374 هتل دو ستاره بین المللی قصر تبدیل به هتلی 4 ستاره می شود. بعد از آن دومین هتل حاج محمود سزاوار به نام هتل قصر طلایی ساخته می شود.

مدیر عامل و مالک هتل درویشی مشهد آقای علی درویشی است. وی در راستای فعالیت های گردشگری اش بعد از احداث هتل مجلل درویشی به احداث آژانس گردشگری، انتشارمجله گردشگری و افتتاح دانشگاه علمی-کاربردی درویشی و... مبادرت ورزید. از مدیرعاملان این هتل می توان به مهندس امینیان اشاره نمود که در دانشگاه علمی کاربردی درویشی نیز تدریس می کند. مدیر کل فعلی هتل مجلل درویشی نیز شخصی به نام آقای باقر نژاد می باشد. 

 

 

 

نتیجه گیری

هتل درویشی، هتل قصر و هتل قصر طلایی هر سه جزو برترین هتل های مشهد به شمار می روند که به دلیل امکانات عالی و نزدیکی به حرم مطهر با استقبال خوبی از سوی گردشگران ایرانی و خارجی مواجه می شوند. این سه هتل در یک راسته از خیابان امام رضا قرار گرفته و از انواع اتاق ها و سوئیت های منحصر به فرد با تم ها و طراحی های مختلف برخوردارند. هتل قصر از همه هتل های قدیمی تر و هتل درویشی تازه تاسیس تر است. امکانات اسپا و ماساژ در هتل درویشی و قصر طلایی قابل توجه تر است.

هتل درویشی به اندازه هتل های قصر و قصر طلایی رستوران های متعددی ندارد ولی رستوران آتریوم آن از نظر زیبایی و کیفیت غذا با برترین رستوران های مشهد و برترین هتل های کشور برابری می کند. 

هر سه هتل جزو مجلل ترین هتل ها محسوب می شوند. هتل درویشی از نظر نمای ظاهری و طراحی آتریوم خاص تر است ولی اتاق های همه هتل ها مجلل و دکوراسیونی منحصر به فرد دارد. هر فرد با توجه به سلیقه اش می تواند یکی از این واحدهای اقامتی را برگزیند. 

 

برای رزرو تورهای مشهد به صورت اقتصادی یا لوکس و لاکچری با تورگردان همراه باشید.

حسینی بازدید : 42 یکشنبه 17 مرداد 1400 نظرات (0)

تم پارک آبی اوشن در جزیره کیش قرار دارد. این پارک اولین تم پارک آبی در ایران بوده که در مساحت ۶ هکتار بنا شده است. تم این پارک بر اساس داستان قلعه خورشید می‌باشد. این تم پارک آبی در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و امکانات تفریحی رفاهی مختلفی را در خود جای داده است. ویژگی‌های این پارک باعث شده به یکی از مراکز تفریحی منحصر بفرد در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. در این مطلب کوتاه درباره تم پارک آبی اوشن با شما سخن می‌گوییم.

 

سرسرهه ای آبی تم پارک

 

تم پارک آبی اوشن کیش

 

پارک آبی اوشن در نزدیکی ساحل ساخته شده و به دلیل آب و هوای مرطوب و گرم تور کیش، تفریح در این پارک بسیار لذت بخش است. در این تم پارک می‌توانید به انواع تفریحات آبی بپردازید، شنا کنید، حمام آفتاب و ماساژ بگیرید، نوشیدنی‌های خنک میل کنید و حسابی خوش بگذرانید. تم پارک آبی اوشن برای تمام سنین تفریحاتی را در نظر گرفته است بنابراین می‌توانید با دوستان یا اعضای خانواده از این امکانات استفاده کنید.

توجه داشته باشید که سانس آقایان و خانم‌ها متفاوت است و اتفاقا همین موضوع باعث شده تم پارک برای گردشگران مسلمان جذاب و مناسب باشد. در ادامه به معرفی تفریحات و تجهیزات تم پارک آبی اوشن می‌پردازیم.

 

بازی های تم پارک کیش

 

در پارک آبی اوشن ۱۳ راید مختلف وجود دارند که عبارتند از:

- پیچالوپ (Aqualoop): سرسره مارپیچ به همراه جریان آب

- آدرنالین (Free fall): سقوط آزاد

- آناکوندا

- رالی راید

- گرداب

- دینگل

- موجاب

- سونامی

- مارپیچ ۱

- مارپیچ ۲

- راشین ریور

- چالاب

- برکو (مخصوص کودکان)

 

سرسره تم پارک آبی اوشن

 

علاوه بر راید‌ها، چند استخر هم در تم پارک آبی اوشن فعال هستند:

- آبان (استخر بزرگسالان)

- آبتین (استخر کودکان)

- رابو (جکوزی)

- دینگو (جکوزی خانوادگی)

 

امکانات دیگر تم پارک آبی اوشن

علاوه بر تفریحات آبی و مهیج جاهای دیدنی کیش در تم پارک آبی اوشن می‌توانید از امکانات دیگری مانند کافی شاپ، رستوران و سالن ماساژ هم استفاده کنید. در این تم پارک ۲ رستوران و ۴ کافی شاپ وجود دارند که انواع نوشیدنی‌های سرد، بستنی، ساندویچ‌های میان وعده و فست فود سرو می‌کنند.

سالن حرفه‌ای اسپا در تم پارک آبی اوشن، با ارائه یک ماساژ حرفه‌ای در محیطی آرام، تمام استرس‌های اخیر را از بدن شما رفع می‌کند.

 

پارک آبی اوشن کش

 

قوانین تم پارک آبی اوشن

- کودکان زیر ۱۲ سال باید با یک همراه بالای ۱۸ سال وارد پارک شوند.

- افراد با وزن بالای ۱۳۶ کیلوگرم نمی‌توانند از سرسره استفاده کنند.

- خانم‌های باردار و افرادی که دارای مشکلات قلبی یا تنفسی هستند اجازه استفاده از سرسره ندارند.

- مایو باید حالت استاندارد داشته و هیچگونه سگک فلزی یا زیپ نداشته باشد.

- ورود کودک دختر به همراه پدر و ورود کودک پسر به همراه مادر ممنوع است.

- همراه بردن گوشی موبایل، دوربین، تبلت، زیورآلات و … ممنوع می‌باشد.

- همراه بردن سیگار و استعمال دخانیات در محیط پارک ممنوع است.

- افراد بالای ۶۵ سال و کودکان با قد کمتر از ۱۲۰ سانتیمتر تخفیف ویژه دریافت می‌کنند.

 

قیمت بلیط پارک آبی اوشن

قیمت بلیط برای یک سانس کامل ۲۵۰ هزار تومان

 

آدرس تم پارک آبی اوشن

کیش، جاده جهان

 

برای رزرو تور کیش از ساری با تورگردان همراه باشید. 

حسینی بازدید : 44 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

مسجد سلیمانیه دومین مسجد بزرگ استانبول است. این مسجد زیبا در سال ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ به دستور سلطان سلیمان قانونی ساخته شد. مسجد را معمار مشهور سنان آغا طراحی کرده است. مسجد سلیمانیه دارای ۴ مناره می‌باشد (در دوران عثمانی‌ها مسجد‌هایی که به دستور شاهان ساخته می‌شدند ۴ مناره داشتند). معمار سنان آغا برای طراحی این مسجد از معماری بیزانسی و اسلامی الهام گرفته است. مسجد سلیمانیه یک مسجد جامع است و در کنار آن مدرسه، کتابخانه، حمام، کاروانسرا و مطبخ است. مسجد سلیمانیه از جا‌های دیدنی استانبول می‌باشد.

تور استانبول را می توانید با کمترین قیمت رزرو نمایید.

 

معرفی مسجد سلیمانیه

 

مسجد سلیمانیه دارای گنبدی بزرگ به ارتفاع ۵۳ متر و قطر ۲۸ متر می‌باشد. در آن زمان ۳۵۰۰ صنعتگر ۷ سال مشغول بودند تا توانستند این شاهکار معماری را بسازند. مسجد دارای یک حیاط بزرگ در ضلع غربی است. این حیاط با ستون‌های مرمرین و سنگفرشی از سنگ‌های آذرین تزیین شده است. گردشگران می‌توانند از این بخش بازدید کنند. در انتهای مسجد مقبره سلطان سلیمان به همراه همسر، مادر، خواهر و دخترش قرار دارد. در قسمت خارجی نیز آرامگاه سنان آغا است که گردشگران نمی‌توانند از محوطه آرامگاه‌ سنان دیدن کنند

همان‌ طور که در بخش ابتدایی هم اشاره کردیم مسجد سلیمان دارای بخش‌های مختلفی مانند کتابخانه، مسجد، حمام و کاروانسرا بوده است. در زمان عثمانی‌ها به چنین مسجدی، جامی کولیه سی می‌گفتند. یک آشپزخانه عمومی هم در کنار مسجد قرار داشته که به صورت خیریه برای فقرا غذا تهیه می‌کرده است.

 

پلان مسجد سلیمانیه

 

پیش از ورود به مسجد سلیمانیه می‌توانید باغ‌های زیبایی را ببینید که در زمان‌های گذشته دقیقا به همین صورت بوده‌اند. پس از عبور از باغ‌ها یک وضوخانه قابل مشاهده است. همچنین آبنمای زیبایی در حیاط مسجد قرار دارد. پیش از ورود به مسجد متوجه ۴ مناره بلند می شوید. همان‌طور که گفتیم وقتی پادشاهی عثمانی دستور ساخت مسجد می‌داد، تعداد ۴ مناره نشان می‌داد که مسجد به دستور سلطان ساخته شده است. مناره‌های این مسجد ۱۰ بالکن دارند و نشان‌دهنده این واقعیت است که سلطان سلیمان دهمین پادشاه سلسله عثمانی می‌باشد.

گنبد اصلی مسجد با نیم‌گنبدها محافظت می‌شود. این ویژگی در بسیاری از مساجد دوران عثمانی وجود دارد. محراب و منبر مسجد بسیار ساده طراحی شده و با سنگ مرمر تزیین شده‌اند. در برخی دیواره‌های مسجد و گنبدها از چوب، عاج و مروارید برای تزیین استفاده شده که نظرها را به خود جلب می‌کنند.

 

دسترسی به مسجد سلیمانیه

 

برای رسیدن به مسجد سلیمانیه بهتر است از خیابان پروفسور صدیق سامی از حومه بازار وارد شوید. اهالی استانبول نام این خیابان را به کوچه معتاد‌ها (معتادلار کوچه‌سی) می شناسند. در سال‌های گذشته چایخانه‌ای در این خیابان بوده که مواد مخدر میفروخته و به همین دلیل کوی را به چنین نامی می‌شناسند. در معتادلار کوچه‌سی می‌توانید دیوار‌های مسجد سلیمانیه را مشاهده کنید.

 

جاهای دیدنی نزدیک مسجد سلیمانیه

 

برای اینکه بتوانید از تمام روزهای اقامت خود در استانبول بهتر استفاده کنید، برنامه‌ای تنظیم کنید تا جاهای دیدنی استانبول که نزدیک به هم هستند را در یک روز بازدید نمایید. در نزدیکی مسجد سلیمانیه جاهای دیدنی مختلفی مانند بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)، مسجد جامع آهی احمد چلبی (آهی احمت چلبی جامی)، حمام سلیمانیه (سلیمانیه حامامی) و … وجود دارند.

بازدید از مسجد سلیمانیه رایگان است.

اگر از مشهد قصد سفر دارید، میتوانید از آفرهای تور استانبول از مشهد تورگردان در سایت و شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

حسینی بازدید : 42 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

رقص سماع در جهان با نام کشور ترکیه شناخته می‎شود. متأسفانه اهمیت ندادن مسئولان ایرانی به این موضوع باعث شده تا مولانا با نام رومی به عنوان شاعری اهل ترکیه معرفی شود. همچنین رقص سماع به یکی از برنامه‌های مختص کشور ترکیه تبدیل شده است. به هر حال رقص سماع در استانبول و دیگر شهر‌های ترکیه مخصوصاً قونیه یکی از برنامه‌های جذاب است که گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

شاید در سفر خود به ترکیه این رقص زیبا را از نزدیک دیده باشید. تصاویر زیادی از صوفیان در حال  رقص سماع در فضای مجازی وجود دارد که بسیار معنوی و مرموز به نظر می‌رسند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در این باره دارید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

رقص سماع چیست؟

 

همان‌ طور که در بخش ابتدایی گفتیم شاید تصاویری از رقص سماع دیده یا حتی از نزدیک به تماشای رقص سماع رفته باشید. اما آیا معنا و دلیل این رقص را می‌دانید. شاید برایتان جالب باشد که درباره رقص سماع اطلاعاتی بدست آورید و سپس به تماشای مراسم رقص سماع در استانبول بروید. صوفیان رقص سماع را انجام می‌دهند تا به حالتی خلسه گونه برسند و حقایق الهی را درک کنند. رقص سماع اصول زیادی دارد و چیزی که الان در ملا عام و در ترکیه انجام می‌شود کاملاً از معنا و مفهوم رقص سماع دور شده است. با این حال مراسم رقص سماع در استانبول یا دیگر شهر‌های ترکیه اجرا شده و توسط رسانه‌ها به جهان معرفی می‌گردد.

 

تاریخچه رقص سماع

 

رقص سماع توسط صوفیان انجام می‌شود ولی اولین بار در قرن سوم هجری توسط یک صوفی مصری ابداع گردید و بسیاری دیگر از او تقلید کردند. حضرت مولانا به سماع اعتقاد زیادی داشتند ولی لازمه اجرای آن را آگاهی فرد از اصول روحی و جسمی برای ارتباط معنوی می‌دانستند. اسلام و به‌ خصوص  اهل تسنن این رقص را حرام می‌دانستند زیرا اعتقاد داشتند فرد وارد خلسه شده و به نوعی ترک دنیا است. در مذهب شیعه رقص سماع و دیگر مناسک صوفیان حرام نیستند.

در گذشته و حال، صوفیان رقص سماع در استانبول یا هر مکان دیگری انجام می‌دادند ولیکن از ورود اغیار یعنی افراد بی‌اطلاع یا سست ایمان به مراسم جلوگیری می‌کردند. واضح است رقص سماع در ترکیه در حال حاضر جنبه تبلیغاتی و سرگرمی داشته و از مفهوم و معنای واقعی این رقص به دور است. در گذشته صوفیان از پشمینه یا خرقه به عنوان لباس همیشگی خود استفاده می‌کردند. این نوع لباس پارچه‌ای خشن و سفید رنگ داشته و درویشان آن‌ها را می‌پوشیدند زیرا علاقه‌ای به تجملات دنیا نداشتند.

رقص سماع در استانبول یا دیگر شهر‌های ترکیه با لباس‌های سفید رنگ و کلاه به‌ خصوصی انجام می‌شود که قطعاً با خرقه یا پشمینه یک درویش واقعی تفاوت دارد. رقص سماع با تمام تحریفاتی که تا به حال داشته همچنان جذاب است مخصوصاً وقتی با موسیقی مانند دف و نی یا اشعار فارسی مولانا همراه باشد.

 

اجرای رقص سماع

 

برای اجرای مراسم رقص سماع در جاهای دیدنی استانبول یا قونیه، یک فضای دایره شکل در نظر گرفته می‌شود. صوفیان به صف وارد می‌شوند و پس از سلام و ادای احترام به مراد یا شیخ رقص را آغاز می‌کنند. ابتدا دستها بر روی شانه است و صوفی پای چپ را برداشته و پای راست را ثابت نگاه می‌دارد و بر آن می‌چرخد. کم کم دستها باز می‌شوند. کف دست راست رو به آسمان و کف دست چپ رو به زمین است. صوفی در این زمان دور خود می‌چرخد و هم‌زمان همراه با دیگر صوفیان اطراف شیخ می‌گردند. صوفیان این رقص را با هماهنگی انجام می‌دهند و به یکدیگر برخورد نمی‌کنند.

صوفیان در این رقص به تکرار کلمه الله می‌پردازند. کلمات مقدس دیگری مانند یا هو، هو، اله و … نیز از زبان صوفیان شنیده می‌شود. آلات موسیقی به کار رفته در مراسم رقص سماع دف و نی می‌باشند.

صوفیان شکل هندسی دایره را برای اجرای رقص انتخاب می‌کنند زیرا این حجم معرف ابدیت و بی‌نهایت است. صوفی سعی می‌کند با قرار گرفتن در شرایط خلسه همراه با این ابدیت باشد و عالم غیب را درک نماید. صوفیان آداب و رسوم دشواری داشته و دارند بنابراین رقص سماع تنها یکی از رسوم آنان می‌باشد.

رقص سماع در گذشته‌های دور در مکان‌هایی مانند خانقاه، دیر، رباط، صومعه یا زاویه اجرا می‌شد.

 

اماکن اجرای رقص سماع در استانبول

 

اگر به شهر استانبول سفر کردید این فرصت را دارید تا به تماشای رقص سماع درویشان بروید. همان‌ طور که در بخش‌های قبلی گفتیم در ترکیه امروز رقص سماع دچار تحریفات زیادی شده و از معنا و مفهوم اصلی کاملاً دور است. با این حال، اجرای رقص سماع در استانبول فرصتی است تا با آیین صوفیان تا حدودی آشنا شوید. در ادامه مکان‌هایی در استانبول که رقص سماع در آن‌ها اجرا می‌شوند معرفی می‌کنیم.

 

رقص سماع در خانه مولوی گالاتا

یکی از مکان‌ها در استانبول که رقص سماع در آن اجرا می‌شود، خانه مولوی گالاتا می‌باشد. خانه مولوی گالاتا یا موزه مولوی گالاتا خانه‌ای می‌باشد که متعلق به نوه مولانا شمس الدین بوده و در قرن ۱۵ میلادی به عنوان صوفی‌خانه یا خانقاه کاربرد داشته است. در طول زمان‌های مختلف خانه مولوی استانبول بر اثر آتش سوزی یا زمین‌لرزه صدمه دیده و بار‌ها بازسازی شده است. در زمان به قدرت رسیدن آتاتورک تمام صوفی‌خانه تعطیل شدند که خانه مولوی هم از این قاعده مستثنی نبود. در این دوران خانه مولوی گالاتا تبدیل به مدرسه شد. در حال حاضر این خانه یک موزه است که در آن اشیای مربوط به صوفیان مانند رحل قرآن، تسبیح و سجاده به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

برنامه رقص سماع درخانه مولوی گالاتا

یکشنبه‌ها ساعت ۵ عصر

آدرس خانه مولوی گالاتا

استانبول، انتهای خیابان استقلال، نرسیده به برج گالاتا

 

این را نیز می پسندید: مطالعه تطبیقی رقص شیوا و رقص سماع

برای خرید تور استانبول کلیک کنید.

 

رقص سما در مرکز فرهنگی حجا پاشا

مرکز فرهنگی حجا پاشا در منطقه اروپایی فاتح قرار دارد. در این مجموعه فرهنگی بسیاری از رقص‌های سنتی و قدیمی ترکیه اجرا می‌شوند. اگر به تماشای رقص سماع در استانبول علاقه دارید می‌توانید به حجا پاشا بروید، بلیط ورودی را پرداخت نموده و رقص سماع صوفیان را تماشا کنید. دقت داشته باشید که این رقص حدود یک ساعت طول می‌کشد.

 

برنامه رقص سما در مرکز فرهنگی حجا پاشا

همه روزه به جز دوشنبه‌ها

آدرس مرکز فرهنگی حجا پاشا

استانبول، منطقه فاتح، خیابان آنکارا، کوچه حمام حجاپاشا

 

رقص سماع در ایستگاه قطار سیرکجی

رقص سماع در استانبول در مکان دیگری به نام ایستگاه قطار سیرکجی (sirekci) نیز اجرا می‌شود.  این ایستگاه در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. از آنجایی که ایستگاه حدود ۲ قرن قدمت دارد مجموعه‌های فرهنگی زیادی در آن اداره می‌شوند. اجرای مراسم رقص سماع در استانبول نیز یکی از برنامه‌های فرهنگی ایستگاه می‌باشد.

 

برنامه رقص سما در ایستگاه قطار سیرکجی

روز‌های یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه

 ساعت ۷:۳۰ شب

آدرس ایستگاه قطار سیرکجی

استانبول، منطقه آسیایی فاتح، ایستگاه سیرکجی

 

اگر به تماشای رقص سماع در استانبول رفتید موارد زیر را رعایت نمایید:

- گوشی همراه خود را خاموش کنید.

- با دوربین یا موبایل تصویربرداری نکنید.

- تا پایان مراسم بمانید و زودتر محل را ترک نکنید زیرا این کار برای صوفیان، نشانه بی‌احترامی می‌باشد.

  • در طول مراسم سکوت را رعایت کنید.


    برای مشاهده جاذبه های استانبول و دیدن این رقص زیبا باید تور استانبول از تهران را با مناسب ترین نرخ از تورگردان خرید نمایید.
حسینی بازدید : 43 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

استانبول از توریستی ‌ترین شهرهای ترکیه مشتمل بر جاذبه ‌های فراوانِ تاریخی و مراکز خرید متعدد است. اگر پیش از این به استانبول سفر کرده اید و جاذبه هایی مثل ایاصوفیه، کاخ توپقاپی، مسجد آبی و غیره را دیده اید پیشنهاد می کنیم امروز گشتی متفاوت در تور استانبول را پشت سر بگذارید. سر زدن به جاذبه های محلی این شهر که از ازدحام شهری و تجمع گردشگران به دور است کم از سر زدن به جاهای دیدنی معروف و مشهور ندارد. اگر به این موضوع علاقمند شدید یک روز را با ما همراه باشید تا توری متفاوت از استانبول را تجربه کنید.

 

تور استانبول

 

 

صبحانه را در دالتی مایا می خوریم!

 

برای لذت بردن از تور استانبول باید صبح خود را با محله هنری جهانگیر (Cihangir) شروع کنیم. این محله پاتوق هنرمندان و مهاجرینی است که به موضوعات هنری علاقه دارند. با ورود به این منطقه مناظری زیبا و زیبا در کنار غذاهایی متفاوت انتظارمان را می کشد. رستوران دالتی مایا (Daltı Maya) غذاهای سنتی و محلی آناتولی را سرو می کند که البته با ذائقه ما ایرانی ها هم سازگار است. در ضمن، قیمت آن ها نیز مقرون به صرفه است. بهتر است نگاهی به منوی غذایی بیندازیم و نان خانگی سیمیت (simit)  با پنیر سفارش دهیم. در انتخاب پنیر دستمان باز است چون انواع پنیرها در منو موجود است. در رستوران دالتی مایا، زیتون ‌های مختلف ترکی و دیگر خوراکی‌ های بومی را نیز می توانیم امتحان کنیم. در کنار بیشتر این صبحانه ها، گوجه فرنگی، فلفل و خیار نیز سرو می شود. خودتان می توانید انتخاب کنید که غذایی تند و تیز سفارش دهید یا صبحانه ای سبک با لبنیات.

 

تور استانبول، رستوران دالتی مایا

 

 

در میان عتیقه های چوکورجوما گشتی بزنیم!

 

از محاله جیهانگیر می توانیم پیاده خودمان را به چوکورجوما (Çukurcuma) برسانیم. این محله به عتیقه فروشی هایش معروف است. اگر به عتیقه علاقه دارید، همراه ما بیایید. از معروف ‌ترین مغازه‌ های چوکور،  خانه ای قدیمی به نام ا لا تورکا (A La Turca)  است که صندلی های عتیقه، فرش‌، سرامیک، پارچه، مبلمان و آثار هنری و خاص به فروش گذاشته است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید تماشای این محصولات شما را به وجد می آورد. همه این اقلام، لوکس و اعیانی هستند.  

 

تور استانبول، محله چوکورجاما

 

 

از موزه بی گناهی بازدید کنیم!

 

حالا که به محله چوکورجوما آمده ایم، نمی شود سری به موزه بی‌ گناهی متعلق به اورهان پاموکنز (Orhan Pamuk) نزنیم. او نویسنده برنده جایزه نوبل و نویسنده رمانی مشهور به همین نام است. رمانِ او داستان مرد مرفه 30 ساله ای به نام کمال است که در شُرُف ازدواج با زنی همتای خود می باشد ولی خیلی اتفاقی با افسون یکی از اقوامش دختر فقیر و زیبایی را ملاقات می کند و اسیر عشق او می شود. موزه بی‌ گناهی مجموعه ‌ای از عتیقه‌ های تند و تلخ از دهه ۱۹۷۰ است که نه تنها داستان این عشق بی‌ حاصل و درمانده را به نمایش می گذارد، در کنار آن دوره‌ ای کاملا متفاوت از کشور ترکیه را نیز حکایت می کند. کسانی که این کتاب را خوانده باشند در موزه، جزئیات همه اشیا را به خوبی درک می کند. با این حال موزه برای آن هایی که کتاب را نخوانده اند نیز جذاب است چون تاریخی از استانبول دهه ۱۹۷۰ را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

 

تور استانبول، موزه بی گناهی

 

 

در کاراکو خرید کنیم و ناهار بخوریم!

 

خیابان چوکورجوما را که پایین بیاییم، به جذاب ‌ترین محله استانبول در نزدیکیِ تنگه بوسفور (Bosphorus) می رسیم. این منطقه در گذشته از مهم‌ ترین بندرهای شهر و مرکز مهم تجارت استانبول بوده است.  در حال حاضر بسفور پر از کافه ‌ها و مراکز خرید با آخرین مدهای جهان است. در این میان چند کلیسا و مدرسه تاریخی نیز به چشم می خورد. ما در منطقه بِی کاراکو (Bey Karaköy) توقف می کنیم تا پوشاک مردانه، جواهرات و محصولاتی از بهترین طراحان ترکیه را خریداری کنیم. خریدمان که تمام شد باید به فکر غذا باشیم. کاراکو یوکانتس (Karaköy Lokantası)از بهترین رستوران‌ های استانبول است که امروز می خواهیم در آن نهار بخوریم. اینجا می توانیم غذاهای اصیل ترکی را در محیطی مدرن نوش جان کنیم. از غذاهایی که در کاراکو نباید از آن صرف نظر کرد، هونکر بیَندی (hunker beğendi) است که در واقع تکه‌ های گوشت بره است که بر روی پوره دودی و پنیری بادمجان آرام پز شده است.

 

تور استانبول، بی کاراکو

 

 

بعد از نهار بر روی پل گالاتا قدم بزنیم!

 

بعد از خوردن یک نهار خوب و پر و پیمان می توانیم خود را برای پیاده روی بر روی پل گالاتا (Galata Bridge) آماده کنیم. این پل جان مید هد برای گرفتن عکس های یادگاری. چشم انداز ویژه و رویایی افق از روی این پل همه را به آنجا می کشاند. از آن بالا می توانیم ماهیگیران و کشتی ‌های را هم که از آنجا عبور می کنند، تماشا کنیم. وقتی پیاده روی از این سوی پل به آن سو تمام شد می توانیم سری به محله های تاریخی ولی نه چندان معروف تور استانبول بزنیم. با رسیدن به گلدن هورن (Golden Horn) با مناظری روبرو می شویم که ارزش این تور یک روز را متوجه می شوید. بعد از آن به طرف بلات/فنر (Balat/Fener) می رویم تا کلیسای سنت جرج (Church of St. George)را ببینیم. از آنجا می ‌توانیم محله تاریخی را بگردیم؛ محله ای که بیشتر خانواده‌ های بورژوای ارتدوکس یونانی در آن زندگی می کنند.

 

تور استانبول، پل گالاتا

 

 

شام را میهمان آشپزهای ارمنی و یونانی آگورا میهانسی شویم!

 

برای پایان دادن به این روز پر بار و عالی در استانبول، به آگورا میهانسی (Agora Meyhanesi) می رویم. این رستوران از سال ۱۸۹۰ تا به حال مشتری های خود را با غذاهای بی نظیر راضی نگه داشته است. آشپزهای یونانی ارتدوکس، ارمنی و ترک در این آشپزخانه کار می ‌کنند. این تنوع سرآشپز باعث شده مه بتوانیم در منوی رستوران غذاهای متفاوتی را انتخاب کنیم و شامی دلپذیر را در استانبول امتحان کنیم.  

 

تور استانبول، رستوران آگورا

 

برای رزرو تور ارزان استانبول به صورت زمینی و هوایی با تورگردان همراه باشید.  

حسینی بازدید : 40 چهارشنبه 26 خرداد 1400 نظرات (0)

مجموعه‌ موزه‌های کاخ سعد آباد شامل تعدادی کاخ و ساختمان هستند که تبدیل به موزه هایی با موضوعات مختلف شده‌اند. این مجموعه در شمال شهر تهران قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در این شهر می‌باشد. مجموعه ۱۸۰ هکتاری سعد آباد دارای کاخ، موزه، فضای سبز، باغ، چشمه سار، گلخانه و قنات است که در کنار هم ترکیب زیبا و شگفت انگیزی ایجاد کرده‌اند و فضای متفاوتی با شهر تهران دارند. افرادی که قصد تهران گردی دارند می‌توانند مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد را در لیست برنامه‌های خود قرار دارند. البته برای بازدید از همه کاخ‌ها و موزه‌ها نیاز به یک روز کامل دارید اما وقتی که صرف می‌کنید قطعا ارزش آن را خواهد داشت.

در یک مطلب جامع اطلاعاتی درباره کاخ ها و موزه‌های سعدآباد در اختیار شما قرار می‌دهیم. می‌توانید با مطالعه مطلب پیش رو، درباره این مجموعه اطلاعاتی به دست بیاورید و در زمان بازدید از سعد آباد فقط به موزه‌های مورد علاقه خود بپردازید.

 

کاخ سعد آباد کجاست؟

 

کاخ سعد آباد جزو مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد است که در شمال شهر تهران قرار گرفته‌اند. شمال کاخ سعد آباد با کوه‌های البرز، در شرق محله گلاب دره، در غرب محله ولنجک و در جنوب تجریش احاطه شده است. رودخانه جعفر آباد از میان باغ سعد آباد می‌گذرد و هوای آن را مطبوع‌تر می‌کند. از آنجایی که مجموعه سعد آباد در ارتفاعات قرار دارد میانگین هوا سالانه حدود ۱۲ درجه سانتیگراد بوده و در تابستان معتدل است. به همین دلیل بود که در اواخر دوره قاجار و در دوران پهلوی، سعد آباد را برای استراحتگاه تابستانی انتخاب کردند.

 

تاریخچه کاخ سعد آباد

باغ سعد آباد در دوران قاجار به عنوان یکی از استراحتگاه‌های تابستانی برای شاه و درباریان انتخاب شد. پس از اینکه در کودتای سال ۱۲۹۹ هجری شمسی قدرت از قاجاریان به پهلویان رسید، باغ سعد آباد اهمیت بیشتری پیدا کرد. رضا شاه به این منطقه علاقه داشت و به طوری کلی در نظر داشت کشور را به شکل متفاوت‌تری نسبت به قاجار اداره کند. برای همین مرکز حکومتی را از کاخ گلستان به سعد آباد منتقل نمود. در دوران پهلوی اول و دوم ۱۸ کاخ در باغ سعد آباد ساخته شد. این کاخ ها متعلق به شاه و خانواده او بودند. همچنین در دوران سلطنت محمد رضا شاه، ۱۲ رشته قنات جدید و قدیمی را برای آبیاری باغ سعد آباد به سمت این منطقه هدایت کردند. دلیل این اقدام، کمبود آباد رودخانه برای سیراب کردن باغ سعد آباد بود.

محمد رضا شاه در سال ۱۳۵۰ در مجموعه سعد آباد اقامت گزید. آخرین کاخی که در مجموعه سعد آباد ساخته شد، کاخ لیلا پهلوی کوچکترین دختر شاه بود. پس از انقلاب اسلامی مجموعه سعد آباد را به مجموعه موزه‌ها تبدیل کردند. همچنین چند کاخ هم در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت  تا محل پذیرایی از میهمانان خارجی دولت باشد. در‌ واقع کاخ ملکه مادر در حال حاضر برای پذیرایی از میهمانان خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کاخ‌ها و موزه‌های سعد آباد

 

مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران می‌باشند. تعدادی از کاخ‌ها با حفظ اشیاء و وسایل تاریخی که در دوران پهلوی در آن قرار داشته‌اند امروزه تبدیل به موزه شده‌اند. تعدادی از کاخ‌ها نیز با موضوعات متنوع دیگر به موزه تبدیل شده‌اند. برای مثال در این مجموعه موزه‌هایی با موضوعاتی مانند آثار نقاشی مینیاتور، خط و خوشنویسی، ظروف و... وجود دارند. در ادامه مطلب می‌خواهیم کاخ‌های مجموعه سعد آباد را معرفی کنیم و بگوییم موزه هر کاخ چه اشیاء و آثاری را به نمایش گذاشته است.

 

ساختمان بهمن (کاخ بهمن)

یکی از زیباترین کاخ‌های مجموعه سعد آباد به دوران پهلوی تعلق دارد. که منزل مسکونی بهمن پسر علیرضا پهلوی بود. در جوار این کاخ، موزه مردم شناسی را ساخته‌اند و در نزدیکی دروازه دربند است. ساختمان بهمن از سال ۱۳۸۲ به بعد به دفتر یونسکو در ایران تبدیل شد. در حال حاضر کاخ بهمن به عنوان دفتر مدیریت مجموعه موزه های کاخ سعد آباد کاربرد دارد و برای بازدید عموم دایر نیست.

 

کاخ احمد شاهی

قدیمی‌ترین کاخ در مجموعه سعد آباد مربوط به دوران قاجار است. کاخ احمد شاهی در اواخر سلطنت احمد شاه قاجار و به دستور او در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی ساخته شد. البته ساختمان این کاخ در دوران وزارت جنگی رضاخان تکمیل شد و احمد شاه هیچ گاه از آن استفاده نکرد. پس از انقلاب از کاخ احمد شاهی به عنوان پایگاه مرکزی بسیج خواهران استان تهران استفاده کردند.

 

کاخ اختصاصی سعد آباد

در غرب موزه هنرهای زیبا کاخ اختصاصی سعد آباد قرار دارد. در سال‌های اولیه انقلاب از کاخ اختصاصی سعد آباد به عنوان موزه تاریخ طبیعی استفاده کردند. در حال حاضر این کاخ در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد و مردم نمی‌توانند از آن بازدید کنند.

 

ساختمان جمهور (کاخ ملکه مادر)

محل زندگی رضا شاه این کاخ بود. همسر او، تاج الملوک تا زمان انقلاب در این کاخ زندگی کرد. از آنجایی که او مادر محمد رضا شاه بود، کاخ را به نام کاخ ملکه مادر می‌شناختند. پس از انقلاب کاخ ملکه مادر در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت تا از میهمانان ویژه دولت در آن پذیرایی کنند. بازدید از کاخ ملکه مادر نیز برای عموم ممکن نیست.

 

کاخ سبز (کاخ شهوند، کاخ رضا شاه پهلوی)

در مرتفع‌ترین بخش باغ سعد آباد و در شمال غرب مجموعه، یک کاخ به نام کاخ شهوند و به دستور رضا شاه ساخته شد. قبل از ساخت این کاخ یک ساختمان نیمه کاره بر بلندای تپه قرار داشت که متعلق به شخصی به نام علیخان بود. تپه هم علیخان نام داشت که رضاشاه تمام ساختمان و محوطه تپه را از علیخان خریداری کرد. ساختمان را ویران کردند و کاخ شهوند را بر فراز تپه احداث نمودند. کاخ شهوند از زمان وزارت جنگی تا اوایل سلطنت رضا شاه در دست ساخت بود. به این ترتیب می‌توان گفت در سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۷ این کاخ بنا شد.

کاخ شهوند دارای دو طبقه است که شامل طبقه همکف و زیر زمین می‌باشد. در طبقه همکف رضا شاه زندگی می‌کرد و همچنین اتاقی را به محل کار خود اختصاص داده بود. یک تالار غذا خوری مجلل با تمام وسایل نفیس در این کاخ وجود دارد. وسایل این سالن غذاخوری شامل ظروف چینی نفیس، ظروف نقره ایتالیایی، میز و صندلی‌های ساخت فرانسه و آلمان و... هستند. در حال حاضر امکان بازدید از کاخ شهوند برای همگان وجود دارد. این کاخ با نام کاخ سبز شناخته می‌شود. برای تزیین نمای بیرونی کاخ از سنگ‌های سبز بسیار کمیاب از معادن خمسه زنجان استفاده کردند. همچنین از بهترین سنگ مرمر خراسان برای تزیین سرسرا کمک گرفتند. به همین دلیل است که کاخ شهوند با نام کاخ سبز یا کاخ مرمر هم شناخته می‌شود.

 

اشیاء و معماری کاخ سبز

برای ملات سنگ‌ها از سرب استفاده کردند تا انبساط و انقباض سنگها باعث فروریختن آن‌ها نشود. در اصلی این کاخ از سمت شمال غربی به سمت کوه‌ها البرز گشوده می‌شود و منظره بسیار زیبایی دارد. سر در و ستون‌های ورودی کاخ را با سنگ مرمر تزیین کرده‌اند و از نقوش و موتیف‌های ظریف کمک گرفته‌اند. این تزیینات ترکیبی از سبک ایرانی و اروپایی می باشند. پس از ساخت کاخ، نام شهوند را برای آن انتخاب کردند. گچ بری‌های و آیینه کاری‌های شگفت انگیزی در کاخ سبز وجود دارند که به دست هنرمندان ناشناس ایرانی خلق شده‌اند. تذهیب فضای داخلی کاخ را استاد حسین بهزاد، خاتم‌کاری‌ها را استاد صنیع خاتم به همراه شاگران و معماری را میرزا جعفر کاشی انجام داده است.

زیر بنای کاخ شهوند حدود ۱۲۰۰ متر مربع وسعت دارد. زیباترین تالار آیینه در ایران هم متعلق به کاخ شهوند می‌باشد. در تالار آینه از گچ‌بری‌های زیبا استفاده شده و نقش آن با فرشی که بر زمین پهن شده، هماهنگ است. این فرش ۷۰ متری اثر هنرمند فرش باف عبدالمحمد عمو اوغلی می‌باشد. در بافت فرش از ابریشم مرغوب محصول مشهد استفاده کرده‌اند. تالار آیینه خانه در این کاخ به عنوان دفتر کار رضا شاه کاربرد داشت. در این تالار یک دست مبل زیبا با تزیینات گوبلن دوزی قرار گرفته که متعلق به دوران قاجار است. میز بزرگ وسط تالار ساخت فرانسه و اثری از قرن ۱۸ میلادی می‌باشد.

علاوه بر تمام این اشیاء مجسمه‌ها و مبل‌هایی به سبک دوره لویی شانزدهم و دو میز کنسول فرانسوی متعلق به دوران ناپلئون در تالار قرار دارند. اتاق روبروی تالار آیینه، اتاق خواب رضا شاه است.

 

کاخ موزه سفید (کاخ ملت، کاخ محمد رضا شاه پهلوی)

بزرگترین کاخ مجموعه سعد آباد، کاخ سفید می‌باشد. این کاخ برای مراسم اداری و تشریفاتی دوره پهلوی به کار می‌رفت. محمد رضا شاه و همسرش این کاخ را به عنوان استراحتگاه تابستانی انتخاب کردند. کاخ سفید دارای ۵۴ اتاق، ۱۰ تالار تشریفاتی و سفره خانه‌ای به وسعت ۲۲۰ متر مربع بود. این کاخ را به دستور رضا شاه در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی احداث کرده و در سال ۱۳۱۵ تکمیل نمودند. مهندس خرسند و مهندس بوریس روسی وظیفه طراحی ساختمان را به عهده داشتند. گچ بری‌های کاخ سفید اثر استادان غلامرضا پهلوان، عبدالکریم شیخان، حسین کاشی و رضا ملائکه بودند.

سنگ‌های مرمر که در این ساختمان به کار رفتند از یزد و تربت حیدریه استخراج شدند. نمای بیرونی کاخ را به سبک معماری ایرانی و رومی ساختند. چهار ستون اصلی بزرگ در چهار سوی سرسرا قرار دارد و با چهار نور گیر فضا را روشن می‌کند. پرده‌های بزرگ نقاشی با موضوع داستان‌های شاهنامه در پایین نورگیرها قرار دارند که اثر استاد حسین بهزاد و شاگردهای او هستند. تالار‌های تشریفاتی این کاخ به سبک فرانسوی ساخته شده و فرش‌های نفیسی در آن قرار دارند. بزرگترین فرش این تالار، ۱۴۵ مترمربع است که ۱۴۰۰ رج دارد. برای تزیین سفره خانه از سفالینه‌های تمدن‌های کهن ایرانی، کریستال‌های دوران قاجار، پارچه‌ها نفیس ابریشم، اطلس و تافته استفاده شده است.

لوستر‌های ایتالیایی، فرانسوی و چک اسلواکی نیز برای تزیین سقف و روشنایی تالار به کار رفته‌اند. یک میز تحریر بزرگ که متعلق به ملکه فرانسه ماری آنتوانت بوده در نزدیکی در تالار قرار دارد. مساحت کاخ موزه سفید در دو طبقه حدود ۲۱۰۰ متر مربع می‌باشد.

 

موزه آب

در بخش مرکزی مجموعه سعد آباد، یک ساختمان متعلق به دوران قاجار وجود دارد. محمد رضا شاه در این ساختمان مقامات درباری و مراجعین دیگر را به حضور می‌پذیرفت. پس از مدتی  ساختمان را به تیمسار کسرایی مسئول حفاظت ارتش سپردند تا به عنوان دفتر از آن استفاده کند. در حال حاضر این ساختمان به موزه آب تبدیل شده و در آن، اسناد و مدارک مربوط به آب مانند دفترچه میراب‌ها، وقف نامه‌ها، ابزار و ادوات آب و آبیاری، فنجان آبی، ساعت آبی، لوازم حفر چاه، تندیس‌های متعدد از دانشمندان آب شناسی، تندیس میرآب و... وجود دارند. این موزه وابسته به گنجینه ملی آب ایران و تحت نظارت وزارت نیرو می‌باشد.

 

موزه استاد بهزاد (کاخ کریاس، کاخ ولیعهدی)

کاخ کریاس در بخش مرکزی باغ قرار دارد و یکی از ساختمان‌های مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد می‌باشد. این ساختمان در اواخر دوره قاجار ساخته و در دوران پهلوی بازسازی شد. رضا شاه از این کاخ برای استراحت و کار استفاده می‌کرد. در زمان پهلوی دوم کاخ کریاس را به عنوان کاخ ولیعهد تغییر دادند. به عبارتی این کاخ محل اقامت رضا پهلوی فرزند محمد رضا شاه بود. در سال ۱۳۷۳ خورشیدی به مناسبت صدمین سالگرد تولد استاد حسین بهزاد، کاخ کریاس را به موزه‌ای برای نگهداری آثار استاد بهزاد تبدیل کردند. این موزه ۵ سالن داشته و همچنین در طبقه زیرزمین یک نمایشگاه و محل آموزش برای هنرجویان دایر است.

 

موزه برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار در شمال غربی باغ سعد آباد می‌باشد. ساختمان این موزه به دوران قاجار تعلق دارد که با نمای آجر قرمز رنگ و گچ بری‌های زیبایش شناخته می‌شود. از این ساختمان به عنوان کالسکه خانه و محل استراحت سورچی‌ها استفاده می‌کردند. در سال ۱۳۸۱ خورشیدی بنا را بازسازی کرده و در مهر ماه سال ۱۳۸۲ به مناسبت هفته جهانگردی به نام اولین جهانگردان ایرانی افتتاح نمودند. برادران امیدوار اولین جهانگردان ایرانی بودند که می‌توانید تصاویر و اشیای متعلق به سفرهای آنان را در این موزه مشاهده نمایید.

 

موزه چهره‌های ماندگار

کاخ ملکه توران امیر سلیمان که یکی از همسران رضا شاه بود در مجموعه سعد آباد قرار دارد. پس از انقلاب این کاخ را به موزه‌ چهره‌های ماندگار تبدیل کردند تا تصاویر و زندگینامه کوتاهی از چهره‌های ماندگار ایران در تمام رشته‌ها در آن قرار بگیرد. همچنین چندین تندیس و سردیس از مشاهیر ایرانی در این موزه قرار دارد. متأسفانه موزه چهره‌های ماندگار در اغلب روزها تعطیل است.

 

موزه خط و کتابت میرعماد

یک کاخ به فرحناز و علیرضا پهلوی تعلق داشت که در دهه ۷۰ شمسی تبدیل به موزه خط و کتابت شد. این کاخ در بخش مرکزی باغ سعد آباد است و دو طبقه دارد. در سال ۱۳۷۶ شمسی، ساختمان را به نام استاد خوشنویسی قرن ۱۱ میر عماد حسنی قزوینی تغییر دادند. حال در این موزه می‌توانید آثار خطی ارزشمند و اصل از استادان خوشنویسی ایرانی را مشاهده کنید.

 

موزه ظروف سلطنتی

یکی از زیباترین بخش‌های مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد، کاخ اشرف پهلوی است. این کاخ در شرق باغ سعد آباد قرار داشته و به دستور رضا شاه در سال ۱۳۱۵ ساخته شده است. طراح این بنا مهندس فرمانفرماییان بود که بنا را در مساحتی حدود ۱۸۰۰ متر مربع ساخت. در سال ۱۳۵۰ خورشیدی این بنا را به دستور اشرف پهلوی بازسازی کردند. تزیینات بیرونی کاخ از سنگ مرمر سفید است. تا سال ۱۳۷۴ خورشیدی این بنا در اختیار نهاد ریاست جمهوری بود و سپس در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت. کاخ را تبدیل به موزه ظروف سلطنتی کردند تا محل مناسبی برای حفظ و نگهداری این اشیای ارزشمند وجود داشته باشد.

این اشیاء شامل ۵۰۳ ظرف از دوران قاجار تا پهلوی می‌باشند. بسیاری از ظروف، هدایای گران‌قیمتی هستند که سران کشور‌های خارجی به شاهان قاجار، محمد رضا شاه و فرح پهلوی اهدا کردند.

 

موزه مردم شناسی

کاخی که به شمس پهلوی تعلق داشت پس از اتقلاب تبدیل به موزه مردم شناسی شد. این موزه در بخش شمال غربی باغ سعد آباد است. در این موزه می‌توانید سیر فرهنگ و راه روش مردمان ایران زمین را مشاهده کنید. اشیای موزه بسیار متنوع هستند که در بخشی از آن اشیای متعلق به خاندان پهلوی نگهداری می‌شوند. نکته قابل توجه این است که هیچ اثری از لباس‌ها و اشیای دو ملکه فوزیه و ثریا در این موزه وجود ندارد. ممکن است این اشیاء در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، معدوم شده باشند تا خاطره آن دو ملکه پاک شود.

 

موزه مینیاتور استاد آبکار

کاخ لیلا پهلوی که آخرین کاخ ساخته شده در مجموعه سعد آباد است نیز به موزه تبدیل شد. در این موزه می‌توانید آثار استاد کلارا آبکار یکی از هنرمندان ایرانی ارمنی تبار را مشاهده کنید. ۷۳ نقاشی مینیاتور اثر این استاد گرانقدر در موزه مینیاتور استاد آبکار نگهداری می‌شوند.

 

موزه استاد فرشچیان

کاخی که به عصمت دولتشاهی یکی دیگر از همسران رضا شاه تعلق داشت، پس از انقلاب تبدیل به موزه‌ای  برای حفظ آثار استاد محمود فرشچیان شد. کاخ در بخش مرکزی باغ سعد آباد قرار گرفته و جزو ساختمان‌های قدیمی این مجموعه است. این ساختمان سال‌ها به عنوان انبار کاربرد داشت که در سال ۱۳۸۰ شمسی بازسازی و به عنوان موزه بازگشایی شد.

 

امکانات مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد

مجموعه سعد آباد دارای امکانات مختلفی مانند چند رستوران، چند کافی شاپ، مجموعه ورزشی، سالن بیلیارد، سالن تنیس، کارگاه مرمت آثار تاریخی و آنتیک و... می باشد.

 

بازدید از مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد

همه روزه، از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر

این مجموعه در ایام سوگواری مانند عاشورا و تاسوعا و رحلت امام تعطیل است.

 

بلیط مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد

برای ورود به مجموعه هزینه ورودی می‌پردازید. برخی از کاخ موزه‌ها نیاز به هزینه ورودی جداگانه دارند.

آدرس مجموعه موزه‌های کاخ سعد آباد

تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی و همچنین تور تهران با تورگردان همراه باشید.

حسینی بازدید : 40 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

تاکسی در کیش از مهمترین موضوعات بودجه بندی سفر محسوب می شود. جزیره زیبای کیش یکی از زیبا‌ترین جزیره‌های خلیج فارس است و مقصد گردشگری پرطرفداری می‌باشد. علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های کیش، این جزیره یکی از قطب‌های مهم اقتصادی است که بسیاری از فعالیت‌های تجاری در آن جریان دارند. شاید شما بخواهید برای تفریح و گردش به کیش سفر کنید و در سواحل زیبای آن به استراحت بپردازید یا سری به مراکز خرید بزنید همچنین ممکن است برای فعالیت‌های تجاری به جزیره بروید به هر حال یکی از مهم‌ترین نیاز‌های شما، رفت و آمد یا حمل و نقل است.

کرایه تاکسی در کیش نرخ‌های مصوب دارد که توسط تاکسیرانی جزیره تعیین شده‌اند. می‌خواهیم درباره انواع تاکسی در کیش اطلاعاتی به شما ارائه دهیم تا در سفر به جزیره با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و خیالی آسوده‌تر کار‌های خود را انجام دهید. لازم به ذکر است که در کیش علاوه بر انواع تاکسی و وسایل نقلیه عمومی، می‌توانید گزینه اتومبیل اجاره‌ای را هم انتخاب کنید. چنانچه به اجاره خودرو تمایل ندارید در ادامه مطلب از تورگردان با ما همراه شوید تا درباره تاکسی در کیش بحث کنیم.

 

تاکسی تلفنی در کیش

 

انواع تاکسی در کیش

 

قبل از اینکه درباره انواع تاکسی در جاهای دیدنی کیش اطلاعاتی ارائه بدهیم بهتر است به چند نکته درباره این جزیره دقت کنید. کیش دارای هوای گرم و مرطوب می‌باشد به صورتی که تقریباً نیمی از سال نور آفتاب آنجا سوزان است و نمی‌توان با پای پیاده مسیر‌های نه چندان طولانی را طی کرد. بنابراین بسیار اهمیت دارد تا در فصل‌های گرما، وسیله نقلیه مناسبی در اختیار داشته باشید.

وسایل نقلیه در کیش باید حتماً به سیستم سرمایشی مناسبی مجهز باشند تا مسافر در حین استفاده از آن‌ها دچار گرمازدگی نشود. خوشبختانه تاکسی‌ها در کیش دارای سیستم سرمایشی بسیار مناسبی هستند و مسافر در این خودرو‌ها احساس راحتی خواهد کرد.

نکته بعدی که در مساله حمل و نقل جزیره کیش باید در نظر بگیریم، این است که مبدا‌ها و مقصد‌های محبوب مشخص هستند و برای همین استفاده از تاکسی‌های خطی یک گزینه مناسب است.

 

تاکسی خطی در کیش

همان‌ طور که در بخش قبلی هم گفتیم مسیر‌های پر رفت و آمد در کیش، مشخص می‌باشند برای مثال فرودگاه، اسکله، مراکز خرید، هتل‌ها و… جزو مبدا‌ها و مقصدهایی هستند که مسافران زیادی دارند. تاکسیرانی کیش در راستای رفاه گردشگران و میهمانان جزیره، خط‌های پر رفت و آمد را مشخص کرده که در هر خط تعدادی تاکسی وجود دارند. همه تاکسی‌های خطی در جزیره کیش یک مدل و به رنگ زرد می‌باشد که روی سقف آن‌ها علامت مشخص تاکسی به چشم می‌خورد.

 

تاکسی خطی در کیش

 

تعدادی از ایستگاه‌های تاکسی در جزیره کیش عبارتند از:

- ساحل مرجان تا میدان ساحل

- میدان ساحل تا میدان امیر کبیر

- میدان ساحل تا بازار مروارید

- میدان خلیج فارس تا میدان سعدی

- میدان سعدی تا کلیه نقاط میر مهنا

 

تاکسی تلفنی در کیش

آژانس‌های تاکسیرانی متعددی در جزیره وجود دارند که می‌توانید با یک تماس، درخواست تاکسی کنید. تاکسی‌های بی سیم یا تاکسی تلفنی در کیش تویوتا کمری سفید رنگ هستند و دارای آرم مربوط به آژانس تاکسیرانی می‌باشند. تاکسی بی سیم در تور کیش یک نرخ ورودی دارد و بعد از ۷ کیلومتر به ازای هر کیلومتر مبلغی دریافت می‌گردد. این تاکسی‌ها دارای کیلومتر شمار یا تاکسی متر هستند که میزان مسافت طی شده را نمایش می‌دهند.

 

کرایه تاکسی در کیش

 

تاکسی اینترنتی در کیش

در سال‌های اخیر تاکسی‌های اینترنتی به محبوبیت زیادی رسیده‌اند و تقریباً در تمام شهر‌های کوچک و بزرگ ایران می‌توانید از خدمات تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید. کافی است اپلیکیشن تاکسی اینترنتی مورد نظر خود را نصب کرده و نقطه مبدأ و مقصد را مشخص کنید. در جزیره کیش نیز از این تکنولوژی استفاده می‌شود تا حمل و نقل آسانتر باشد.

 

دو نوع تاکسی اینترنتی در کیش فعالیت می‌کنند که عبارتند از:

تاکسی اینترنتی آی کیش

در سال ۱۳۹۷ آی کیش به عنوان تاکسی اینترنتی در کیش شروع به فعالیت کرد. برای اینکه بتوانید از خدمات این شرکت استفاده کنید کافی است اپ آی کیش را دانلود و نصب کنید سپس اجازه دهید تا نرم‌افزار مکان فعلی شما را بیابد، پس از اینکه مبدأ و مقصد را مشخص کردید یک درخواست در اپلیکیشن انجام می‌دهید تا تاکسی به موقعیت فعلی شما بیاید. خودرو‌های آی کیش دارای تاکسی متر هستند که به شما نشان می‌دهد چه مسافتی طی کرده‌اید و باید به چه میزان هزینه بپردازید.

 

تاکسی اینترنتی اسنپ

با اینکه شرکت اسنپ در سال‌های اخیر در بسیاری از شهر‌های ایران به طور گسترده مشغول فعالیت بوده، در جزیره کیش تا چند وقت پیش در دسترس نبود. خوشبختانه مدیر عامل اسنپ اعلام کرده است که می‌توانید در جزیره کیش هم از امکانات تاکسی اینترنتی اسنپ استفاده کنید.

 

تاکسی لندن کیش (تاکسی انگلیسی)

یکی دیگر از انواع تاکسی در کیش که به تازگی شروع به فعالیت کرده است تاکسی لندن کیش می‌باشد. این تاکسی‌ها مانند تاکسی‌های شهر لندن به رنگ سیاه هستند و جنبه لوکس و زیبایی به تاکسیرانی جزیره داده‌اند. نرخ تاکسی‌‌های سیاه مانند دیگر تاکسی‌های جزیره است و تجهیزات مناسبی برای حمل و نقل افراد توان‌خواه دارد. از مزایای این تاکسی ها بزرگ بودن و جاداری آن هاست. برای مواقعی که جمعیتتان زیاد است و در یک تاکسی معمولی جا نمی شوید یا اینکه خرید زیادی کرده اید و دستتان پر است تاکسی انگلیسی توصیه می شود.

 

تاکسی انگلیسی در کیش

 

درخواست تاکسی در کیش

اگر تصمیم دارید از تاکسی اینترنتی در کیش استفاده کنید کافی است اپلیکشن مربوط به آن را نصب کرده و درخواست تاکسی کنید. برای استفاده از تاکسی‌های خطی نیز بایستی در ایستگاه‌های مشخص شده آن‌ها را بیابید. اگر انتخاب شما تاکسی‌های تلفنی هستند باید با آژانس مورد نظر تماس بگیرید و اطلاعات مبدأ و مقصد را ارائه بدهید.

 

نرخ تاکسی در کیش

نرخ تاکسی در کیش بر اساس نرخنامه‌ای که سازمان تاکسیرانی جزیره تصویب می‌کند مشخص می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با روابط عمومی تاکسیرانی جزیره کیش تماس بگیرید یا از اپراتور آژانس‌های تاکسیرانی سؤال کنید. همچنین اطلاعات کاملی در این باره در اپ‌های تاکسی اینترنتی موجود می‌باشند.

 

سخن آخر

امیدواریم سفر شما به کیش یک سفر به یاد ماندنی باشد چرا که این جزیره مرجانی یکی از زیبا‌ترین نقاط گردشگری ایران است و جاذبه‌های منحصر بفردی دارد. با انتخاب و برنامه‌ریزی دقیق برای حمل و نقل در جزیره کیش از وقت خود به بهترین شکل استفاده کنید و از سفر لذت ببرید. قبل از سفر به کیش بهترین هتل و پرواز را رزرو نمایید ، پیشنهاد تورگردان ، تور کیش هتل پانوراما با پرواز ماهان می باشد

حسینی بازدید : 42 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

آکواریوم کیش از مهمترین جاذبه های گردشگری جزیره محسوب می شود که سالانه بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید می کنند. این آکواریوم مصنوعی که مشتمل بر 70 لیتر آب و انواع آبزیان کوچک و بزرگ و گیاهان دریایی از خلیج فارس و سرتاسر جهان بوده، در محل کانون هنر کیش قرار گرفته است. آکواریوم برای همه گروه های سنی جالب توجه است ولی عموما خانواده هایی که دارای فرزند کودک می باشند، استقبال بیشتری از آن می کنند. این مجموعه می تواند از نظر آموزشی و همچنین هیجانی برای کودکان و بزرگسالان جالب توجه باشد.

آکواریوم کیش تفریحی متفاوت و در عین حال متنوع برای گردشگرانی است که به جزیره سفر می کنند. در این مجموعه علاوه بر بخش های آکواریومی و دیرینه شناسی امکانات متعدد اقامتی، امکانات رفاهی همچون بوفه، رستوران، اینترنت و غیره وجود دارد. در ادامه به معرفی بیشتر این مجموعه می پردازیم. با تورگردان همراه باشید.

 

آکواریوم کیش

 

بخش های مختلف آکواریوم کیش

آکواریوم کیش از دو بخش با مخزن آب 50 لیتری و 20 لیتری تشکیل شده است. آکواریوم 20 لیتری گونه های نادر آبزی ایران و جهان، بیش از 70 نوع ماهی تزئینی و کمیاب از آب های شیرین را در بر گرفته است. این فضا جزو زیباترین، رنگارنگ ترین و جذاب ترین بخش های مجموعه است. ماهی های رنگارنگ کوچک و بزرگ که بسیاری از آن ها برای گردشگر عادی عجیب است و تازگی دارد گرد هم آمده اند. داخل آکواریوم بسیار تمیز و نورپردازی شده اند. گردشگران می توانند از پشت شیشه های آکواریومی آبزیان و گیاهان دریایی را که به زیبایی تزئین شده اند تماشا کنند.

آکواریوم بزرگتر که 50 لیتر آب را در بر گرفته است، آبزیان بزرگتری همچون کوسه، ماهی های بزرگ، تمساح، مار و گونه هایی از این دست در گروه انواع خزندگان ایران و جهان را در خود جای داده است. در این بخش 100 نوع خزنده از جمله مار بوآ، مار پرنده تایلند، سوسمار ایگوانا، عقرب سیاه آفریقایی، و... در معرض دید عموم قرار گرفته اند. آکواریوم با مرجان های دریایی رنگارنگ تزئین شده و فضایی حیرت انگیز، پر ابهت و در عین حال جذاب را رقم زده است.

مجموعه آکواریوم در تور کیش محدود به جانوران آبزی نیست. در آنجا می توان از دیگر جانوران نیز بازدید کرد. در بخش دیگری از مجموعه به نام دیرینه شناسی می توان انواع حیوانات تاکسیدرمی شده و همچنین لاک پشت های دو متری را از نزدیک نظاره کرد. از سوی دیگر در این مجموعه می توان گونه های نادر پرنده و انواع پستانداران را نیز مشاهده کرد.  

 

آکواریوم کیش قبل از کرونا

آکواریوم کیش قبل از کرونا

 

مقایسه آکواریوم کیش با غواصی

آن هایی که به کیش سفر کرده باشند عموما در هنگام تجربه غواصی آبزیان زیر دریا را مشاهده می کنند. در واقع بیشتر این افراد تنها به نیت تماشای مرجان ها و انواع ماهی ها سختی های غواصی را به جان می خرند. دراین میان باید خاطر نشان کرد که غواصی بری دسته ای از افراد که دارای ناراحتی های قلبی و تنفسی هستند و همچنین کودکان ممنوع و خطرناک است. این تجربه می تواند در فضایی وسیع تر با تجربه تماشای آبزیانی بیشتر و متنوع تر و در نهایت سلامت و آسایش انجام گیرد.

از مهمترین مزایای آکواریوم کیش این است که برخلاف غواصی تجربه ای انفرادی نیست. می توان با دوستان، اعضای خانواده و هر تعداد همسفر که همراهمان است به آنجا رفت و به صورت گروهی از آبزیان بازدید کرد. این تجربه به هیچ وجه ترسناک نیست و خطری برای گردشگران در بر ندارد. به علاوه قیمت آن در مقایسه با غواصی بسیار به صرفه تر است. نیازی به پوشیدن لباس غواصی و درگیر شدن در آب نیست. می توان از پشت شیشه به راحتی دنیای زیر آب را نظاره کرد.

 

آکواریوم کیش بعد از کرونا

 

جاذبه های نزدیک به آکواریوم کیش

همانطور که اشاره شد آکواریوم کیش در کانون هنر کیش که ساختمان آن شبیه به یک کشتی بزرگ می باشد، واقع شده است. درست کنار این مجموعه پارک آهوان کیش قرار گرفته که آنجا نیز فضایی بسیار دیدنی برای علاقمندان به طبیعت گردی در کیش است. گردشگرن می توانند نصف روز را برای بازدید از این دو مجموعه چسبیده به هم وقت بگذارند. از دیگر جاهای دیدنی کیش که نزدیک به آکواریوم می باشند، می توان به ساحل اشاره کرد که فاصله چندانی ندارد و با چند دقیقه پیاده روی به راحتی در دسترس است. مراکز خرید پانیذ، بازارهای پردیس 1 و 2، هنگام، دوقلوها، پارک آبشار و غیره است.  

 

آکواریوم کیش قبل از کرونا

 

آدرس آکواریوم کیش

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان فردوسی، کنار پارک آهوان، ساختمان کانون هنر

ساعت بازدید

8 صبح تا 8 شب همه روزه به جز روزهای جمعه

ورودی

بلیط ورودی آکواریوم کیش عموما بین 35000 تومان تا 40000 تومان است.

تور کیش هتل ویدا را از تورگردان رزرو نمایید تا از 30 درصد تخفیف خرید بلیط آکواریوم کیش بهره مند شوید.

حسینی بازدید : 43 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

اجاره ماشین در کیش با دو هدف اساسی صورت می گیرد. بیشتر افرادی که به دنبال کرایه ماشین در کیش هستند، افراد عشقِ ماشین یا به عبارتی ماشین باز هستند که انواع و اقسام مدل های لوکس ماشین را می شناسند و برای تفریح و لذت بردن از سواری با این ماشین ها سوارشان می شوند. بعضی ها عاشق یک ماشین به خصوص مثل کروک، دوج شارژ یا کادیلاک شاسی می شوند و هر بار که به کیش می روند همان ماشین مورد علاقه شان را اجاره می کنند. دسته دیگر سعی می کنند در هر سفر، ماشین های متفاوتی را امتحان کنند. این افراد همگی جزو گروه ماشین بازها هستند که حاضرند هر گونه هزینه ای برای لذت بردن از ماشین های آخرین مدل متقبل شوند.

 

اجاره ماشین در کیش

 

دسته دوم از افرادی که در کیش ماشین اجاره می کنند صرفا برای تسهیل در رفت و آمد و کاستن از هزینه های رفت و آمد در جزیره به این امر مبادرت می ورزند. برای نمونه اگر یک تور گروهی کیش به راه انداخته اید و به دنبال کاستن از هزینه ها هستید می تواند با کرایه یک ون تا حد زیادی از هزینه های رفت و آمد و کرایه دادن به تاکسی های درون جزیره کم کنید و در عین حال هر جا که دلتان خواست گروهتان را ببرید. یک خانواده بالای 4 نفر که به راحتی در تاکسی های معمولی کیش جا نمی شوند شاید با کرایه تاکسی های انگلیسی بتوانند راحت تر و به صرفه تر در کیش رفت و آمد کنند. البته اگر هزینه کردن چندان برایشان سخت نیست شاید یک لیموزین تشریفات را ترجیح دهند.

با این همه بد نیست خاطر نشان کنیم که نوع اول کرایه ماشین در کیش رواج بیشتری دارد. در واقع پیدا کردن ماشین های ارزان قیمت در کیش کمی کار سختی است. بیشتر ماشین های اجاره ای کیش لوکس و گران قیمت هستند و کرایه کردن آن ها صرفا برای کاستن از هزینه های رفت و آمد معقول نیست.

 

اجاره ماشین در کیش

 

شرایط اجاره ماشین در کیش

 

اجاره ماشین در کیش شرایط سخت و خاصی ندارد ولی باید قبل از رفتن به تور کیش یک سری مدارک و مبالغی بیشتر از هزینه های اصلی سفر به همراه داشته باشید. در ادامه به صورت فهرست وار به معرفی مدارک مورد نیاز برای کرایه ماشین در کیش می پردازیم.

1. گواهینامه : اولین شرط لازم برای اجاره ماشین در کیش داشتن گواهینامه است. بنابراین افراد زیر 18 سال که فاقد گواهینامه هستند نمی توانند اقدام به کرایه ماشین کنند. این افراد می توانند به همراه بزرگترها از ماشین استفاده کنند و سوار آن شوند ولی خودشان نمی توانند اجاره کننده ماشین باشند.

2. کارت ملی : قطعا مدارک شناسایی از چیزهایی است که افراد در هر گونه سفری آن را به همراه می برند ولی به یادتان باشد که برای کرایه ماشین در کیش باید کارت ملی تان را به شرکت اجاره دهنده تحویل دهید. پس اگر در این مدت تمایل داشتید اقدام به همراه ببرید.

3. چک ضمانت : اگر به دنبال اجاره ماشین در کیش هستید باید حتما یک دسته چک به همراه داشته باشید. تقریبا تمامی شرکت های کرایه ماشین در کیش پیش از سپردن خودرو به شما چک ضمانت بانکی دریافت می کنند. چک باید معادل 5 میلیون تومان باشد. در بعضی موارد به جای آن وجه نقد نیز پذیرفته می شود ولی عموما به خصوص برای ماشین های لوکس و گران قیمت هم چک و هم وجه نقد دریافت می شود. این چک ضمانتی ابرای سالم برگرداندن ماشین ست.

4. وجه نقد : مبلغ نقدی که برای کرایه هر ماشین دریافت می شود متفاوت است. ارزان ترین ماشین های کرایه ای در کیش حدود 200 هزار تومان و گران ترین آن ها بالای 3 میلیون تومان است. این مبلغ برای هر 24 ساعت می باشد. علاوه بر مبلغی که برای اجاره ماشین در کیش می پردازید باید 200 هزار تومان هم بابت ضمانت خلافی ماشین به ودیعت بگذارید. این مبلغ به همراه مبلغ ضمانت به مدت 10 تا 20 روز نزد شرکت اجاره دهنده ماشین باقی می ماند. پس از استعلام خلافی این پول به حساب شخص اجاره کننده به شماره حسابی که در قراردادشان آمده، برگردانده می شود.

5. حداقل 24 ساعت : ماشین های اجاره ای در کیش حداقل به مدت 24 ساعت در اختیار افراد قرار می گیرند. نمی توان برای مدتی کمتر از این به سراغ ماشین اجاره ای رفت ولی از یک روز بیشتر حتی تا مدت یک ماه می توان ماشین را کرایه کرد و هر چه تعداد روزهای اجاره ماشین بیشتر باشد تخفیف بیشتری را شامل می شود.

6. فقط در سطح شهر : با ماشین های اجاره ای کیش نمی توان به سافاری و آفرود کیش رفت. این ماشین ها برای پیست و رالی نیست و تنه اباید رد سطح شهر با آن ها تردد نمود. 

 

اجاره ماشین در کیش

 

این را نیز می پسندید: راهنمای کامل تور کیش از تفریحات آبی تا مراکز خرید

 

قوانین رانندگی در کیش

حالا که به موضوع خلافی ماشین ها اشاره شد شاید برایتان مهم باشد که بدانید قوانین رانندگی در کیش به چه صورت است. واقعیت این است که قوانین رانندگی در کیش با سایر شهرهای کشور هیچ فرقی نمی کند ولی در چندین مورد با قوانین بین المللی مطابقت دارد. پلیس راهنمایی و رانندگی با جدیت تمام از طریق دوربین های معابر و کنترل نا محسوس سرعت و به صورت مستقیم بر خیابان های شهر نظارت دارد. نکته مهم در جزیره این است که جریمه های رانندگی در کیش دو برابر سایر شهرهای کشور است. بنابراین یادتان باشد نکات زیر را به هیچ وجه فراموش نکنید.

1.کمربند ایمنی تان را همیشه ببندید.

2.در معابر از بوق زدن اجتناب کنید .

3.هر گونه آلودگی صوتی در جزیره کیش ممنوع است پس صدای ضبط صوت ماشین را کم کنید و هنگام گوش دادن به موسیقی شیشه ها را بالا بکشید.

4. ریختن زباله از شیشه ماشین به خیابان ها ممنوع است و جریمه در پی دارد.

5. حداکثر سرعت مجاز در خیابان های اصلی شهر، در نوار سیاحتی 50 کیلومتر است.

 

اجاره ماشین در کیش

 

قیمت اجاره ماشین در کیش

 

در این بخش سعی می کنیم ارزان ترین و گران قیمت ترین ماشین های اجاره ای را که در جاهای دیدنی کیش ارائه می شود، خدمتتان معرفی کنیم ولی یادتان باشد ماشین های دیگری هم هستند که در این مقاله فرصت پرداختن به آن ها دست نداده است.

 

ماشین های اجاره ای بین 200 تا 600 تومان

 

بیشتر مدل های نیسان مثل نیسان ماکسیما، نیسان قشقایی، نیسان التیما، نیسان سانی ، نیسان ایکستریل، نیسان جوک(جاک)، نیسان سنترا و... از کمتر از 200 هزار تومان شروع می شود و تا 300 هزار تومان نوسان دارد. با یان حال مدل هایی مثل نیسان Z، نیسان اینفینیتی گاهی تا 500 هزار تومان هم برای هر 24 ساعت اجاره داده می شود.

ماشین هایی مثل هیوندا سوناتا، هیوندا توسان، هیوندا الانترا، هیوندا سانتافه، هیوندا ولستر، هوندا آکورد و هوندا CRV نیز حدود 200 هزار تومان است ولی هیوندا جنسیس تا 350 هزار تومان هم می رسد.

ماشین های کیا اسپرتیج، کیا اپتیما، کیا سراتو، کیا سراتو کوپه، کیا کارنز 7 نفره، کیا سورنتو و کیا موهاری نیز در همین رنج قیمت قرار دارند.

تویوتا کمری، تویوتا کرولا، تویوتا یاریس، تویوتا فورچونز بین 200 تا 300 هزار تومان می باشند ولی مدل تویوتا Fj Cruiser و  تویوتا پرادو تا 350 تومان هم می رسد.

مزدا 6، میتسوبیشی پاجرو، فورد اج، فورد فیوژن، فورد تاروس، دوج شارژر، شورلت سونیک لنسر، النترا، توسان، مینی کوپر، تاروس و کدنزا جزو ماشین های با قیمت مناسب محسوب می شوند.

دوج شارژر 400 هزار تومان، دوج چلنجر 490 هزار تومان، نیسان کروک 370Z با 490 هزار تومان، کادیلاک CTS  با 550 هزار تومان و FJ 690 هزار تومان است.

خودروهایی همچون کراسلر، هامر، بی ام وz4 حدود 500 هزار تومان برای اجاره در هر 24 ساعت آب می خورند و ماشین هایی همچون کادیلاک، بی ام و X6 تا 600 هزار تومان است.

 

اجاره ماشین در کیش

 

 

این را نیز می پسندید: شاتل سواری در کیش با عکس و فیلم

 

 

گران ترین خودروهای اجاره ای کیش

در حال حاضر یکی از گران ترین ماشین های اجاره ای در کیش مازراتی کواتروپورته است که برای هر 24 ساعت سواری با آن باید 3میلیون و 200 هزار تومان پرداخت کنید. اجاره پورشه پانامرا در کیش شبی 2 میلیون تومن آب می خورد.

کرایه موستانگ کروک در کیش شبی 950 هزار تومان و اجاره کوروت هر 24 ساعت حدود یک میلیون تومان است. اجاره یک بنز GLA  حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان است.

این ماشین ها را می توانید از فرودگاه و لحظه ورودتان به هتل، از هتل و از هر زمان که خواستید تحویل بگیرید. اگر به این موضوع علاقمند هستید به زودی درباره شرکت هایی که در کیش به اجاره ماشین مبادرت می ورزند نیز سخن خواهیم گفت.

 

اجاره ماشین در کیش

 

رزرو تور کیش با قیمت های اقتصادی و پکیج های لاکچری و لوکس از طریق سایت تورگردان تنها با چند کلیک صورت می گیرد. 

با اقامت در بسیاری از هتل ها شما میتوانید امر اجاره ماشین را در هتل انجام دهید مانند تور هتل شایگان کیش که با کمترین قیمت در تورگردان قابل رزرو می باشد.

حسینی بازدید : 23 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

پارک دلفین های کیش

 

مجموعه پارک دلفین های کیش با حدود 100 هکتار مساحت از بخش های مختلفی تشکیل شده است. می توان در این مجموعه از انواع حیوانات آبی، پرندگان و خزندگان بازدید کرد. در بخش دلفیناریوم که بر وزن آکواریوم نامگذاری شده، علاوه بر نمایش و رقص دلفین ها حیوانات دوست داشتنی دیگری مثل پنگوئن ها و گربه های دریایی هم حضور دارند. در اقدامی بی سابقه به تازگی شرایطی فراهم شده که می توانید به همراه دلفین ها وارد آب شده و با آن ها شنا کنید؛ دیگر چه تفریحی از این بالاتر! ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

خرید بلیط دلفیناریوم کیش

 

کلیک کنید: آدرس و نقشه دلفیناریوم در کیش

 

 

پرندگان و خزندگان پارک دلفین ها

تور گشت و گذار در مجموعه پارک دلفین های کیش با باغ پرندگان آغاز می شود. این باغ مساحتی بسیار وسیع را در بر گرفته و پرندگان آزادانه در آن پرواز می کنند. فلامینگوها، عقاب ها، طاووس ها، مرغ های سقا، طوطی های ماکائو، شتر مرغ ها، توکان ها و انواع حیوانات در این محوطه تردد می کنند و به راحتی می توان با آن ها عکس گرفت. اگر شانس بیاورید و یک شاهین تربیت شده روی شانه هایتان جا خوش کند عکستان شاهکار خواهد شد.  

 

 

بخش دوم مجموعه به خزندگان اختصاص دارد. خبر بد اینکه این بخش تا زمانی که حیوانات نهار نخورند به روی بازدیدکنندگان باز نمی شود. مارها و مارمولک ها و کوروکودیل ها بعد از خوردن غذایشان آرام و بی حرکت در حال چرت زدن هستند. شاید بتوانید با یک پیتون خیلی بزرگ که بی خطر به نظر می رسد عکس یادگاری هم بگیرید.

 

 

بعد از آن می توانید به سمت دلفیناریوم حرکت کنید.

 

دلفیناریوم

چه چیز دلفین ها را اینقدر جذاب می کند؟ هوش زیادشان، جنب و جوش های جذابشان و ظاهر براق و تر و تمیزشان. این آبزیان شاد، بازیگوشی های جالبی دارند و با انسان ها ارتباط خوبی برقرار می کنند. دلفین ها پستاندارند و حیوان هایی بسیار باهوش محسوب می شوند. آن ها مثل انسان ها، فرزندانشان را ناتوان به دنیا می آوردند و برای بزرگ کردن شان به آن ها شیر می دهند. این آبزیان دوست داشتنی برای حرکت در آب، از باله هایشان کمک می گیرند و با دمشان پیش رانش انجام می دهند. دلفین ها نیز مثل انسان ها برای یک شنای سریع و طولانی مدت در زیر آب، نیاز به نفس گیری دارند، با این تفاوت که آن ها، می توانند تا یک ربع زیر آب دوام بیاورند. غذای آن ها ماهی های کوچک و سرپایان است. دلفین ها، فرهنگ خاص خودشان را دارند و به شیوه مخصوصی با هم ارتباط برقرار می کنند.

در دلفیناریوم کیش، علاوه بر این آبزیان جذاب، انواع پستانداران دریایی مثل شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، پنگوئن، دلفین، گراز دریایی، گربه دریایی شمالی و... نگهداری می شوند. این پستانداران که 21 نوع متنوع دارند در استخرهایی به ابعاد 18هزار متر مکعب زندگی می کنند. بیشتر این گونه ها در زمینه نمایش های آبی مهارت دارند و مربیان  خبره به تربیت و کار با آن ها مشغول اند. مربیان ایرانی هم اکنون بدون نیاز به نیروهای خارجی خودشان به صورت مستقل توانایی مدیریت این پستانداران را پیدا کرده اند.

این مجموعه یک آکواریوم کوچک با ماهی های رنگی هم دارد.

پیشنهاد می شود اگر کودکان را همراه خود برده اید از ابتدا برای آن ها وسیله ای کرایه کنید که در طول مسیر و هنگام بازدیدها خسته نشوند.

 

پوشش گیاهی پارک دلفین های کیش

در بخش گیاهی پارک دلفین های کیش بیش از 100 نوع پوشش گیاهی به چشم می خورد. هزاران نفر درخت نخل، بنجامین های کوچک و بزرگ، بالغ بر ۲۵ گونه کاکتوس با شکل های منحصر به فرد و خارق العاده، انجیر معابد، اوکالیپتوس، گل ختمى، آکاسیا، مورد، کهور، کند کارپوس، تکوما، شیشه شور و... از جاذبه های گیاهی پارک به شمار می روند. وجود این گونه های گیاهی در اقلیمی مثل کیش اعجاب انگیز است.

در طراحی باغ سعی شده با المان هایی مثل کوه آتشفشانی، جنگل باران های مصنوعی، ارکیده و پروانه ها فضایی زنده و با نشاط خلق گردد. در همان نزدیکی رستوران های مهمی ساخته شده که مسافران تور کیش می توانند بعد از بازدید از مجموعه پارک دلفین ها به آنجا سر زده و غذاهای جزیره کیش را هم امتحان کنند.

بازدیدکنندگانِ مجموعه به سبک باغ وحش های بزرگ و مهم دنیا به اتوبوس های قطار مانند سوار می شوند و از میان باغ پرندگان عبور می کنند. این نکته امنیت بازدیدکنندگان را هم تامین می کند. با همین اتوبوس ها می توان به سمت دلفیناریوم کیش رفت.

 

 

قیمت بلیط پارک دلفین ها

قیمت بلیط پارک دلفین ها برای هر نفر 235 هزار تومان است ولی با تخفیف تا 170 تومان هم کاهش پیدا می کند. از کودکان زیر دو سال هزینه دریافت نمی شود. برای کودکان 2 تا 4 ساله باید از محل دفتر فروش مستقر در پارک بلیط تهیه کرد و امکان خرید آنلاین برای آن ها وجود ندارد. از بلیط می توان برای بازدید از باغ پرندگان، کلاسیک شو و دلفین شو استفاده کرد.

به همراه بردن دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای در مجموعه ممنوع است و برای تصویربرداری باید هزینه جداگانه پرداخت کرد.

 

موقعیت مکانی پارک دلفین های کیش

مجموعه پارک دلفین های کیش در خیابان جهان واقع شده و در نزدیکی آن هتل هایی مثل هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر واقع شده است. بازار بین المللی مرجان نیز از دیگر جاهای دیدنی کیش است که در نزدیکی مجموعه پارک دلفین های کیش قرار دارد.

تورکیش که توسط گروه تورگردان نیز برگزار می شود امکان مناسبی است برای بازدید از تمامی جاذبه ها و دیدنی های این جزیره زیبا به شمار می رود.

اگر قصد سفر به کیش و اقامت در یکی از هتل های تاپ کیش را دارید حتما به صفحه تور کیش هتل کوروش در وب سایت تورگردان سر بزنید.

حسینی بازدید : 23 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

تفریحات دریایی کیش و کلوپ های آبی جزیره در مقالات متعددی در وبلاگ تورگردان معرفی شده است. در مطلب امروز به معرفی 10 مورد از این ورزش های آبی می پردازیم و قیمت و شاریط هر کدام را به تفکیک مطرح می کنیم.

1. غواصی

غواصی، از خاص ترین تفریحات دریایی کیش است و خانم ها و آقایان از 10 سال به بالا می توانند آن را تجربه کنند. هیچ لذتی بالاتر از آن نیست که در اعماق خلیج فارس شناور شوی و ماهیان رنگارنگ و غول آسا هم دور و برت چرخ بزنند. پوشش مرجانی سواحل شرقی جزیره کیش فرصتی را فراهم کرده تا وسوسه غواصی از نوع اسنورکلینگ و نایت دایو(غواصی شبانه) را به جان افراد بیندازد. در ضمن به کمک عکاسی ماکرو می توانید لحظات زیبایی را که در زیر آب هستید ثبت کنید.

سایت های متعددی برای غواصی در کیش وجود دارد که از سطح مبتدی تا حرفه ای برای این منظور برنامه ریزی شده است و تجهیزات لازم در اختیار افراد قرار می گیرد. ضمن اینکه در هیچ کدام از سطوح نیازی به یاد داشتن شنا نیست.

هزینه غواصی: 150 هزار تومان (بلیط با تخفیف 35 درصدی موجود است)

مدت زمان: 40 دقیقه آموزش، 20 دقیقه در آب

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: غواصی در کیش

 

تفریحات دریایی کیش

 

2. قایق سواری

شاید قایق سواری تفریحی ساده و تکرای به نظر برسد که نمونه اش در دریای شمال هم زیاد دیده می شود. ولی باید گفت قایق سواری در خلیج فارس لذت دیگری دارد. انواع قایق های تندرو، معمولی، دوموتوره، بادبانی، پدالی و پارویی و... در جزیره کیش در دسترس است و جزو ورزش های آبی منحصر به فرد به شمار می رود. از این ها جالب تر و جذاب تر قایق سواری با قایق های کف شیشه ای است. اگر اهل هیجان نیستید بهتر است سوار این قایق ها نشوید چون منظره آب در زیر پایتان می تواند به همان اندازه که زیبا است ترسناک هم باشد.

مدت زمان قایق سواری در انواع مختلف بین 10 تا 30 دقیقه است.

مقرون به صرفه ترین قایق ها، قایق های پدالی و پارویی و قایق های کف شیشه ای با حدود 30 تومان قیمت هستند. قایق های بادبانی هم معمولا بیشترین قیمت ها را در بر می گیرد و باید بالای 150 تومان برای آن ها هزینه کرد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: قایق سواری در کیش

تفریحات دریایی کیش

 

3. چتر پاراسل

آن هایی که طالب هیجانی آمیخته با آرامش اند، باید به سراغ چتر پاراسل بروند. چتر پاراسل نوعی چتربازی بر بلندای خلیج فارس است. این چترها به قایق هایی روی آب وصل می شوند و با حرکت قایق در آسمان حرکت می کنند، بنابراین استفاده از آن ها خیلی تخصص نیاز ندارد و غیر حرفه ای ها هم می توانند آن را تجربه کنند. کسی که پاراسل را هدایت می کند، معمولا افراد را زیاد بالا و پایین می کند. حتی اگر کسی طالب هیجان بیشتر باشد ممکن است او را روی آب بیاورند تا تنی هم به آب بزند و همزمان پرواز و شنا را با هم تجربه کند. چتر پاراسل تفریحی بی نظیر است که تنها در جزیره کیش برایتان امکان پذیر است. این فرصت را از دست ندهید.

هزینه: 120 تومان (بلیط با 35% تخفیف موجود است)

مدت زمان: 30 دقیقه گشت دریایی و 6 تا 8 دقیقه بر فراز آب

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه در کیش:  پاراسل 

 

تفریحات دریایی کیش

 

4.جت اسکی

جت اسکی یک تفریح آبی نسبتا قدیمی است که خیلی سال است در آب های خلیج فارس به عنوان یکی از تفریحات دریایی کیش طرفدار پیدا کرده است. کسانی که عاشق بالا رفتن آدرنالین خون هستند و از سرعت خوششان می آید این برنامه را همیشه در لیست تفریحاتشان قرار می دهند. جت اسکی ها معمولا ظرفیتی دو نفره دارند، پس یادتان باشد رفیق شفیقتان را هم با خود ببرید.

هزینه: 50000 تومان

مدت زمان: 15 دقیقه

تفریحات دریایی کیش

 

5. شاتل

شاتل یکی از تفریحات دریایی پر طرفدار در جزیره کیش است. باید سوار یک تیوب شوید که به قایقی بسته شده است. به تنهایی یا چند نفره سوار آن می شوید و نفستان را حبس می کنید، چون قرار است با سرعت زیاد روی آب کشیده شوید.  شاتل مدام تکان می خورد و حتی ممکن است هنگام حرکت در آب پرتاب شوید اما نگران نباشید چون این موضوع بخشی از هیجان شاتل سواری است. خیلی ها خودشان به قایقرانان می گویند آن ها را عمدا در آب بیندازند تا کیفشان حسابی کوک شود.  

هزینه: 50 هزار تومان (بلیط با تخفیف 30% موجود است)

مدت زمان: 15 تا 20 دقیقه

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: شاتل سواری در کیش

تفریحات دریایی کیش

 

6. بنانا

بنانا چیزی شبیه به شاتل ولی کمی فانتزی تر است و بچه ها هم می توانند به همراه بزرگترها سوار آن شوند. این تیوپ که شبیه به یک موز به رنگ زرد طراحی شده است به کمک قایقی تندرو کشیده می شود. برای استفاده از این وسیله باید حداقل 4 نفر بلیط تهیه کنند.

هزینه: 45 هزار تومان ( هم اکنون تخفیف 22 درصدی هم موجود است)  

مدت زمان: 15 تا 20 دقیقه

مقاله تورگردان راجع به شاتل سواری و بنانا سواری را از دست ندهید.

تفریحات دریایی کیش

 

7. اسکی روی آب

اسکی روی آب از تفریحات دریایی بسیار شیک در جزیره کیش است که برای انجام آن باید کمی حرفه ای بود. لازم به ذکر است که نخستین سایت اسكی روی آب خاورمیانه در جزیره كیش قرار دارد. وقتی پاها به اسکی وصل می گردد، با سرعتی در حدود 30 کیلومتر بر ساعت روی آب کشیده می شود. این تفریح به دو صورت انجام می شود: اسکی روی آب با قایق یا اتصال اسکی به قایق موتوری

در کِیبل اسکی، شخص اسکی کننده کابلی را در دست می گیرد که به نوک برج دریایی متصل است و عموما پاراگلایدر هم به آن وصل می شود. در این بازی امكان سرویس دهی به 12 نفر به صورت همزمان و با سرعت 28 تا 62 كیلومتر در ساعت وجود دارد.

هزینه: 60000 تومان

مدت زمان: 20 دقیقه

مدت زمان کیبل: 60 دقیقه

کسب اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: اسکی روی آب در کیش

تفریحات دریایی کیش

 

8. شناور آکواریوم

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه آرزو داشته اند سوار زیردریایی شوند و اعماق آب را ببینند؟ این آرزو هم اکنون برای هر کسی دست یافتنی است. شناور آکواریوم تا عمق سه متری آب پایین می رود و شما را از لذت تماشای حرکات آبزیان سرشار می کند.

هزینه: حدود 30هزار تومان

هزینه کودک زیر 3 سال: رایگان

زمان استفاده: هر روز 10:00 تا 17:00 هر یک ساعت یک بار

کسب اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: آکواریوم کیش و تماشای آبزیان 

تفریحات دریایی کیش

 

9.ماهیگیری

افراد زیادی عاشق ماهیگیری اند. ماهیگیری یک تفریح فوق العاده لذت بخش است که باید آن را فرا گرفته باشید. اگر جزو تیم های ماهیگیری هستید یا به صورت تفریحی این رشته را فرا گرفته اید، باید کلوپ های ماهیگیری را نیز از میان جاهای دیدنی کیش تجربه کنید. اگر هم این کاره نیستید جای نگرانی نیست، فقط کافی است علاقه داشته باشید. در آن جا همه تجهیزات لازم را در اختیارتان قرار می دهند و کمک می کنند بتوانید ماهی هایی بزرگ بگیرید. برای این کار باید سوار شناور شوید و به جاهایی بروید که به ماهیگیری اختصاص داده شده است.

هزینه ماهیگیری ترولینگ با شناور: 350000 تومان برای 1 تا 5 نفر

مدت زمان: 3 ساعت

هزینه ماهیگیری ثابت با شناور: 180000 تومان برای 1 تا 3 نفر

مدت زمان: 3 ساعت

کسب اطلاعات بیشتر درباره این تفریح: ماهیگیری تفریحی در کیش

تفریحات دریایی کیش

 

10. فلای بورد

فلای بورد تجربه ای شبیه به پرواز در چند متری آب است. در این دسته از تفریحات دریایی جزیره کیش، افراد با شلنگی 18 متری به جت اسکی متصل می شوند و در ارتفاع 12 متری آزادانه پرواز می کنند. افرادی که قبلا تجربه سوار شدن بر فلای بورد را داشته باشند می توانند آن بالا مانورهایی نمایشی هم به راه بیندازند و تجربه هیجان انگیزشان را خاطره انگیزتر کنند.

هزینه: 200 هزار تومان (بلیط با تخفیف 21% موجود است)

 مدت زمان: 15 تا 20 دقیقه

کسب اطلاعات بیشتر درباره این فعالیت تفریحی:  فلای بورد 

تفریحات دریایی کیش

 

برای آگاهی از پکیج های تور کیش و سایر تفریحات دریایی جزیره به سایت تورگردان سر بزنید.

اگر هم به دنبال رزرو توری هستید که به راحتی بتوانید از دریای نیلگون خلیج فارس و تفریحات دریایی در هتل استفاده نمایید ، پیشنهاد ما به شما تور کیش هتل ترنج است .

حسینی بازدید : 25 دوشنبه 03 خرداد 1400 نظرات (0)

اگر به دنبال تور ارزان کیش هستید بهترین راه این است که تور کیش در فصل تابستان را انتخاب کنید. در این فصل قیمت تورهای کیش به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند و می توان سفری خوب در جزیره را با بهترین امکانات مثل اقامت در هتل های بالای سه ستاره برای خود رقم زد. عده ای به اشتباه تصور می کنند گرما و رطوبت هوا در این فصل غیر قابل تحمل است؛ به همین دلیل فکرِ سفر به مروارید خلیج فارس در این فصل را به ذهنشان هم راه نمی دهند اما واقعیت این است که با مدیریت کردن زمان بندی تور، به راحتی می توان بدون اذیت شدن، از همه تفریحات کیش بهره مند شد. در ادامه نکاتی درزمینه سفر به کیش(Kish island) در تابستان آمده است که با رعایت آن بدون شک می توانید سفر ارزان و در عین حال شاد و دلنشین را در تابستان تجربه کنید.

 

تو کیش در تابستان

 

برای مقایسه قیمت و رزرو تورهای کیش کلیک کنید

 

 علت ارزانی تور کیش چیست؟

 

اول از همه باید بگوییم که علت ارزانی کیش در فصل تابستان چیست؟  قیمت تور کیش در فصل تابستان به خصوص تیرماه و مرداد ماه به یکباره کاهش چشمگیری پیدا می کند. این در حالی است که تا چند روز قبلش یعنی در روزهای پایان گرفتنِ فصل امتحانات در انتهای بهار و اوایل تابستان قیمت تور کیش به خصوص در تور هوایی کیش باورکردنی نیست. البته همانطور که می دانید بیشترین قیمت تور کیش مربوط به زمستان، اوایل بهار و تعطیلات نوروز است که هوای جزیره رویایی و بسیار خنک می شود و همه از سرمای شهر و دیارشان فرار می کنند تا در جزیره بدون نیاز به سیستم های گرمایشی و بخاری کمی روح و جانشان را گرم کنند. در فصل تابستان رطوبت هوای جزیره در کنار گرمای آن افزوده می شود و روزهای آن شباهت به سونای بخار پیدا می کند. با این حال جای نگرانی نیست! آیا بهتر نیست به جای اینکه ساعت ها پول به سالن های سونای بخار بدهید، در رطوبت طبیعیِ جزیره کیش پوستتان را تغذیه کنید. به توصیه متخصصان پوست این هوای شرجی خوراکِ پوست های حساس و خشک و آسیب دیده است. پس گول آن هایی که شما را از گرما و رطوبت هوا می ترسانند نخورید و حتما این هوای ناز را تجربه کنید چون به هیچ وجه غیر قابل تحمل نیست.

 

دلفیناریوم کیش

 

صبح ها به مراکز خرید کیش و اجرای موسیقی بروید

 

اگر علاقه به خرید کردن داشته باشید و یکی از علت های سفرتان به کیش همین موضوع باشد، اصلا گرمای هوا را احساس نخواهید کرد چون روزها را در مراکز خرید کیش خواهید گذراند. صبح که از خواب بیدار می شوید بعد از نوش جان کردن صبحانه ای پر و پیمان در هتل، راهی مراکز خرید شوید. معمولا در نزدیکیِ بیشتر هتل های کیش در مرکز شهر، بازارها و پاساژهایی با جدیدترین محصولات و برندهای مطرح وجود دارد. داخل پاساژها جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه تعبیه شده و از خانه خودتان هم خنک تر و با صفا تر است. می توانید بعد از خرید کردن برای رفع خستگی از کافی شاپ های این مراکز استفاده کنید و خودتان را به نوشیدنی های خنک مهمان کنید. اگر بارتان زیاد بود سری به نمازخانه ها بزنید؛ بعد از استراحت و عبادت، کمی آنجا تجدید قوا کنید و بعد، بقیه برنامه هایتان را ادامه دهید. خوشبختانه بسیاری از رستوران های مطرح کیش در مراکز خرید معروف قرار گرفته اند. بسیاری از این رستوران ها با اجرای برنامه های زنده موسیقی و اجرای شومن ها و کمدین های مطرح کشور میهمانانشان را سرگرم می کنند. بنابراین تا اینجای کار را حسابی خوش گذرانده اید و از تور کیش لذت برده اید.

تور کیش در تابستان

 

تفریحات آبی کیش در این هوا خیلی می چسبد

 

برنامه دیگری که می توانید صبح ها به سراغش بروید تفریحات آبی کیش است. تقریبا همه تفریحات آبی کیش از غواصی و شاتل سواری و بنانا سواری تا قایق سواری، با آب تنی کردن همراه است. وقتی که لباس هایتان سرتا پا خیس شده آیا باز هم می توانید از گرما هوا گلایه کنید. بعد از ورود به اسکله های تفریحی کیش اول از هر چیز وارد سالن هایی می شوید که سیستم های سرمایشی عالی دارد. در این مکان های سرپوشیده آموزش تفریحات را برای شما انجام می دهند. برای نمونه آن هایی که به دنبال غواصی در آب های نیلگون خلیج فارس هستند باید پیش از هر چیز حدود نیم ساعت در این قسمت توسط مربیان شیوه کار را آموزش ببینند و بعد هم به زیر آب بروند. در تفریحاتی مثل شاتل سواری، قایق سواران عمدا طوری در آب ویراژ می دهند که حتما یکی دوبار نزدیک است در آب سقوط کنید و احتمالا کلی خیس می شوید. در بنانا سواری از همان ابتدا پاهایتان درون آب قرار می گیرد. خلاصه اینکه لذت خوشگذرانی در آب های جزیره اجازه نمی دهد گرمای هوا را احساس کنید. از مهمترین تفریحات آبی جزیره می توان به چتر پاراسل، اسکوتر زیر دریایی، جت اسکی، قایق های بادبانی و بسیاری تفریحات دیگر اشاره کرد که در ساحل ها و اسکله های تفریحی متعدد انجام می شود.

 

غواصی در کیش-تور کیش در تابستان

 

قدر شب های کیش را بدانید

 

شب ها بهترین زمان برای خوش گذراندن در دل جزیره است. عده ای دوچرخه سواری در کنار ساحل و سواری کردن با موتورهای برقی را ترجیح می دهند. در این فصل چنان آرامشی در جزیره حاکم است که می توانید به تنهایی یا با همسفرانتان گشتی به یادماندنی و دل انگیز را تجربه کنید یا اینکه در کنار ساحل به ورزش هایی مثل والیبال ساحلی بپردازید. شب، ساحل مملو از علاقمندانی است که به دنبال آرامش و استراحت اند.

اگر به دنبال هیجان و خندیدن هستید در کنار جاهای دیدنی کیش  جُنگ های شبانه نیز می تواند پیشنهاد خوبی باشد. بهتر است اینطور بگوییم که اگر کسی به کیش بیاید و جنگ های شبانه را نرود، نصف عمرش به باد رفته است. کافی است ذره ای تحقیق کنید تا بفهمید کدام یک از جُنگ ها با روحیه شما سازگار است. بعضی از این جُنگ ها کمپانی خنده است. در این سالن ها آنقدر شما را می خندانند که احتمالا فکتان درد می گیرد. بعضی از جنگ ها بیشتر به حرکات نمایشی یا اجرای موسیقی معروف است و خلاصه هر یک در زمینه ای خاص توجه مشتریان را جلب کرده اند ولی همه آن ها دیدنی و جذاب اند. در بعضی ایام سال، سالن های کنسرت نیز در جزیره رونق می گیرد. در این مناسبت ها، حتما بلیط کنسرت را تهیه کنید و حال و هوایی هنری را با موسیقی شاد و ایرانی تجربه کنید.

از دیگر برنامه های شبانه جزیره، دور زدن با کشتی های تفریحی کیش است. در کیش کشتی های تفریحی متفاوتی وجود دارد که بعضی از آن ها با اجرای برنامه های کمدی و استندآپ از میهمانانشان پذیرایی می کنند یا اجرای زنده موسیقی دارند. می توانید شام را در کشتی رزرو کنید و شب را در میان آب بگذرانید. کشتی های تفریحی از برنامه های متنوعی برخوردارند و شما می توانید با توجه به سلیقه و علایقتان کشتی های آکواریومی یا حتی کشتی کروز را از قبل رزرو کنید.

اگر بر طبق این برنامه پیش بروید مطمئن باشید سفری خوب و ارزان و در عین حال به یاد ماندنی را در کیش خواهید داشت. پس همین حالا سری به وبسایت تورگردان بزنید و با رزرو تورهای کیش در انواع هتل های پنج ستاره تا یک ستاره برنامه سفرتان را بچینید. اگر قصد سفر به کیش را دارید بهترین انتخاب می تواند تور کیش هتل داریوش ، بهترین هتل 5 ستاره کیش باشد تا تجربه سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

حسینی بازدید : 18 دوشنبه 03 خرداد 1400 نظرات (0)

کشتی یونانی کیش از مهمترین جاذبه های ایران محسوب می شود. در تاریخ چهارم مردادماه سال 45 این کشتی غول پیکر در ساحل جزیره نزدیک به روستای باغو به گل نشست و دیگر نتوانست آنجا را ترک کند. حال بعد از بیش از نیم قرن نشستن در ساحل جزیره و ساختن یادگاری های بسیار برای گردشگران کیش این کشتی به روزهای آخر عمر خود می رسد و رو به نابودی می رود. 

کشتی یونانی در غروب

عمر اولیه کشتی یونانی به سال 1322 بر می گردد؛ زمانی که در اسکاتلند ساخته شد و به نام ترومپت امپراتوری شناخته می شد. بعد از آن به تملک شرکت های انگلیسی و ایرانی در آمد و دست آخر به یونانی ها رسید. زمانی که دست ایرانیان بود، «کوروش پارسی» و چندی «همدان» نامیده می شد. کشتی در طول زندگی عملیاتی خود به سراسر دنیا سفر کرد، از این دست به آن دست شد و اسامی زیادی عوض کرد. در نهایت بعد از به گل نشستن در آخرین مسکن‌ش، ایران، به نام کلی کشتی یونانی معروف شد.

کلیک کنید: نقشه کشتی یونانی کیش

 

تصویری زیبا از کشتی یونانی و آسمان

 

شکستگی کشتی یونانی کیش

تلاش های زیادی صورت گرفت که کشتی یونانی از ساحل ایران بیرون کشیده شود ولی این زحمات بی نتیجه ماند، حتی سعی کردند با سوزاندن آن باعث جابجایی اش شوند ولی فایده ای نداشت. هنوز مشخص نیست این کشتی چرا به گل نشسته است ولی حق بیمه زیادی که شرکت انگلیسی از آن به دست می آورد حدس و گمان هایی در این خصوص به وجود آورده است.

کشتی یونانی از همان ابتدا شکستگی ها و سوختگی هایی به خود دید ولی همین بقایای آسیب دیده و زباله های باقیمانده ازآن، زیبایی خاصی به ساحل جزیره داده است. در گذشته این کشتی با تمام تجهیزات و امکاناتش بر روی آب قرار داشت. در ابتدا بیش از 7000 تن وزن و 136 متر طول داشت ولی سال هاست که تنها تبدیل به یک منظره شده است و بیشتر بخش های آن شکسته، پوسیده و خراب شده است. تنها منظره ای از کشتی یونانی کیش در پس‌زمینه ساحل باقی مانده که آن هم رو به خاموشی است.

 

کشتی یونانی از نمای هوایی

 

حذف کشتی یونانی

 

کشتی یونانی ؛ شاخص ترین جاذبه کیش

 

تمامی گشت های شهری جزیره هنگام غروب آفتاب به بازدید از کشتی یونانی ختم می شود. چه جایی زیباتر از ساحل کشتی یونانی برای تماشای غروب آفتاب در جزیره. بهترین منظره رنگارنگ از آسمان را در پشت کشتی به تماشا نشست و زیباترین عکس و فیلم ها را ثبت کرد.

کشتی یونانی یک کشتی باری بود که ذخایر نفتی را جابجا می کرد. این کشتی از ارزش زیادی برخوردار بود و تلاش زیادی برای بیرون کشیدن آن توسط مالکانش صورت گرفت. به دلیل بی نتیجه ماندن تلاش ها، تمام خدمه کشتی آن را تخلیه کردند و بعد از 80 روز تلاش قید آن را زدند. کشتی را به آتش کشیدند و سرنوشت آن را به آب های خلیج فارس سپردند. بومیان کیش به کشتی، عروس یونانی می گفتند و از همان تاریخ که میهمانشان شد با شگفتی ان را به گردشگرانی که به کیش می آمدند نشان می دادند.

 

کشتی یونانی کیش

 

خرابی کشتی یونانی کیش

 

از جاذبه های نزدیک به کشتی یونانی می توان به شتر سواری، ساعت آفتابی، رستوران ها، کافه ها و آلاچیق های بسیاری در اطراف آن اشاره کرد. ساعت آفتابی که شبیه به سکان کشتی است سوژه بسیاری از عکاسی هایی که می خواهد کشتی را در پس زمینه یا دور از قاب تصویرشان داشته باشند. علاوه بر این مجسمه ها و سازه های دیگری نیز به صورت فصلی و مقطعی در این محل قرار می گیرد. در هر حال سوژه اصلی عکاسی همان کشتی یونانی است که شاخص اصلی شهری جزیره کیش به شمار می رود. کسانی که علاقمند باشند با پرداخت هزینه می توانند سوار بر شترهای کجاوه دار شده و تجرب های خاص، لذت بخش و متفاوت را پشت سر بگذارند. گاه اسب ها نیز برای سواری در اختیار افراد قرار می گیرند.

 

کشتی یونانی در گذشته

 

نابودی کشتی یونانی کیش

 

در نزدیکی این محل یک پارک ساحلی با امکانات متنوع برای استفاده گردشگران راه اندازی شده است. مساحت پارک بیش از 60 هزار متر مربع است و بخش هایی از آن هنوز به بهره برداری نرسیده است. در این پارک بخش هایی همچون آمفی تئاتر روباز با مساحت 800 متر مربع برنامه ریزی شده است. امکان کرایه دوچرخه و گشت و گذار در پارک فراهم است.

 

عکس تاریخی کشتی یونانی

 

کشتی یونانی کیش رو به نابودی

 

هر چه از عمر کشتی یونانی گذشته، این سازه غول پیکر بیشتر در آب فرو رفته است. تا چند سال آینده چیزی به اسم کشتی یونانی در ساحل جزیره کیش وجود نخواهد داشت. پس بهتر است تا دیر نشده عکس های یادگاری مان را با کشتی یونانی بگیریم.

به دلیل شور بودن آب در این محدوده فرسایش کشتی یونانی نیز تسریع شده است. مهمترین تخریب کشتی زمانی اتفاق افتاد که کشتی از میانه ترک بزرگی خورد و شکست. بسیاری از گردشگران و علاقمندان به حوزه میراث از این اتفاق ابراز ناراحتی کردند. چندی بعد قسمت پشتی کشتی فروریخت و روز به روز از ابهت این اقیانوس پیمای غول پیکر کاسته شد. این سال ها کشتی بیشتر در آب فرورفته و بخش های مختلف ان در حال تکه تکه شدن و از هم پاشیدگی است.

 

خرابی کشتی یونانی

 

به گفته علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که مدتی نیز ریاست منطقه آزاد کیش نیز را به عهده داشته است، رایزنی هایی علمی با اساتید متخصص در این حوزه از دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته است. نتیجه بررسی ها نشان می دهد که هزینه های مرمت و بازسازی کشتی یونانی آن چنان زیاد شده که نگهداری از آن از نظر اقتصادی دیگر به صرفه نیست. به نظر می رسد که دیگر امیدی به بقای کشتی یونانی وجود ندارد و باید این حقیقت را پذیرفت که طی چند سال آینده کشتی یونانی که از مهم ترین جاهای دیدنی کیش و حتی ایران به شمار می رود، به طور کامل از بین برود.

 

غروب کشتی یونانی

 

عده ای بعد از شنیدن این اخبار سعی کرده اند با ورود به کشتی یا پای گذاشتن به عرشه آن دنیایی جدید را تجربه کنند و پیش از تبدیل شدن کشتی به خاطره تصاویری از آن ثبت کنند. ورود به کشتی در شرایط فعلی خطر زیادی دارد و ممنوع است. این افراد که غواصان حرفه ای هستند با مسئولیت خود اقدام به ورود به کشتی کرده اند و زوایای مختلف آن به جز چند بخش را گشته و از آن فیلمبرداری کرده اند. شاید این فیلم ها آخرین تصاویری باشد که از کشتی یونانی به یادگار بماند. پارکینگ مجهز و روباز از دیگر امکانات ساحل کشتی یونانی محسوب می شود.

 

کشتی یونانی در کیش

 

آدرس کشتی یونانی کیش

جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

 

برای رزرو تور کیش و تور کیش از کرمان و بازدید از کشتی یونانی کیش با تورگردان همراه باشید. 

حسینی بازدید : 24 دوشنبه 03 خرداد 1400 نظرات (0)

جزیره هندورابی کیش قسمتی از این جزیره ی دوست داشتنی در بندر لنگه است. جزیره ای کوچک و بکر که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بستر جزیره هندورابی برای گردشگری مناسب است و برای همین دولت قصد دارد امکانات بیشتری در آنجا فراهم کرده و اکوتوریسم را در آنجا توسعه دهد. اگر علاقه دارید به جزیره‌های خلیج فارس سفر کنید حتما هندورابی را هم در لیست خود قرار دهید. در مطلب پیش رو درباره جزیره هندورابی کیش صحبت می‌کنیم و اطلاعات کاملی درباره آن در اختیار شما قرار می‌دهیم. با تورگردان همراه باشید. 

 

جزیره هندورابی کجاست؟

 

جزیره هندورابی کجای ایران است؟ هندورابی در خلیج فارس قرار گرفته و به طور دقیق‌تر بین دو جزیره کیش و لاوان واقع شده است. فاصله جزیره هندورابی تا کیش ۲۸ کیلومتر دریایی می‌باشد اما نزدیکترین محل به هندورابی بندر چیرویه است. از بندر چیرویه با قایق تندرو در عرض ۲۰ دقیقه به هندورابی می‌رسید. لازم به ذکر است که چیرویه جزو بخش لنگه می‌باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند هندورابی خالی از سکنه است ولی در واقعیت ۱۹۱ نفر در هندورابی ساکن هستند که اهالی بومی می‌باشند. این جزیره کوچک تنها  ۲۲ کیلومتر مربع مساحت دارد و بسیار مسطح است. بلندترین نقطه در هندورابی ۴۵ متر از سطح دریا ارتفاع داشته پس به طور کلی می‌توان گفت این جزیره عوارض طبیعی چندانی ندارد.

بسیاری از گردشگران جزیره هندورابی کیش را با جزایر هرمز و هنگام مقایسه می‌کنند. جزیره هندورابی مانند جزایر مذکور پدیده زمین شناسی خاصی ندارد اما بسیار بکر است و در آن می‌توان فرصتی برای آرامش واقعی پیدا کرد. در این جزیره کوچک خبری از ازدحام مسافران، مراکز خرید، هتل‌های پر زرق و برق، تفریحات دریایی و … نیست اما آبهای خلیج فارس در اطراف آن بسیار شفاف هستند و جاندران دریای به دور از ستم انسان‌ها زندگی می‌کنند.

 

جمعیت جزیره هندورابی کیش

همان‌ طور که در بخش قبلی اشاره کردیم جمعیت هندورابی حدود ۱۹۱ نفر است به عبارتی کمتر از ۱۰۰ خانوار در جزیره زندگی می‌کنند. مردم جزیره هندورابی کیش به ماهیگیری و غواصی اشتغال دارند. غواصان حرفه‌ای در این جزیره وجود دارند که با کمترین امکانات به قعر آبهای خلیج فارس می‌روند و صدف‌هایی را برای صید مروارید جمع آوری می‌کنند. در این جزیره یک پاسگاه و مدرسه هم وجود دارد.

 

بازار جزیره هندورابی

 

در جزیره هندورابی به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش هیچ بازار و یا مرکز خریدی وجود ندارد. در هندورابی تنها یک فروشگاه کوچک مواد غذایی وجود دارد که اجناس آن شامل موارد ضروری است. گردشگران برای کمپ در طبیعت هندورابی به این جزیره سفر می‌کنند بنابراین باید بدانید که از مراکز خرید و هتل در این منطقه خبری نیست. در سال‌های اخیر تعدادی چادر به عنوان کمپ‌های جزیره در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید با تور‌های گردشگری به جزیره هندورابی سفر می‌کنید بهتر است وسایل ضروری بهداشتی و مواد غذایی را به همراه خود بیاورید.

 

تفریحات در جزیره هندورابی

 

در جزیره هندورابی امکانات رفاهی و تفریحی خاصی وجود ندارد اما در فصل‌هایی که مسافران به آنی جزیره می‌آیند، تفریحاتی مانند جت اسکی، فلای برد، قایق‌های تندرو و… به اطراف جزیره آورده می‌شود. آب‌های اطراف جزیره هندورابی کم عمق و شفاف هستند که برای شنا کردن مناسب می‌باشند. در ساحل شمالی جزیره می‌توانید جمعیت زیادی از ستاره‌های دریایی را مشاهده کنید. اگر از دوستداران طبیعت هستید و به اکوسیستم جزیره بکری مانند هندورابی اهمیت می‌دهید، ستاره‌های دریایی را صید نکنید و اجازه بدهید به حیات خود ادامه دهند. متأسفانه بسیاری از گردشگران در سفر به خلیج فارس، ستاره‌های دریایی را از آب بیرون می‌آورند تا بمیرند و خشک شوند سپس آن‌ها را به عنوان سوغات و یادگاری به شهر خود می‌برند. برای حفظ اکوسیستم جزیره هندورابی سعی کنید پس از ترک جزیره، هیچ ردپایی از وجود شما در منطقه باقی نماند.

هنگام شب در جزیره هندورابی می‌توانید ستارگان را رصد کنید. آسمان در این جزیره کاملاً صاف است (اگر هنگام بارندگی نباشد) بنابراین بازوی کهشکشان راه شیری به راحتی مشخص می‌شود. می‌توانید با دوربین‌های چشمی آسمان را رصد کنید. همچنین با دوربین‌های حرفه‌ای تصاویر زیبایی از آسمان شب ثبت می‌شوند. تعدادی از تصاویر شبهای هندورابی را در فضای مجازی مشاهده کنید تا برای سفر به جزیره انگیزه کافی داشته باشید.

اگر در فصل مناسبی به همراه تور‌های گردشگری به تور کیش و جزیره هندورابی بروید، بهترین و لذت بخش‌ترین تفریح در این منطقه، شنا کردن در آبهای شفاف خلیج فارس است. اگر تجهیزات غواصی داشته باشید در برخی قسمت‌های اطراف جزیره می‌توانید غواصی کنید و صخره‌های مرجانی را به همراه ماهی رنگارنگ تماشا کنید. علاوه بر این‌ها از اواخر فصل پاییز تا اواسط فصل بهار، لاک پشت‌ها به ساحل جزیره هندورابی می‌آیند که تماشای تخم‌گذاری آن‌ها در ساعات شب، تجربه جالبی است.

 

آثار تاریخی جزیره هندورابی کیش

 

در جزیره هندورابی یک روستا به نام هندورابی وجود دارد در نزدیکی این روستا می‌توان بقایای روستایی تاریخی به نام الدورات را مشاهده کرد. ویرانه‌های روستای باستانی دیگری به نام الصرات در جزیره هندورابی وجود دارد. همچنین حدود ۵۰۰ سال پیش که دریانوردان پرتغالی، خلیج فارس را تحت سلطه خود در آورده بودند در جزیره هندورابی تأسیسات دفاعی داشتند. ویرانه‌های این قلعه‌ها نیز در هندورابی باقی‌ مانده است.

یک گورستان بسیار قدیمی هم در جزیره هندورابی قشم وجود دارد که درگذشتگان بومی در آن به خاک سپرده شده‌اند. همچنین سرباز‌های پرتغالی نیز در اهمیت گورستان دفن شده‌اند. هیچگونه سنگ نوشته‌ای در این گورستان وجود ندارد. تنها گور مردان یک سنگ و گور زنان دو سنگ دارد.

 

فرودگاه جزیره هندورابی کیش

فرودگاه جزیره هندورابی در سال ۱۳۹۶ با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد. این فرودگاه بسیار کوچک است و دو فروند هواپیمای سبک دارد. این فرودگاه باعث اشتغال زایی برای تعدادی از ساکنان جزیره و بندر‌های نزدیک آن شده است.

 

چگونه به جزیره هندورابی برویم؟

 

دسترسی به جزیره هندورابی به دو روش هوایی و دریایی ممکن است. غالبا رفت و آمد به این جزیره از طریق دریایی انجام می‌شود. برای رفتن به جزیره هندورابی از کیش باید با سازمان‌های مربوطه هماهنگی انجام دهید. اگر با تور‌های گردشگری همراه باشید، مجوز‌ها توسط تور اخذ می‌شوند. همچنین می‌توانید از بندر چیرویه (در نزدیکی بندر لنگه) با قایق تندرو خود را به جزیره هندورابی برسانید. اگر از چیرویه به هندورابی بیایید حدود ۲۰ دقیقه در مسیر خواهید بود.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم در اواخر پاییز تا اوایل بهار به جزیره هندورابی سفر کنید. در دیگر فصل‌های سال، تحمل گرما و شرجی برای افراد غیر بومی دشوار است.

اگر تور کیش از تبریز را رزرو کردید حتما پس از اندکی استراحت در جزیره زیبای کیش به جزیره هندورابی سر بزنید.

حسینی بازدید : 21 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

هزینه سفر به کیش چندان زیاد نیست که آن را جزو سفرهای گران و لاکچری در نظر بگیریم. با هزینه ای بسیار کم و معمول نیز می توان به این جزیره زیبا و دوست داشتنی سفر کرد. در عین حال اگر تمایل داشته باشی می توانی به شیوه ای لوکس و لاکچری در کیش تفریح کنی. همه چیز بستگی به انتخاب خودت و بودجه ای که برای این سفر در نظر گرفته ای دارد. امروز تصمیم گرفتیم در مقاله ای کاملا مفصل تمامی هزینه های لازم در سفر کیش را برایتان شرح دهیم. با تورگردان همراه باشید.

 

هزینه بلیط رفت و برگشت به کیش

هزینه اقامت در کیش

هزینه تفریحات کیش

هزینه بازار رفتن در کیش

هزینه غذا در کیش

هزینه ترنسفر و رفت و آمد 

هزینه سفر به کیش با تور

 

هزینه ساحل کیش

 

 

هزینه بلیط رفت و برگشت به کیش

 

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه سفر به جزیره قیمت بلیط رفت و برگشت به کیش است. راه های متعددی برای این سفر وجود دارد. راه هوایی آسان ترین و البته پر هزینه ترین شیوه برای سفر به کیش است ولی راه زمینی نیز وجود دارد. درست است که سفر با هواپیما راحت ترین و سریع ترین روش برای سفر به جزیره است ولی ضرورتا گران ترین راه نیست. قیمت بلیط هواپیمای کیش برای ساین سفر به عوامل مختلفی بستگی دارد. آن عوامل از این قرارند:

- تایم سفر به کیش (ایام پیک یا فصل خلوت شدن کیش)

- نوع ایرلاین پروازی

- بلیط های لحظه آخری

 

زمان سفر به کیش

همانطور که ذکر شد زمان سفر به کیش نقش مهمی در میزان قیمت این سفر خواهد داشت. اگر دقت کرده باشید تایم های آخر هفته تمامی بلیط های پروازی به تمامی مقاصد به خصوص شهرهای پرگردشگر افزایش قیمت پیدا می کنند. این اتفاق در تعطیلات رسمی نیز می افتد. طبیعتا فصل های پیک سفر قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش پیدا می کند. ایام نوروز به دلیل برپایی جشنواره های شاد و تفریحی قیمت کیش نیز اضافه می شود. قیمت کیش تا پیش از رسیدن فصل گرما نسبتا بالاست ولی همینکه به تابستان برسیم به دلیل شرجی شدن هوای کیش و عدم استقبال بسیاری از گردشگران قیمت ها کاهش پیدا می کند.

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا و کووید 19 جزیره بعد از مدتی تعطیلی، بازگشایی شده است. طبیعتا بعد از بازگشایی قیمت ها تا حدودی کاهش پیدا کرده بود ولی برخلاف تصور عده ای که گمان می کردند چون عده ای در این ایام به سفر نمی روند قیمت ها باید کاهش بسیار زیادی داشته باشد، هزینه ها با نرخ هرساله در این ایام تفاوت چندانی نداشت چرا که ایرلاین ها نیز باید ضرر و زیان ایام تعطیلی را جبران می کردند.

تایم ارزان تر برای سفر به کیش عصرهاست. این موضوع درمورد سایر سفرها نیز صدق می کند. بلیط های هواپیما بعداز ظهرها قیمتی نسبتا کمتر از بلیط های صبح دارند. علتش ساعت پذیرش هتل ها یا همان چک این و چک اوت است. بیشتر هتل ها عموما تا قبل از ظهر میهمانان جدید را پذیرش می کنند. به همین دلیل اگر بلیط صبح را تهیه کنی می توانی به راحتی در هتل مستقر شوی ولی تایم بعد از ظهر ممکن است هنوز مسافر قبلی هتل را تخلیه نکرده باشد و شما مجبور شوید برای ساعاتی از اتاق چمدان استفاده کنید.

 

غروب آفتاب در کیش

 

نوع ایرلاین پروازی

هزینه بلیط هواپیمای کیش در ایرلاین های مختلف تفاوت دارد. طبیعتا هواپیماهای ایرتور نسبت به هواپیماهای بوئینگ پرطرفدارترند چرا که به لحاظ امنیت و کلاس پروازی بیشتر توانسته اند رضایت مشتریان را جلب کنند. در مسیر کیش ایرلاین های متعددی مثل ایرتور، زاگرس، وارش، کیش ایر، معراج و غیره تردد دارند. ایرلاین های کیش ایر و ایر تور نسبت به ایرلاین هایی همچون زاگرس قیمت بیشتری دارند ولی باز هم تعیین قیمت آن ها بسته به تایم سفر ممکن است کم و زیاد شود. بدین معنی که اگر شما در تایم عصر یک روزِ کم طرفدار بلیط کیش ایر تهیه کنید ممکن است از زاگرس در ایام پیک سفر ارزان تر در بیاید.

 

بلیط های لحظه آخری

بلیط های لحظه آخری نیز می تواند راهکار مناسبی برای پیدا کردن بلیط سفر به کیش با قیمت مناسب باشد. برای این منظور باید در کانال های مربوطه عضو باشید تا بتوانید به سرعت از این بلیط ها با خبر شوید. از سوی دیگر لازم است که چمدان سفرتان همیشه حاضر و آماده باشد که اگر یک بلیط لحظه آخری پیدا کردید، سریع خودتان را به پرواز برسانید. این شیوه برای آن هایی که تنهایی سفر می کنند راحت است ولی در سفرهای گروهی و خانواده های با جمعیت بیشتر هماهنگ کردن تمام اعضای خانواده برای راهی شدن، کار سختی است.

اگر نگاهی با سایت های رزرو بلیط یا اپلیکیشن تورگردان بیندازید متوجه می شوید که هزینه بلیط سفر به کیش در روز دوشنبه 26 خرداد (لحظه آخری) بین 370.000 تومان تا 502.000 تومان است. در حالی که همین مسیر در روز سه شنبه 27 خرداد از 420.000 تومان شروع شده و تا 990.000 تومان نیز در پروازهای بیزینس سیستمی نوسان دارد.  

 

  برای رزرو بلیط هواپیما با تخفیف ویژه کلیک کنید  

 

هتل مارینا در کیش

 

هزینه سفر زمینی به کیش

آن هایی که زمان زیادی برای سفر در نظر گرفته اند و می توانند حداقل دو روز را برای رفت و آمد اختصاص دهند راه زمینی به کیش نیز انتخاب خوب و ماجراجویانه ای است. برای این منظور باید ابتدا ببینید از شهر شما قطار به مقصد بندر عباس وجود دارد یا نه. برای مثال از شهر تهران تا بندر حدود 1200 تا 1500 کیلومتر راه است و هزینه سفر به کیش با قطار تقریبا بین 70.000 تومان تا 130.000 است. از بندرعباس نیز باید از راه دریایی به جزیره کیش رفت و هزینه ای حدود 40.000 تومان تا پنجاه هزار تومان برای شناورها پرداخت نمود. بنابراین به طور متوسط هزینه سفر به کیش با کشتی و قطار برای هر نفر با احتساب هزینه تاکسی از هنگام رسیدن به کیش تا محل اقامت حدود 250 هزار تومان است. در حالی که این هزینه از طریق هواپیما دست کم 150 تا 200 هزار تومان گران تر است.

 

عکس بنر

 

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

شهرهای نزدیک به کیش می توانند با خودروی شخصی نیز به کیش سفر کنند و بعد از رسیدن به بندر چارک ماشین هایشان را با لندی کراف به جزیره ببرند. حسن این نوع سفر این است که در جزیره نیز هزینه ای برای رفت و آمد به تاکسی ها و ترنسفر پرداخت نمی کنید ولی در مورد شهرهای دور هزینه کردن برای بنزین اصلا به صرفه نیست. برای افرادی که خانوادگی سفر می کنند کاستن از این هزینه ها اهمیت زیادی دارد.

 

حمل خودرو به کیش

 

 

هزینه اقامت در کیش

دست گردشگران برای اقامت در کیش باز است. در جزیره هتل های متعدد پنج ستاره به پایین، اقامتگاه های بومگردی، خانه و... برای اقامت در اختیار گردشگران قرار می گیرد. هر گردشگری با توجه به بودجه و هزینه های پیش بینی شده برای سفر می توانند یکی از این گزینه ها را برای اقامت انتخاب کند.

 

هزینه اقامت در هتل های کیش

از مهمترین هتل های پنج ستاره کیش می توان به هتل پانوراما، هتل میراژ، هتل شایان، هتل ترنج، هتل داریوش، هتل مارینا پارک، هتل شایگان، هتل ویدا، هتل پارمیس، هتل ایران و... اشاره کرد. هزینه اقامت در اتاق های این هتل ها بین شبی 600.000 تومان(هتل شایگان) تا 850.000 تومان(هتل داریوش) و حتی 2.100.000 تومان(هتل ترنج) است. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت امکانات و خدمات هتل هاست. (البته همه این قیمت ها در سایت تورگردان نزدیک 100 تومان ارزان تر می باشد. به علاوه در ایام مختلف تخفیف های بین 10 تا 60 درصد هم مشاهده می شود). هتل های پنج ستاره همگی امکاناتی مثل اتاق های وی آی پی، استخر، ترنسفر رایگان فرودگاهی و غیره را ارائه می کنند. با این حال هتل هایی مثل هتل داریوش به دلیل امکانات ثانویه مثل زمین تنیس، استخرهای روباز، خدمات ماساژ لاکچری و هتل ترنج به دلیل موقعیت دریایی خاص و ویژه با اتاق های کف شیشه ای قیمتی متفاوت و گران تر دارند.

هتل های چهار ستاره کیش همچون هتل صدف، هتل آرامیس، هتل لیلیوم، هتل آریان، هتل سورینت مریم، هتل فلامینگو، هتل پارمیدا، هتل هلیا و... بین 250.000 تومان تا 550.000 تومان در تاریخ خرداد 1399 است. بسیاری از این قیمت ها با اعمال تخفیف های 25 % تا 68 % است. نرخ هتل های سه ستاره بین 100.000 تومان تا 300.000 تومان و هتل های دو ستاره ای مثل هتل تماشا، هتل فانوس، هتل پانیذ، هتل خاتم و هتل شباویز به طور متوسط حدود 150.000 تومان است. هتل های دو ستاره همگی از اتاق هایی تمیز، امکاناتی در حد مطلوب و عموما نزدیک به مراکز خرید و ساحل برخوردارند و جزو هتل های قدیمی‌تر ولی قابل قبول کیش محسوب می شوند.

بنابراین همانطور که مشخص شد تعداد ستاره هتل ها و حد امکانات و لوکس بودنشان می تواند قیمت آن را بین 100 هزار تومان تا 2.100.000 تومان متغیر کند. هتل ها نیز در موقعیت هایی مثل ایام پیک و غیره افزایش یا کاهش قیمت و عموما تخفیف هایی خاص ارائه می کنند.

 

  رزرو هتل های کیش با تخفیف لحظه آخری  

 

هزینه هتل های کیش

 

هزینه اقامت در سوئیت ها و آپارتمان های کیش

سوئیت ها و واحدهای مسکونی آپارتمانی و ویلایی کیش معمولا در شهرک صدف قرار گرفته اند. این منطقه مسکونی که در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته، رفت و آمد به فرودگاه را از محل اقامت آسان کرده است. با این حال همین موضوع از معایب آن ها به شمار می رود. این خانه ها معمولا از مرکز شهر که بازارها، تفریحات آبی و ساحل در آنجا قرار گرفته اند فاصله زیادی دارند و برای رفت و آمد به آن ها باید حتما از تاکسی های درون شهر استفاده کرد. نباید فراموش کرد که مهمترین مزیت خانه ها و سوئیت های کیش امکان آشپزی کردن در آن هاست. این امکان در هیچ یک از هتل ها وجود ندارد و گاهی حتی برای نوشیدن چای نیز در اتاق ها چای ساز و کتری برقی وجود ندارد بلکه باید از کافی شاپ های هتل استفاده نمود. سوئیت ها و اقامتگاه های کیش مثل خانه خودتان است و می توانید با خریداری مواد غذایی از سوپرمارکت ها و بازار خودتان اقدام به آشپزی نموده و از هزینه های غذا که بعد از این به آن اشاره می کنیم بکاهید.

سوئیت ها عموما ظرفیت مشخصی دارند ولی قیمت آن ها نفری محاسبه نمی شود. بدین معنی که در یک سوئیت چهار نفره باید حتما 4 نفر پذیرش شوند و در غیر اینصورت قیمت نفر اضافه را بپردازند. سوئیت های دو تا سه نفره بین 199.000 تومان تا 400.000 تومان نوسان دارند ولی با توجه به تقسیم این قیمت بین دو نفر تقریبا برابر با هتل های دو ستاره کیش یا کمی بیشتر در می آیند. اگر قصد شما از سفر به کیش خرید و رفتن مکرر به دریاست و علاقه ای هم به آشپزی در اتاق ندارید بهتر است به سراغ هتل های دو و سه ستاره کیش بروید چون از نظر قیمتی برابر با سوئیت و اقامتگاه است.  قیمت سوئیت های 6 نفره بین 250.000 تومان تا 950.000 تومان است. خانه های 10 تا 12 نفره هم بین 500.000 تا 1.500.000 تومان نوسان دارد. این قیمت ها برای هر شب در نظر گرفته شده است. ویلاهایی که دارای امکاناتی همچون استخر و امکانات ویژه می باشند قیمت بیشتری دارند. برای مثال یک ویلای 4 تا 6 نفره در کیش ممکن است شبی 3.500.000 تومان برایتان آب بخورد. بنابراین هرگز نباید تصور کرد که سوئیت ها و ویلاها در کل از هتل ها ارزان تر هستند. به علاوه این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که هتل ها وعده صبحانه را نیز به صورت رایگان ارائه می کنند.

 

عکس بنر

 

هزینه سوئیت های کیش

 

 

هزینه تفریحات کیش

 

تفریحات در کیش بسیار متنوع است. بزرگترین تفریح جزیره تفریحات ساحلی است که بدون چشم داشت روبروی دیدگان همه اهالی و گردشگران گشوده شده است. از قِبَل این دریای نیلگون تفریحات زیادی شکل گرفته که در سرتاسر کشور منحصر به فرد است. جاهای دیدنی کیش علاوه بر تفریحات آبی جاذبه های متعدد دیگری را نیز شامل می شود که علاقمندان در گشت های شهری از آن ها دیدن می کنند. شب های جزیره نیز به تفریحاتی مثل جنگ های شبانه، کنسرت ها، اجرای موسیقی زنده و مراکز خرید یا رستوران ها و کشتی های تفریحی اختصاص می یابد. تنها تفریحی که بعد از شیوع کرونا با تعطیلی دائمی مواجه شده است، کنسرت هاست. استفاده کردن از هر یک از این تفریحات بودجه بندی سفر را تغییر می دهد پس اگر می خواهید حساب شده خرج کنید بهتر است از هزینه تفریحات در کیش مطلع باشید.

از میان تفریحات آبی کیش قایق های پدالی و پارویی و شناور آکواریوم حدود 30.000 تومان؛ شاتل سواری و بناناسواری بین 45.000 تا 50.000 تومان؛ اسکی روی آب 60.000 تومان؛ غواصی 150.000 تومان و فلای بورد که تفریح نسبتا جدیدتری است حدود 200.000 تومان است.

بلیط جنگ های شبانه کیش برای هر نفر بین 50.000 تومان تا 150.000 تومان است که هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تجمیع شده و در محل میدان خلیج فارس برگزار می شود. بلیط کشتی های تفریحی بین 80.000 تا 150.000 تومان است ولی عموما می توان از تخفیف های سایت های آنلاین نیز استفاده نمود. ارزان ترین کشتی تفریحی کشتی های آکواریوم است که در آن سرویس هایی مثل پذیرایی شام و جشن و برنامه تفریحی اجرا نمی شود.

 

 

هزینه پاراسل کیش

 

تفریحات بی هزینه در کیش

می توان به کیش سفر کرد و به غیر از پول بلیط رفت و برگشت محل اقامت و غذا تنها با نفری صد تا 200.000 تومان تفریحات کیش را انجام داد. مهمترین تفریح در کیش تماشای ساحل دریا و قدم زدن کنار آن است. این پهنه نیلگون از خلیج فارس روبروی نظر همه گردشگران قرار گرفته است. عصرها گردشگران روبروی ساحل می آیند و با لم دادن در کرانه از ماسه ای شدن پاهایشان لذت می برند. می توان بچه ها را به ماسه بازی مشغول کرد و برای بزرگترها هم با والیبال ساحلی تفریحاتی پر هیجان را رقم زد. تنها تماشای طلوع و غروب آفتاب در جزیره کیش و استفاده از هوای شرجی آن برای بسیاری از گردشگران حرفه ای کفایت می کند. با پرداختن 10.000 تا 15.000 تومان می توان دوچرخه های یک یا دو نفره کرایه نمود و کل مسیر دوچرخه سواری جزیره را زیر پا گذاشت؛ از کنار ساحل رد شد و از هوای مطبوع آن لذت برد. یکی دیگر از کارهای به صرفه و لذت بخش برای گروه های یک تا دو نفره، کرایه موتور برای 24 ساعت است. می توان موتورها را از مسیر دوچرخه سواری خارج کرد و با آن ها به هتل و محل اقامت آمد. این کار هم لذت بخش است و هم از هزینه های رفت و آمد می کاهد.

از میان تفریحات آبی کیش شاتل سواری، بنانا سواری، قایق های پدالی و پارویی، شناور آکواریوم از همه به صرفه تر است. می توان با پرداخت مبلغ 30.000 به راحتی این تفریحات را تجربه کرد و دل به دریای آبی زد. همانطور که پیشتر ذکر شد هتل ها نیز عموما یک نوبت گشت شهری را جزو خدماتشان به گردشگران ارائه می کنند. هتل ها هر روز مسافرانشان را سوار سرویس ها کرده و از جاذبه های مهم شهری می گذرانند. این گشت شهری معمولا در غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی به انتها می رسد و پس از آن گردشگران به هتل یا رستوران مد نظرشان بازگردانده می شوند. این گشت شهری هیچ هزینه ای برای مسافران در بر ندارد. به همین راحتی تا چشم بر هم بگذاری سفر سه روزه کیش به پایه می رسد.

 

دوچرخه سواری در کیش

 

 

هزینه بازار رفتن در کیش

 

اگر می خواهید به بازار بروید و خوب خرید کنید باید پول بیشتری در جیبتان بگذارید. کیش می تواند سفر ارزانی باشد به شرط اینکه به رفتن به ساحل و تماشای طلوع و غروب آفتاب یا دوچرخه سواری کنار ساحل اکتفا کنید. بسیاری از هتل ها یک نوبت گشت شهری را نیز به صورت رایگان در اختیار میهمانانشان می گذارند و آن ها را برای بازدید از جاذبه های مهم کیش مثل شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی و درخت سبز ترنسفر می کنند. اگر به همین تفریحات بسنده کنید می توانید تور سه روزه کیش را با یک میلیون تومان پشت سر بگذارید ولی اگر می خواهید به خرید بروید و از تفریحات شبانه و آبی لذت ببرید باید پول بیشتری به همراه داشته باشید.

 

بازارهای ارزان کیش

کیش رفتن بدون خرید هم لطفی ندارد. نمی توان از کنار مغازه های رنگارنگ رد شد و خرید نکرد. ما در این مقاله به شما راهکارهایی ارائه می کنیم که بتوانید خریدی کاملا به صرفه و ارزان تر از شهر خودتان در کیش انجام داده و کلی هم سود کنید.

یکی از دلایلی که گفتیم در ایام غیر شلوغ به کیش سفر کنید ارزان شدن بازار است. ایام غیر پیک در مراکز خرید کیش با مغازه های زیادی روبروی می شوید که تخفیف های باورنکردنی زده اند. به خصوص پوشاک را می توان با قیمت های باورنکردنی از بازارهای کیش خریداری کرد. شاید هزینه های سفرتان کمی بالاتر برود ولی مطمئن باشید که بعد از آن تا یکی دو سال از خرید کردن بی نیاز می شوید چون کالاهایی شیک را با قیمت خوب از کیش تهیه کرده اید. از این گذشته بعضی بازارهای کیش مثل بازار مریم برای خرید پوشاک بسیار به صرفه اند. بازار صفین یا بازار عرب های کیش نیز به ارائه اقلام و محصولات با قیمت های بسیار ارزان و باورنکردنی مشهور است. بازار صفین کمی از مرکز شهر دورتر است ولی ارزشش را دارد؛ ضمن اینکه به بعضی دیگر از جاذبه های کیش مثل پارک ساحلی میر مهنا نزدیک است. در این بازار اصناف پوشاک، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی و خرازی مشغول به فعالیت اند. بازارهای دیگری نیز در آن نزدیکی وجود دارند که تنوعی از محصولات را پیش روی گردشگران و خریداران قرار می دهد.

 

بازارهای کیش

 

 

هزینه غذا در کیش

 

غذا خوردن از عوامل مهم سفر است. یک غذای خوب می تواند حال آدم را در کل سفر خوب کند. برعکس یک غذای بد اگر موجب مریضی یا مسمومیت نشود، دست کم خاطره ای بد از آن سفر برای گردشگران به وجود می آورد. در کیش گزینه های مختلفی برای وعده های غذایی پیش روی افراد است. همانطور که پیش تر ذکر شد اگر در هتل ها اقامت داشته باشید وعده صبحانه را به صورت رایگان و به شکل بوفه نوش جان خواهید کرد. کیفیت این بوفه ها با توجه به نوع هتل و ستاره های آن ها متفاوت است. برای نهار و شام نیز می توان در هتل هزینه پرداخت کرد و غذا سفارش داد یا اینکه از رستوران های سطح شهر استفاده نمود. گردشگرانی که از سوئیت ها و خانه و آپارتمان های کیش استفاده می کنند می توانند خودشان بعضی وعده های غذایی را طبخ کنند. با این شیوه در هزینه های سفر صرفه جویی می شود.

برای کاستن از هزینه های غذا می توان از سوپرمارکت های کیش که در نزدیکی ساحل نیز وجود دارد مواد غذایی را خریداری کرد و یا بعضی وعده ها به خوردن فست فود رضایت داد. به علاوه در کیش غذاهای خیابانی نیز ندرتا به چشم می خورد که غذاهایی سالم، خوشمزه و از نوع فست فود را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

در کیش حتما باید غذاهای دریایی را نیز امتحان کرد. انواع ماهی و میگوی تازه با عطر و طعم جنوب در رستوران های کیش سرو می شود. اگر به بازار صفین بروید خودتان هم می توانید ماهی تازه تهیه کرده و در خانه آن را نوش جان کنید ولی توصیه می شود طبخ غذاهای دریایی را به سرآشپزهای جنوبی بسپارید چون چیزی که خودشان خلق می کنند زمین تا آسمان با آنچه خودتان درست کنید تفاوت خواهد داشت.

 

هزینه غذا در کیش

 

 

هزینه ترنسفر و رفت و آمد در جزیره کیش

 

اگر با وسیله نقلیه شخصی به کیش سفر نکنید برای جابجایی ها باید از تاکسی های جذاب کیش استفاده کنید. تاکسی های کیش به دلیل اینکه کیش منطقه آزاد بوده، با تاکسی های سایر شهرها زمین تا آسمان فرق می کند. ماشین های خارجی و حتی تاکسی های انگلیسی در کیش در خدمت مشتریان می باشند. هزینه تاکسی ها عموما در مسیرهای ده دقیقه ای و کمتر حدود 50 هزار تومان به بالاست. تاکسی های انگلیسی قیمت بیشتری دارند ولی به دلیل بزرگی تعداد بیشتری در آن ها جا می شوند و برای مواقعی که از خرید بر می گردید و دستتان پر از کیسه هاست، مناسب تر به نظر می رسد. توصیه می شود اگر رفت و آمدتان زیاد است با یک راننده هماهنگ کنید تا با تخفیفی ویژه در کل مدت سفر در اختیارتان باشد. در ضمن اگر جمعیتتان زیاد است می توانید یک ون را برای طول مدت سفر کرایه کنید و حتی خودتان از رانندگی کردن با آن لذت ببرید.

برای اینکه در هزینه رفت و آمد داخل شهری صرفه جویی کرده باشید بهتر است هتل و محل اقامتتان را نزدیک به اماکن مورد علاقه تان انتخاب کنید. برای مثال اگر علاقه زیادی به ساحل دارید، حتما هتل های نزدیک به ساحل را رزرو کنید. اگر به دنبال جایی آرام و به دور از شلوغی مرکز شهر، بازارها و ساحل هستید باید به سراغ اقامتگاه ها یا هتل های حاشیه جزیره بروید.

 

 

هزینه سفر به کیش با تور

 

سفر کردن با تور بهترین راه برای سفرهای فعلی است چرا که تمامی خدمات و امکانات ضروری ذکر شده در آن به صورت یکجا خریداری می شود و طبیعتا از هزینه های اضافی کاسته شده و قیمت نهایی ارزان تر در می آید. برگزار کنندگان تور به دلیل دسترسی به پروازهای چارتری، هتل های چارتری، بلیط های لحظه آخری و... هزینه مناسب تری برای سفر به کیش پیش روی شما قرار می دهند. به علاوه انتخاب تور کیش با خدماتی اضافی مثل گشت شهری، ترنسفر فروگاهی و صبحانه رایگان همراه است.

علاوه بر این ها مهمترین صرفه جویی در انتخاب کیش با تور صرفه جویی در زمان است. انتخاب تور راحت ترین و سریع ترین شیوه برای سفر است و بعد از مراجعه به جزیره تمامی آپشن های سفر از بلیط رفت و برگشت، محل اقامت، بلیط تفریحات مورد علاقه و حتی غذا نیز به خصوص اگر نوع تور هافبرد و فولبرد باشد از پیش برنامه ریزی شده و خیال شما در طول سفر برای همه چیز راحت است. به علاوه به دلیل پشتیبانی 24 ساعته برگزارکنندگان تور هر زمان که با مشکلی مواجه شوید می توانید روی پیگیری برگزار کنندگان یا ارائه کنندگان تور حساب کنید.

اگر شما در شیراز هستید و مقصد سفرتون شیراز هست باید ، به صفحه تور کیش از شیراز سر بزنید.

حسینی بازدید : 22 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

غذاهای کیش سالانه افراد مختلفی را با سلایق مختلف در سفر به این جزیره کوچک اغوا می کند. چه افراد سنت گرا و چه گردشگران مدرن، همه در مروارید خلیج فارس، راهی برای سرگرم شدن، تفریح و گذراندن تعطیلات پیدا می کنند. از جمله تفاوت های گردشگران کیش، تفاوت در ذائقه غذایی آن هاست. عده ای تمایل دارند که به رستوران های معروف و همیشگی بروند و همان غذاهای آشنا و محبوب همیشگی شان را میل کنند ولی دیگرانی هم هستند که سلیقه و ذائقه ای متفاوت دارند. تور غذا امروزه برای بسیاری از افراد به تفریح تبدیل شده است.

با شکل گیری موضوع فود تور، با گردشگرانی مواجه می شویم که ترجیح می دهند در هر منطقه ای غذاهایی جدید را بچشند و تجربه غذایی متفاوتی را پشت سر بگذارند. مقاله امروز به جای معرفی مهمترین رستوران های کیش با غذاهای معمول و رستورانی، برای آن دسته افرادی که به گردشگری غذا در کیش علاقه دارند، تهیه شده است. با معرفی غذاهای محلی کیش این افراد می توانند برنامه غذایی خود را در طول سفر کیش بچینند و اُنس بیشتری با بومیان جزیره بگیرند.

با تورگردان همراه باشید.

 

غذای محلی کیش

 

غذاهای محلی کیش

غذاهای محلی و دسر ها و نوشیدنی های هر منطقه بخش مهمی از فرهنگ آن شهر را تشکیل می دهد. فرهنگ غذایی جزیره کیش هم تا حد زیادی وابسته به دیگر مناطق ساحلی و جنوبی کشور است. بنابراین به احتمال زیاد نام بسیاری از غذاهایی که در این بخش معرفی می کنیم در شهرهای عرب نشین ایران و خارج یا شهرهایی مثل قشم، بندر عباس، اهواز و چابهار شنیده باشید. کیش امروزه به شهری مدرن تبدیل شده و جمعیت بومی آن روز به روز در حال کم شدن است ولی خوشبختانه همان بومیان محدود فرهنگ اصیل خود را به خوبی حفظ کرده اند. در میان این افراد فرهنگ غذایی آن ها را هم می توان به خوبی ردیابی کرد.

غذاهای محلی کیش عموما طبع گرم دارند و در طعم و مزه آن ها شیرینی غالب است. ماهی، نقش مهمی در بسیاری از این غذاها دارد و عطر و طعم آن ها به دلیل مصرف زیاد ادویه ی مخصوص عربی کاملا متفاوت و دلچسب است. برای افرادی که در کنار ساحل زندگی می کنند و بیشتر ساعات روز را در آب هستند، این نوع رژیم غذایی کمک زیادی به کشیدنِ رطوبت اضافی بدن و جلوگیری از بیماری های روماتیسمی و درد مفاصل می کند. بد نیست گردشگران کیش نیز با این نوع رژیم غذایِ بومی آشنا باشند تا در مدت اقامت در کیش و استفاده از تفریحات آبی، با مشکلاتی مثل درد و ضعف عضلات روبرو نشوند.

 

غذاهای محلی کیش

 

سمک مشوی از غذاهای کیش

سمک یعنی ماهی. خب! طبیعی است که مهمترین غذای محلی کیش مثل دیگر شهرهای ساحلی، ماهی باشد. دریا، غذای این مردم را برایشان با امواج تحفه می آورده و یا آن ها را برای پیدا کردن غذایشان به درون خود می خوانده است. ماهی جنوب در میان همه گردشگرانی که تور کیش را تجربه می کنند سرآمد است. هم ماهی، ماهیِ دیگری است و هم طبخ آن مهارت متفاوتی می طلبد. سمک مشوی نوعی ماهی سرخ شده و مخصوص در جزیره کیش است که آن را در بعضی رستوران ها هم می توانید سفارش دهید.

 

سمک مشوی کیش

 

یکی از معروف ترین غذاهای کیش؛ مرگوگ یا مرقوق

مرگوگ نوعی خورشت است که اهالی کیش آن را با مهارت تمام طبخ می کنند. این خورشت پر ادویه و تند و تیز طبع گرمی دارد و انرژی لازم برای یک روز تمام را به انسان می دهد. برای تهیه مرگوگ، پیش از هر چیز، آرد سنگک را از الک رد می کنند و آن را با آب مخلوط کرده، خمیری درست می کنند. از سوی دیگر پیاز و سیر ریز شده را با گوشت تفت می دهند و آن را با ادویه های جنوبی و نمک و فلفل مزه دار می کنند. این گوشت را با هویج و بادمجان و سیب زمینی در آب ریخته، می گذارند پخته شود. هنگامی که این مواد و اصطلاحا سس آماده شد، آن را درون خمیری که قبلا آماده کرده اند، می گذارند. اگر به رستوران های سنتی و محلی از میان جاهای دیدنی کیش بروید می توانید در منوی غذایی آن، مرگوگ را هم ببینید.

 

مرگوگ در کیش

 

غذای مجلسی برنج مجبوس در کیش

برنج مجبوس نوعی پلو و غذای مجلسی در کیش است که در مراسم و مناسبت ها با آن از میهمانان پذیرایی می کنند. مجبوس با ادویه‌ مخصوص عربی آماده می شود و در آن می توان از گوشت، مرغ یا ماهی استفاده کرد. این غذای پر طرفدار در بیشتر رستوران های محلی کیش یافت می شود و دستور پخت چندان سختی هم ندارد. چند تکه گوشت، ماهی یا مرغ را در قابلمه ریخته، با ادویه های مخصوصی  مثل میخک، فلفل سیاه، هل، دارچین و ادویه‌های محلی مزه دار می‌ کنند. در مرحله بعد گوجه‌ های ریز شده را رنده کرده، روی گوشت یا مرغ می ‌ریزند. این غذا پس از آماده شدن با پلو نوش جان می شود.

 

برنج مجبوس

 

برنج شکری یا محمر

محمر جزیره کیش نوعی برنج شیرین شده با شکر و عسل است که با ماهی سرو می‌ شود  معمولا برای تزئین و شیرین تر شدن برنج هنگام سرو غذا از کشمش، هویج رنده شده و چیزهایی از این دست هم استفاده می کنند.

 

محمر در کیش

 

مضروبه ؛ غذایی پر طرفدار در کیش

مضروبه از غذاهای لذیذ و دلچسب جزیره کیش است که باز هم از ماهی درست می‌ شود. همانطور که مشاهده می کنید تور غذا در کیش تا حد زیادی وابسته به ماهی است و این ماهی ها هم انواع و اقسام مختلفی دارند. مضروبه ترکیبی از ماهی، سبزیجات مخصوص و سیر است و در آن ادویه هایی مثل فلفل و زنجبیل فراوان به کار می رود. مضروبه در ماهیتابه سرخ می شود و عطر و طعم به خصوص و وسوسه انگیزی دارد.

 

مضروبه در کیش

 

هریسه در رستوران های کیش

هریسه (porridge)نوعی حلیم ویژه و به خصوص در بین محلی های کیش است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. بعضی ها هریسه را حلیم عربی می نامند. برای تهیه آن گندم و بلغور، مرغ یا گوشت گوساله به کار می رود ولی برای اعیانی تر شدن و لذیذتر شدن، آن را با گوشت قرمز درست می کنند. ادویه مخصوص هریسه هل و دارچین فراوان است. این ادویه های گرم؛ هریسه را بسیار انرژی زا و گرم می کند و به همین دلیل مناسب اهالی خطه جنوب است. مواد دیگر برای هریسه پزی، آب، آرد، شکر و آبِ میوه است. همانطور که ملاحظه می کنید این غذا نیز مثل بیشتر غذاهای کیش طعم شیرینی دارد.

 

هریسه در کیش

 

اگر تمایل داشتید اینگونه غذاها، به خصوص غذاهایی مثل مضروبه، مرگوگ یا مجبوس لحم را در کیش نوش جان کنید در رستوران های معمولی کیش به نتیجه ‌ای نخواهید رسید. برای خوردن این غذاها باید به سراغ مناطق بومی نشین کیش بروید یا اینکه رستوران های سنتی و محلی کیش را پیدا کنید. در رستوران هایی مثل رستوران عمو اکبر یا رستوران برکت، چندین نوع ماهی و غذاهایی مثل قلیه ماهی یافت می شود ولی از بقیه غذاهای خبری نیست.

 

برای رزرو تور لحظه آخری کیش از اصفهان می توانید از طریق سایت تورگردان منوی تور اقدام کنید.

حسینی بازدید : 18 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

جزیره هندورابی کیش قسمتی از این جزیره ی دوست داشتنی در بندر لنگه است. جزیره ای کوچک و بکر که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بستر جزیره هندورابی برای گردشگری مناسب است و برای همین دولت قصد دارد امکانات بیشتری در آنجا فراهم کرده و اکوتوریسم را در آنجا توسعه دهد. اگر علاقه دارید به جزیره‌های خلیج فارس سفر کنید حتما هندورابی را هم در لیست خود قرار دهید. در مطلب پیش رو درباره جزیره هندورابی کیش صحبت می‌کنیم و اطلاعات کاملی درباره آن در اختیار شما قرار می‌دهیم. با تورگردان همراه باشید. 

 

جزیره هندورابی کجاست؟

 

جزیره هندورابی کجای ایران است؟ هندورابی در خلیج فارس قرار گرفته و به طور دقیق‌تر بین دو جزیره کیش و لاوان واقع شده است. فاصله جزیره هندورابی تا کیش ۲۸ کیلومتر دریایی می‌باشد اما نزدیکترین محل به هندورابی بندر چیرویه است. از بندر چیرویه با قایق تندرو در عرض ۲۰ دقیقه به هندورابی می‌رسید. لازم به ذکر است که چیرویه جزو بخش لنگه می‌باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند هندورابی خالی از سکنه است ولی در واقعیت ۱۹۱ نفر در هندورابی ساکن هستند که اهالی بومی می‌باشند. این جزیره کوچک تنها  ۲۲ کیلومتر مربع مساحت دارد و بسیار مسطح است. بلندترین نقطه در هندورابی ۴۵ متر از سطح دریا ارتفاع داشته پس به طور کلی می‌توان گفت این جزیره عوارض طبیعی چندانی ندارد.

بسیاری از گردشگران جزیره هندورابی کیش را با جزایر هرمز و هنگام مقایسه می‌کنند. جزیره هندورابی مانند جزایر مذکور پدیده زمین شناسی خاصی ندارد اما بسیار بکر است و در آن می‌توان فرصتی برای آرامش واقعی پیدا کرد. در این جزیره کوچک خبری از ازدحام مسافران، مراکز خرید، هتل‌های پر زرق و برق، تفریحات دریایی و … نیست اما آبهای خلیج فارس در اطراف آن بسیار شفاف هستند و جاندران دریای به دور از ستم انسان‌ها زندگی می‌کنند.

 

جمعیت جزیره هندورابی کیش

همان‌ طور که در بخش قبلی اشاره کردیم جمعیت هندورابی حدود ۱۹۱ نفر است به عبارتی کمتر از ۱۰۰ خانوار در جزیره زندگی می‌کنند. مردم جزیره هندورابی کیش به ماهیگیری و غواصی اشتغال دارند. غواصان حرفه‌ای در این جزیره وجود دارند که با کمترین امکانات به قعر آبهای خلیج فارس می‌روند و صدف‌هایی را برای صید مروارید جمع آوری می‌کنند. در این جزیره یک پاسگاه و مدرسه هم وجود دارد.

 

بازار جزیره هندورابی

 

در جزیره هندورابی به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش هیچ بازار و یا مرکز خریدی وجود ندارد. در هندورابی تنها یک فروشگاه کوچک مواد غذایی وجود دارد که اجناس آن شامل موارد ضروری است. گردشگران برای کمپ در طبیعت هندورابی به این جزیره سفر می‌کنند بنابراین باید بدانید که از مراکز خرید و هتل در این منطقه خبری نیست. در سال‌های اخیر تعدادی چادر به عنوان کمپ‌های جزیره در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید با تور‌های گردشگری به جزیره هندورابی سفر می‌کنید بهتر است وسایل ضروری بهداشتی و مواد غذایی را به همراه خود بیاورید.

 

تفریحات در جزیره هندورابی

 

در جزیره هندورابی امکانات رفاهی و تفریحی خاصی وجود ندارد اما در فصل‌هایی که مسافران به آنی جزیره می‌آیند، تفریحاتی مانند جت اسکی، فلای برد، قایق‌های تندرو و… به اطراف جزیره آورده می‌شود. آب‌های اطراف جزیره هندورابی کم عمق و شفاف هستند که برای شنا کردن مناسب می‌باشند. در ساحل شمالی جزیره می‌توانید جمعیت زیادی از ستاره‌های دریایی را مشاهده کنید. اگر از دوستداران طبیعت هستید و به اکوسیستم جزیره بکری مانند هندورابی اهمیت می‌دهید، ستاره‌های دریایی را صید نکنید و اجازه بدهید به حیات خود ادامه دهند. متأسفانه بسیاری از گردشگران در سفر به خلیج فارس، ستاره‌های دریایی را از آب بیرون می‌آورند تا بمیرند و خشک شوند سپس آن‌ها را به عنوان سوغات و یادگاری به شهر خود می‌برند. برای حفظ اکوسیستم جزیره هندورابی سعی کنید پس از ترک جزیره، هیچ ردپایی از وجود شما در منطقه باقی نماند.

هنگام شب در جزیره هندورابی می‌توانید ستارگان را رصد کنید. آسمان در این جزیره کاملاً صاف است (اگر هنگام بارندگی نباشد) بنابراین بازوی کهشکشان راه شیری به راحتی مشخص می‌شود. می‌توانید با دوربین‌های چشمی آسمان را رصد کنید. همچنین با دوربین‌های حرفه‌ای تصاویر زیبایی از آسمان شب ثبت می‌شوند. تعدادی از تصاویر شبهای هندورابی را در فضای مجازی مشاهده کنید تا برای سفر به جزیره انگیزه کافی داشته باشید.

اگر در فصل مناسبی به همراه تور‌های گردشگری به تور کیش و جزیره هندورابی بروید، بهترین و لذت بخش‌ترین تفریح در این منطقه، شنا کردن در آبهای شفاف خلیج فارس است. اگر تجهیزات غواصی داشته باشید در برخی قسمت‌های اطراف جزیره می‌توانید غواصی کنید و صخره‌های مرجانی را به همراه ماهی رنگارنگ تماشا کنید. علاوه بر این‌ها از اواخر فصل پاییز تا اواسط فصل بهار، لاک پشت‌ها به ساحل جزیره هندورابی می‌آیند که تماشای تخم‌گذاری آن‌ها در ساعات شب، تجربه جالبی است.

 

آثار تاریخی جزیره هندورابی کیش

 

در جزیره هندورابی یک روستا به نام هندورابی وجود دارد در نزدیکی این روستا می‌توان بقایای روستایی تاریخی به نام الدورات را مشاهده کرد. ویرانه‌های روستای باستانی دیگری به نام الصرات در جزیره هندورابی وجود دارد. همچنین حدود ۵۰۰ سال پیش که دریانوردان پرتغالی، خلیج فارس را تحت سلطه خود در آورده بودند در جزیره هندورابی تأسیسات دفاعی داشتند. ویرانه‌های این قلعه‌ها نیز در هندورابی باقی‌ مانده است.

یک گورستان بسیار قدیمی هم در جزیره هندورابی قشم وجود دارد که درگذشتگان بومی در آن به خاک سپرده شده‌اند. همچنین سرباز‌های پرتغالی نیز در اهمیت گورستان دفن شده‌اند. هیچگونه سنگ نوشته‌ای در این گورستان وجود ندارد. تنها گور مردان یک سنگ و گور زنان دو سنگ دارد.

 

فرودگاه جزیره هندورابی کیش

فرودگاه جزیره هندورابی در سال ۱۳۹۶ با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد. این فرودگاه بسیار کوچک است و دو فروند هواپیمای سبک دارد. این فرودگاه باعث اشتغال زایی برای تعدادی از ساکنان جزیره و بندر‌های نزدیک آن شده است.

 

چگونه به جزیره هندورابی برویم؟

 

دسترسی به جزیره هندورابی به دو روش هوایی و دریایی ممکن است. غالبا رفت و آمد به این جزیره از طریق دریایی انجام می‌شود. برای رفتن به جزیره هندورابی از کیش باید با سازمان‌های مربوطه هماهنگی انجام دهید. اگر با تور‌های گردشگری همراه باشید، مجوز‌ها توسط تور اخذ می‌شوند. همچنین می‌توانید از بندر چیرویه (در نزدیکی بندر لنگه) با قایق تندرو خود را به جزیره هندورابی برسانید. اگر از چیرویه به هندورابی بیایید حدود ۲۰ دقیقه در مسیر خواهید بود. 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم در اواخر پاییز تا اوایل بهار به جزیره هندورابی سفر کنید. در دیگر فصل‌های سال، تحمل گرما و شرجی برای افراد غیر بومی دشوار است.

برای دریافت تور کیش از مشهد با کمترین نرخ و تضمین ارائه بهترین کیفیت با پشتیبانی تور در ارتباط باشید.

حسینی بازدید : 25 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

در خیابان های اطراف مشهد به خصوص در خیابان نواب صفوی معروف به «پایین خیابون»، بناهای تاریخی زیادی از گذشته به یادگار مانده است. مدارس متعدد و خانه های تاریخی در کنار کوچه پس کوچه های قدیمی خودنمایی می کند. تا چند سال پیش، بسیاری از این ابنیه در حال تخریب بود و هنوز نیز بعضی از آن ها با همان چهره قدیمی ولی رو به افول، در شهر به چشم می آیند. خوشبختانه در سال های اخیر بسیاری از این آثار تاریخی مرمت شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است. خانه تاریخی داروغه یکی از این خانه هاست که به بهترین شکل ممکن بازسازی شده و علاوه بر خود خانه، خیابان منتهی به آن نیز به عنوان جاذبه ای تاریخی مورد توجه قرار گرفته است. بعد از بازگشایی خیابان بزرگ و عریض شارستان، راه دسترسی به این خانه آسان تر شده است. یعنی کافی است از خیابان نواب صفوی وارد شارستان شده واز آنجا تابلوی خانه داروغه را ببینید. بعد از چند قدم پیاده روی از لابلای مغازه ها کوچه ای جذاب رخ می نماید که پنجره ای رو به تاریخ مشهد است.  

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

خانه داروغه از آثار دوره قاجار است که در زمینی به مساحت 610 مترمربع و در بافت پیرامون حرم احداث شده است. این خانه تحت تاثیر معماری روس است و به همین دلیل از سایر خانه های مشهد تمایز یافته است. خانه داروغه مشهد در سال ۱۳۸۱ با شماره ۶۳۵۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده که در سال های اخیر بازسازی و مرمت شده، از آثاری است که تحت تاثیر معماری روس ها در مشهد ساخته شده با این حال اساس بنا بر طبق معماری ایرانی اسلامی است.  این بنا بعد از مرمت، جایزه حفظ و نگهداری سال 2016 یونسکو را از آن خود کرد

از نکات جالب در خصوص خانه داروغه این است که این خانه نخستین مکان در میان جاهای دیدنی مشهد بوده که حمام خصوصی داشته است؛ آن هم در زمانی که بیشتر مردم از حمام های عمومی استفاده می کرده اند. این خانه برای خود نانوایی اختصاصی و سرداب نیز داشته است. در کوچه داروغه، دو خانه تاریخی دیگر نیز وجود داشته که به این خانه راه داشته اند.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

وجه تسمیه خانه داروغه مشهد

 

این خانه متعلق به آخرین داروغه شهر مشهد بوده است. یوصف خان هراتی ریاست اولین نظمیه شهر بعد از مشروطه را به عهده داشته است و این خانه را برای سکونت شخصی خود احداث کرده است. با این حال بعضی جلسات رسمی را نیز در منزل برگزار می کرده است. تا حدود 40 سال پیش خانه داروغه هنوز استفاده می شده و افرادی در آن ساکن بوده اند. بعد از آنم به هیئت های عزاداری استان یزد فروخته می شود و سال ها به عنوان حسینیه فعالیت می کند. در سال 79 در کنار سایر مناطق آن منطقه برای طرح بازسازی خیابان های اطراف حرم خریداری می شود و به عنوان نگینی با ارزش دوباره کشف می شود.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

معماری خانه داروغه مشهد

 

برای مرمت و بازسازی خانه تاریخی داروغه بیش از یک میلیارد تومان بودجه هزینه شده و در نهایت از بین ۱۳ طرح از ۶ کشور ایران، چین، استرالیا، ژاپن، پاکستان و هند در میراث فرهنگی آسیا-اقیانوسیه در یونسکو مقام برتر را کسب کرده است. زیربنای خانه داروغه نزدیک به 1100 مترمربع است و نوع معماری آن به «سه طرف ساخت» شهرت دارد. در سه ضلع شمال، جنوب و شرق حیاط، ساختمانی در 2 طبقه ساخته شده است. ضلع شمال و جنوب نشیمن و ضلع شرقی غلام ‌رو بوده است.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

بعد از ورود به خانه داروغه از ضلع جنوبی، با عبور از دالانی کوچک به حیاط وارد می شوید و از آنجا باید به سمت فضاهای داخلی بروید. در وسط حیاط حوض و اطرافش باغچه های کوچک وجود دارد و به تکمیل زیبایی های بنا کمک کرده است. خانه نزدیک به 75 سانتی متر نسبت به زمین اختلاف سطح دارد و از کوچه و بقیه خانه های محل گودتر است.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

در خانه داروغه هر دو طرف حیاط هم بخش های زمستان نشین و هم قسمت های تابستانه دارند. بنابراین هر دو سمت در کل سال قابل استفاده بوده است. برای حل کردن مشکل سرما، از وسایل گرمایشی مثل بخاری دیواری و پنجره های دو جداره استفاده شده که جزو عناصر خیلی خاص این بنا به شمار می روند. بد نیست اشاره شود که اولین شومینه شهر مشهد نیز در این خانه قرار داشته است. در ضمن از دیگر تدابیر معماران برای گرم کردن بخش زمستانه، قرار دادن آشپزخانه در طبقه زیرین این اتاق بوده است. برای خنک ساختن اتاق های تابستان نشین، تدابیری مثل بادگیر و حوضخانه به سبک سنتی ایرانی را به کار گرفته اند. به طور کلی در خانه تاریخی داروغه به بهترین شکل از نیروهای آب، باد، آفتاب و غیره برا رفع نیازهای خانه بدون اضافه شدن هزینه، استفاده شده است.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

تزئینات خانه داروغه

 

از عناصر و ویژگی های مهم این خانه در تور مشهد می توان به  سبک معماری و تزیینات آن اشاره کرد. این خانه جزو آخرین بازمانده های معماری سنتی ایران است، در آن زمان که کم کم عناصر معماری خارجی به معماری ایرانی نفوذ می کرده است. پلان بنا، انواع آجرهای قالبی، کاشی های هفت رنگ، تزئینات چوبی سقف ها، مجسمه های گچی قالبی و تراشیده شده در نمای رو به حیاط، همه و همه نشانه های معماری روسی هستند. طرح تراس با پله های دو طرفه، تزئینات بنا و اُرُسی ها از معماری شرقی و روس اقتباس هایی داشته است. نمای رو به حیاط با تزئینات آجرکاری و تندیس های گچی مثل مجسمه سر شیر، سر انسان، فرشته بالدار و غیره بر زیبایی آن افزوده است.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

در بخش شرقی، ایوان ستونداری تعبیه شده است که بر بالای آن با کاشی های 8 ضلعی و بیضی، خطوط و یک سری نقوش گیاهی نقش بسته است. شومینه درون اتاق نیز، گچبری هایی زیبایی دارد که هنرِ استادکارانش را نشان می دهد. در ضلع شمالی حیاط به ایوان زیبایی بر می خوریم که 4 ستون دارد؛ این ستون با تزئینات آجرکاریِ قرینه وار در جلوی ایوان قرار گرفته اند و تا کف حیاط امتداد دارند. در دو طرف ایوان دو راه‌ پله پیچ دار دیده می شود که نرده های فلزی و بسیار زیبایش از جاذبه های حیاط به شمار می رود.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

آدرس خانه داروغه مشهد

 

خانه تاریخی داروغه مشهد در بلوار شارستان از خیابان های محدوده پایین خیابان قرار دارد. برای رفتن به این خیابان، اگر داخل حرم باشید نیازی به وسایل حمل و نقل عمومی نیست. اگر علاقه ای به پیاده روی نداشتید می توانید از حرم در خیابان نواب (مقابل ورودی نواب) سوار اتوبوس شوید و ایستگاه اول پیاده شوید. خیابان شارستان در سمت چپ و نرسیده به مرکز خرید آرمان است و محل خوبی برای پارک کردن ماشین هاست. با ورود به این خیابان، در سمت چپ تابلوی راهنمای خانه داروغه را خواهید دید. اگر از سمت بلوار وحدت به حرم می آمدید باید در بلوار ولایت از ایستگاه اتوبوس پیاده شوید و حدود 1 کیلومتر تا آنجا پیاده روی کنید.  حواستان به طرح ترافیکی زوج و فرد باشد.

 

خانه داروغه مشهد، تور مشهد

 

برای پارک کردن ماشین می توانید از پارکینگ روباز مرکزی در خیابان نواب 11 یا پارکینگ مسقف معین در نواب صفوی 4 یا پارکینگ روباز بازار مرکزی در خیابان 17 شهریور استفاده کنید.

 

برای رزرو تور ارزان مشهد می توانید از طریق منوی تور، انواع تورها را مشاهده کرده و قیمت ها را مقایسه کنید. یکی از پیشنهادهای ما برای داشتن اقامتی خاطره انگیز با قیمتی مناسب ، تور مشهد هتل الماس 2 ، با فاصله کم تا حرم می باشد .

حسینی بازدید : 30 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

هفته آخر شهریور هم رسید و هنوز هستند کسانی که سفر نرفته اند. از این به بعد، درس و مشق های مدرسه بچه ها و کلاس های دانشگاه هم شروع می شود و اجازه سفر کردن را به راحتی نمی دهد. اگر تقویم را نگاهی بیندازید متوجه می شوید که تا پایان سال 98 جز دو سه روز تعطیلی پراکنده در آبان ماه، تعطیلات به درد بخوری وجود ندارد. یا باید از کلاس های درسی غیبت کرد، یا چند روزی مرخصی گرفت تا بتوان سفری سه چهار روزه را تجربه کرد. آیا می توانیم همین چند روز باقیمانده، بار سفر را ببندیم؟ شاید تورهای دو سه روزه در این فرصت، بهترین راهکار باشد. اما کجا برویم؟ تور مشهد، تور کیش، تور چابهار و تورهای داخلی از این دست، معمولا به صورت دو سه روزه برگزار می شود و هر کدام هم برای خود مزایایی دارد. این تورها هیچ وقت تکراری نمی شوند و همیشه طرفدار دارند.

هر فصل از سال که اراده کنیم تور مشهد پابرجاست و می توان به آن سفر کرد. این شهر علاوه بر زیارت، جاذبه های متنوع تفریحی و ییلاقی دارد و با توجه به امکانات خوب شهری سفری راحت و بی دردسر را به ارمغان می آورد. پس چمدان هایمان را ببندیم و همزمان گوشی را دستمان بگیریم تا این تور را به صورت آنلاین از طریق تورگردان خریداری کنیم. با هم کمی از جاذبه های این شهر را مرور می کنیم تا پس از سفر به مشهد بدانیم کجاها برویم و چگونه از فرصت هایمان به بهترین نحو، استفاده کنیم.

 

پیر پالان دوز در تور مشهد

مقبره پیر پالان دوز در مشهد

 

روز اول تور مشهد

 

شروع تور مشهد با زیارت

 

خب! حالا که تور مشهد را برای این چند روز انتخاب کرده اید بهتر است همان ابتدا با تاکسی، اتوبوس یا مترو خود را به حرم برسانید و امام رضا را زیارت کنید. روح و جانتان که صفا گرفت، بعد از آن شما را به بخش های دیدنی مشهد خواهیم برد. نمی دانم از کدام خیابان به حرم مشرف شده اید ولی هر یک از جوانب حرم یعنی از خیابان های شیرازی، نواب صفوی، طبرسی یا امام رضا و خسروی به یکی از صحن های اصلی حرم راه دارد. از صحن انقلاب، جمهوری، آزادی، جامع رضوی یا هر یک از صحن ها و رواق ها که مشرف شدید، اول از همه، اگر حرم شلوغ نبود خود را به نزدیکی روضه منوره برسانید و حال و هوای رواق های نزدیک روضه را درک کنید. یادتان باشد در این رواق ها و حجره ها، می توان از بخش های دیگری نیز دیدن کرد. برای مثال سری هم به مقبره شیخ بهایی، نخودکی، کبوترانه، مدرسه پریزاد و مدرسه دو در بزنید. اگر از قبل بلیط مهمانسرای حضرت و غذای حضرتی را تهیه کرده باشید، نهار را می توانید مهمان غذای حضرت باشید.از طریق اپلیکیشن برنامه رضوان می توانید برای مهمانسرا ثبت نام کنید.

 

رفتن به پارک ها و طرقبه شاندیز

 

حالا که زیارت کردید وقت آن است که بچه ها را ببرید و در مشهد بگردانید. برای اینکه آب و هوایی عوض کرده باشید بهتر است به پارک ها و بوستان ها بروید. در داخل شهر مشهد چندین پارک جنگلی و بسیار بزرگ و با صفا و بوستان های متعددی در همه محله ها وجود دارد. اگر به دیدن پارک هایی مثل پارک ملت مشهد یا پارک جنگلی وکیل آباد یا پارک چهل بازه و دیگر پارک های درون شهر رضایت نمی دهید، ساکتان را بردارید تا شما را به طرقبه شاندیز ببریم. به دوراهی طرقبه شاندیز که می رسید، باید انتخاب کنید که به طرقبه می روید یا شاندیز؟ طرقبه پر از روستاهای ییلاقی و مناطق خوش آب و هوا مثل دره ارغوان، مجموعه گردشگری چالیدره، روستای تاریخی کنگ، نغندر و غیره است. از قبل، باید تصمیم بگیرید که کجا را برای خوشگذرانی در جاهای دیدنی مشهد انتخاب کرده اید.

 

شام در رستوران شاندیز

 

بهتر است اگر به شاندیز می روید برنامه ریزی کنید که برای شام به یکی از رستوران های شاندیز بروید. معروف ترین رستوران های معروف مشهد و حتی برترین های کشور در شاندیز قرار گرفته است. اگر هوس کباب، شیشلیک، ماهیچه یا غذاهای درست و حسابی کرده اید باید جلوی رستوران های حاج حسن شاندیز، ارم شاندیز، قورمه خوران شاندیز، رستوران سدروس شاندیز، رستوران تخت جمشید شاندیز و غذاخوری های معروف شاندیز مشهد توقف کنید. خوشبختانه آب و هوا، بسیار مطبوع است و می توانید علاوه بر نوش جان کردن غذاهای لذیذ و دلچسب، از مناظر نیز لذت ببرید. بیشتر مشهدی ها، جمعه قبل از ظهر راهی طرقبه شاندیز می شوند. به همین دلیل از ساعت 11 به بعد، انتهای بلوار وکیل آباد تا دو راهی طرقبه شاندیز ترافیک سنگی شکل می گیرد. عصر ها هم از ساعت 7 به بعد راه برگشت به مشهد شلوغ می شود. پس هیچ وقت این ساعت و روز را برای رفت و برگشت به این مناطق انتخاب نکنید.

 

شیشلیک در تور مشهد

شیشلیک در رستوران های شاندیز مشهد

 

روز دوم تور مشهد

 

سر زدن به جاذبه های تاریخی نزدیک حرم

 

اگر در یکی از هتل های نزدیک به حرم اقامت دارید و به جاذبه های تاریخی علاقمند هستید می توانیم امروز صبح را به بازدید از اماکن تاریخی اختصاص دهیم. هر چند که باید اعتراف کنیم، تنها یک نصف روز برای گشت تاریخی در این محله کافی نیست ولی ما به شما کمک می کنیم که بهترین استفاده را از فرصت تان داشته باشید. اول از همه بیایید سری به موزه های حرم بزنیم. کافی است از خادم ها سوال کنید تا ورودی موزه را نشانتان دهند. موزه ها،تنوع زیادی دارد. بخش های هنری، طبیعی، تاریخی با موضوعات مختلفی برای سلایق همه افراد جوابگوست. بهتر است یک یا چند بخش از موزه را انتخاب کرده و آن را بازدید کنید. اگر بخواهید همه موزه های حرم را به یکباره ببینید هم از خستگی هلاک می شوید هم وقت کم می آورید. توصیه می شود آن هایی که به هنر علاقه دارند، موزه تخصصی فرش، گنجینه هنرهای تجسمی، موزه آثار استاد فرشچیان و نمایشگاه های موقت که هر چند وقت یکبار برپا می شود را از دست ندهند. کوچکترها را می توانید به گنجینه آبزیان و گنجینه نجوم ببرید و علاوه بر لذت بردن شخصی، به آن ها نیز چیزهایی یاد بدهید. بخش های دیگر موزه مثل گنجینه سکه، موزه مردم شناسی، گنجینه تمبر و اقلام پستی، گنجینه اسکناس، موزه قرآن و نفایس و غیره می تواند برای همه سرگرم کننده و جذاب باشد. پیشنهاد می شود موزه تاریخ حرم رضوی را هم بازدید کنید. در این بخش، ضریح ها و صندوق های قبر قدیمی حرم نگهداری می شود که بسیار جالب توجه است.

 

موزه حرم در تور مشهد

 

بعد از بازدید مختصر از موزه حرم، از طریق بست طبرسی یا صحن نواب خود را به ورودی نواب برسانید و وارد خیابان نواب صفوی شوید. در این قسمت از شهر مشهد، اماکن تاریخی زیادی انتظارتان را می کشد. خانه های تاریخی، مقابر و آرامگاه های بزرگان، مدارس تاریخی و بازارهایی که هنوز به کار خود ادامه می دهند ولی با نیم نگاهی می توان تاریخ قدیم شهر مشهد و رونق بازار در شهر قدیم مشهد را حدس زد. مهمترین خانه تاریخی مشهد در این محله، خانه تاریخی داروغه است که در خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران در کوچه ای به نام داروغه قرار گرفته است. در ایام تعطیل به خصوص فصل نوروز این کوچه رونق زیادی می گیرد و با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تاریخی مشهد، حال و هوای دیگری پیدا می کند. از دیگر جاذبه های خیابان نواب، خانه توکلی، خانه امیری، مدرسه عباسقلی خان، مقبره پیز پالان دوز و... است.

 

نهار در دیزی سرای سعیدی

 

حالا که این طرف ها هستید بهتر است برای نهار بهترین دیزی مشهد و کل کشور را نوش جان کنید. با کمی پیاده روی می توانید خودتان را به خیابان 17 شهریور برسانید و در سنتی سرای سعیدی، دیزی سفارش دهید. این رستوران هنوز همان حال و هوای قدیمی را دارد و سر و وضع ظاهری اش تغییر نکرده است ولی دیزی های پر گوشت و ماهیچه اش همه چیز را از یاد آدم می برد. چند وقت پیش که مستر تیستر به مشهد آمده بود به این رستوران آمد و بعد از خوردن دیزی اعتراف کرد که: «بهترین دیزی عمر مستر تیستر به دیزی سرای سعدی تعلق گرفت». همانطور که گفتیم؛ ما شما را جای بدی نمی بریم.

 

دیزی در تور مشهد

 

آب تنی در پارک های آبی مشهد

 

نمی شود به تور مشهد بیایی و مایو با خودت نیاوری. بهترین پارک های آبی سرپوشیده  کشور و حتی خاورمیانه در این شهر قرار گرفته است. می توان به یکی از این پارک ها رفت و تفریحی خانوادگی و مهیج را برای همه همسفران رقم زد. خوشبختانه با ورود به مجموعه های آبی متوجه می شوید که همه سنین و سلیقه ها می توانند سرگرمی مخصوصِ خودشان را داشته باشند. کوچکتر که حوض و سرسره های آبی خودشان را دارند. بزرگترهای می توانند به سالن های سونای خشک و بخار و استخر های نمک، ماسه درمانی، نمک درمانی، فیش درمانی، ماساژ درمانی، حمام ترکی و خلاصه هر چیزی که علاقه و نیاز دارند مراجعه کنند. جوان تر ها هم می توانند با سرسره سواری و استفاده از انواع بازی های مهیج و نشاط آور کلی عشق و حال کنند. مهمترین پارک های آبی مشهد، سرزمین موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان، موج های آبی و غیره اشاره کرد. اگر در هتل های لوکس و پنج ستاره نزدیک به حرم اقامت داشته باشید می توانید از استخرهای موجود در هتل ها با انواع امکانات سونا و جکوزی و اسپا و غیره استفاده کنید.

 

پارک های آبی در تور مشهد

 

روز سومِ مشهدگردی

 

روز آخر سفر است و نمی توان از سوغات و خرید کردن در مشهد غافل شد. خیلی جاها مانده که هنوز نرفته ایم و خیلی کارها می توانستیم انجام دهیم که امکان و فرصتش نبود ولی گزیده دیدنی های مشهد را دیده ایم و نیازی به حسرت خوردن نداریم. برای خرید کردن در مشهد باید بدانید که گزینه های بسیار بسیار متنوعی پیش روی شماست. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، رفتن به بازار و مراکز خرید مشهد که بعضی از آن ها بخش های مهم تفریحی و گردشگری را در خود جای داده اند، خالی از لطف نیست. برای نمونه مرکز خرید آرمیتاژ گلشن در هفت تیر، پروما و الماس شرق، بازار اطلس و همه و همه طبقات و بخش های مهم تفریحی مثل سینما، شهر بازی، گالری، آتلیه و غیره دارند. اگر به دنبال عطرهای قدیمی و سنگ های قیمتی به خصوص انگشتر یا زعفران و نبات و زرشک به عنوان سوغات مشهد هستید توصیه می شود به بازار قدیم مشهد یعنی بازار رضا بروید. بازار رضا از بازارهای سرپوشیده و قدیمی مشهد است که یکی از ورودی های آن به فلکه آب و ورودی دیگر آن به بازارهای خیابان 17 شهریور می رسد. انواع سوغاتِ خوردنی و غیر خوردنی مشهد در این مناطق پیدا می شود. بیایید کارمان را با مراکز خرید و پاساژها تمام کنیم تا نهار را در یکی از رستوران های مدرن و فست فودهای مشهد بخوریم. حیف است مشهد باشیم و به یکی از رستوران های عربی این شهر نرویم چون نمونه اش در شهرهای دیگر پیدا نمی شود. رستوران های نسیم لبنان، لیالی فرات، بعلبک و غیره در بخش های مختلف شهر آماده پذیرایی از مهمانان می باشند.

 

بازار رضا در تور مشهد

 

از اینکه به حرف تورگردان گوش کردید و در تور سه روزه مشهد ما را همراهی کردید بسیار خرسندیم. هر زمان که قصد رزرو تور مشهد یا انواع تور لحظه آخری به کیش، چابهار، اصفهان، شیراز و سایر نقاط ایران را داشتید با ما تماس بگیرید. ما بهترین تورها را برایتان رقم می زنیم. شما نیز می توانید با اقامت در بهترین هتل مشهد ، تور هتل درویشی مشهد از تهران ، علاوه بر سفر 3 روزه لاکچری از تمامی مکان های گردشگری ذکر شده در مقاله نیز بازدید نمایید .

حسینی بازدید : 22 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

روستای دیزباد در نیشابور و چند قدمی مشهد، روستای پلکانی و شبیه به ماسوله است که خوشبختانه اهالی اش به آن وفادار بوده اند و به دلیلِ برخورداری از فرهنگی غنی و پیشرفته، کمر به نابودی روستا و فراموشیِ آن نبسته اند. این روستا، تنها روستایی است که صد در صدِ مردمش با سواد اند و از سال 1312 شمسی مدرسه داشته است. مردم روستا را می توان با جوامع متمدن کنونی مقایسه کرد چون برخورد و تصمیم گیری هایشان نسبت به محیط زیست، منابع طبیعی و روستایشان حکایت از غنای فرهنگی آن ها دارد.

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

برای اهالی فرهنگ و دوستداران محیط زیست چنین فرهنگی در بین مردم به نوعی حسرت تبدیل شده است. به همین دلیل باورش کمی سخت است که در یک روستا در یکی از شهرستان های نزدیک به مشهد این شرایط ایده آل و جامعه آرمانی به همت خود مردم و با خواست جمعی، بدون هیچ اعمال زور و فشاری شکل گرفته باشد. مردم دیزباد برای محیط زیست، پرندگان، حیوانات و زمین ها ارزش ویژه ای قائلند و تقریبا تمامی زیرساخت های روستا از قبیل برق، تلفن و به زودی گاز را با همت و پیگیری خودشان به دست آورده اند. این پشتکار در امر سواد نیز به همت اهالی روستا بر می گردد. تقریبا تمامی مردم روستا تحصیلات دانشگاهی دارند و آن هایی که ناچار به سکونت در مشهد یا نیشابور و حتی خارج از کشور شده اند ارتباطشان را با روستا قطع نکرده اند و در فصل تابستان و فصل کشت محصولات کشاورزی یا در ویژه برنامه های خاص، همیشه به روستا بر می گردند.

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

روستای دیزباد بی سواد ندارد

 

سال 1312 مردم دیزباد، تصمیم گرفتند همانند شهرهای بزرگ ایران مدرسه دار شوند ولی مسئولان استان با آن ها همکاری نمی کردند. بعد از نامه نگاری های متعدد، به دلیل نبودِ بودجه، با دخواست آن ها موافقت نشد. باز هم اهالی آستین هایشان را بالا زدند و با هزینه شخصی مدرسه ای ساختند و در مکاتبه با آموزش و پرورش خودشان هزینه حق و حقوق معلم را به عهده گرفتند. اولین مدرسه دیزباد به این شکل آغاز به کار کرد. این تلاش ها زمانی نتیجه داد که در سال 1348 یا به قولی سال 1351 یونسکو این روستا را به عنوان منطقه ای که تمام مردمش با سواد هستند اعلام کرد. روستای دیزباد هم اکنون 250 معلم بازنشسته و فارغ التحصیلان متعددی از دانشگاه های ایران و دانشگاه های معتبر جهانی مثل هاروارد آمریکا دارد.

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

 

کدام رستوران های ایران بهترین شیشلیک را دارند؟

 

 

جاذبه های روستای دیزباد چیست؟

 

آب و هوای روستای دیزباد مطبوع و خنک است. این منطقه در تابستان ها مقصد بسیاری از مردمی است که از گرمای شهرهایی مثل مشهد فرار کرده و به آنجا پناه می برند. بادهای شدید منطقه و شرایط اقلیمی به این وضعیت آب و هوایی کمک زیادی کرده است. روستای دیزباد بالا، در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا، حدودا 10 درجه خنک  تر از مشهد است و به همین علت تابستان ها بسیاری از مشهدی ها یا آن هایی که به تور مشهد آمده اند، آن جا را برای تور طبیعت گردی انتخاب می کنند.

روستای دیزباد میان چشمه  سارهای فراوان و رودخانه ها قرار گرفته و درختان سرسبز و باغستان های پر رونقی را شکل داده است. در روستای دیزباد 150 چشمه وجود دارد که در برابر هر یک، استخری زیبا جلوه گری می کند. بعضی از چشمه  ها در داخل روستا قرار دارند و عموم مردم می توانند از آن ها استفاده کنند ولی بعضی از این چشمه ها متعلق به باغ  های خصوصی است. اگر مسیرِ خاکیِ کنار چشمه مرکزی روستا را بگیرید و بالا بروید، بعد از تقریبا 15 دقیقه پیاده  روی، به آلاچیق  ها می رسید. در این منطقه نمای پلکانی روستا کاملا پیداست و بیشتر امکانات گردشگری در آنجا راه اندازی شده است. بقایای  یک قلعه سنگی نیز در نوک کوهِ روستای دیزباد به چشم می خورد که علاقمندان به جاذبه های تاریخی را برای بیشتر بالا رفتن ترغیب می کند. در میان بعضی باغ ها، تخت  هایی قرار گرفته و به گردشگران اجاره داده می شود.  

در لابلای درختان لانه های رنگارنگی به چشم می خورد که اهالی برای پرندگان تعبیه کرده اند. حتی میان استخرهای روستا نیز تخته چوب هایی قرار گرفته تا پرندگانی که شنا نمی کنند بتوانند بر آن ها نشسته و آب بنوشند. می توان تصور کرد که پرندگان در این روستا چه احساس امنیتی دارند و صدای چهچهه و آوزاشان در سحرها چه سر و صدایی در روستا به پای می کند. اهالی روستا عاشق پرنده ها هستند. حتی خانه ها نیز آشیانه پرنده دارد. این پرنده ها کود مزارع را نیز تامین می کنند.

 این را نیز می پسندید: جاهای دیدنی مشهد

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

علاقه مردم دیزباد به محیط زیست

 

مردم دیزباد علاوه بر پرندگان با سایر حیوانات نیز دوستی عجیبی دارند و این دوستی برایشان نفع دو طرفه داشته است. برای مثال به جای شخم زدن زمین با تراکتورهای مکانیکی که منجر به سست شدن خاک می شود، اجازه ورود گرازها به زمین هایشان را داده اند. برای گرازها در زیرِ زمین سیب زمینی یا آلوی قطره طلا قرار می دهند تا آن ها با پوزه شان خاک را زیر و رو کنند و به روش سنتی برایشان شخم بزنند.  

علاقه مردم دیزباد به محیط زیست تا آنجا است که هر سال، بخشی از یارانه شان را برای حفاظت از محیط زیست به یگان مردمی حفاظت از محیط زیست روستایشان تحویل می  دهند.

از المان های مشهور روستای دیزباد نقش یک DNA پیچ خورده است که یک قلم و یک آشیانه پرنده بر آن قرار گرفته است. این سازه اشاره به ژن خاص مردم دیزباد در زمینه علم و سطح فرهنگی آن ها دارد. مردم روستای دیزباد از قدیمی ترین مردمی هستند که زباله هایشان را تفکیک می کرده اند و هنوز هم اهمیت زیادی به تمیزی شهر می دهند. اهالی به هیچ وجه در روستا زباله نمی اندازند و نسبت به این موشوع به گردشگران نیز سخت گیرند پس یادتان باشد اگر به دیزباد رفتید از سطل  های مکانیزه و سرویس  های بهداشتی متعدد که با کمک  هزینه  های مردمی در سطح شهر جای گرفته اند، استفاده کنید و با کاستن از زباله ها به محیط پاک روستا کمک کنید.

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

محصولات ارگانیک روستای دیزباد

 

مردم دیزباد به دلیل زنده نگه داشتن خاک و حفظ چشمه  های پرآب روستا، میوه ها و محصولاتی ارگانیک تهیه می کنند. مهم  ترین میوه در باغ  های دیزباد گیلاس و بعد از آن سیب، زردآلو، آلبالو و هلو است که به ندرت سم پاشی می شود. در این منطقه‌ی سردسیر، آفت کمتری نسبت به مناطق گرمسیر وجود دارد و به همین دلیل باغداران بیشتر مواقع، محصولات را سمپاشی نمی کنند و محصولاتی کاملا ارگانیک تولید می کنند. این محصولات به مناطق مختلف استان، ایران و جهان صادر می شود.

مناطق اطراف روستای دیزباد حفاظت شده است و چیدن گیاهان دارویی و خودروی، از ریشه ممنوع است. شکار هم در این مناطق ممنوع است و همه این تلاش ها در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست با پیگیری مردم روستا صورت گرفته است. این مردم تا آنجا به حفظ منابع اهمیت می دهند که زمانی که متوجه شدند دام هایشان در حال نابودی مراتع هستند از تعداد آن ها کاستند. روستای دیزباد سابقا 25 گله داشت ولی آن  هارا به یک گله کاهش دادند، چرا که دام ها معمولا تمام پوشش گیاهی مراتع را می خوردند و این موضوع زمین را لخت کرده و آن را سست می کرد. در نتیجه به کمترین ریزش باران، احتمال سیل و تخریب سایر زمین ها زیاد می شد. مردم دیزباد برای جلوگیری از سیل و حفظ زمین های روستا اقدامات زیادی انجام داده اند.

 

  برای آشنایی با جاهای دیدنی نیشابور کلیک کنید  

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

آداب و رسوم مردم دیزباد

 

در شبِ آخر بهمن  ماه مراسم چیله بجست در دیزباد به عنوان نوعی جشن شکرگزاری برگزار می شود. این جشن که بی شباهت به جشن چهارشنبه سوری و سایر جشن های باستانی ایرانی نیست در حال فراموش شدن بود ولی از سال 93  به لطف شورای روستا و مردم دوباره احیا شد.  

مراسم نوحصار دیزباد از مشهورترین رسوم اهالی دیزباد است. در آخرین جمعه ماه مرداد مردم روستا برنامه شرح سلوک و معراج عارفانه برگزار می کنند و هفت وادی عشق را در دره نو و قلعه حصار طی می کنند. در این مراسم نه تنها خود ساکنین روستا که آن هایی که به شهرها مهاجرت کرده اند نیز شرکت می کنند. حتی بعضی از مردم قدیمی روستا از خارج از کشور نیز برای این مراسم به کشور باز می گردند. دره نو دره ایU  شکل  است که بخش اول مراسم یعنی 2 وادی در آن برگزار می شود. 5 وادی دیگر نیز در قلعه حصار که از روستا کمی دورتر است ادامه پیدا می کند. این رسم آدمی را به یاد عطار نیشابوری می اندازد که او هم زادگاهش همین شهر نیشابور بود؛ هفت شهر عشق را عطار گشت، ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

 

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

روستای دیزباد چه امکانات گردشگری دارد؟

 

در روستای دیزباد انواع امکانات گردشگری مثل آلاچیق، باغ رستوران، اقامتگاه، سرویس های بهداشتی متهدد و غیره راه اندازی شده است.  با این همه گردشگران باید در خصوص ممنوعیت های روستا مثل کندن گیاهان دارویی، ریختن زباله، شکار و غیره دقت داشته باشند و به محیط زیست روستا آسیب وارد نسازند.

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

 

بهترین دیزی جهان در مشهد را از دست ندهید

 

 

چطور به روستای دیزباد  برویم؟

 

روستای دیزباد در 75 کیلومتری مشهد قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید مسیری پر پیچ و خم و در بعضی قسمت ها خطرناک را پشت سر بگذارید. وارد جاده نیشابور که می شوید، توربین های بادی نشانگر روستای بادها و دیزباد است. بعد از عبور از رباط فخر داوود در 62 کیلومتری مشهد، باید به سمت راست جاده بروید و 13 کیلومتر دیگر تا روستا برانید.

 

برای رزرو تور نیشابور یا تور ارزان قیمت به تمامی مقاصد ایران و جهان، با تورگردان همراه باشید. اقامتی به یادماندنی در تور مشهد هتل قصرطلایی را بهترین پروازها تجربه کنید.

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

 

روستای دیزباد ، تور مشهد

دانش آموزان مدرسه ناصر خسرو، اولین مدرسه روستای دیزباد 

حسینی بازدید : 21 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

راست می‌گویند، قدیمی‌ها را می‌گویم، که آنچه در این دنیا باقی می‌ماند، عملی نیک است. فرقی نمی‌کند نیتَت زبانی باشد، یا مادی، کاشت یک درخت باشد، یا کمک به سالخورده‌ای برای گذر از خیابان، هر چه که باشد، نیکی نیکی می‌آورد و تا هفت نسل بعد از تو نیز، از این عمل خیر بهره‌مند خواهند شد. خوشا به حال حاج حسین ملک، تاجرزاده‌ای متمول که 65 سال پیش، باغی بزرگ به نام میرطراز یا همان وکیل‌آباد امروزی را خریداری و وقف عام کرد، تا همه هاله و انرژی خوب این فضا را دریافت کنند. در ادامه با تورگردان همراه ما باشید.

 

عکاسی در پارک وکیل آباد مشهد

 

ماجرای باغ وکیل‌آباد؛ میرطراز سابق

یکی بود یکی نبود، در سال‌های 1290 و اندیِ هجری شمسی در مشهد، تاجرزاده‌ای متمول، به نام حاج حسین ملک بود. مردی خَیر که مزرعه‌ای آباد را از یکی از خانواده‌های اصیل مشهد خریداری کرد. حاج حسین، مرد نیکوکار، در سال 1348 بوستان وکیل‌آباد را وقف کرد، تا مردم که گاه‌گداری برای گشت‌وگذار عازم باغ می‌شدند، بتوانند به‌راحتی در آن تردد کنند. حاج حسین با عمل نیک‌ش، سعادت دنیا و آخرت برای خود به ارمغان آورد. اما عمر تاجرزاده، بیش از دو سال طول نکشید و دار فانی را وداع گفت. امروزه ملک بزرگ وکیل‌آباد که درختان کاج، تبریزی، زبان گنجشک، افرا، ارغوان، باران طلایی و چنارش دیدنی است و می‌توانید در فصل بارندگی میوه‌های خوش‌آب‌ورنگ درختان توت و شاه‌توت و گردو و زیتونش را ببینید، در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت و مکانی تفریحی با نام پارک جنگلی وکیل‌آباد، برای زائران و مجاوران مشهدی شد.

 

طبیعت پارک وکیل آباد مشهد

 

ناگفته نماند که، علاوه بر درختان، گل‌های رنگارنگ هم در فصل‌های مختلف باعث جذابیت باغ می‌شوند. از طرفی دیگر، هیچ درخت خشکیده‌ای در بوستان وکیل‌آباد بی‌ثمر نمی‌ماند و شهرداری منطقه 9 مشهد، در حرکتی خلاقانه به‌جای ریشه کن کردن و سوزاندن درختان خشکیده، آنها را  کوتاه کرده و با هنرهنرمندان خوش‌ذوق مُعرق، تندیسی زیبا از کاوه آهنگر، هفت‌سین ایرانی، خلیج فارس ساخته‌اند که برجسته‌ترین آن تندیس کاوه آهنگر است. در گوشه‌وکنار پارک، ما مجسمه‌هایی زیبا از هفت‌کوتوله ُپرشوروشَر، اسب‌ها و یا بشقاب‌هایی طرح قدیم می‌بینیم، که فضای خیلی خوبی را برای عکاسی فراهم کرده است. در پیچ‌وخم بوستان هم تندیسی از حاج حسین ملک قرار دارد. از همه اینها که بگذریم، در مجاورت درخت‌ها و فضای سبز، دریاچه‌ای وجود دارد که عبور آب و سروکله زدن‌ش با سنگ‌های ریزودرشتِ گذرگاه و بازی کردن‌ش با درخت‌های گاه خمیده، صحنه‌های بی‌بدیلی را خلق می‌کند. شهرداری هم نهایت سلیقه را به خرج داده و در مسیر رودخانه هنرنمایی کرده و راه‌های رمانتیکی را تدارک دیده است.

 

رودخانه

 

رودخانه پارک جنگلی وکیل‌آباد؛ تأمین شده از آب قنات

اگر سری به پارک جنگلی وکیل‌آباد زده باشید، حتما رودخانه آن را دیده‌اید که پلی قدیمی و تاریخی دارد به نام سه پلی، که مربوط به زمان قاجار است. این پل که از زیر آن آب رودخانه جریان دارد، جان می‌دهد برای ایستادن و زُل زدن و نگاه کردن به طبیعت بکر و منحصربه‌فرد آن، به‌ویژه در فصل پاییز و عکاسی. شاید برایتان سوال شده باشد، که در این اوضاع گرانی و کمی آب، این رودخانه چگونه پُر می‌شود. جان دلم برایتان بگوید که، آب رودخانه فصلی است و با آب قنات وکیل‌آباد، که قدمتی چند ساله دارد تأمین می‌شود. قناتی که سرچشمه آن از بند گلستان است و در سال 1392 بازسازی شده، تا بتواند صدها سال دیگر هم آب مورد نیاز این بهشت کوچک را فراهم کند.

 

پارک وکیل آباد مشهد در پاییز

 

بوستان شب پارک جنگلی وکیل‌آباد؛ محفلی شاعرانه در زمستان و پاییز

فرقی ندارد، زمستان باشد، یا پاییز. در این دو ماه بی‌هوا دلتان غمگین می‌شود و دوست دارید که به جایی دنج بروید و کمی خلوت کنید و حال قلبتان را التیام بخشید. بوستانِ شبِ پارکِ جنگلی وکیل‌آباد، بهترین مکان برای زمستان و پاییز و رفع دل‌تنگی است. چراکه وقتی چراغ‌های این باغ در شب روشن می‌شود، خیال می‌کنید که در پاریس و شانزلیزه در حال قدم زدن هستید. اگر باور نمی‌کنید، کافی است فقط یک‌بار، با فرود اولین برف خودتان را به این گلستان برسانید و در میان کاج‌های همیشه سبزش، توت‌های برف گرفته را ببینید و رودخانه‌ای که حالا میان این همه سپیدی بی‌نظیر است. بعد بروید به کافه و یک نوشیدنی داغ و دل‌چسب سفارش دهید و از زمستان لذت ببرید.

 

پارک وکیل آباد مشهد

 

باغ وحشِ پارک جنگلی وکیل‌آباد؛ نوستالژی زائران و مجاوران

امکان ندارد که زائری به تور مشهد بیاید و سراغ باغ‌وحش، در مجموعه پارکِ جنگلی وکیل‌آباد را نگیرد. به‌خصوص کودکان که تمام شوق‌وذوق سفرشان خلاصه می‌شود در دیدار از باغ جانوران و پارک‌ها و..، جانورگاهی بزرگ با وسعتی حدودا چهارهکتار، که از شیرهای شاخ‌دار گرفته، تا شامپانزه‌ها، تمساح‌ها، پلنگ‌های آفریقایی و حتی گونه‌هایی از ببرهای در حال انقراض، تا توله‌خرس‌ها و مارهای غول‌پیکر، انواع پرندگان، خزندگان، حیوانات وحشی و گوشت‌خوار و حیواناتی علف‌خوار، در کنار تعدادی از آبزی‌ها در آن سکونت دارند. ناگفته نماند که، ساعات بازدید از تنها باغ‌وحش مشهد، همه‌روزه از ساعت 8:30 الی 19:30 دقیقه است، که البته در برخی فصول سال همانند پاییز و زمستان، زودتر هم تعطیل می شود. بنابراین اگر قصد تهیه بلیط و بازدید از این مکان را دارید، حتما به‌موقع مراجعه کنید تا شانس بازدید از جانورگاه خارق‌العاده و جذاب را از دست ندهید. در پایان باید بگویم که، ورودی باغ‌ جانوران تا اواخر سال 98، برای هر نفر 10000 تومان و برای علاقه‌مندان به‌قسمت خزندگان و مارهای غول‌پیکر 20000تومان بوده است.

 

باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد

 

بازسازی پارک جنگلی وکیل‌آباد؛ در سال 1392

 همه مکان‌های گردشگری و تفریحی و تاریخی، به‌مرور زمان دچار آسیب‌هایی می‌شوند و پارک جنگلی وکیل‌آباد هم از این قاعده مستثنی نبوده و در آبان 1392 پروژه بازسازی این مکان کلید خورد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، که سنگ‌های بستر این بوستان از نوع سنگ‌های خارا یا گرانیت است. این نوع سنگ‌ها ضمن داشتن زیبایی خاص خود، از مقاومت بالایی برخوردار هستند. برای هماهنگی بیشتر مهندسان و کارشناسان بازسازی این باغ، پیشنهاد ساخت پله‌ها و نماهای تفرجگاه و حتی کف‌سازی را با سنگ‌های خارا یا گرانیت دادند. خوشبختانه این حرکت باعث شد تا در فرایند بازسازی، از برداشت غیرقانونی آب از چشمه‌های قدیمی پارک وکیل‌آباد جلوگیری شود.

 

درخت های پارک وکیل آباد مشهد

 

فاصله پارک جنگلی وکیل‌آباد، تا حرم

وقتی به جاهای دیدنی مشهد می‌رویم، دوست داریم جایی اقامت داشته باشیم، تا فاصله زیادی با حرم و مکان تفریحی نداشته باشد. پیشنهاد تورگردان به شما، هتل ثامن است. چراکه نزدیک‌ترین هتل به پارک وکیل‌آباد می‌باشد و فاصله این مکان تا حرم هم 20 کیلومتر و 35 دقیقه است. شما می‌توانید برای رسیدن به این بوستان از دو مسیر استفاده کنید. 1- اگر بخواهید با خودروی شخصی خود به این مکان بروید، باید وارد بزرگراه کلانتری شوید و سپس به میدان آزادی برسید و بعد بلوار وکیل‌آباد را تا انتها طی کنید. 2-  در هرکجا که هستید، خود را به مترو مشهد رسانده و در ایستگاه آخر که وکیل‌آباد است پیاده شوید.

 

تعطیلی پارک جنگلی وکیل‌آباد؛ در ایام کرونا

محدودیت پُشتِ محدودیت، تعطیلی پُشتِ تعطیلی، این روش دیگر دارد جزوی از زندگی‌مان می‌شود و خیلی از کسب‌وکارها هم خوابیده، به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که هر روز جَهش تازه‌ای می‌یابد. پارک جنگلی وکیل‌آباد هم این روزها دوران نقاهت خود را سَر می‌کند و تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد. اما اگر بوستان، بعد از به اتمام رسیدن محدودیت‌ها باز شد و چرخه اقتصادی کارکنان آن چرخید، شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای از این ملک زیبا، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنید و اوقات خوشی را بگذرانید.

تنها با چند کلیک می توانید تور مشهد از تهران را با با کمترین قیمت از تورگردان خرید کنید و از تمامی مکان های گردشگری شهر مشهد دیدن نمایید.

حسینی بازدید : 24 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

تور کیش از اصفهان ☀️ ارزان ترین قیمت تور اصفهان به کیش

 

 تور کیش از اصفهان بهرین هتل ها

 

تور کیش از پرگردشگرترین سفرهای جنوب کشور محسوب می شود. این استقبال باعث شده مروارید خلیج فارس سالانه نزدیک به دو میلیون گردشگر داشته باشد. جزیره کیش از دوران باستان در دوره سلسله های هخامنشی، ساسانی و اشکانی مورد توجه بوده، مدتی به دست پرتغالی ها افتاده و سپس صفویان آن را باز پس گرفته اند. حدود 7 دهه پیش به عنوان منطقه آزاد و شهری توریستی شناخته شده و دورانی طلایی و پر شکوه را پشت سر گذاشته است. جزیره زیبای کیش هنوز نیز سرفراز است و در زمینه اقتصادی و گردشگری پیشتازی می کند. تور کیش از اصفهان ، تهران، شیراز، مشهد و بسیاری از شهرهای مهم و پرگردشگر نشان دهنده تمایز این منطقه از نظر توریستی با آن شهرهاست.

کیش با برخورداری از جاذبه های  متنوع تفریحی، تاریخی و طبیعی توجه گردشگران را جلب کرده است. از جاذبه های طبیعی کیش که همه را به تور هوایی کیش ترغیب می کند تفریحات دریایی آن است. تفریحات آبی مشتمل بر بازی های هیجانی آبی، ساحل نوردی، قایق سواری، کشتی های آکواریومی و کشتی کروز و بازدید از جاذبه های ساحل است. بازی های آبی کیش در سایر سواحل کشور بی مانند است. فلای بورد، چتر پاراسل، اسکوتر زیردریایی برای بازدید از آبزیان و... اختصاص به جزیره کیش دارد. به علاوه تور کیش با قطار سبب شده که مسافران از بندرعباس تا جزیره با شناور و کشتی سفر کنند و مناظری خیره کننده از خلیج فارس را به تماشا بنشینند.

تور کیش از اصفهان را با تخفیف ویژه، اقامت در بهترین هتل های ساحلی کیش و هتل های نزدیک به مراکز خرید همراه با خدمات گردشگری از قبیل گشت جزیره، ترنسفر، چند بلیط تفریحی رایگان برای جاهای دیدنی کیش و تخفیف روی همه تفریحات کیش، از تورگردان بخواهید. مفتخریم که با سال ها تجربه در رزرو تورهای کیش در معرفی و اجرای همه تورهای کیش از سرتاسر کشور در خدمت گردشگران عزیز باشیم. 

 

 

مسیرهای ارتباطی تور کیش


سفرهای گروهی به صورت زمینی و هوایی به مقصد جزیره زیبای کیش از اقصی نقاط ایران در تمام ایام سال رونق دارد. تور کیش هوایی، ساده‌ ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب برای یک یا دو نفر است. مسیر اصفهان به کیش هوایی تنها یک ساعت زمان نیاز دارد. با این حال تور زمینی کیش  اصفهان هم زمان زیادی نیاز ندارد و تنها 6 ساعت زمان برای رسیدن به کیش وقت نیاز است. مسیر اصفهان به کیش از شهرهای شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک و بندرلنگه می گذرد. عده ای دیگر به جای مسیر جهرم و لار، در مسیرِ خنج، لامرد و در نهایت بندرعباس حرکت می کنند.

برخی گردشگران، تور کیش از اصفهان با قطار را انتخاب می کنند. با این شیوه تنها می توان تا بندرعباس را با قطار رفت. بعد از رسیدن به بندر عباس می توان با استفاده از قایق های موتوری، لنچ، کشتی خود را به جزیره کیش رساند. این روش هرچند کمی پر دردسرتر از سفر هوایی به کیش است اما لذت هیجان انگیزتر خواهد بود. قایق سواری بر روی امواج متلاتم دریا علاوه بر اینکه قسمتی از سفر شما است یکی از تفریحات بینظر است که برای تجربه آن نیز می بایست هزینه ای اختصاصی پرداخت کنید. بیشترین توریست ایرانی از شهر اصفهان به کیش سفر میکنند. البته که کیش همچون اصفهان با وفور آثار تاریخی مواجه نیست اما تفریحات و آب و هوای این جزیره مکانی دلپذیر را برای سپری اوقاتی خوش بوجود آورده است. کیش و جزایر وابسته دیگر آن مقصدی تفریحی با تشابه اندکی به جزایر قناری از جمله نقاط دیدنی جهان است. از این رو ظرفیت بالایی برای جذب توریست دارد. این جزیره با وجود گونه های گیاهی و جانوری کمیاب در ایران نقطه قوتی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در خاورمیانه است.

هتل ها در تور کیش از اصفهان

هتل های کیش در انواع لوکس و پنج ستاره، 4 ستاره، هتل آپارتمان، سه ستاره و حتی دو ستاره هایی با امکانات عالی به میزبانی از مسافرانی مشغول اند که در قالب تور زمینی کیش یا از طریق هواپیما از اصفهان خود را برای تفریح و تعطیلات به جزیره کیش می رسانند. از مجلل ترین و سازگار ترین هتل ها با طبیعت در کیش، هتل ترنج در دل دریای آبی است. اتاق های چوبی این هتل روی آب قرار گرفته و از طریق شیش کف اتاق ها می توان آبزیان دریایی را مشاهده کرد. برخی اتاق ها بالکنی رو به دریای زیبا آرام جزیره دارند و مهمانان از این فضا لذت می برند. از دیگر هتل های لوکس کیش، هتل پنج ستاره مارینا است. این هتل کلوپ تفریحات آبی و ساحلی اختصاصی دارد و مهمترین تفریحات آبی کیش را به صورت اختصاصی در اختیار میهمانانش قرار می دهد. هتل مارینا بیش از 10 هکتار زمین را در اختیار گرفته است و به سواحل مرجانی و دیدنی های مهم جزیره دسترسی دارد. این هتل به ماساژ معروف است. دیگر هتل های مهم کیش که مردم اصفهان استقبال زیادی از آن می کنند، هتل فلامینگو کیش، هتل پانیذ کیش، هتل ارم کیش، هتل کوروش کیش و... هستند.

در فصل تابستان تخفیف هتل های کیش  تا 80 و 90 درصد به چشم می خورد و با قیمت هایی استثنایی توجه برخی گردشگران را جلب می کند. انتخاب یک هتل مناسب در جزیره کیش از ضروریات به شمار می رود چرا که آب و هوای گرم آن به خصوص در فصل تابستان افراد را به یک استراحت کامل بعد از گشت شهری نیازمند می کند. تور کیش از اصفهان یکی از پر ترافیک ترین تورهای داخلی در کشور است به این منظور سالانه مطالب زیادی در این حوزه منتشر می شود.

جاذبه های تور کیش از اصفهان

جزیره کیش با تفریحات و هتل های متنوعی که دارد که هر ساله گردشگران زیادی را در فصل های مختلف سرد و گرم سال برای این سفر خاطره انگیز، اغوا می کند. جاذبه های گردشگری کیش چنان مشهور است که در سایر شهرهای ایران نمی توان این تعداد تفری و جشن های شاد را به طور همزمان یافت. شاید شاتل سواری و قایق سواری در سواحل شمال کشور در استان های گیلان و مازندارن یا حتی قشم وجود داشته باشد ولی غواصی کیش به دلیل بازدید از جاذبه های مرجانی و آبزیان متفاوتّ زیر دریایی حال و هوای دیگری دارد. چتر بازی با پاراسل یا فلای بورد نیز که جزو تفریحات آبی کیش به شمار می رود، جز در جزیره فعلا در جای دیگری یافت نمی شود. از دیگر تفریحات آبی جزیره می توان به اسکوتر زیر دریایی، بنانا سواری، قایق های بادبانی و انواع و اقسام تفریحات دریایی اشاره کرد.

از مهمترین جاذبه های گردشگری کیش که آن هم اختصاص به کیش دارد جنگ ها و تفریحات شبانه است. بسیاری از کمدین ها و استندآپ کارهای ایران کارشان را از جنگ های شبانه کیش آغاز کرده اند. برنامه های زنده با اجرای موسیقی هر شب در جزیره برقرار است. در ایام و مناسبت های ویژه به خصوص در جشنواره های کیش، خوانندگان مطرح کشور نیز کنسرت هایی در کیش برگزار می کنند. موسیقی زنده تنها به جنگ های شبانه و کنسرت ها محدود نمی شود. در کشتی های تفریحی و رستوران ها نیز معمولا برنامه های شاد و اجرای موسیقی در کنار صرف غذا ارائه می شود.

جاذبه های تاریخی و طبیعی کیش، دیدنی هایی مثل سواحل مرجانی، کشتی یونانی، جزیره هندورابی(بین دو جزیره کیش و لاوان)، شهر زیرزمینی کاریز، درخت سبز کیش، خانه بومیان جزیره و کلبه هور است. گردشگران اصفهانی که به جاهای دیدنی و تفریحات کیش علاقه دارند باید تور هوایی کیش را تهیه کرده یا از طریق قطار خود را به بندرعباس برسانند.

رستوران ها در تور کیش از اصفهان

گردشگرانی که تور کیش از اصفهان را انتخاب کرده اند بعد از بازدید از جاذبه های متنوع این جزیره دوست داشتنی باید فکری برای غذا بکنند. بیشتر هتل ها به جز آن هایی که فولبرد یا هافبرد هستند، تنها برای وعده صبحانه در خدمت میهمانانشان هستند و برای سایر وعده ها باید هزینه ای مجزا پرداخت کنید و از قبل غا را سفارش دهید. می توان برای تنوع هم که شده به رستوران های کیش سری بزنید که غذاهای متنوع دریایی و انواع کباب ها و خورشت ها را سرو می کنند. در کیش می توان غذاهایی متنوع را تجربه کرد. حتما برنامه ای بگذارید که یک یا دو وعده را ماهی بخورید. سرآشپزهای رستوران های کیش در طبخ ماهی مهارت ویژهای دارند و می توانند تجربه ای خاص از خوردن غذاهای دریایی را برایتان رقم بزنند. می توانید سری هم به رستوران های شاندیز بزنید و شیشلیک را امتحان کنید. این غذا سوغات مشهد است و به همراه رستوران های شاندیز از مشهد به کیش راه یافته است.

مهمترین رستوران های کیش که می توان در آن ها غذاهایی دلچسب و قابل قبول نوش جان کرد، رستوران کوه نور، رستوران توتی فروتی، رستوران میر مهنا، رستوران پایاب در منطقه ای تاریخی، خانه اسپاگتی، رستوران رویال استار کیش، رستوران فودلند، رستوران پدیده شاندیز، رستوران عمو اکبر، رستوران نهنگ سفید، رستوران کوه سنگی و... است. بیشتر این رستوران های برنامه اجرای زنده موسیقی را نیز در برنامه هایشان دارند و در بعضی مناسبت های خاص از هنرمندان و سلبریتی ها دعوت می کنند. در حاشیه بیشتر سواحل کیش کافی شاپ ها و گاه فست فودهایی به چشم می خورد که می توانید انواع نوشیدنی و فست فودها را در نزدیکی آب بعد از یک دوچرخه سواری طولانی یا سوار شدن بر موتورهای برقی نوش جان کنید. در همان نزدیک ها کافه رستوران های سیار نیز به چشم می خورد که غذاهای خیابانی (استریت فود) را با ارائه می کنند

حسینی بازدید : 20 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

تور تبریز | ارزان ترین نرخ تورهای تبریز | مجری مستقیم 30% تخفیف

 

تبریز پایتخت تاریخی ایران است. بزرگترین شهر مدرن در شمال غربی ایران که با کشورهای آذربایجان و ترکیه هم زبان است. شهر سبز ، کوهستانی و توریستی است. میراث فرهنگی همچون مساجد ، کلیساها و قلعه های خارق العاده  و برخی از خیره کننده ترین مناظر کشور را در این شهر می توان مشاهده کرد.

تبریز قطب سوم خودروسازی ایران است. خودروهای سنگین و تجاری در این شهر تولید می شوند. پالایشگاهها ، پتروشیمی ها ، منسوجات و صنایع تولید سیمان نیز در تبریز فعال هستند. این شهر با صنایع دستی ، از جمله فرش های دستباف و جواهرات مشهور است. چرم تبریز در دنیا شهرت جهانی دارد علاوه بر اینکه شیرینی های ترکی و تبریزی و غذاهای گوشتی و انواع کباب در این شهر با استقبال فراوان روبرو شده است. امکانات و خدمات رفاهی، بهداشتی، صنعتی و تفریحی کلان شهر تبریز موجب شده است این شهر به مقصدی جذاب برای سفر تبدیل شود. معماری شهر تبریز شبیه به معماری عثمانی است. تبریز به شهر بدون گدا مشهور است. مردمان با غیرت تبریز با کمک به یک دیگر اجازه نمی دهند هیچ شخصی در این شهر محتاج به گدایی باشد. در ورودی شهر نیز تابلو به شهر بی گدا ایران خوش آمدید گواه این موضوع است. بسیاری از گردشگران برای رزرو تور تبریز مردد هستند. آیا تبریز ارزش بازدید دارد؟

یکی از زیباترین بازارهای ایران، بازار بزرگ تبریز است. این مکان به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. بازار بزرگ تبریز یک نقطه تجاری مهم در امتداد جاده ابریشم بود و در قرن شانزدهم توسط صفویان شکوفا شد. در حال حاضر این بازار با صلابت و با شکوه فعال است. قدم زدن در این بازار تاریخی و بزرگ موازی با فرهنگ معاصر مردم تبریز دیدنی است. رفتار خرید و لهجه ترکی، غذاهای بومی، نوع پوشش و قدرت خرید مردم تبریز در بازار بزرگ قابل مشاهده است. مزیت دیگر تبریز نزدیک بودن به ترکیه ، ارمنستان ، آذربایجان است که می توان به راحتی با اتومبیل یا قطار به این کشورها سفر کنید. تبریز یکی از سردترین شهرهای ایران است و اگر آب و هوای گرم را دوست دارید در زمستان و پاییز تور تبریز لحظه آخری را انتخاب نکنید. 

 

مسیرهای ارتباطی تور تبریز


ما در تورگردان همراه شما هستیم تا تور تبریز را متناسب با سلیقه و توان مالی خود رزرو نمایید. برای سفر به تبریز راههای گوناگونی وجود دارد.

تور تبریز با هواپیما

پروازهای روزانه از تهران و کلان شهرهای دیگر به مقصد  تبریز با ایرلاین های متعدد همچون ایران ایر، ایرلاین آسمان و آتا و دیگر شرکت ها فعال است. تور تبریز با هواپیما یکی از محبوب ترین راههای سفر به این شهر تجاری و تاریخی است. پروازهای مستقیم دبی به تازگی از تبریز با ایرلاین کیش ایر (حدود 200 دلار دو طرفه) انجام می شود. همچنین پروازهای مستقیم از تفلیس به تبریز (2 پرواز در هفته) که توسط ATA air انجام می شود برای رفاه حال مسافران در تور تبریز موجود است. پروازهای مستقیم از بغداد به تبریز نیز جمعه و دوشنبه ها توسط ATA Air انجام می شود. پروازهای مستقیم از باکو به تبریز (1 پرواز در هفته) سشنبه و شنبه توسط کیش ایر انجام می شود. پروازهای مستقیم از Gaziantep)) گازیانتپ به تبریز یکی از شهرهای ترکیه به تازگی و سشنبه ها آغاز بکار نموده است که توسط هواپیمایی Sky انجام می شود. پروازهای مستقیم از استانبول به تبریز (13 پرواز در هفته) توسط خطوط هوایی ترکیه (7 پرواز) ، ایرلاین های ایران (2 پرواز) انجام می شود. کرایه این پروازها حدود 250 دلار است. همچنین پروازهای مستقیم از دمشق به تبریز نیز وجود دارد. همچنین پرواز از اغلب کلان شهرهای ایران به تبریز وجود دارد.

سفر به تبریز با ماشین

مسیر جاده ای از تمام شهرهای ایران به تبریز وجود دارد و این مسیرها با امکانات مناسب برای سفر فعال هستند. جاده های زمینی و مرزی به کشور آذربایجان و ارمنستان و ترکیه و سوریه به صورت آسفالت و دارای علائم رانندگی وجود دارند. همچنین با وجود  پل تازه تاسیس بر فراز دریاچه ارومیه تبریز تنها  1.5 ساعت راه برای رانندگی پیش روست. از نکات قابل توجه در سفر زمینی به تبریز وجود جنگلهای دیدنی کلیبر و کوههای سبز در این مسیر است. همچنین رانندگی در بهار و پاییز بارانی در جاده های جنگلی منطقه تبریز بسیار دیدنی است. 

تور تبریز با قطار

قطار روزانه از تهران به مقصد تبریز همچنین مسیرهای ریلی به کلان شهرهای دیگر ایران به مقصد تبریز وجود دارد. قطار روزانه از جلفا به تبریز (شهر مرزی و استراحتگاه نخجوان آذربایجان) بعد از ظهرها (حدود ساعت 15) فعال است. تا سال 2015 ، قطارهای تبریز هفته ای دو بار به سمت ترکیه حرکت می کردند: یکی بین تبریز و ون ، دیگری ("اکسپرس ترانس آسیا") بین تهران و آنکارا که مورد توجه گردشگران تور تبریز و استانبول قرار داشت که دوباره در (ژوئن 2018) این قطارها فعالیت خود را آغاز کردند. ایستگاه قطار تبریز تا حدودی خارج از مرکز شهر است و برای رسیدن به آن بهتر از مترو یا تاکسی استفاده کنید. 

 

 


هتل ها در تور تبریز


در تور زمینی تبریز همچون بسیاری دیگر از تورهای مسافرتی می توانید از خانه های بومی و روستایی یا هتلها و مسافرخانه ها بهرمند شوید. مکان اصلی هتل ها برای مهمان های معمولی در تبریز خیابانهای فردوسی و خیابان امین است. برخی از ترکهای ثروتمند غالباً هتل دریا را در خیابان راه آهن پیشنهاد میدهند. 
هتل شاه گلی و هتل شهریار تبریز  پنج ستاره اغلب مورد استفاده مسافران تجاری قرار می گیرد. هتل بین المللی تبریز در چهارراه آبرسان واقع است که استانداردهای داخلی جدید را دارد. بسیار تمیز و آرام ، نیمه بین المللی است. (دارای حمام جدید غربی ، صابون ، حوله تمیز ، سرویس اتاق ، صبحانه بوفه ، تلویزیون ، مینی بار ، کارکنان انگلیسی زبان و ...). هتل داری در تبریز به دلیل همجواری با کشور ترکیه تا حدودی تحت تاثیر آن قرار دارد. برخی هتل ها در تبریز با معماری و چیدمان اروپایی همچون هتل کایا حس اقامت در استانبول را به مهمان منتقل می کنند. برای اقامت در تبریز همچنین می توان خانه های جنگلی کلیبر را امتحان کرد. روستای کندوان نیز بسیار دیدنی است. با وجود هتل لاله کندوان در این روستای بی نظیر اقامت راحتی در انتظار گردشگران است. علاوه بر اینکه تنها یک هتل را رزرو نمی کنید بلکه یک جاذبه طبیعی و حیرت انگیز را رزرو کرده اید. 

مراکز اقامتی تبریز مشتمل بر هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانسراها و زائرسراهای سازمانی و خانه ها است. در این میان هتل های نزدیک به بازار بزرگ تبریز بیش از همه طرفدار دارند. هتل های تبریز در انواع 1 ستاره تا پنج ستاره و هتل آپارتمان های نزدیک به بافت دیدنی شهر و در سایر نقاط مهم و گردشگری شهر تبریز احداث شده اند. مهمترین هتل های پنج ستاره تبریز هتل ائل گلی، هتل شهریار، هتل لاله پارک تبریز و هتل کندوان تبریز هستند.

هتل های چهارستاره تبریز از قبیل هتل گسترش تبریز، هتل بین المللی و هتل پتروشیمی هستند. هتل های سه ستاره پیشنهادی در تبریز نیز هتل آزادی، هتل اهراب، هتل دریا و هتل فرید می باشد.

 

جاذبه های تور تبریز


مسجد آبی : مسجد آبی در زبان آذری به به گوی مسجد شهرت دارد. این مسجد هنوز زخم های ناشی از زلزله عظیم که در سال 1779 میلادی تبریز را لرزاند، تحمل می کند. فقط ایوان ورودی از ساختار اصلی باقی مانده است. بخش اعظم این مسجد در 50 سال گذشته بازسازی شده است. قدمت آن به سال 1465 باز می گردد. ایوان مسجد آبی تبریز اثری پیچیده از کاشی های آبی را نشان میدهد. همچنین برخی خوشنویسی های اسلامی در سقف و دیوارها به چشم می خورد. 
ارگ تبریز : آنچه از ارگ تبریز باقیمانده مربوط به قرن چهاردهم میلادی است. زمانی که این بنا تحت سلسله ایلخانان به عنوان مقبره ساخته شد. بعد از گذشت سالهای زیاد این ارگ به عنوان یک مجموعه نظامی در قرن نوزدهم در جنگ روس ها و ایرانی ها استفاده شد. این بنا در سال 1911 در اثر اصابت گلوله های روسی آسیب های بیشتری را متحمل شد و فقط در دهه های اخیر برخی از کارهای نوسازی را پشت سر گذاشته است. این ارگ در خیابان امام خمینی قرار دارد.
مسجد جامع تبریز : مانند بسیاری از بناهای قدیمی در تبریز، مسجد جامع در مجاورت بازار واقع شده است. طی قرون متمادی از زمین لرزه های متعددی لرزیده و آسیب دیده و بازسازی های زیادی را پشت سر گذاشته است. در نتیجه مسجد جامع تبریز ترکیبی مرموز و منحصر به فرد از ویژگی های معماری قدیمی و جدید است. دو مناره بلندِ سه لایه مسجد جامع تبریز و همچنین موزائیک های چشمگیر که در ورودی مسجد قرار دارد قابل توجه است. این مسجد جنب بازار ، خیابان رستا کوچ واقع است.
موزه آذربایجان : موزه جمهوری آذربایجان در مرکز شهر بسیار دورتر از مسجد آبی قرار گرفته است. دارای اشیاء قیمتی و چشمگیر است. این موزه دارای سه سالن و بی نظیرترین آثار باستانی آن به عصر آهن باز می گردد. اشیاء دیگری که از آذربایجان ایران حفر شده اند نیز در این موزه به چشم می خورد. هرچند این مجسمه های آزار دهنده زیرزمین قرار دارند که مضامین خشونت و جنگ را منعکس می کنند. این موزه در خیابان امام خمینی واقع است. 
کندوان : کندوان زیباترین روستای جهان است که خانه های آن بدون استفاده از تکنولوژی و با دست بشر حفر و ساخته شده اند. صخره هایی سنگی و حفره دار که هتل ها و خانه های مسکونی و زیبایی را بوجود آورده اند. این روستا در مقایسه با کاپادوکیای ترکیه قرار دارد و در یک رتبه قرار دارند. کندوان حدود یک ساعت با تبریز فاصله دارد.
ائل گلی : اینجا منطقه نمونه گردشگری شرق کشور ایران است. ائل گلی محبوب خانواده های ایرانی برای گذراندن یک شب آرامش بخش، خرید بلال کبابی، پیک نیک با دوستان و شاید حتی بازی بدمینتون و سوارکاری و دوچرخه و غیره است. این پارک یک دریاچه کوچک و یک رستوران سنتی با قیمت مناسب دارد. آب و هوا و فضای سبز ائل گلی دلچسب است.
کلیسای جلفا : تبریز و آذربایجان ایران دارای جامعه مسیحی ارمنی قابل ملاحظه هستند و در نتیجه چندین کلیسای در این منطقه باستانی و دیدنی است. علاوه بر کلیساهای تبریز (قدمت کلیسای سنت ماری به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد) ، اما جالبترین بازدید صومعه سنت استفانوس در منطقه مرزی جلفا است که حدود یک ساعت و نیم از شهر تبریز فاصله دارد. این کلیسا در قرن 9 ساخته شده است. این بقعه چندین بار بازسازی شده است. در وضعیت خوبی قرار دارد و با توجه به موقعیت مکانی دوری که دارد اغلب به طرز عجیبی شلوغ است.

 

 

 رستوران ها در تور تبریز


کباب، برنج، آبگوشت، شیرینی غذاهایی هستند که در تور تبریز نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. اغلب رستوران ها این غذاها را سرو می کنند. آیا در تور هوایی تبریز گزینه دیگری برای صرف ناهار و شام به غیر از رستوران های معمولی وجود دارد؟ بله، به عنوان مثال یک حمام تاریخی در تبریز وجود دارد که اکنون به یک رستوران سنتی تبدیل شده است. در این حمام قدیمی می توانید طعم معروف ترین غذای تبریزی ها را بچشید. کوفته تبریزی یکی از غذاهای پر طرفدار شهر در این حمام سرو می شود. نام این رستوران تاریخی حمام نوبر است. با نام رستوران سنتی شهریار نیز شناخته می شود. 
قنادی ها و آجیل فروشی و تعداد زیادی شیرینی پزی در تور تبریز وجود دارد. خرید شیرینی قرابیا خوشمزه تبریز را از این فروشگاهها فراموش نکنید. سایر شیرینی ها مانند نگا (یا نوقا) ، رایس را نیز از قنادی ها و رستوران ها درخواست کنید. آجیل ها در تور تبریز گرچه کمی گران هستند اما ارزش خرید را دارند و بسیار خوشمزه هستند. شما می توانید از تور تبریز بسیار لذت ببرید اگر راهنمایی داشته باشید تا به بناهای تاریخی بروید در حالی که هزینه زیادی به شما تحمیل نشود. یک راهنمای خوب می داند چگونه و از کجا می توان وسایل ارزان قیمت خریداری کرد یا چگونه اقامتی ارزان تر داشت. 
از دیگر رستوران های دیدنی شهر تبریز رستوران باغ آنا که به آن رستوران آنا نیز می گویند. این رستوران معروف ترین رستوران تبریز است که در حومه شهر واقع شده است و برای رسیدن به آنجا فقط استفاده از تاکسی مقرون به صرفه است. این مکان با تعداد زیادی درخت مانند درخت موز که به ندرت در ایران می توانید پیدا کنید احاطه شده است. آبگوشت ، انواع کباب و ماهی و غیره در این رستوران سرو می شود. 

حسینی بازدید : 22 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

تور شیراز | قیمت های روزانه تور شیراز | مجری مستقیم 30% ارزان تر

 

شیراز پایتخت تاریخی ایران در زمان هخامنشیان و ایل های بختیاری بوده است. بزرگترین شهر مدرن در جنوب غربی ایران شهری سبز و توریستی است. میراث فرهنگی همچون باغ ها، عمارت ها و خانه های قشقایی خارق العاده، تخت جمشید، نقش رستم، چادرنشینی عشایر، حرم ها و بقعه های متعدد و مقبره شاعران بزرگ جهان در شیراز دیدنی هستند. 
شیراز زیبا در جهان شهرت زیادی دارد به همین دلیل یکی از روزهای بهار با نام شیراز به ثبت جهانی رسیده است. 15 اردیبهشت روز شیراز نام دارد. اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شیراز لبریز است از بوی خوش بهارنارنج و گلهای دیگر است. به علاوه اینکه شاخه های بید مجنون در باد می رقصند و هوای بهاری بازدید از عمارت ها و باغ های قشقایی را زیباتر می کند. وجود حرم شاهچراغ و دو مقبره دیگر در این شهر فضایی زیارتی را علاوه بر سیاحتی به وجود آورده است. شیراز همجوار با شهر پاسارگاد و مقبره کوروش شهرت جهانی دارد. معماری تخت جمشید حیرت انگیز و عجیب است و هنوز نمی توان درک کرد سنگ هایی سنگین و با عظمت چگونه بر روی هم بدون تکنولوژی قرار گرفته اند. دریاچه نمک مهارلو نیز در تور شیراز یکی از زیباترین دریاچه های جهان به رنگ صورتی و بنفش در ماههای اردیبهشت و فروردین است که توریست های زیادی برای دیدن آن در این ماه به شیراز سفر میکنند. مسجد صورتی شیراز نیز یکی از منحصر به فرد ترین مسجدهای جهان به لحاظ رنگ بندی است. علم پزشکی در شیراز بسیار رایج است. بهترین دانشگاه علوم پزشکی ایران در شیراز واقع است. شیارز قطب پزشکی منطقه خاور میانه است. ارگ کریم خان در مرکز شهر شیراز شبیه به یکی از بناهای اسپانیایی است. این بنا در حال حاضر تبدیل به بازار شهر و مکانی تاریخی برای بازدید شده است. قدم زدن در خیابان ارگ شیراز در جوار دیوارهای بلند و برج و بارو آن به یادماندنی است. همچنین قدم زدن در حافظیه در شب و گرفتن فال حافظ یکی از جذابیت های سفر به شیراز است. 

 

مسیرهای ارتباطی تور شیراز

 


ما در تورگردان همراه شما هستیم تا تور شیراز را متناسب با سلیقه و توان مالی خود رزرو نمایید. برای سفر به شیراز راههای گوناگونی وجود دارد. 
فرودگاه ها : فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان بزرگترین فرودگاه در منطقه جنوبی ایران فعالیت می کند. پس از انجام کارهای نوسازی و بازسازی در سال 2005 ، فرودگاه شیراز به عنوان ایمنی پرواز از جمله سیستم های کنترل الکترونیکی و کنترل ناوبری برج پرواز خود به عنوان دومین فرودگاه معتبر در ایران (بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران) شناخته شد. 
مترو شیراز : سیستم مترو در سال 2001 توسط سازمان راه آهن شهری شیراز آغاز به کار نمود و شامل شش خط است. طول خط اول 22.4 کیلومتر، طول خط دوم 8.5 کیلومتر ، طول خط سوم 16 کیلومتر است. 21 ایستگاه در مسیر یک ساخته شدند. سه خط اول با اتمام ، دارای 32 ایستگاه زیر زمین ، شش قسمت فوقانی و یک ایستگاه ویژه متصل به ایستگاه راه آهن است. خط اول در اکتبر سال 2014 بین ایستگاه مترو فرودگاه شهید دستغیب و  میدان احسان آغاز بکار نمود. قیمت بلیط 10000 ریال قیمت دارد و قطارها هر 15 دقیقه یکبار کار می کنند. 

اتوبوس : شیراز دارای 71 خط اتوبوس با 50،000 اتوبوس است. سومین بی آر تی ایران در سال 2009 با دو خط در شیراز افتتاح شد و دو برنامه ریزی دیگر نیز در سال 2010 برای خطوط بی آر تی در  این شهر انجام شد. 
خطوط ریلی : شیراز با شبکه راه آهن ایران ارتباط دارد. قطارها از ایستگاه راه آهن شیراز ، بزرگترین ایستگاه راه آهن ایران با توجه به مساحت سطح ، وارد و خارج می شوند. قطارهای مسافربری است که هر روز هفته به اصفهان ، تهران، یزد، تبریز، بندرعباس و مشهد و کرمان و دیگر شهرها کار می کنند.
جاده ها : 700000 خودرو در شهر شیراز وجود دارد. در بلوار و خیابان های اصلی شیراز اطلاعات توریستی وجود دارد. پایانه های اتوبوس خارج از شهر برای سفر به شهرهای دیگر ایران بسیار ارزان هستند. جاده های ایران را نیز می توان با تاکسی ها و خودروهای شخصی پیمود. 

 

هتل ها در تور شیراز


شما می توانید هتل های شیراز را به راحتی با تورگردان رزرو کنید. 
هتل زندیه هتلی  5 ستاره لوکس نزدیک به ارگ کریمخان واقع است. از امکانات هتل می توان به کافه، اینترنت در لابی ، مرکز تناسب اندام ، نمازخانه و ماهواره اشاره کرد. این هتل دارای امکانات و امکانات کلاس جهانی است. برجسته ترین هتل نمای برجسته کشتی است. این یکی از ساختمان های برجسته ای است که هنگام ورود به شیراز با آن روبرو می شوید.
هتل گراند شیراز در بالای کوه قرار دارد ، بنابراین شما از منظره پانوراما شهر لذت می برید. زمین والیبال ، تخته پرش و میزهای پینگ پنگ و رستوران گردان است. هتل هما درست در قلب شهر واقع شده است. هتل هما با داشتن امکانات در سطح جهانی ، فضای غذاخوری ، امکانات ورزشی و مراکز تفریحی درهای خود را برای بازدید کنندگان شیراز باز می کند. 
هتل بین المللی پارس واقع در خیابان کریم خان زند یکی از مجلل ترین هتل های شیراز است. نزدیک به جاذبه های پرطرفدار مانند آرامگاه سعدی ، باغ ارم ، باغهای دلگشا ، خواجوی کرمانی و کلاه فرنگی است.
هتل پارس از دو ساختمان و 13 طبقه با 188 اتاق ساخته شده است. هتل سنتی طاها دارای یک پاسیوی زیبا و سنتی است. 
در اینجا شما می توانید آبنمایی زیبا و معماری خیره‌کننده را مشاهده کنید. هتل طاها در نزدیکی برخی از بهترین جاذبه های این شهر قرار دارد که شامل پارک آزادی ، ارگ کریم خان و مسجد ناریس الملک است.
هتل رویال شیراز نزدیک به دیدنی های شهر دارای اتاق ها و سوئیت های کاملاً مجهز و همچنین کافی نت و رستوران، استخر ، جکوزی ، کلوپ ورزشی ، سالن کنفرانس و لابی است. هتل کریمخان در مرکز شهر شیراز واقع شده کمی سنتی است و کلیه کارمندان در لباس سنتی خود آراسته اند. تعداد هتل های شیراز بسیار زیاد است و حتی می توان در خانه های بومگردی و خانه مردم شهر اقامت کنید.

 

جاذبه های تور شیراز

 

مقبره های حافظ ، سعدی  و خواجو کرمانی (مقبره آن بالای دروازه قدیمی شهر واقع است). مقبره های کمتر شناخته شده دیگر مقبره شاه شجاع (امیر مظفرید فارس و حامی حافظ) و مقبره هفت تن است که هفت عرفای صوفی در آن دفن شده است. مقبره بابا کوهی در بالای کوهی که مشرف به شهر است ، قرار دارد و مقبره کریم خان زند در موزه پارس شیراز قرار دارد.

مسجد عتیق جام که از مساجد قدیمی ایران است و پس از آن مسجد وکیل و مسجد نصیر الملک دیدنی هستند.

ارگ کریم خان در مجاورت بازار وکیل بازار و حمام وکیل در منطقه مرکزی شهر قرار دارد. معروف ترین خانه ها خانه زینت الملک و خانه قوامیه شیراز که هر دو در محله های قدیمی شهر هستند.

دروازه قرآن ورودی شیراز است. در نزدیکی دره اله اکبر واقع شده است.

باغ ارم با انواع گیاهان و همچنین یک عمارت تاریخی مکانی جالب توجه برای بازدید کنندگان است. اگرچه تاریخ دقیق ساخت این باغ مشخص نیست ، اما شواهد تاریخی نشان می دهد که این بنا در زمان سلسله سلجوقی به دستور سلطان سلجوقی مشهور سنجر ساخته شده است. سایر باغهای تاریخی ایرانی عبارتند از: باغ عفیف آباد و موزه سلاح ها ، باغ دلگشا و باغ جهان نام.

آبشار مارگون در استان فارس ایران در نزدیکی شهر سپیدان واقع شده است. نام آن در فارسی به معنی "مار مانند" است.

غار شاپور در کوههای زاگرس ، در جنوب ایران ، در فاصله 6 کیلومتری از شهر باستانی بیشاپور واقع شده است. این غار در نزدیکی کازرون در دره چوگان در دوره ساسانیان قرار داشت.

کاخ اردشیر که به آتشکده نیز معروف است ، قلعه ای است که در دامنه کوهی که دژ مختار در آن قرار دارد ، واقع شده است. ساخته شده در سال 224 میلادی توسط پادشاه اردشیر اول امپراتوری ساسانیان ، در دو کیلومتری شمال شهر باستانی گور ، یعنی شهر قدیمی پیروز-آباد پارس ، در ایران باستان واقع شده است.

پولادکاف پیست اسکی در جنوب ایران است. در سال 2002 افتتاح شد. کاخ سروستان بنایی است از دوره ساسانیان در شهر ایران سروستان ، در حدود 90 کیلومتری جنوب شرقی از شهر شیراز قرار دارد. قلعه دختر ، قلعه ای است که اردشیر یکم آن را بنا کرد.

 

رستوران ها در تور شیراز

 


قبل از مراجعه به رستوران ها توصیه میکنم طعم غذاهای خاص شیراز را بچشید البته این غذاها مزه ای ترش و تیز دارند. اگر به مزه های مختلف عادت نداشته باشید از غذاهای شیراز خاطره ای بدی برایتان ثبت خواهد شد. اما حلیم بادمجان و آش شیرازی و حلوا شیرازی، مسقطی را فراموش نکنید این غذاها حتی توسط دست فروش ها علاوه بر رستوران ها به فروش می رسند. مسقطی ترکیبی است از گلاب و نشاسته و زعفران و دیگر مواد و سوغات اصلی شیراز است. کنار و کاهو به همراه سرکه نیز از دیگر خوردنی های محبوب شیرازی ها است. از رستوران های دلنشین شهر می توان به  :
رستوران درب شازده شیراز با سرویس شگفت انگیز ، غذای خوشمزه با مواد بسیار تازه نام برد. موسیقی زیبا در حیاط بسیار دنج و با طراحی زیبا و سنتی آرام بخش است. تراس رستوران زیبا است. با این حال قیمت ها نسبت به سایر رستوران های منطقه بسیار بالا هستند. رستوران شاتر عباس شیراز رستورانی سنتی با غذاهای ایرانی و غربی است. انواع مختلف کباب ایرانی خوشمزه دارد. این رستوران واقعاً اعتیاد آور است. رستوران سنتی باغ شاپوری در باغی زیبا و ساختمان تاریخی واقع است. رستوران هفت خان که هر طبقه آن با نام های هفت خان رستم نام گذاری شده است و به کافی شاپ، غذاهای سنتی و بین المللی دارد. رستوران وکیل که در خانه فرهنگی وكیل واقع است. از لحظه ای که وارد این مکان می شوید، هر یک از آثار هنری از نمایشگاه و اتاق هنری پر مینیاتور شما را محو می کند. رستوران  و Café این مکان با بهترین مواد تشکیل دهنده با تمرکز بیشتر روی غذاهای بین المللی و همچنین غذاهای ایرانی ، خدمات میز ارائه می دهد. رستوران کته ماست کیفیت غذایی بالا ندارد اما معماری تاریخی و سنتی آن دلپذیر است. رستوران سرای مهر در قلب یک بازار شلوغ واقع است ، بنابراین می توان آن را مکانی عالی برای صرف یک وعده غذایی خوب شناسایی کرد. با زیبایی و نقاشی های سنتی و عتیقه ها تزئین شده است.

 

 

مسیرهای ارتباطی تور شیراز


ما در تورگردان همراه شما هستیم تا تور شیراز را متناسب با سلیقه و توان مالی خود رزرو نمایید. برای سفر به شیراز راههای گوناگونی وجود دارد. 
فرودگاه ها : فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان بزرگترین فرودگاه در منطقه جنوبی ایران فعالیت می کند. پس از انجام کارهای نوسازی و بازسازی در سال 2005 ، فرودگاه شیراز به عنوان ایمنی پرواز از جمله سیستم های کنترل الکترونیکی و کنترل ناوبری برج پرواز خود به عنوان دومین فرودگاه معتبر در ایران (بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران) شناخته شد. 
مترو شیراز : سیستم مترو در سال 2001 توسط سازمان راه آهن شهری شیراز آغاز به کار نمود و شامل شش خط است. طول خط اول 22.4 کیلومتر، طول خط دوم 8.5 کیلومتر ، طول خط سوم 16 کیلومتر است. 21 ایستگاه در مسیر یک ساخته شدند. سه خط اول با اتمام ، دارای 32 ایستگاه زیر زمین ، شش قسمت فوقانی و یک ایستگاه ویژه متصل به ایستگاه راه آهن است. خط اول در اکتبر سال 2014 بین ایستگاه مترو فرودگاه شهید دستغیب و  میدان احسان آغاز بکار نمود. قیمت بلیط 10000 ریال قیمت دارد و قطارها هر 15 دقیقه یکبار کار می کنند. 

اتوبوس : شیراز دارای 71 خط اتوبوس با 50،000 اتوبوس است. سومین بی آر تی ایران در سال 2009 با دو خط در شیراز افتتاح شد و دو برنامه ریزی دیگر نیز در سال 2010 برای خطوط بی آر تی در  این شهر انجام شد. 
خطوط ریلی : شیراز با شبکه راه آهن ایران ارتباط دارد. قطارها از ایستگاه راه آهن شیراز ، بزرگترین ایستگاه راه آهن ایران با توجه به مساحت سطح ، وارد و خارج می شوند. قطارهای مسافربری است که هر روز هفته به اصفهان ، تهران، یزد، تبریز، بندرعباس و مشهد و کرمان و دیگر شهرها کار می کنند.
جاده ها : 700000 خودرو در شهر شیراز وجود دارد. در بلوار و خیابان های اصلی شیراز اطلاعات توریستی وجود دارد. پایانه های اتوبوس خارج از شهر برای سفر به شهرهای دیگر ایران بسیار ارزان هستند. جاده های ایران را نیز می توان با تاکسی ها و خودروهای شخصی پیمود. 

 

هتل ها در تور شیراز


شما می توانید هتل های شیراز را به راحتی با تورگردان رزرو کنید. 
هتل زندیه هتلی  5 ستاره لوکس نزدیک به ارگ کریمخان واقع است. از امکانات هتل می توان به کافه، اینترنت در لابی ، مرکز تناسب اندام ، نمازخانه و ماهواره اشاره کرد. این هتل دارای امکانات و امکانات کلاس جهانی است. برجسته ترین هتل نمای برجسته کشتی است. این یکی از ساختمان های برجسته ای است که هنگام ورود به شیراز با آن روبرو می شوید.
هتل گراند شیراز در بالای کوه قرار دارد ، بنابراین شما از منظره پانوراما شهر لذت می برید. زمین والیبال ، تخته پرش و میزهای پینگ پنگ و رستوران گردان است. هتل هما درست در قلب شهر واقع شده است. هتل هما با داشتن امکانات در سطح جهانی ، فضای غذاخوری ، امکانات ورزشی و مراکز تفریحی درهای خود را برای بازدید کنندگان شیراز باز می کند. 
هتل بین المللی پارس واقع در خیابان کریم خان زند یکی از مجلل ترین هتل های شیراز است. نزدیک به جاذبه های پرطرفدار مانند آرامگاه سعدی ، باغ ارم ، باغهای دلگشا ، خواجوی کرمانی و کلاه فرنگی است.
هتل پارس از دو ساختمان و 13 طبقه با 188 اتاق ساخته شده است. هتل سنتی طاها دارای یک پاسیوی زیبا و سنتی است. 
در اینجا شما می توانید آبنمایی زیبا و معماری خیره‌کننده را مشاهده کنید. هتل طاها در نزدیکی برخی از بهترین جاذبه های این شهر قرار دارد که شامل پارک آزادی ، ارگ کریم خان و مسجد ناریس الملک است.
هتل رویال شیراز نزدیک به دیدنی های شهر دارای اتاق ها و سوئیت های کاملاً مجهز و همچنین کافی نت و رستوران، استخر ، جکوزی ، کلوپ ورزشی ، سالن کنفرانس و لابی است. هتل کریمخان در مرکز شهر شیراز واقع شده کمی سنتی است و کلیه کارمندان در لباس سنتی خود آراسته اند. تعداد هتل های شیراز بسیار زیاد است و حتی می توان در خانه های بومگردی و خانه مردم شهر اقامت کنید. 

 

جاذبه های تور شیراز

 

مقبره های حافظ ، سعدی  و خواجو کرمانی (مقبره آن بالای دروازه قدیمی شهر واقع است). مقبره های کمتر شناخته شده دیگر مقبره شاه شجاع (امیر مظفرید فارس و حامی حافظ) و مقبره هفت تن است که هفت عرفای صوفی در آن دفن شده است. مقبره بابا کوهی در بالای کوهی که مشرف به شهر است ، قرار دارد و مقبره کریم خان زند در موزه پارس شیراز قرار دارد.

مسجد عتیق جام که از مساجد قدیمی ایران است و پس از آن مسجد وکیل و مسجد نصیر الملک دیدنی هستند.

ارگ کریم خان در مجاورت بازار وکیل بازار و حمام وکیل در منطقه مرکزی شهر قرار دارد. معروف ترین خانه ها خانه زینت الملک و خانه قوامیه شیراز که هر دو در محله های قدیمی شهر هستند.

دروازه قرآن ورودی شیراز است. در نزدیکی دره اله اکبر واقع شده است.

باغ ارم با انواع گیاهان و همچنین یک عمارت تاریخی مکانی جالب توجه برای بازدید کنندگان است. اگرچه تاریخ دقیق ساخت این باغ مشخص نیست ، اما شواهد تاریخی نشان می دهد که این بنا در زمان سلسله سلجوقی به دستور سلطان سلجوقی مشهور سنجر ساخته شده است. سایر باغهای تاریخی ایرانی عبارتند از: باغ عفیف آباد و موزه سلاح ها ، باغ دلگشا و باغ جهان نام.

آبشار مارگون در استان فارس ایران در نزدیکی شهر سپیدان واقع شده است. نام آن در فارسی به معنی "مار مانند" است.

غار شاپور در کوههای زاگرس ، در جنوب ایران ، در فاصله 6 کیلومتری از شهر باستانی بیشاپور واقع شده است. این غار در نزدیکی کازرون در دره چوگان در دوره ساسانیان قرار داشت.

کاخ اردشیر که به آتشکده نیز معروف است ، قلعه ای است که در دامنه کوهی که دژ مختار در آن قرار دارد ، واقع شده است. ساخته شده در سال 224 میلادی توسط پادشاه اردشیر اول امپراتوری ساسانیان ، در دو کیلومتری شمال شهر باستانی گور ، یعنی شهر قدیمی پیروز-آباد پارس ، در ایران باستان واقع شده است.

پولادکاف پیست اسکی در جنوب ایران است. در سال 2002 افتتاح شد. کاخ سروستان بنایی است از دوره ساسانیان در شهر ایران سروستان ، در حدود 90 کیلومتری جنوب شرقی از شهر شیراز قرار دارد. قلعه دختر ، قلعه ای است که اردشیر یکم آن را بنا کرد.

 

رستوران ها در تور شیراز


قبل از مراجعه به رستوران ها توصیه میکنم طعم غذاهای خاص شیراز را بچشید البته این غذاها مزه ای ترش و تیز دارند. اگر به مزه های مختلف عادت نداشته باشید از غذاهای شیراز خاطره ای بدی برایتان ثبت خواهد شد. اما حلیم بادمجان و آش شیرازی و حلوا شیرازی، مسقطی را فراموش نکنید این غذاها حتی توسط دست فروش ها علاوه بر رستوران ها به فروش می رسند. مسقطی ترکیبی است از گلاب و نشاسته و زعفران و دیگر مواد و سوغات اصلی شیراز است. کنار و کاهو به همراه سرکه نیز از دیگر خوردنی های محبوب شیرازی ها است. از رستوران های دلنشین شهر می توان به  :
رستوران درب شازده شیراز با سرویس شگفت انگیز ، غذای خوشمزه با مواد بسیار تازه نام برد. موسیقی زیبا در حیاط بسیار دنج و با طراحی زیبا و سنتی آرام بخش است. تراس رستوران زیبا است. با این حال قیمت ها نسبت به سایر رستوران های منطقه بسیار بالا هستند. رستوران شاتر عباس شیراز رستورانی سنتی با غذاهای ایرانی و غربی است. انواع مختلف کباب ایرانی خوشمزه دارد. این رستوران واقعاً اعتیاد آور است. رستوران سنتی باغ شاپوری در باغی زیبا و ساختمان تاریخی واقع است. رستوران هفت خان که هر طبقه آن با نام های هفت خان رستم نام گذاری شده است و به کافی شاپ، غذاهای سنتی و بین المللی دارد. رستوران وکیل که در خانه فرهنگی وكیل واقع است. از لحظه ای که وارد این مکان می شوید، هر یک از آثار هنری از نمایشگاه و اتاق هنری پر مینیاتور شما را محو می کند. رستوران  و Café این مکان با بهترین مواد تشکیل دهنده با تمرکز بیشتر روی غذاهای بین المللی و همچنین غذاهای ایرانی ، خدمات میز ارائه می دهد. رستوران کته ماست کیفیت غذایی بالا ندارد اما معماری تاریخی و سنتی آن دلپذیر است. رستوران سرای مهر در قلب یک بازار شلوغ واقع است ، بنابراین می توان آن را مکانی عالی برای صرف یک وعده غذایی خوب شناسایی کرد. با زیبایی و نقاشی های سنتی و عتیقه ها تزئین شده است.

حسینی بازدید : 25 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

تور اصفهان | تورهای زمینی و هوایی لحظه آخری اصفهان | مجری مسستقیم تور

 

اصفهان شهری تاریخی معروف به نصف جهان است. علت این نامگذاری، جاذبه های فراوان این استان تاریخی است. جاهای دیدنی اصفهان چندان زیاد است که با بازدید از آن ها گویی کل جهان را گشته اید. حدود چهار سده گذشته صفویان در آنجا حکومت خود را به عنوان نخستین حکومت شیعی بنیانگذاری کردند. ورود این خاندان حکومتگر به اصفهان آغاز اوج گیریّ احداث انواع کاخ ها و باغ های مسکونی شد. البته از قرن ها پیش تر نیز اصفهان به دلیل اهمیت سوق الجیشی به خصوص در دوره سلجوقی آثاری به یادگار داشته است. در هر حال این استان به خصوص مرکز آن، خود شهر اصفهان، در کل ایران درخشیدن گرفت و بناها و سازه هایی هنرمندانه و با شکوه از قبیل پل، مسجد، کاخ، کوشک باغ و غیره در آن احداث شد. امروزه هر ایرانی آرزو دارد یا بهتر بگوییم وظیفه دارد حداقل یک بار در عمرش به اصفهان سفر کند. اصفهان علاوه بر جاهای دیدنی، سوغات هنری فراوانی را در خود جای داده و به مهد هنر و هندمندان صنایع دستی تبدیل شده است. آثار هنری همچون قلمزنی، مینا کاری، سفره های قلمکار، آیینه کاری و انواع شاخه های هنر سنتی و مصنوعات دستی در این شهر تعیبه می شود و به سرتاسر کشور و حتی جهان صادر می گردد. اصفهان از آن شهرهایی است که بیش از سایر استان ها و شهرهای ایران توریست خارجی با هدف گردشگری می پذیرد. شاید اگر مشهد را با میزان پذیرش گردشگر مذهبی استثنا کنیم، اصفهان از کشورهای متفاوتی از جهان از شرق تا غرب جهان طرفدار دارد و همیشه در بخش های مهم گردشگری مثل میدان نقش جهان و پل الله وردی خان (سی وسه پل) توریست های خارجی به چشم می خورند. مردم اصفهان با لهجه شیرین و حساسیتشان نسبت به هنر و حوزه گردشگری در رونق گرفتن صنعت گردشگری در این شهر تاثیر داشته اند. 

 

 

مسیرهای ارتباطی اصفهان

اصفهان شهری باستانی در مرکز ایران است که از راه های مختلف هوایی و زمینی مسافران را به سمت خود می خواند. تور هوایی اصفهان رونق زیادی دارد چون شهرهای اطراف استان اصفهان به خصوص برای آن هایی که از شرق کشور به اصفهان می ایند کمی خشک و کویری است. مثلا آن هایی که از مشهد می آیند باید کویر مصر و طبس و مناطقی مثل نایین را پشت سر بگذراند که البته مناطقی پر گردشگر و دیدنی به شمار می روند. افرادی که تور زمینی اصفهان را انتخاب می کنند معمولا از این مسیرها عبور می کنند. اما افرادی که از سمت چهارمحال و بختیاری به اصفهان بیایند قطعا آب و هوایی سرد و اقلیمی متفاوت را پشت سر خواهند گذاشت.  اصفهان، سومین شهر پهناور و پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. بناهای تاریخی متعدد در اصفهان باعث شده از شهرهای مختلف ایران مثل تهران، مشهد، کرمان، یزد و حتی از اروپا و آمریکا به آن سفر کنند.  اصفهان پایتخت صنعتی ایران بعد از تهران به شمار می رود. اصفهان در آذر ۱۳۹۴ (دسامبر ۲۰۱۵) به همراه رشت به عنوان نخستین شهرهای ایران، به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوست.

به علت مرکزیت اصفهان سفر به آن از راه های هوایی و زمینی ممکن است. برای  رزور تور زمینی ارزان به اصفهان بهترین راه انتخاب قطار انتخابی مناسب و بهینه محسوب می ‌شود. ایستگاه راه آهن اصفهان در جنوب شهر اصفهان قرار گرفته و بلیط قطار اصفهان از طریق بیشتر شرکت‌ های ریلی ارائه می‌ شود.

امروزه خریدهای اینترنتی سفرها را آسان کرده است. با خرید آنلاین بلیط قطار از طریق تورگردان می ‌توانید سفری دلپذیر و راحت را پیش بگیرید.

هتل های اصفهان

 مهمترین و معروف ترین هتل اصفهان، هتل عباسی است. علت شهرت این هتل اول از همه این است که تاریخی است و از دوره صفویه به یادگار مانده است ولی هنوز به عنوان یک هتل پنج ستاره در اصفهان استفاده می شود. همین موضوع و نوع سوئیت های آن باعث شده این هتل از گران ترین هتل ایران به شمار برود. سوئیت های قاجاری و صفویِ هتل عباسی از همه گران تر و البته پرطرفدار تراست.

از مهمترین هتل های چهار ستاره اصفهان می توان هتل پیروزی در میدان امام حسین،  هتل خواجو در خیابان چهار باغ خواجو، هتل سفیر اصفهان، هتل زهره اصفهان، هتل اطلس شاهین شهر اصفهان در بلوار امام خمینی این شهر، هتل عالی قاپو اصفهان در خیابان چهار باغ عباسی و غیره را یاد آور شد. 

هتل پارسیان سوئیت، هتلی سه ستاره از جمله هتل های پارسیان در سطح کشور است که در بهترین مکان در اصفهان یعنی در حاشیه زاینده رود قرار گرفته است. از دیگر هتل های سه ستاره اصفهان می توان به هتل زهره اصفهان با تلفیقی ار معماری سنتی و مدرن، هتل آپارتمان سه ستاره هخامنشیان پارتارک اصفهان با 14 واحد اقامتی، هتل سنتی عتیق اصفهان، هتل پارت اصفهان، هتل ستاره اصفهان(صدف سابق)، هتل اسپادانا اصفهان، هتل سپاهان اصفهان، هتل آزادی اصفهان، هتل صفوی اصفهان، هتل شیخ بهایی، هتل ملل و غیره اشاره کرد. هتل زهره اصفهان با درجه 3 ستاره تاپ با بهره گیری از هنرهای اصیل و زیبای ایرانی در 10 طبقه در مساحتی به وسعت 600 متر مربع و زيربناي 4500 متر مربعی احداث شده و علاوه بر خدمات اقامتی به احیای هنر ایرانی مفتخر است. این هتل و سایر هتل های اصفهان از امکانات رفاهی متناسب با درجه و ستاره و علاوه بر آن از رستوران های با کیفیت و کافی شاپ برخوردارند.  تور ارزان اصفهان را با اقامت در بهترین هتل های اصفهان از طریق تورگردان رزرو کنید.

جاهای دیدنی اصفهان

جاذبه های اصفهان چندان زیاد است که سخن گفتن از آن ها به نوشتن کتاب هایی هزاران کلمه ای می انجامد. از مهمترین جاذبه های تاریخی استان اصفهان که شاهکار هنر معماری ایرانی-اسلامی به شمار می روند می توان پیش از هر چیز به میدان نقش جهان و آثار موجود در آن اشاره کرد. عمارت عالی قاپو که در چند طبقه با کاربری های مختلف در میانه میدان قرار گرفته و در مقابل آن از گذشته آب نما و فواره هایی در حال جوشش بوده اند. در مقابل این کاخ مسجد شیخ لطف الله با معماری بی نهاین چشم نوازش خودنمایی می کند. گنبد پیازی شکل مسجد خبر از هنر دست استادکارانی ماهر می دهد. تنها کافی است پا به درون مسجد بگذارید تا اوج آرایه های هنری هوش از سرتان ببرد. در انتهای این میدان چهار گوش، مسجد شاه یا همان مسجد امام قرار گرفته که آن هم از نظر هنر کاشیکاری و پلان مهندسی شاهکار به شمار می رود. در سوی دیگر میدان، سر درب بازار یا قیطریه اصفهان قرار گرفته و شما را به بازاری سر پوشیده و سنتی راهنمایی می کند. از دیگر بخش های مهم شهر اصفهان سی و سه پل است. باید خاطر نشان کرد این پل تنها پل تاریخی و دیدنی اصفهان نیست. کافی است از روی سی و سه پل نگاهی به دو سوی زاینده رود بیندازید تا پل های دیگری نیز که بر روی آن قرار گرفته مشاهده کنید. بعضی از این پل ها باستانی است و به پیش از اسلام بر می گردد. شب ها به خصوص در ایامی که زاینده رود پر آب تر است بسیاری از مردم اصفهان و گردشگران تجمع می کنند و به شب نشینی و تفریح مشغول می شوند.

از دیگر دیدنی های تور اصفهان می توان به منار جنبان، کاخ هشت بهشت، کاخ چهلستون و خیابان چهارباغ اشاره کرد.

 

کافه ها و رستوران های اصفهان

اگر هوس کردید غذای مخصوص اصفهان مثل بریونی را میل کنید باید رستوران های با کیفیت اصفهان را بشناسید. از بهترین رستوران های اصفهان، رستوران شهرزاد است که از محبوب ترین رستوران های این شهر به شمار می رود. این رستوران را هم ایرانی ها و هم توریست های خارجی به خوبی می شناسند. رستوران شهرزاد به پل خواجو، زاینده رود و هتل عباسی نزدیک است و طراحی بی نظیری با شیشه های رنگی و نقاشی های دیواری دارد. رستوران شهرزاد انواع غذاهای سنتی اصفهان را سرو می کند. توریست ها برای چشیدن طعم غذاهای ایرانی معمولا به این رستوران می آیند. رستوران معروف دیگر، رستوران خوان گستر اصفهان است که در سطح شهر چندین شعبه دارد. شعبه های آن در هتل جلفا، و محله سیتی سنتر محبوبیت بیشتری دارند. آنجا نیز دکوراسیونی شیک دارد و غذای مخصوصش چلو کباب کوبیده  است. این رستوران منوی گیاهخواری هم دارد و بخشی از آن به صورت بوفه و سلف سرویس چیده شده تا میهمانان بتوانند انواع سالاد را از آنجا برای خود برخوردارند. رستوران بریانی اعظم از معروف ترین غذاخوری های استان اصفهان است. آن هایی که می خواهند یک بریانی لذیذ را در اصفهان بخورند باید به اینجا بروند. بریانی یا بریونی غذایی چرب و چیل است که از گوشت قرمز و جگر چرخ کرده درست می شود و اگر به خوبی طبخ شده باشد هر کسی را عاشق خودش می کند. بریونی فروشی ها عموما مثل کله پزی ها رستوران هایی مخصوص به شمار می روند.

رستوران آرک در خیابان جلفا قرار گرفته که محله ای مسیحی نشین است. بیشتر مسافران بعد از بازدید از کلیسای وانک در این رستوران غذا می خورند. به خصوص گردشگران خارجی استقبال زیادی از آن می کنند. رستوران آرک حیاتی با صفا و محیطی دلنشین دارد. از دیگر رستوران های اصفهان می توان به رستوران جارچی باشی و کافه رستوران هرمس اشاره کرد.

حسینی بازدید : 23 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

تور قشم | ارزان ترین نرخ های موجود | مجری مستقیم 30% ارزان تر

 

نیمه جنوبی سرزمین ایران، مقاصد بسیاری را برای گشت و گذار در خود جای داده است که هر یک جاذبه های خاص خود را دارند و تجربه ای تازه پیش روی تان قرار می دهند. خلیج همیشه فارس نیز در این بخش از کشورمان واقع شده و جزایر بسیاری را درخود جای داده است که یکی از آنها جزیره قشم است . قشم به عنوان بزرگترین جزیره تنگه هرمز شناخته می شود. شاید تا چند سال پیش کمتر نامی از این جزیره به میان می آمد و کمتر گردشگری راهش را به سوی آن کج می کرد، اما امروزه این نگینِ خلیج فارس به یکی از پربازدیدترین مقاصد در میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است و تور قشم رونق گرفته است. آب و هوای جزیره قشم گرم و مرطوب محسوب می شود که همین امر سبب می شود مسافرت شما در فصل زمستان نیز به این جزیره، سفری لذت بخش باشد.

جزیره قشم از مهمترین مقاصد گردشگری جنوب کشورمان است که به دلیل جاذبه های طبیعی و سواحل تمیز و بکر مورد توجه طبیعت گردان و سایر گردشگران است. عده ای نیز تور هوایی قشم را انتخاب می کنند تا به مراکز خرید آن سر زده و بهترین اقلام و مخصولات را با بقیمت های مناسب خریداری کنند. قشم با 1500 کیلومتر مساحت به عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنکه هرمز شناخته می شود. این پهنای وسیع باعث شده که توریست های زیادی وارد آن شوند ولی هیچ وقت شلوغ نباشد و مدیریتش با مشکل مواجه نشود. فصل سفر به این جزیره دوست داشتنی اوایل آدر تا اوایل فروردین است چون در این زمان آب و هوا در آنجا بسیار مطبوع و دلنشین می شود و از سوی دیگر فرصت خوبی برای خریدها نوروزی است. بسیاری از گردشگران از اوایل آذر برای عید آن جا به خرید می پردازند و با قیمت های باورنکردنی نیازهایشان را برآورده می کنند. 

 

مسیرهای ارتباطی تور قشم

برای رفتن به جزیره قشم از طریق تور زمینی قشم باید اول به وسیله قطار یا جاده های ارتباطی خود را به بندرعباس برسانید. قطار تهران بندرعباس و بندر عباس تهران از طولانی ‌ترین مسیرهای ریلی کشور است. این مسیر حدودا بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت طول می ‌کشد. فاصله قشم تا مشهد با توقف در 13 ایستگاه مثل ایستگاه های فریمان، طبس، سیرجان و گل گهر تا 20 و چند ساعت هم می رسد. بعد از رسیدن به بندر عباس دو راه پیش رو دارید. مسیر اول بندرعباس به قشم  به اسکله مسافربری شهید حقانی منتهی می شود. برای این منظور باید بعد از بررسی وضعیت جوی در صورت مناسب بودن هوا بلیط در داخل اسکله تهیه کنید. مسیر بندر پل به بندر لافت جزیره قشم نیز مسیر پر ترددی است. مسافتی حدود 70 کیلومتر در پیش دارید تا به شهر قشم برسید. اگر با خودروی شخصی تا بندر آمده باشید می توانید خوردو را با کشتی های لندینگ کرافت حمل کرده و در جزیره با ماشین خودتان به بازدید از جاذبه های بپردازید ولی از ما می شنوید این کاررا نکنید چون تجربه رانندگی با ماشین های لوکس داخل جزیره از مهمترین بخش های تفریحات قشم به شمار می رود. بندر پل در 10 کیلومتری شرق بندرخمیر است و حدودا در 60 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

تور هوایی قشم راحت ترین نوع سفر به جزیره است. فاصله هوایی قشم با شهرهای بزرگی مثل تهران 1 ساعت و 48 دقیقه و تا مشهد 1 ساعت و 59 دقیقه است. گردشگران باید خودشان تصمیمی بگیرند که برای سفر به قشم چه وسیله ارتباطی را انتخاب می کنند. اگر دوست داشته باشند سریع تر به قشم برسند باید تور قشم با هواپیما را انتخاب کنند. اگر تمایل داشتند بندرعباس را هم ببینند باید تور قشم با قطار را انتخاب کنند.

هتل ها در تور قشم

گردشگرانی که تور زمینی یا تور هوایی قشم را برای سفر به این جزیره دوست داشتنی انتخاب می کنند برای اقامت با گزینه های زیادی روبرو هستند. این افراد باید با توجه به بودجه مالی، میزان خدماتی که نیاز دارند و فاصله آن هتل با مراکز خرید و جاذبه های گردشگری قشم یکی از هتل های موجود در جزیره را برای اقامت بر گزینند. در خصوص قیمت هتل های قشم باید بدانید که هزینه اقامت در هتل های معروف قشم معمولا به ازای هر شب مثلا در «هتل آپادانا قشم» ارزان تر ولی در «هتل ارم» گران تر است.طبیعتا هر هتلی که هزینه بیشتری دریافت می کند خدمات و امکانات بیشتری ارائه می کند. اما احتمالا بعد از هزینه دسترسی هتل به مراکز مهم برایتان اهمیت زیادی دارد. «هتل خلیج فارس» و «هتل ساحل طلایی» خارج از شهر قرار دارند. در منطقه درگهان که از مرکز شهر قشم دور است بیشتر مراکز خرید قدیمی و عمده ورشی ها متمرکز شده اند و قیمت ها از بازارهای مرکز شهر ارزان تر اتو می توانید با اقامت در هتل های درگهان تور ارزان قشم را تجربه کنید. اگر هم انتخاب شما هتل های شهر قشم است باید به یاد داشته باشید این منطقه از ساحل دور است و بازارها و مراکز خرید هم پراکنده هستند. برای رفتن به بازارهای مهم شهر باید تاکسی تهیه کنید. البته بیشتر هتل های معروف قشم نزدیک به بازارهای مهم مثل بازار ستاره و هستند. هتل مارینا ۲ چسبیده به بازار ستاره و هتل کیمیا ۴ هم تقریبا واقع در بازار قدیم است.

«هتل ساحل طلایی» ۱۵ کیلومتر بیرون از شهر قرار گرفته و رفت و آمد به آن کمی مشکل است ولی در عوض فضایی آرام و بی سرو صدا را به خود اختصاص داده و به ساحل شنی و تفریحات آبی قشم مثل جت اسکی دسترسی آسانی دارد.  

جاذبه های تور قشم

جزیره قشم بیشتر به داشتن پوشاک خوب، لباس و لوازم ورزشی و بعضی خوراکی ها معروف شده است. بازارهای کیش در دو بخش مراکز خرید مدرن و مجهز و بازارهای سر پوشیده قدیمی است با این همه قشم جاذبه های دیگری نیز دارد. از جاذبه های تفریحی قشم می توان به تفریحات آبی مثل غواصی وشاتل سواری و ماشین سواری با ماشین هایی خارجی ای که به راحتی وارد منطقه آزاد می شوند اشاره کرد. از دیگر دیدنی های قشم می توان به غار نمک با زیبایی های خیره کننده؛ جنگل دریایی حرا، زیستگاه پرندگان گرمسیری با 22 هزار کیلومتر وسعت؛ ژئوپارک قشم با برخورداری از انواع گونه های گیاهی و جانوری به خصوص دره ستارگان که سنگ های آن به دوران زمین شناسی سنوزوئیک یعنی حدود 2 میلیون سال پیش بر می گردد؛ تنگه چاهکوه در 70 کیلومتری قشم؛ سد و روستای گوران، یادگاری از دوره سلسله هخامنشیان؛ جزیره ناز با صخره ها و تندیس های طبیعی با اسمانی زیبا و پر ستاره؛ جزیره هنگام با خاک های رنگارنگ و قایق هایی که دور تا دور جزیره گردشگران را می چرخانند؛ چاه های تل آب یا طلا؛ که زمانی با هدف ذخیره آب باران تعبیه شده اند؛ غار خربس در روستایی به همین نام به یادگار مانده از هزاران سال پیش  با تپه های کوتاه و بلند مرجانی یه صورت مدور و بسیاری جاذبه های کوچک و بزرگ دیگر اشاره کرد. بسیاری از کسانی که تور هوایی قشم را انتخاب می کنند، با اقامت در هتل های نزدیک به مراکز خرید و استفاده از خدمات گشت شهری هتل ها در جزیره دور می زنند و از این جاذبه ها بازدید می کنند. مسافران تور کیش می توانند با رزرو انواع تورهای قشم در هتل های پنج ستاره کیش، چهار ستاره، سه ستاره و سایر هتل ها سفری خوب را تجربه کنند.  

رستوران ها در تور قشم

قشم به غذاهای تند و تیز و ماهی های جنوب معروف است. حیف است به قشم بروی و غذاهای منحصر به فرد و بومی اش را تجربه نکنی.  در اینجا به مهمترین رستوران های این شهر توریستی اشاره می کنیم. رستوران خاله از رستوران های معروف جزیره است. خاله یکی از بومیان جزیره است که این رستوران را سال ها پیش راه انداخته و غذاهای خانگی و محلی قشم را برای میهمانان جزیره طبخ می کند. از معروف ترین غذاهای رستوران خاله، سمبوسه و غذاهای دریایی است. کوسه و ماهی مرکب، عروس غذاهای رستوران خاله است. این رستورا ندر ضلع جنوبی قلعه پرتغالی ها قرار گرفته و گردشگران عموما بعد از بازدید از آن خو درا به یک وعده غذا در این رستوران مهمان می کنند. غذاخوری مهم دیگر در قشم، «رستوران نعیم» است. این رستوران بزرگ، سلف سرویسی دارد که میگوهای پفکی آن بد جوری به آدم چشمک می زنند. البته منوی دریایی رستوران نعیم خیلی زیاد و متنوع نیست ولی غذاهایی مثل میگو، ماهی شیر، قلیه ماهی و ماهی کبابی را خوب درست می کند. از غذاهای دریایی که بگذریم انواع غذاها مثل مرغ و کباب و استیک نیز آنجا سرو می شود. رستوران الوند ، کباب بز و شاورما، رستوران سی رول، رستوران دهلیز و... از دیگر رستوران های پرطرفدار قشم اند. در قشم به هیچ وجه کباب بز و سیخ های جگر را از دست ندهید. این غذاهای لذیذ را در نزدیکی میدان شهدا در رستوران کباب بز و شاورما می توانید تهیه کنید. شاورما از غذاهای مهم عربی است. رستوران الوند که سابقا چشم انداز خوبی از دریا و درختان را از آن خود کرده بود اخیرا به محل دیگری در میدان شهدا و داخل هتل الوند منتقل شده است. با این حال هنوز هم می توان در آن غذاهای خوبی مثل قلیه ماهی، کوسه، انواع غذاهای دریایی و... را سفارش داد.

حسینی بازدید : 17 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

تور چابهار | تورهای لحظه آخری چابهار | مجری مستقیم تور چابهار

 

چابهار از مهمترین شهرهای بندری ایران است که از نظر بازرگانی و گردشگری اهمیتی جهانی پیدا کرده است. این منطقه برای کشورهایی مثل هند اهمیت سوق الجیشی داشته و بخش مهم سرریزهای آن به دریای عمان مربوط می شود. چابهار در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده و تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. در بندرگاه چابهار کشتی های بزرگ تجاری پهلو می گیرند. به دلیل جاذبه های پرشمار طبیعی که در این شهر بندری وجود دارد به آن لقب بهشت جنوب ایران را داده اند. از محاسن بندر چابهار این است که برخلاف بندر عباس٬ از منطقه پرتنش خلیج فارس به دور است و تا حدودی دور از دسترس دشمنان منطقه ‌ای و جهانی ایران است.

 چابهار موزه ای طبیعی از پدیده های ژئومورفولوژیک بی نظیر است که اهمیت حفاظت و معرفی این منطقه را دو چندان کرده است. از لحاظ آب و هوایی، شهرستان چابهار، دارای شرایط بهاری و معتدل است و به همین دلیل به آن لقب «چابهار» یا «چهاربهار» داده شده است. سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی در قالب تور چابهار به این شهر بندری سفر می کنند تا جاذبه های گردشگری آن را به چشم ببینند.

 

 

مساحت شهرستان چابهار حدود ۹۷۳۹ کیلومتر مربع است. این منطقه از سطح دریا ۷ متر فاصله دارد و داراى ۱۳۰ کیلومتر مرز خاکی و نزدیک به ۱۱۵ کیلومتر مرز آبی با دریاى عمان است. برای سفر به شهر بندری چابهار راه های ارتباطی زمینی و هوایی امکان پذیر است ولی بهترین راه، سفر هوایی است. در غیر این صورت برای تور زمینی چابهار باید در بعضی مسیرها با خودروی شخصی یا با اتوبوس عازم چابهار شد. البته راه آهن تهران به چابهار رسیده است و می توان با قطار این مسیر را به راحتی طی کرد. مسیر جاده ای تهران تا چابهار کمتر از ۲۰۰۰ کیلومتر است و از راه زمینی حدود 19 ساعت و نیم طول می کشد. این در حالی است که همین مسیر با هواپیما 2 ساعت و 18 دقیقه طول می کشد.

فاصله چابهار تا مشهد، ۱۵۷۴ کیلومتر است. خط ريلي چابهار- مشهد بعد از بهره برداری با عبور از شهرهاي ايرانشهر، خاش، زاهدان، زابل(ميلك)، نهبندان، بيرجند، قاين و گناباد از طريق ايستگاه كالشور در حوزه شهرستان تربت حيدريه به راه آهن بافق - مشهد رسیده و از چند مسير به راه آهن سراسری جمهوری اسلامی و چندين كشور همسايه ايران وصل خواهد شد. در حال حاضر علاقمندان به تور زمینی مشهد چابهار می توانند از خط ریلی مشهد-زاهدان استفاده کنند و در مدت حدود 10 ساعت و 30 دقیقه به مقصد برسند. از آنجا که استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی مسیرهای  پررفت و آمدی به شمار می رود افتتاح این خطوط ریلی می‌ تواند به خوبی شهرهای شمال تا جنوب شرقی  را به هم وصل کند.

 فاصله چابهار با سایر شهرهای مهم کشور از این قرار است؛ فاصله چابهار تا اصفهان: ۱۵۱۰ کیلومتر؛ فاصله چابهار تا شیراز: ۱۲۴۲ کیلومتر؛ فاصله چابهار تا تبریز: ۲۳۳۳ کیلومتر؛ فاصله چابهار تا گرگان: 1942 کیلومتر؛ فاصله چابهار تا ارومیه: 2475 کیلومتر؛ فاصله چابهار تا بوشهر: 1428 کیلومتر.

 

تصور اینکه به چابهار بروی و در ساحل دریای عمان اقات داشته باشی بی شک تجربه ای بی نظیر خواهد بود. برای این تجربه، گزینه های زیادی وجود ندارند ولی اگر واقعا خواهان اقامت در هتل های ساحلی چابهار هستید باید از قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. هتل 4 ستاره لیپار مهمترین و اولین هتل ساحلی چابهار است که در 3 طبقه احداث شده و با برخورداری از امکانات رفاهی شایسته از میهمانان چابهار میزبانی می کند. بیشتر اتاق های هتل لیپار چشم اندازی از ساحل دریای عمان را در قاب پنجره های جای داده اند. بعضی از این اتاق ها نیز رو به باغ هستند و مناظر سرسبز را از آن خود کرده اند. هتل لیپار علاوه بر نزدیکی به ساحل، به مراکز خرید چابهار مثل بازار فردوس، بازار ابریشم، بازار طلا، بازار صدف، صالحیار و... نیز نزدیک است. دومیت هتل ساحلی چابهار، هتل لاله است که از محیطی آرام با منظره زیبای طلوع و غروب خورشید برخوردار است. هتل لاله در 2 طبقه احداث شده و امکانات رفاهی کاملی مثل استخر، رستوران، خدمات پزشکی و سالن همایش را در خود جای داده است. این هتل نزدیک ترین مرکز اقامتی به تالاب لیپار و جاذبه های چابهار است. اطراف هتل باغی سرسبز و با صفا نیز وجود دارد. هتل لاله همچنین برنامه تور گشت در منطقه آزاد چابهار را نیز برای میهمانانش ارائه می کند.   

هتل فردوس از دیگر مراکز اقامتی چابهار به شمار می رود که با امکانات 4 ستاره در نزدیکی ساحل دریای عمان احداث شده است. تل فردوس 2 طبقه است و در نزدیکی مراکز خرید و جاذبه های چابهار قرار گرفته است. این هتل یک چای باغ بی نظیر با حال و هوایی خاص دارد ولی علاوه بر آن از اتاق ماساژ، مدرسه غواصی، اتاق بازی کودکان و فروشگاه هایی متنوع برخوردار است. هتل گدروشیا، هتل ونوس وهتل سپیده نیز از دیگر هتل های خوب چابهار محسوب می شوند.  

از مهمترین جاذبه های تور چابهار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تالاب صورتی  لیپار - تالاب لیپار از مناطق زیبا و طبیعی منطقه چابهار به رنگ صورتی است که با چشم ‌اندازی بی نظیر توجه همه گردشگران را جلب می کند. این آبگیر نزدیک به روستای رمین در مسیر جاده ساحلی چابهار-گواتر قرار گرفته و جاذبه ای منحصر به فرد به شمار می رود. پرندگان خاصی همچون تیهو، چنگر، کشیم، فلامینگو، حواصیل، طاووسکن، باقرقره و عقاب دشتی در این منطقه زیست می کنند و طبیعت گردان را برای تورهای پرنده نگری به آنجا می کشانند.

گل فشان - از دیدنی‌ های عجیب و ویژه چابهار که از نظر ژئوتوریسمی اهمیت دارد، گل‌ افشان های منطقه است. مهم ‌ترین نمونه این پدیده در نزدیکی کنارک به نام بندر تنگ جلوه گری می کند. گل فشان در فاصله های زمانی منظم  نزدیک به 1 دقیقه، با صدای خاصی شبیه به ترکیدن حباب، از چاله ای در بالای تپه به بیرون می ریزد و به اطراف پراکنده می ‌شود.

انجیر معابد - درخت مکرزن یا انجیر معابد از درخت های هندی است که به تعداد زیاد در چابهار و نیک شهر یافت می شود. این درخت برگ‌ های پهنی دارد و ریشه آن لابلای شن ها گسترش می یابد.

غارهای بان مسیتی - در شمال غربی روستایی دیگر به نام تیس در دامنه کوه شهبازبند غارهایی طبیعی به چشم می خورد که با دست، کنده شده و مقابری از جنس ملات و گچ نیز در آن ها قرار دارد.

موزه محلی - ساختمان فرمانداری چابهار از آثار دوره قاجار است و در حال حاضر به موزه محلی تبدیل شده است. این موزه بر روی سکویی به ارتفاع 5/1 متر و به وسعت تقریبی 650 متر مربع قرار گرفته است.  

مساجد جامع چابهار - مساجد جامع روستاهای دزک و تیس امروزه به جاذبه هایی تاریخی تبدیل شده اند چرا که از نظر معماری و مصالح به کار رفته در آن ها اهمیت به خصوصی دارند.

 

منطقه چابهار به دلیل همجواری با اقوام مختلف از تنوع غذایی به خصوصی برخوردار است که به عنوان خوراک های بومی و غذاهای دریایی شناخته می شود. غذاهای بومی چابهار ریشه در فرهنگ و سنت اهالی بومی منطقه دارد و بخش مهمی از فرهنگ آن را شکل داده است. مثل بیشتر مناطق جنوب کشور، اینجا نیز ماهی و خرما دو ماده غذایی اصلی است. غذاهایی مثل بتو هواری، بتو ماش، شودوده، دلگ، ناروش و ماشینگ در بین بومیان طرفداران زیادی دارد. به علاوه خوراک خرما، حلوای کنک، ترشی انبه ، شیلانچ و تباهگ نیز از خوراکی های محبوب مردم چابهار است. بخش مهمی از غذاهای چابهار پر ادویه و مثل غذاهای هندی تند و تیز است. این ادویه ها، بهترین و معطر ترین ادویه های غذایی محسوب می شوند. بیشتر گردشگران با این غذاها آشنایی ندارند ولی غذاهای دریایی معمولا با استقبال زیادی مواجه می شود.  

رستوران هتل لیپار واقع در هتل ۵ ستاره لیپار چابهار، معمولا غذاهای دریایی و غذاهای خاص جزیره را به کمک سرآشپزهای حرفه ای به کسانی که تور چابهار هتل لیپار را انتخاب کرده اند، ارائه می کند. علاوه بر آن، رستوران ها و کافی شاپ های متعدد دیگری نیز وجود دارند که در جهت خدمت رسانی به گردشگران مشغول اند. رستوران بام چابهار در نزدیکی مجتمع تجاری صدف؛ رستوران براسان در پلاژ ساحلی تیس از بهترین رستوران های چابهار با منویی متنوع و دلچسب از غذاهای دریایی، غذاهای  سنتی و بسیاری از غذاهای بومی چابهار؛ رستوران و قهوه خانه ساحلی مکران در ساحل دریای عمان؛ رستوران بلوچ چابهار در بلوار امام با منویی از غذاهای بومی و محلی؛ رستوران تهرانی واقع در بلوار امام با ارائه غذاهای سنتی و معمولی سرتاسر کشور با سرآشپزهایی از شهر تهران؛ فست فود کلاسیک واقع در رستوران دریا در کنار هتل لیپار چابهار که بهترین سرآشپزهای منطقه در آن مشغول به کار شده اند تا ترکیبی از غذاهای بومی و ملل را ارائه کنند.

حسینی بازدید : 24 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

تور مشهد هتل الماس 2

 

سفر به شهر مشهد و بهره بردن از فیض زیارتِ امام رضا سالانه کمتر از 30 میلیون نفر را راهی شهر مشهد می کند. مردم از شهر های دور و نزدیک ایران به تور مشهد می آیند تا خود را در هیاهو و ازدحام این شهر گم کنند و دوباره در مقابل پنجره فولاد امام رضا خود را بیابند. در رفت و آمد زائران میان صحن و سرای رضوی حس و حال دیگری در جریان است.

اگر گوش تیز کنی و به لهجه های مختلف مردم دقت کنی متوجه می شوی که زائران تهرانی بیشتر از همه به چشم می خورند. تور مشهد از تهران اختصاص به یک فصل از سال یا مناسبت های خاص و ویژه ندارد. تور مشهد از تهران هتل الماس 2 از انتخاب های مهم تهرانی ها برای سفر به مشهد است. الماس 2 در خیابان امام رضای 20، مشهد با پای پیاده کمتر از 10 دقیقه با حرم فاصله دارد. این هتل از سه سال پیش یعنی سال 1395 آغاز به کار کرده؛ پس به راحتی می توان حدس زد که جدیدترین امکانات اقامتی و به ‌روزترین خدمات در این هتل یافت می‌ شود. هتل الماس 2 در 25 طبقه احداث شده و نمای خارجی آن با شکوه تمام از هر سو به چشم می ‌آید. هتل الماس 2 از پرسنلی آموزش دیده و مجرب برخوردار است. تا آنجا که همه میهمانانِ تور هتل الماس 2 مشهد در نظرسنجی‌ها از کارکنان این هتل راضی بوده‌اند.

هتل الماس 2 دارای 217 باب اتاق در انواع مختلف است. تنوع زیاد اتاق ها و سوئیت های هتل مجلل الماس 2 دست میهمانان را در رزرو اتاق با توجه به نیاز، سلیقه و تعداد نفرات باز گذاشته است. از این هتل دسترسی آسانی به وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد و امکان تردد در شهر و رفتن به مراکز مهم شهری مثل جاذبه های شهر مشهد میسّر است.

 

فاصله هتل الماس 2 با حرم و جاذبه های شهر مشهد

 

فاصله هتل الماس 2 تا حرم با پای پیاده ده دقیقه است. اگر بخواهید این مسیر را با وسایل حمل و نقل عمومی یا ترنسفر هتل طی کنید کمی زمان کمتری می برد ولی توصیه می شود در صورتی که مشکل خاصی برای پیاده روی ندارید، همگام با دیگر زائرانی که این مسیر را طی می کنند آرام آرام به سمت حرم رهسپار شوید. در ضمنِ ذکر گفتن می توانید از مغازه های سوغات و شور و حال اطراف حرم نیز دیدن کنید. از هتل الماس 2 تا جاذبه های مشهد مثل بازار رضا و پارک میرزا کوچک خان کمتر از 5 دقیقه است. روبروی هتل الماس 2 بیمارستان موسی بن الجعفر، از بهترین مراکز درمانی مشهد قرار گرفته است و برای زائرانی که به قصد گردشگری سلامت ، به مشهد می آیند بسیار در دسترس است. از هتل های نزدیک به هتل الماس 2 می توان به هتل مینو، هتل آپارتمان امارت و هتل آپارتمان معین درباری اشاره کرد. هیچ یک از این هتل ها از نظر کیفیت و امکانات به پای هتل الماس 2 نمی رسد.  

با رساندن خود به خطوط مختلف اتوبوسرانی که از جلوی هتل نیز ایستگاه دارند می توانید خود را به دور از دغدغه ترافیک به مراکز مهم شهر ومثل جاذبه های گردشگری مشهد و مراکز خرید برسانید. اتوبوس ها به دلیل اینکه مسیرهای مشخصی در خیابان ها دارند و شامل طرح ترافیک نمی شوند، در بعضی مواقع سریع تر از خودروهای شخصی مسافت ها را در شهر مشهد می پیمایند. بهتر است برای رفتن به سایر نقاط شهر مشهد به میدان بسیح بروید و از آنجا از طریق مترو و قطار شهری مشهد به جاذبه هایی مثل طرقبه وشاندیز، بازار زیست خاور، مرکز تجاری و گردشگری آرمیتاژ، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک چهل بازه، نمایشگاه بین المللی مشهد، سینما هویزه، سینما آفریقا و غیره برسانید. برای رفتن به جاذبه هایی مثل الماس شرق، آرامگاه فردوسی و آرامگاه خواجه ربیع لازم است که در ایستگاه هایی از مترو پیاده شوید و از طریق اتوبوس یا خطوط دیگر مترو مسیر خود را ادمه دهید.

این نکته را نیز یادآوری کنیم که ترنسفر فرودگاهی هتل پنج ستاره الماس 2 رایگان است.

 

رستوران و کافی شاپ هتل الماس 2

 

بعضی از رستوران های معروف مشهد مثل رستوران نسیم لبنان در چند قدمی هتل الماس 2 قرار دارند ولی رستوران ها و کافی شاپ های هتل الماس ، باعث شده میهمانان این هتل معمولا نیازی به مراجعه به رستوران های سطح شهر مشهد نداشته باشند. رستوران گردان و روف گاردن هتل الماس 2 در میان رستوران های مشهد، شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده و علاوه بر غذاهای با کیفیتِ ایرانی و بین المللی با فضای خوب و چشم انداز بی نظیر توجه مشهدی ها و گردشگران تور مشهد از تهران را جلب کرده است. این هتل 25 طبقه نمای وسیعی از شهر مشهد و چشم انداز گنبد و بارگاه را از آن خود کرده و در طبقه نوزدهم با روف گردان، طراحی لوکس و خیره کننده ای را پیش روی میهمانان تور مشهد قرار داده است. در رستوران پانوراما یا رستوران گردان هتل الماس 2 پنجره هایی دور تا دور فضا قرار گرفته است که می توان به راحتی شهر مشهد و حرم مطهر را از آنجا مشاهده نمود. در یک سو، کوه های بینالود و در سوی دیگر حرم مطهر قرار گرفته است و میهمانان احساس می کنند در آسمان در حال صرف غذا هستند. همه چیز رویایی است. طراحی این رستوران با میز و صندلی های شیک و پرده های مجلل اشتهای میهمانان هتل الماس 2 را باز می کند. صبحانه هتل به صورت سلف سرویس ارائه می شود و به صورت رایگان انواع غذاها و خوراک های سرد و گرم را در ا ختیار میهمانان قرار می دهد. میهمانان باید بین ساعت 8 تا 10 خود را به رستوران برسانند تا این صبحانه بی نظیر را از دست ندهند.

 

شرایط تور مشهد از تهران هتل الماس 2

 

تور مشهد از تهران هتل الماس 2 به مدت 3 شب و 4 روز برگزار می شود و فرصت کافی به زائران می دهد تا روزها به زیارت رفته و عصرها را به بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد و رفتن به مراکز خرید اختصاص دهند. شهر مشهد در سال های اخیر از جاذبه های متنوع تفریحی و گردشگری مثل پارک های آبی، مراکز ییلاقی، پارک ها و بوستان ها و سرگرمی های هیجان انگیز برخوردار شده است. میهمانان می توانند بعد از اقامت در هتل الماس 2 با خیال راحت مهترین جاذبه های مشهد را زیر پا بگذارند. این تور در اتاق های دو تخته برگزار می شود ولی میهمانانی که تمایل به اقامت در سایر اتاق ها یا سوئیت های لوکس هتل را داشتند می توانند پس از هماهنگی با پشتیبانان تورگردان ، بسته به سلیقه و نیاز خودشان تور را تغییر دهند. تاریخ رفت 25 مرداد است و از طریق هواپیمای کاسپین از تهران به مشهد پرواز خواهید کرد. بلیط برگشت نیز در 28 مرداد از طریق هواپیمای زاگرس است تا قیمت سفر ارزان تر در بیاید و تور ارزان مشهد برای گردشگران میسر شود.

تورگردان پکیجی کامل و مقرون به صرفه را در یک هتل پنج ستاره و نزدیک به حرم مطهر برای تور مشهد فراهم کرده و با تخفیف بر روی بلیط رفت و برگشت و هتل، از هزینه های تور مشهد کاسته است. برای دریافت آخرین لیست قیمت تور مشهد هتل الماس 2 با تورگردان به شماره 021476278 تماس حاصل نمایید.

حسینی بازدید : 26 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

تور مشهد هتل درویشی از تهران

 

هتل لوکس و مجلل درویشی برای مهمانان امام رضا (ع) خدماتی به صورت رایگان تدارک دیده است. صبحانه مفصل بوفه با منوی ایرانی و فرنگی، پارکینگی رایگان برای مسافران تور زمینی مشهد، اینترنت رایگان لابی، استفاده مکرر از استخر در مدت زمان اقامت و... از جمله خدمات رایگان هتل به شمار می رود. سایر خدمات هتل شامل مجموعه آبی و سالن بیلیارد، سالن ماساژ، سالن بدنسازی، مهد کودک، شبکه پخش فیلم، سرویس حرم، خود پرداز، تلویزیون و تلفن در لابی، خدمات بیدارباش، خدمات ویژه معلولین و... است.ترانسفر رایگان صرفا از فرودگاه (ترنسفر استقبال) به هتل با مینی بوس های عمومی هتل انجام خواهد شد. جهت انجام آن اعلام ساعت و شماره پرواز و مراجعه به دفتر اختصاصی هتل در فرودگاه ضروری است.

 

تور مشهد هتل درویشی با مجموعه آبی هتل بی مثال شده است. اولین مجموعه آبی با ارائه خدمات تخصصی اسپا و ماساژ در شهر مشهد است. این مجموعه از برترین تکنولوژی ها و استادان برای ارائه خدماتی ایده آل برخوردار است. ارائه خدماتی مثل حمام ترکی، سالن بدنسازی، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، دوش های اختصاصی ماساژ، ارائه خدمات اسپا و ماساژ در فضایی شیک و مدرن به این انجامیده که نه تنها مسافران بلکه مشهدی ها هم از این مجموعه استقبال کنند.

مرکز خرید هتل مجلل درویشی میهمانانش را از خرید سوغات و ملزومات مورد نیاز در بازارهای سطح شهر بی نیاز کرده است. بیشتر برندها و فروشگاه های مطرح سطح شهر مشهد شعبه هایی در این مراکز خرید افتتاح کرده اند. بازارچه سوغات، با ارائه انواع برندها سعی در برآوردن نیاز مهمانان ویژه خود داشته و سفری رویایی و به یاد ماندنی را برای افراد تدارک می بیند. این مرکز از 31 غرفه در اصناف مختلف تشکیل شده و انواع اجناس مورد نیاز میهمانان را با خدماتی عالی و پرسنلی حرفه ای تلفیق کرده است.

تور مشهد هتل مجلل درویشی در خیابان امام رضا مشهد قرار گرفته و فاصله چندانی با باب الرضا و باب الجواد(ورودی های حرم از صحن جامع رضوی) ندارد. 

 

امتیازات هتل مجلل درویشی

 

از زمانی که پا به هتل مجلل درویشی می گذارید متوجه می شوید که این هتل، از نوع دیگری است چون در و دیوار حکایت از شکوه و تجملِ یک هتل پنج ستاره لوکس می کند. وارد لابی که می شوید هر چقدر هم که از دکوراسیون و معماری بی اطلاع باشید می توانید تشخیص دهید که سنگ های مرمری که در زیر پایتان قرار گرفته است از بهترین کیفیت برخوردارند. سرتان را که بالا می کنید لوستری بزرگ و با شکوه میخکوبتان می کند و خیلی زود مسحور طراحی هتل می شوید. طراحی داخلی هتل، از آسانسورها، اتاق ها، سوئیت ها، مجموعه آبی، سالن اسپا و سرویس های بهداشتی هر کدام حرفی برای گفتن دارند. پرسنل هتل شبانه روز در جوش و خروشند و هر ساعتی که میهمانان لب تر کنند در خدمتشان هستند. روی خوش و صورتی گشاده همیشه به استقبال میهمانان می آید و حالی خوش را برای زائران مشهد به ارمغان می آورد.

کیفیت غذا و تنوع منوی هتل مجلل درویشی میهمانان تور مشهد از تهران را انگشت به دهان کرده است. کیفیت، چنان بالاست که میهمانان معمولا برای صرف نهار و شام از هتل خارج نمی شوند. به علاوه برای سرو هر گونه دسر و نوشیدنی کافی شاپ های هتل به صورت شبانه روزی در خدمت میهمانان است. از زیباترین رستوران های هتل درویشی، روف گاردن است که امکان تماشای گنبد و بارگاه امام رضا و خواندن زیارتی از دور را فراهم کرده است. در ضمن کل شهر مشهد را زیر پا دارد. هوای روف گاردن به لطف ارتفاع زیادش، باغچه های کوچک و بزرگ و درختچه های طبیعی اش بسیار مطبوع است و میهمانان را برای ساعتی از آلودگی شهر مشهد دور می کند. شب ها که چراغ های شهر روشن می شود، روف گاردن حال و هوای دیگری دارد و بیشتر میهمانان ترجیح می دهند ساعاتی را آنجا حضور داشته باشند.  

 

شرایط تور مشهد هتل درویشی

 

تور مشهد از مبدا تهران شروع می شود و به مدت 2 شب و 3 روز در هتل مجلل درویشی در خدمت میهمانات محترم و زائران تور مشهد است. صبحانه هتل با کیفیت مثال زدنی و تنوعی دل انگیز به صورت رایگان در رستورانی لوکس و مجلل ارائه می شود و حال و هوایی متفاوت را برای گردشگران تهرانی رقم می زند. میهمانان می توانند به انتخاب خودشان از اتاق های سه تخته و چهار تخته یا سایر اتاق ها و سوئیت های هتل استفاده کنند. رفت و برگشت به صورت هوایی و با بهترین ایرلاین های کشور یعنی هواپیمایی کاسپین صورت می گیرد. به محض ورود به مشهد ترنسفر استقبال هتل درویشی با تشریفاتی اعیانی به سراغ میهمانانش می آید و بعد از عبور دادن آن ها از چهار سوی گنبد و بارگاه منور رضوی در هتل می رساند. هتل درویشی از معدود هتل هایی است که ترنسفر بدرقه فرودگاهی را نیز به صورت رایگان ارائه می کند و تا آخر سفر، میهمانانش را تنها نمی گذارد. تا دیر نشده این هتل را در تور مشهد رزرو کنید و از امکانات سفری مجلل و در عین حال به صرفه برخوردار گردید.

 

فاصله هتل درویشی با حرم و سایر مراکز شهری

 

از هتل مجلل درویشی تا حرم امام رضا با ماشین تنها 17 دقیقه راه است. این هتل از ترافیک و ازدحام هتل های نزدیک به حرم دور است و از هتل هایی مثل الماس 2 و هتل بین المللی قصر کمی دورتر قرار دارد. با این حال از آن سو با نزدیکی به میدان بسیج به مترو و وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی آسان تری دارد. از این طریق در عرض 7 دقیقه به مرکز خرید زیست خاور، در عرض 18 دقیقه به مرکز تجاری الماس شرق، در 20 دقیقه به سرزمین موج های آبی، تنها بعد از نیم ساعت به ییلاقات مشهد مثل طرقبه و شاندیز و در کمتر از 40 دقیقه به آرامگاه فردوسی و جاذبه های شهر مشهد دسترسی دارد.

از دیگر هتل های نزدیک به هتل مجلل درویشی، هتل حلما، هتل پانیذ و هتل پارمیداست که هیچ کدام از نظر تجمل و امکانات به پای هتل درویشی نمی رسد. دقیقا در خیابان روبروی هتل درویشی بیمارستان موسی بن جعفر از مجهزترین بیمارستان های مشهد قرار گرفته و دغدغه گردشگرانی که همسفری بیمار به همراه دارند، رفع کرده است. فاصله هتل مجلل درویشی تا راه آهن مشهد با کمک زیرگذرهای اطراف حرم تنها 8 دقیقه است. این فاصله تا فرودگاه از این هم کمتر است.

 

قیمت رزرو تور مشهد هتل درویشی

 

معروف شده است که هتل مجلل درویشی از گران ترین هتل های کشور و گران ترین هتل مشهد است اما این موضوع نیاز به توضیح دارد. در واقع سوئیت های مجلل هتل درویشی که با دکوراسیونی به شکل تمدن های مختلف کشور از جمله تِم عربی، تم ایران باستان و تم اروپایی تزئین شده اند جزو گران ترین واحدهای اقامتی هتل به شمار می رود. این در حالی است که اتاق های معمولی دو تخته و سه تخته هتل مجلل درویشی از قیمتی منصفانه و در حد سایر هتل های پنج ستاره برخوردار است.

این موضوع را فراموش نکنید که هتل هایی از نوع هتل مجلل درویشی امکانات متنوع و خیره کننده ای در اختیار میهمانانشان می گذارند و طبیعی است که ارائه این امکانات و خدمات کمی گران تر تمام شود. میهمانان هتل مجلل درویشی تقریبا برای رفع همه نیازهای رفاهی و تفریحی شان، بی نیاز از سایر بخش های شهر هستند. همه چیز در هتل از آرایشگاه تا بانک و فروشگاه فراهم است. حتی ترنسفر هتل همه روزه آن ها را برای رفت و آمد به حرم و مراکز شهری همراهی می کند و به هیچ وجه پشتشان را خالی نمی کند.

با این همه در ایامی که تور مشهد با استقبال کمتری مواجه باشد و از ایام زیارتی و پیک سفر مشهد خبری نباشد، همین هتل را می توان با قیمتی در حد هتل های چهار ستاره رزرو کرد. سایت تورگردان همیشه ارزان ترین قیمت هتل درویشی را به همراه تور یا به تنهایی ارائه می کند. بهتر است در همه فصول، قیمت ها را از روی سایت رصد کنید. تجربه اقامت در هتلی مجلل آن هم در نزدیکی بارگاه سلطان عشق، به هر هزینه ای می ارزد.

برای رزرو تور مشهد هتل درویشی با شماره 021476278 تماس حاصل نمایید .

حسینی بازدید : 21 دوشنبه 16 فروردین 1400 نظرات (0)

تور مشهد هتل قصر طلایی

 

هتل قصر طلایی مشهد از مجلل ترین و بزرگ ترین هتل های کشور به شمار می رود که در نزدیکی بارگاه منور امام هشتم قرار گرفته است. هتل، در سال ۱۳۸۹ خدمتگراری به میهمانان تور مشهد را آغاز کرد. هنر معماری در هتل قصر طلایی به بهترین شکل به نمایش در آمده است. طراحی هتل منطبق با نیازها و کارکردهای اقامتگاهی مجلل بوده و از استانداردهای جهانی پیروی کرده است. هتل بین المللی قصر طلایی با رعایت جدیدترین استانداردهای معماری و ساختمان با بهره گیری از به روز ترین سازه های معماری، فضایی درخور با کیفیتی عالی را عرضه می کند.

تور مشهد از تهران هتل قصر طلایی از بهترین تورهای لوکس شهر مشهد به شمار می رود. هتل قصر طلایی جزو اعیانی ترین هتل های ایران است و اقامت در آن به دلیل برخورداری از سوییت های قاجاری، اتاق های رویال، سوییت پرزیدنت و دیگر سوییت های VIP، طرفداران خاص خودش را دارد. قصر طلایی از چندین رستوران سنتی و مدرن با غذاهای داخلی و ملل؛ کانسیرژ یا خدمات راهنمای مهمان؛ سالن ورزشی و تفریحی؛ بیزینس سنتر؛ بانک؛ خدمات لاندری و غیره برخوردار است. افرادی که تور هوایی مشهد از تهران را انتخاب کرده اند با ترنسفر فرودگاهی و ترنسفر حرم مطهر مشکل ترافیک را برای خودشان از بین می برند. تور مشهد هتل قصر طلایی در همه فصول سال با بهترین امکانات برای هر بودجه ای وجود دارد. 

هتل قصر طلایی با ۵۰۰۰ متر مربع مساحت، در 20 طبقه زیربنایی ۷۰۰۰۰ متر مربعی را در بر گرفته است. این هتل از دو فاز برخوردار است و پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات را در صنعت هتلداری در خدمت میهمانانش قرار داده است. هتل قصر طلایی در کل۶۱۰ واحد اقامتی از قبیل پرنسس سوئیت، پرزیدنت سوئیت، امپریال سوئیت، آپارتمان های رویال، دبل، سینگل، کانکت و غیره با بهترین چشم اندازِ گنبد و بارگاه حرم را داراست. 

 

فاصله هتل قصر طلایی با حرم و جاذبه های شهر مشهد

 

هتل قصر طلایی از هتل های پنج ستاره ای مثل هتل بین المللی قصر، هتل الماس 2 و هتل درویشی نسبت به حرم مطهر دورتر است. این هتل بعد از میدان بسیج قرار گرفته و از ترافیک و شلوغی ابتدای خیابان امام رضا به دور است. هتل قصر بین امام رضای 36 و 34 واقع شده و تا حرم مطهربا پای پیاده 20 دقیقه فاصله دارد. بهترین راه، استفاده از اتوبوس های وی آی پی و تندرو است که از خط ویژه حرکت می کنند و در عرض 4 دقیقه زائران را جلوی باب الرضا واقع در صحن جامع رضوی ( خیابان فلکه آب) پیاده می کنند. هتل قصر طلایی تا بازار رضا به صورت پیاده 20 دقیقه و با وسایل حمل و نقل عمومی 4 دقیقه راه دارد. برای رفتن به سایر بازارها و مراکز خرید مشه د می توان به راحتی وارد ایستگاه مترو در میدان بسیج شد و به بازارهایی مثل 17 شهریور، مرکز خرید آرمیتاژ، زیست خاور و پاساژهای خیابان احمد آباد و راهنمایی مثل مجتمع ورسیج و مرکز خرید سلمان دست یافت. برای دسترسی به سایر مراکز خرید باید خط مترو را عوض کرد و یا سوار اتوبوس و تاکسی شد.

از هتل قصر طلایی تا پارک ملت یک ربع، تا بقعه فردوسی نیم ساعت، تا راه آهن ده دقیقه، تا پارک کوهسنگی، ده دقیقه و تا فرودگاه، کمتر از یک ربع راه است.  

 

رستوران و کافی شاپ هتل قصر طلایی

 

هتل قصر طلایی شش رستوران کوچک و بزرگ را در خود جای داده و به همه سلیقه ها و ذائقه ها پاسخ داده است. یکی از بزرگ ترین رستوران های هتل قصر طلایی رستوران ترمه است که همانطور که از نامش بر می آید هتلی سنتی با غذاهای ایرانی است. طراحی رستوران کلاسیک است و پرسنل و گارسون ها هم لباس های محلی به تن کرده اند. موسیقی اصیل ایرانی نواخته می شود و غذا، در ظرف های مسی سرو می شود. این رستوران بیش از همه برای گردشگران خارجی و توریست هایی که از کشورهای مختلف به تور مشهد می آیند جذابیت دارد ولی گردشگران تور مشهد از تهران نیز فرصت غذا خوردن در آن را از دست نمی دهند. رستوران دیگر، پنج قاره زوشا نام دارد. این رستوران هم همانطور که از نامش پیداست به ارائه غذاهای مدرن و بین المللی متمرکز شده است. فضای این رستوران شیک و برگرفته از معماری مدرن است. رستوران ترنم در طبقه اول هتل قصر طلایی برای مهمانی های بزرگ و مناسبت ها در اختیاز میهمانان هتل و شهروندان مشهد قرار دارد. میهمانان، وعده نهار را در آنجا نوش جان می کنند. انواع غذاهای ایرانی، دریایی، محلی و بین المللی در رستوران ترنم سرو می شود. پیش غذا و سالاد به صورت بوفهو سلف سرویس است. رستوران تابستانی بارگاه نمایی از گنبد و گلدسته حرم امام رضا را به نمایش می گذارد و رستوران ضیافت و رستوران پرستیژ هر یک به نوبه خود با غذاهای با کیفیت متنوع در خدمت گردشگران تور مشهد می باشند. این همه رستوران در کنار پنج کافی شاپ در بخش های مختلف هتل، نشان از وسعت هتل قصر طلایی و امکانات متعدد آن دارد.

 

سایر امکانات تور مشهد هتل قصر طلایی

 

هتل پنج ستاره قصر طلایی مشهد از امکات متععدی مثل فروشگاه های لوکس و نمایندگی چندین برند، لابی مجلل، اینترنت رایگان لابی و اتاق ها، سرویس های ایرانی و فرنگی، تلفن در اتاق هاو سوئیت ها، نمازخانه، ترنسفر رفت و برگشت فرودگاهی، پارکینگ مخصوص میهمانان هتل و غیره برخوردار است. نظرسنجی هایی که درباره تور مشهد هتل قصر طلایی صورت گرفته، نشان می دهد که میهمانان هتل از قیمت هتل به نسبت کیفیت و امکانات آن رضایت کامل داشته اند و بیش از 80 درصد از آنان اینم تور را به دیگران نیز پیشنهاد کرده اند. موقعیت مکانی هتل، تجمل و طراحی لوکس آن، تمیزی و نظافت اتاق و رفتار حرفه ای و محترمانه پرسنل هتل قصر طلایی در تور مشهد از تهران رضایت کامل مشتریان را جلب کرده است.  

از انواع اتاق ها و سوئیت های هتل می توان به آپارتمان‌ های رویال و سوئیت‌ های پرنسس رویال، اتاق های دابل لاکچری (در طبقه 4، شامل 1 تخت دبل کویین و یک تخت سینگل و بالکن رو به حرم)، دبل پانوراما، دبل آتریوم ( مشتمل بر یک تخت دبل کویین )، دبل لاکچری کانکت (با 2 اتاق دبل لاکچری به ابعاد 75 متر، هر کدام مجهز به 2 تخت دبل کویین و 2 تخت سینگل )؛ سوئیت ‌های سینیور( بیش از 60 متر، شامل 1 اتاق اصلی، 1 اتاق خواب با 1 عدد تخت دبل سایز کویین و 2 عدد تخت سینگل یا کاناپه تخت شو و میز ناهارخوری)، سوئیت‌ های پرزیدنت، آمریکائی و قاجار، جونیور و امپریال.

 

شرایط تور مشهد هتل قصر طلایی از تهران

 

تور مشهد از تهران هتل قصر طلایی به مدت 2 شب و 3 روز در این شهر زیارتی برگزار می شود. اقامت در اتاق های دو تخته هتل پنج ستاره قصر طلایی برای این تور در نظر گرفته شده است ولی گردشگرانی که اتاق های دیگر یا سوئیت های مجلل را ترجیح می دهند باید هزینه متفاوتی نسبت به نوع واحد اقامتی بپردازند. صبحانه هتل رایگان است. گردشگران تور مشهد از تهران در تاریخ 27 مهر 1398 با هواپیمای پر طرفدار ماهان به قصد مشهد فرودگاه تهران را ترک می کنند و سه روز بعد با هواپیمای کاسپین از مشهد خارج می شوند. از این طریق گردشگران، تجربه سفر با دو نوع ایرلاین را تجربه می کنند. این تور اقامت در یک قصر تمام عیار در جوار بارگاه منور امام رضا را با برترین استاندارهای جهانی به گردشگران تهرانی عرضه می کند. گردشگرانی که به قصد سفر کاری و تجارت به مشهد سفر می کنند می توانند روی امکانات اداری این هتل مثل سالن های همایش و کنفرانس، خدمات بانکی، بیزینس سنتر و غیره حساب کنند.  

حسینی بازدید : 25 دوشنبه 16 فروردین 1400 نظرات (0)

تور مشهد از تهران | تور لحظه آخری هوایی و زمینی تهران به مشهد

 

*آب و جارو می‌کنم با اشک، این درگاه را / ای که درگاهت هوایی کرده مهر و ماه را / می‌کشی از هر طرف هر بی ‌پناهی را به توس / بچه ‌آهو کرده‌‌ای انگار خلق‌الله را*

سفر به شهر مشهد و بهره بردن از فیض زیارتِ بارگاه منور امام مهربانی ها سالانه حدود 30 میلیون نفر را هوایی می کند. از این میان بیش از 20 میلیون نفر از شهر های دور و نزدیک ایران به مشهد می آیند تا خود را در هیاهو و ازدحام این شهر گم کنند و دوباره در مقابل پنجره فولاد بیابند. در رفت و آمد زائران میان صحن و سرای رضوی حس و حال دیگری جریان دارد، پیرمردی که نماز می خواند، جوانی که رو به مرقد ایستاده و سلامی عاشقانه می دهد، بچه هایی که در صحن ها به دنبال هم می دوند، زوج های جوانی که سرها را کنار هم برده و زمزمه می کنند، همه و همه با هر سطحی از درآمد، فرهنگ یا سواد تور مشهد را انتخاب کرده اند.

اگر گوش تیز کنی و به لهجه های مختلف مردم دقت کنی متوجه می شوی که تُرک و شیرازی، لُر و آذربایجانی، هیچ فرقی با هم ندارند. در این میان زائران تهرانی بیشتر از همه به چشم می خورند. اگر آن عده از مسافرانی را که هر ماه با تور هوایی مشهد برای خادمی حضرت یا زیارت می آیند مستثنی کنیم دیگرانی هم هستند که شده سالی یک بار یا هر چند سال یک بار تور مشهد را انتخاب می کنند. «تور مشهد از تهران» اختصاص به یک فصل از سال یا مناسبت های خاص و ویژه ندارد. سفر تهرانی ها به مشهد دائمی است. عده ای تور مشهد از تهران با قطار را انتخاب می کنند و در کنار زیارت جاهای دیدنی مشهد را نیز بازدید می کنند.

 

 

مسیرهای ارتباطی تور مشهد

فاصله مشهد تا تهران 893  کیلومتر و با خودروی شخصی، بدون توقف، حدود 9 ساعت است. در این مسیر بخش اعظم راه، از استان سمنان می گذرد و بیشتر مسافران در آن توقف می کنند و از جاذبه های استان سمنان و ییلاقات شاهرود بهره مند می شوند. در ابتدای راه از تهران، گرمسار نیز توقفگاه خوبی است و معمولا مسافران از آب انبار، مسجد جامع و جاذبه های این شهر دیدن می کنند. ایستگاه خوب دیگر در استان خراسان شمالی سبزوار است و بعد از آن، قطار به خراسان رضوی و شهر نیشابور، معدن سنگ فیروزه، می رسد. از نیشابور تا مشهد 2 ساعت بیشتر راه نیست. اگر تمایل داشته باشید با اتوبوس به مشهد بیایید خوب است بدانید اتوبوس ‌های مشهد از تمام پایانه ‌های تهران (پایانه‌ جنوب، بیهقی، شمال، شرق و غرب) حرکت می‌ کنند.

برای رفتن به تور مشهد تهران با قطار، حدودا 10 تا 12 ساعت در راه خواهید بود. این خط از پر مسافرترین خطوط ریلی کشور است. هر روز افراد زیادی برای زیارت، کار، دانشگاه یا سیاحت و تفریح بین مشهد و تهران در رفت و آمد اند. ایستگاه های قطار تهران مشهد شهرهایی مثل ورامین، چاه شیرین، لارستان، آب گرم، سرخ دشت، سمنان، ده نمک، باتری، گرمسار، کویر، ابردژ، پیشوا و... است. در این مسیر نزدیک به ۲۰ نوع قطار در حال فعالیت هستند که از همه مهم تر قطار سریع السیر تهران مشهد است. این قطار، از اولین قطارهای سریع السیر کشور محسوب می شود. مسیر طولانی و خسته کننده ۱۲ ساعته تهران مشهد و بالعکس با قطار سریع السیر به ۸ ساعت کاهش می یابد. برای سفر به مشهد تهرانی ها با گزینه سریع تری هم روبرو هستند. مسیر هوایی تهران مشهد و مشهد به تهران همه روزه در جریان است. مسیر مشهد تهران با هواپیما، حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول می کشد.

سالانه بالغ بر 25 میلیون گردشگر تور مشهد را برای رفتن به این شهرانتخاب می کنند. این گردشگران در هتل های اطراف حرم در مشهد، مهمانسراهای سازمانی، زائرسراها، حسینیه ها و انواع اقامتگاه ها مستقر می شوند. بعضی شهرها برای خود در مشهد حسینیه ها و مساجدی دارند که بخشی از آن برای اقامت گروهی تجهیز شده است ولی اینگونه سفرها قطعا سختی هایی هم در پی دارد. آن دسته افرادی که تمایل دارند سفر راحت تری از تهران به مشهد داشته باشند باید پیش از رسیدن، هتل یا آپارتمانی را رزرو کنند. هتل های مشهد در نقاط مختلف شهر احداث شده اند. آن هایی که نزدیک به محدوده حرم هستند طبیعتا از قیمت بیشتری برخوردارند ولی خوشبختانه تنوع زیاد این هتل ها باعث شده همه بودجه ها بتوانند گزینه ای برای انتخاب داشته باشند. بعضی خیابان های منتهی به حرم به مناطق کم برخوردارتر و بعضی، به مناطق اصیل تر و مرفه تر منتهی می شوند. با این همه در هر یک از آن ها، هتل هایی برای همه بودجه ها یافت می شود. برای مثال گران ترین هتل های مشهد در خیابان امام رضا، منتهی به ورودی باب الجواد و باب الرضای حرم، به چشم می خورد. هتل های مجلل درویشی، هتل بین المللی قصر و هتل قصر طلایی که جزو لوکس ترین هتل های کشور به شمار می روند در همین خیابان واقع شده اند. بازار رضای مشهد نیز در همین خیابان قرار گرفته است. در خیابان شیرازی نیز هتل هایی لوکس و 5 ستاره همچون هتل مدینه الرضا ساخته شده است. با این همه هتل های پنج ستاره دیگری مثل هتل همای 1 و 2 در بلوار خیام و دیگری در خیابان احمدآباد، هتل پردیسان در بزرگراه کلانتری، هتل پدیده شاندیز و غیره چند نمونه از هتل های پنج ستاره مشهد به شمار می روند که در محدوده حرم قرار ندارند.

 

جاذبه های تور مشهد

در تور مشهد از تهران بیش از هر چیز زیارت امام رضا (ع) افراد را جذب می کند و هدف اولیه گردشگران از سفر به این شهر زیارت کردن است. با این حال می توان به شهر مشهد به عنوان سفری سیاحتی نیز نظر داشت. این شهر از جاذبه های متنوع تاریخی، طبیعی و تفریحی برقرار است. از مهمترین جاذبه های تفریحی و هیجانی مشهد می توان به مجموعه های آبی مثل سرزمین موج های خروشان، پارک ساحلی آفتاب، مجموعه آبی هتل قصر طلایی مشهد و... اشاره کرد. از مهمترین ییلاقات اطراف شهر مشهد می توان شاندیز، طرقبه، زشک، روستای پلکانی کنگ، عنبران، دهبار، ییلاقات جاده چناران، باغ های سه راه فردوسی و جاده کلات را بر شمرد. در مناطق تفریحی مشهد، سرگرمی هایی همچون تله کابین، تله سیژ و قایق سواری در چالیدره؛ پیست اسکی شیرباد؛ پاراگلایدر و پاراموتور در شاندیز؛ تونل باد صبا؛ شهربازی ها و کافه گیم ها بسیار پرطرفدار است. جاذبه های تاریخی مشهد مشتمل بر خانه های تاریخی مثل خانه داروغه وخانه ملک؛ موزه هایی مثل موزه فرش، موزه بزرگ خراسان، موزه قرآن، موزه مردم شناسی( حمام مهدی قلی بیگ) و موزه نادری ؛ مدارس تاریخی اطراف حرم مثل مدرسه عباسقلی خان، مدرسه پریزاد، مدرسه دو در، مدرسه بهزاد، مدرسه سلیمان خان، مدرسه نواب و...؛ مساجد مهم و تاریخی مثل مسجد گوهرشاد و هفتاد و دو تن اند.

علاوه بر جاذبه های متنوعی که در تور ارزان مشهد قرار دارد تهرانی های عزیز می توانند از جاذبه های بین راهی در استان سمنان همچون ارگ و بازار قدیمی شیخ علاءالدوله؛ مسجد تاریخانه با قدمتی هزار ساله، بازار سر پوشیده، چشمه علی و خانه لطفی در دامغان؛ طبیعت زیبای شاهرود مثل جنگ ابر، آبشار مجن، رودخانه تاش، منطقه شکار ممنوع تپال و خارتوران؛ روستای میامی با آب های معدنی و درمانی در کنار زیارتگاهی معروف؛ داورزن و مزینان؛ روستای مهر؛ روستای زعفرانیه و جاذبه های نیشابور دیدن کنند.

 

تور مشهد علاوه بر جاهای دیدنی و مراکز خرید متعدد، رستوران ‌های بسیاری در جای جای خود دارد که منوها و خدمات متفاوتی به مردم ارائه می ‌کنند. رستوران ها و کافه ها در این شهر آنقدر زیاد است که برای پیدا کردن بهترین ها باید از قبل تحقیق کنید. هر گردشگر با هر سلیقه‌ و ذائقه ‌ای می ‌تواند رستوران مورد علاقه اش را در این شهر بیابد. چه اهل کافه گردی باشید، چه به رستوران هایی با منوی غذاهای مثل کباب و شیشلیک علاقه دارید، چه اهل غذاهای خارجی باشید، چه عاشق فست فود و چه طرفدار گیاهخواری، مشهد نیاز شما را بی پاسخ نمی گذارد. بعضی از رستوران ها مثل رستوران سدروس چندین شعبه در داخل شهر و ییلاقات دارند. این رستوران با سابقه تر از رستوران هایی مثل رستوران پسران کریم با چلو ماهیچه های معروف، رستوران رضایی با کباب های لذیذ، در چند شعبه، نیست. فست فودهایی مثل رستوران ایتالیایی لیون نیز طرفدراران زیادی دارد. اینگونه غذاهای فست فودی و خارجی طرفداران زیادی در مشهد دارد و نمونه دیگر آن بابادنر با منوی کاملی از غذاهای ترکی مثل کباب ترکی و... است.

رستوران زیتون، رستوران لیالی لبنان، لیالی فرات، رستوران برکت کباب، رستوران احسان، رستوران مجتمع گردشگری بابا قدرت، رستوران کلبه، رستوران گیاهی خانه با منوی گیاهخواری بعضی از رستوران های مشهد اند که طرفداران زیادی پیدا کرده اند. مهمترین کافه های مشهد عبارتند از: کافه 1860، کافه رترو، کافه لئون، کافه کوک، کافه سیلوانا و.. .است. کافه های عموما در بین جوان ها طرفدار زیادی دارد. بسیاری از دانشجویان یا صاحبان کسب و کارهای کوچک قرار مدارهای کاری یا دورهمی هایشان را در کافه رستوران های مشهد برگزار می کنند.   

حسینی بازدید : 23 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

 

تور مشهد | مجری مستقیم تور مشهد خرید و رزرو 70% ارزان تر

 

حـتّی اگـــر به آخــرِ خـط هـم رسـیده ای / ایـنـجا بـرای عـشق، شروعی مجدّد اسـت / هرجا دلـــی شــکست به ایــنـجا بــیـاوریـد / اینجا بهشتِ شهر خدا، شهر مشهد است

 

 

اولین دلیل برای انتخاب تور مشهد زیارت است. بارگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع)، سده هاست که علاقمندان شیعه و سایر ادیان و مذاهب را شیفته خود کرده است. این موضوع سبب شده مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام نامیده شود و سالانه نزیک به 30 میلیون نفر از آن بازدید کنند. در این حرم منور علاوه بر صحن ها و رواق های متعدد برای تسهیل امر زیارت، امکانات رفاهی و فرهنگی زیادی مثل کتابخانه، شهر بازی کودکان، مراکز مشاوره خانواده و دارالقرآن به صورت رایگان ارائه می شود تا شما مسافران عزیز زیارتی پربار و سرشار از معنویت را تجربه کنید.

 

تور مشهد دسترسی به این شهر را برای علاقمندان به این سفر معنوی راحت کرده است. موتور جستجوی تور به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بلیط رفت و برگشت، محل اقامت و حتی منوی غذایی سفرتان را به صورت آنلاین انتخاب کنید. نیازی به ارتباط برقرار کردن با آژانس های متعدد نیست، تنها از طریق یک سایت مثل سایت تورگردان می توانید انواع تورهای مشهد را بر اساس قیمت و نوع خدمات و امکانات انتخاب کنید. بدون هیچ دغدغه و نگرانی، تنها به اقامتی آرام، دلنشین و روزهایی خوب در شهر مقدس مشهد بیندیشید.

این سفر در کنار زیارت، جاذبه ها و دیدنی های شایسته ای دارد. اگر از خرید کردن و شکم کردی در بهترین رستوران های کشور بگذریم، می توان با رفتن به خانه ها تاریخی، موزه ها، پارک های آبی، باغ های گیاهشناسی و پارک های جنگلی، ییلاقات، پردیس های سینمایی و سایر جاهای دیدنی مشهد سفری متفاوت را برای خود و خانواده رقم زد. زیارتتان مقبول، سیاحتتان به کام .

 

 

مسیرهای ارتباطی تور مشهد

تور مشهد از مسیرهای متفاوتی در دسترس گردشگران و زائران است. هموطنان عزیز می توانند از راه های جاده ای، خطوط ریلی یا از طریق هواپیما به این شهر سفر کنند. قیمت بلیط مشهد بسته به اینکه چه وسیله نقلیه ای را انتخاب کرده باشید متفاوت است. فاصله مشهد تهران 893 کیومتر برابر با 8 ساعت و 48 دقیقه است. مسیر هوایی تهران مشهد یک ساعت و 25 دقیقه و همین مسیر با قطار از مسیر سمنان حدود 9 ساعت است. البته این مدت زمان با قطارهای سریع السیر کمتر می شود. فاصله مشهد تا کیش 1723 کیلومتر برابر یا 21 ساعت و 55 دقیقه و فاصله هوایی مشهد کیش حدود یک ساعت و نیم تا 45 دقیقه است. مسافت میان مشهد با استان هایی مثل اصفهان و یزد به ترتیب 1245 و 915 کیلومتر محاسبه شده است. تور هوایی مشهد از اصفهان 833 کیلومتر برابر با 1 ساعت و 36 دقیقه است. مسیر مشهد اصفهان با قطار حدود 18 ساعت طول می کشد. فاصله مشهد شیراز 1347 کیلومتر و حدود 14 ساعت و 33 دقیقه است. مسیر مشهد شیراز با قطار 24 ساعت برابر با یک روز تمام طول می کشد ولی خوشبختانه با توقف در ایستگاه هایی مثل فریمان، تربت حیدریه، اردغان، شهررضا و مرودشت حال و هوای متفاوتی پیدا می کند. اگر مسیر هوایی مشهد شیراز را انتخاب کنید تنها یک ساعت و 44 دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله مشهد با بعضی شهرهای پر تردد از این قرار است: فاصله میان مشهد تبریز 1511 کیلومتر برابر با 14 ساعت و 15 دقیقه. فاصله مشهد تا اهواز 1621 کیلومتر برابر با 15 ساعت و 36 دقیقه. فاصله مشهد بیرجند 493 کیلومتر معادل 4 ساعت و 53 دقیقه. فاصله مشهد تا بندرعباس 1397 کیلومتر برابر با 14 ساعت و 36 دقیقه.

 

هتل ها در تور مشهد

ورود سالانه نزدیک به سی میلیون گردشگر به مشهد موجب شده تدابیر زیادی برای اقامت و استقرار این مسافران اندیشیده شود. مراکز اقامتی مشهد مشتمل بر هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانسراها و زائرسراهای سازمانی و خانه ها می باشد. در این میان هتل های نزدیک به حرم بیش از همه طرفدار دارند. هتل های مشهد در انواع 1 ستاره تا پنج ستاره و هتل آپارتمان های نزدیک به حرم و در سایر نقاط مهم و گردشگری شهر مشهد احداث شده اند. مهمترین هتل های پنج ستاره مشهد هتل مجلل درویشی، هتل بین المللی قصر و هتل قصر طلایی در خیابان امام رضا مشهد و در سمت ورودی های باب الجواد و باب الرضا هستند. هتل هایی مثل هتل های همای 1 و 2 در خیابان احمدآباد و بلوار خیام، هتل پردیسان در بزرگراه کلانتری، هتل مدینه الرضا در خیابان شیرازی(بالا سر حضرت)، هتل سی نور، هتل پدیده شاندیز و غیره چند نمونه از هتل های پنج ستاره مشهد به شمار می روند.

هتل های چهارستاره مشهد از قبیل هتل کیانا (سه دقیقه تا حرم)، هتل عماد(7 دقیقه تا حرم)، هتل تارا( 10 دقیقه تا حرم)، هتل الماس 1، هتل جواهر شرق مشهد، هتل الغدیر، هتل جواد مشهد و... می باشند. در اطراف حرم هتل های دو ستاره نیز با امکانات خوب اقامتی و رفاهی وجود دارد. مهمترین هتل های دو ستاره مشهد، هتل جواهری، هتل مرمر، هتل آریا، هتل کوثر، هتل هرند، هتل پارسه، هتل المپیا، هتل فجر مشهد و غیره می باشند. هتل های مشهد از امکانات و خدمات متنوعی برخوردار هستند که بسته به نوع ستاره آن ها و هزینه ای که برای اقامت می کنید متفاوت است. بزرگترین هتل های مشهد از مجموعه های آبی، خدمات تخصصی اسپا، مهد کودک برای نگهدای بچه ها، سالن های ورزشی و... برخوردار هستند. تقریبا بیشتر هتل ها ترنسفر استقبال و ترنسفر رفت و برگشت به حرم دارند.

جاذبه های تور مشهد

جاذبه‌ های گردشگری مشهد مشتمل بر جاذبه ‌های تاریخی، جاذبه  ‌های طبیعی و جاذبه‌های تفریحی مشهد است. بخش مهمی از جاذبه‌ های تاریخی این شهر جاهای دیدنی نزدیک به حرم است. موزه‌های متعدد داخل حرم و موزه‌های بیرون حرم مثل موزه مردم شناسی؛ خانه های تاریخی مثل خانه داروغه و خانه توکلی؛ باغ نادری؛ مساجد و خیابان‌های تاریخی، از این دست جاذبهها به شمار می‌روند. در سایر نقاط مشهد و حتی مناطق اطراف شهر، اماکنی مثل آرامگاه فردوسی و هارونیه به چشم می‌خورد. خانه ملک، مصلی قدیم، مدارس تاریخی اطراف حرم، گنبد سبز، پیر پالان دوز، مسجد هفتاد و دو تن و کلیسای مسروپ قدس از مهمترین جاذبه‌های تاریخی مشهد اند.

جاذبه های تفریحی مشهد از تنوع بی مثالی برخوردار است. بخش مهمی از تفریحات مشهد در مراکز خرید این شهر شکل گرفته است. مراکز خریدی مثل الماس شرق، آرمیتاژ و اطلس مشتمل بر پردیس‌های سینمایی، شهربازی‌های موضوعی و انواع تفریحات است. به علاوه این شهر با انواع پارک های آبی، پارک‌ها، تفریحاتی مثل تله‌کابین، تله‌سیژ، پاراگلایدر و حتی پیست اسکی در اطراف شهر همراه است. به این تفریحات کافه گیم ها را نیز بیفزایید که به تازگی رونق بسیاری گرفته اند. جاذبه های طبیعی مشهد را می‌توان در طرقبه و شاندیز دنبال کرد اما فقط به این مناطق محدود نمی‌شود. کافی است دو راهی طرقبه و شاندیز را رد کنید، بعد از آن با ییلاقات و روستاهایی مواجه می‌شوید که یکی پس از دیگری رخ می نمایند. ییلاقاتی مثل زشک، ابرده، روستای پلکانی کنگ، دره ارغوان و بسیاری از مناطق خوش آب و هوای دیگر. به علاوه اگر مشهد را به سمت جاده چناران بروید با ییلاقات زیادی در آن سو مواجه می شوید که مهم ترین آن ها آب قند و کاهو و گلمکان است. در جوانب دیگر شهر مشهد نیز با کمی رانندگی کردن می توان به ییلاقات کلات نادری، ارتوکند و اخلمد رفت.

رستوران ها در تور مشهد

مسافری که به تور زمینی مشهد می آید به غذا احتیاج دارد. این نیاز سبب شده که رستوران های متعدد و متنوعی در سطح شهر مشهد احداث شود و توجه گردشگران و حتی خود مشهدی‌ها را جلب کند. رستوران های مشهد به طبخ غذاهای متنوع و لذیذ مشهور شده اند. این رستوران‌ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد.

1.رستوران های سنتی و پر طرفدار قدیمی- رستوران های مشهور سنتی مشهد که از گذشته فعالیت داشته‌اند رستوران‌های رضایی، معین درباری، پسران کریم، رستوران شاندیز و... می‌باشند. در این میان باید رستوران های شاندیز مثل رستوران حاج حسن و رستوران صفدر شاندیزی را نیز اضافه کرد. این رستوران‌ها عموما غذاهایی مثل کباب، چلو ماهیچه و شیشلیک سرو می‌کنند.

2. رستوران های بین المللی- این روزها در بیشتر مراکز گردشگری و رستوران‌های مشهد غذاهای بین‌المللی نیز ارائه می‌شود. با این حال بعضی رستوران‌ها اختصاص به غذاهای ملل مختلف دارند. برای نمونه رستوران‌های عربی مثل نسیم لبنان و لیالی لبنان در مشهد به شهرت زیادی دست یافته‌اند. رستوران‌های ترکی مثل برکت کباب، بورک، بابا دنر و مارال نیز طرفداران خاص خودشان را دارند. غذاهای ایتالیایی هم در رستوران‌هایی مثل نارون، لیو و پای سرو می‌شوند.

3. فست فودها- معروف‌ترین فست فودهای مشهد، رستوران‌های ایتالیایی به شمار می‌روند. این رستوران‌ها عموما انواع پیتزا و پاستا را در منوی خود گنجانده‌اند. فست فودهای ترکی نیز غذاهایی مثل بورک را به خوبی تهیه می‌کنند.

4. کافه های مشهد- جوان‌ترها عموما به دنبال ساعتی نشستن در کافه و نوشیدن قهوه، انواع موکا و شیک‌ها هستند. برای این منظور کافه‌های متعددی در گوشه و کنار شهر مشهد افتتاح شده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می شود. کافه ها محیط خوبی برای جمع‌های دوستان و قرار گذاشتن با همکاران و همکلاسی‌هاست. این سال‌ها کافه کتاب ها و کافه گیم های مشهدی با استقبال خوبی از سوی جوان‌ها مواجه شده است.

حسینی بازدید : 16 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

تور کیش هتل پانوراما

 

هتل پانوراما یک هتل شیک و تر و تمیز و لوکس در میان هتل های پنج ستاره کیش است. این هتل که از سال 1398 آغاز به کار کرده است جزو جدیدترین هتل های جزیره محسوب می شود و طبیعی است که از جدیدترین استانداردهای هتل سازی و امکانات ساختمانی و طراحی بهره برده باشد. هتل پانوراما هتلی پنج طبقه است که فرصت اقامت در آن برای افرادی که تور کیش را در پکیجی لوکس رزرو می کنند فراهم شده است. تورگردان تور کیش را در پکیج های مختلفی برگزار می کند که البته پکیج های اقامت در هتل های پنج ستاره با استقبال بیشتری مواجه می شود. برای رزرو تور کیش در هتل پانوراما ادامه مطلب و توضیحات مرتبط با این تور را مطالعه کنید.

 

شرایط تور کیش هتل پانوراما در تورگردان

تور کیش هتل پانوراما با اقامت در هتلی لوکس، نوساز و پنج ستاره همراه است. اتاق هایی که برای این تور در نظر گرفته شده است، دو تخته، سه تخته و چهار نفره کانکت است. از خدمات تور صبحانه رایگان به سبک بوفه است ولی همانطور که مستحضر هستید به دلیل محدودیت های قائل شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا بسیاری از رستوران ها امکان ارائه غذا ندارند. با این حال رستوران هتل پانوراما به دلیل داشتن تاییدیه وزارت بهداشت صبحانه را به صورت انتخابی خدمت میهمانان هتل ارائه می کند. از دیگر خدمات تور کیش هتل پانوراما گشت رایگان جزیره که بازدید از جاذبه های پر طرفدار مثل درخت سبز، شهر زیر زمینی کاریز، حریره و کشتی یونانی را در بر می گیرد. این گشت یک روز از روزهای سفر به انتخاب خود مسافران می باشد. ترنسفر استقبال فرودگاهی رایگان است و ماشین های هتل هنگام ورود میهمانان به هتل از آن ها استقبال می کنند. به علاوه امکان برخورداری از تخفیف های ویژه برای خدمات گردشگری نیز وجود دارد. دست آخر باید یادآور شد که این تور قابلیت رزرو از دو شب تا یک هفته را دارد.

به دلیل قرار گرفتن هتل پانوراما در بلوار رودکی(روبروی برج دیپلمات) و نزدیکی به مراکز خرید و ساحل این پکیج جزو محبوب ترین های تور کیش از تهران محسوب می شود. به راحتی می توان با پای پیاده از ساحل به مراکز خرید کیش به خصوص بازار پردیس 1 و 2 رفت واز همان مسیر پیاده به سمت ساحل و مسیر دوچرخه سواری راه افتاد.  

 

معرفی امکانات و خدمات هتل پانوراما

اتاق های هتل پانوراما به صورت دو تخته دبل، دو تخته توئین، دو تخته دبل لوکس پانوراما، سه تخته، اتاق پانوراما سه تخته لوکس، اتاق کانکت چهار نفره و اتاق کانکت چهار نفره (لوکس +توئین) است. در مجموع هتل دارای 267 اتاق در 15 طبقه است. در اتاق ها امکاناتی همچون حمام ، دمپایی، کمد لباس، رخت آویز، روم سرویس، IPTV ،صبحانه، شبکه پخش فیلم، یخچال، پاورسوئیچ، مبلمان، دراور، آباژور، میزتحریر، چای ساز، آب رایگان، سیستم گرمایش و سرمایش، قفل درب ها، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، سیستم اعلام حریق، مینی بار با هزینه، سیستم تهویه مطبوع ، صندوق امانات ، سیستم اطفاء حریق ، تلفن، تلویزیون، لوازم بهداشتی و سرویس بهداشتی فرنگی وجود دارد.

از امکانات عمومی هتل می توان به جکوزی، استخر، سونا، آسانسور، صندوق امانات، نمازخانه، آتلیه، آژانس مسافرتی ، پله اضطراری، فتوکپی، فکس، پرینتر، زنگ هشدار، کافی شاپ، تاکسی سرویس، اتاق چمدان، پذیرش ۲۴ ساعته، دستگاه واکس کفش، اتاق تلفن (اپراتور)، روزنامه، خدمات باربری، خدمات تور، شبکه پخش فیلم ،تلفن در لابی،  کپسول آتش نشانی، سیستم اعلام حریق، کرایه اتومبیل (بدون راننده)، خدمات نگهداری کودک، خدمات بیدار باش، خدمات برای معلولین، خدمات خانه داری، خدمات تهیه بلیط، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون در لابی، اینترنت در لابی، سرویس بهداشتی فرنگی در لابی، سرویس بهداشتی ایرانی در لابی، سرویس بهداشتی فرنگی در طبقات، سرویس بهداشتی ایرانی در طبقات و پارکینگ اشاره نمود. پارکینگ هتل برای 60 خودرو گنجایش دارد ولی برای رزرو جای پارک باید هزینه ای جداگانه پرداخت کرد.  

رستوران هتل برای 200 نفر ظرفیت دارد. رستوران لوتوس در طبقه همکف قرار گرفته و غذاهای فرنگی، دریایی، سنتی، گیاهی و فست فود ارائه می کند. نوع سرو غذا در این رسترواتن به صورت انتخابی، بوفه، بسته و باز بوده ولی هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا منوی بوفه تعطیل است.

حسینی بازدید : 17 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

تور کیش هتل ویدا

 

تور کیش از تهران همه روزه برگزار می شود. این تور در قالب سفرهای ارزان و تورهای لوکس و لاکچری نوسان دارد. با اقامت در هتل های دو ستاره و سه ستاره سفر کیش برای تهرانی ها بسیار ارزان در می آید ولی بیشتر تهرانی ها برای رفتن به کیش سفرهای لوکس با اقامت در هتل های چهار و پنج ستاره را ترجیح می دهند. تفاوت قیمت چندان زیاد نیست و به دلیل وجود ایرلاین های متنوع با قیمت های متفاوت در این مسیر، می توان با هر میزان بودجه ای انتخاب خوب داشت.

فاصله تهران تا کیش از مسیر زمینی به 20 ساعت می رسد چون باید ابتدا از طریق مسیرهای جاده ای یا ریلی به بندرعباس بروند و از آن جا از طریق بندر چارک یا بندر آفتاب در لنگه با شناور خود را به کیش برسانند. بنابراین این مسیر تماما زمینی نیست بلکه مسیری زمینی دریایی است. گردشگرانی که تور هوایی کیش از تهران را انتخاب کنند بعد از 1 ساعت و 48 دقیقه به جزیره می رسند و با ترنسفر هتل به سرعت می توانند در محل رزرو شده برای اقامتشان ساکن شوند.

 

 

تور کیش هتل ویدا در تورگردان

 

تور کیش از تهران با اقامت در هتل پنج ستاره و لوکس ویدا 3 شب و چهار روز طول می کشد و برنامه های تفریحی متنوع و یک گشت شهری رایگان را برای افراد در نظر گرفته است. از خدماتی که هتل ویدا در این تور ارائه می دهد صبحان هرایگان در حد یک هتل پنج ستاره و ترنسفر فرودگاهی است. برای این تور اقامت در اتاق های دو تخته و سه تخته در نظر گرفته شده است ولی امکان تغییر آن نیز وجود دارد.

رفت و برگشت تور کیش هتل ویدا با ایرلاین زاگرس صورت می گیرد و به همین دلیل زیاد بودن قیمت هتل را به واسطه پروازی ارزان جبران می کند. اگر جزو افرادی هستید که نوع ایرلاین و کلاس پروازی برایتان اهمیت ندارد، این تور را انتخاب کنید چون پروزای ارزان را در کنار اقامتی لوکس برایتان رقم میزند. کل مدت پرواز به 2 ساعت هم نمیرسد ولی یک اقامت خوب ضرورت بیشتری دارد چون شما قرار است 4 روز را در آن هتل بمانید.

 

 

معرفی تور کیش هتل ویدا از تهران

 

هتل پنج ستاره ویدا در بلوار موج، میدان سنایی قرار گرفته و از بهترین هتل های جزیره به حساب می آید. این هتل تازه تاسیس از سال 1396 آغاز به کار کرده است و با ساختمای شیک و مجلل به بنایی شاخص در جزیره تبدیل شده است. هتل ویدا دسترسی آسانی به ساحل و مراکز خرید کیش دارد. اتاق های دو تخته و سه تخته و سوئیت های یک خوابه هتل ویدا از جمله واحد های اقامتی شیک و مجلل هتل محسوب می شوند که با طراحی زیبا و ابعاد خوب محیطی دلباز و دلنشین را شکل داده اند.

واحدهای اقامتی هتل با چیدمانی متفات از تخت های توئین و دبل و مبلمان راحتی ، آیینه های قدی دیوارکوب و تلویزیون های نصب شده روی دیوار به خوبی از فضا استفاده کرده و فضایی وسیع را در اختیار میهمانان قرار داده اند. آباژورها کمک زیادی به نورپردازی اتاق ها و آرامش میهمانان کرده اند.

 

 

امکانات اتاق های هتل ویدا در کیش

 

هتل ویدا روزها به رنگ سفید و آبی در می آید و دریای بیکران را یادآوری می کند. شب ها نیز با نورپردازی زیبا شب های تاریک و افق بی نهایت را نمایش می گذارد. طراحی اتاق ها متفاوت است و بخش های مختلف همچون رستوران، سالن همایش ها، لابی و ورودی هر یک از بهترین طرح ها و به روز ترین استاندارها بهره برده اند.

از امکانات اتاق ها می توان به شبکه پخش فیلم، IPTV، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، اینترنت، تلویزیون، رخت آویز، دمپایی، سیستم گرمایش و سرمایش و... اشاره کرد. سیستم تهویه مطبوع، سیستم اعلام حریق، سیستم اطفاء حریقو صندوق امانات امنیت خاطر میهمانان را تامین کرده است. در اتاق ها یخچال نیز وجود دارد و آب رایگان با امکان شارژ مکرر موجود است.

در واحدهای اقامتی هتل پنج ستاره ویدا تنها سرویس بهداشتی فرنگی موجود است. افرادی که عادت به استفاده از این سرویس ها را ندارند می توانند به سرویس های موجود در لابی و طبقات مراجعه نمایند.

خوشبختانه در اسوئیت ها و اتاق های هتل پنج ستاره ویدا چای ساز نیز وجود دارد و برای نوشیدن چای یا قهوه های حاضری نیازی نیست میهمانان به کافی شاپ مراجعه کنند.

 

 

امکانات و خدمات هتل ویدا کیش

 

از جذاب ترین امکانات هتل ویدای کیش باید به زمین ورزشی ، سالن ورزشی و امکاناتی همچون ماساژ و جکوزی اشاره کرد. تفریحات ورزشی هتل ویدا برای میهمانان بسیار جالب توجه است و کمتر کسی است که حداقل یک بار در مدت اقامتش از این بخش ها استفاده نکند. استخر هتل ویدا در فضایی بسیار شیک به صورت رایگان در خدمت میهمانان است و در مدت اقامتشان به دفعات می توانند از آن استفاده کنند. عمق استخر یکسان است و تفریحات متنوعی در آن فراهم است.

فضای سبز هتل محیطی دنج و باصفاست که میهمانان می توانند در طول روز از فضای دلنشینش استفاده کنند.

خدمات نگهداری کودک، خدمات CIP، خدمات خانه داری، خدمات تهیه بلیت، خدمات تور، خدمات بیدار باش در کنار امکاناتی همچون آرایشگاه، مهد کودک، نمازخانه، لاندری، اتاق سیگار، آژانس مسافرتی و غیره باعث امتیاز آن بر هتل های دیگر شده است. کرایه اتوموبیل بدون راننده ،تاکسی سرویس، آتلیه عکاسی، اتاق تلفن و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در لابی تنها گوشه ای از امکانات این هتل محسوب می شود.  

 

 

نظرات میهمانات درباره تور کیش هتل ویدا

 

مهمترین فاکتور در امتیاز دهی مسافران به یک تور محل اقامت است. به خصوص که آن هتل غذا و تفریحات متنوعی نیز ارائه کند. بنابراین 80 درصد تور به هتل تبدیل می شود. بیشتر افرادی که این تور را انتخاب کرده اند به صورت خانوادگی به تور کیش رفته اند و به ندرت با دوستان این سفر را رفته اند. عموما افرادی که برای سفر کاری به صورت انفرادی به کیش می روند این تور را انتخاب نمی کنند.

موقعیت مکانی هتل 80 درصد مسافران را راضی کرده و امکانات هتل از این هم بیشتر راضی کننده بوده است. کیفیت اتاق ها امتیاز 78 درصد را به دست آورده است.

تمیزی و نظافت هتل ویدا نزد بعضی از میهمانان ستودنی بوده ولی گهگاه شکایت هایی نیز از عدم نظافت استخر و سرویس ها به دستمان رسیده است. این موضوع نشان دهنده تغییر روند کاری پرسنل خدمات هتل است.

استخر هتل عمق یکسانی دارد و احتمالا افرادی که سن پایین داشته باشند یا شنا بلد نباشند نتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این موضوع نیز بعضی از گردشگران را آزرده خاطر کرده است.

پیشنهاد می شود به هیچ وجه تور کیش از تهران هتل ویدا را از دست ندهید و مطمئن باشید این تور از هر نظر رضایت شما را جلب می کند. در ضمن این سفر علاوه بر گشت های رایگان  برای تفریحات آبی و تفریحات شبانه کیش نیز وقت بگذارید. در ضمن از جاذبه های تاریخی کیش مثل شهر زیرزمینی کاریز، پایاب و غیره نیز دیدن کنید. برای ساحل گردی می توانید به اسکله تفریحی کیش بروید و از شاتل سواری، غواصی، اسکوتر زیر دریایی، فلای بورد، بنانا سواری و غیره دیدن کنید. تورگردان سفر خوبی را برایتان آرزو می کند.

حسینی بازدید : 22 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

تور کیش هتل شایگان از تهران

 

هتل شایگان کیش جزو هتل های پنج ستاره و ساحلی جزیره است که قیمت بسیار مناسبی دارد و در بیشتر ایام سال تخفیف هایی بسیار خوب دارد. هتل شایگان با برخورداری از انواع اتاق ها، سوئیت های معمولی و ساحلی و واحد های اقامتی مثل کابانا، دست گردشگران تور کیش را برای رزرو نوع اتاق باز گذاشته است. میهمانان می توانند بسته به تعداد نفراتشان اتاق های دو تخته، سه تخته یا چهار تخته را رزرو کنند و اقامتی راحت و بی دردسر را پشت سر بگذارند. ناگفته نماند که بسیاری از این اتاق ها چشم انداز دریا و باغ را از آن خود کرده اند.

تور کیش هتل شایگان به دلیل دسترسی سریع به مراکز خرید مهم کیش مثل بازار زیتون، بازار پانیذ، بازارهای پردیس 1 و 2، اسکله تفریحی، هایپر مارکت و مرکز تجاری کیش در میان گردشگران پر طرفدار است و بسیاری از مسافران برای رزرو این هتل سر و دست می شکنند. این میهمانان حق دارند از هتل شایگان استقبال کنند چرا که علاوه بر انواع امکانات هتل های پنج ستاره، هتل شایگان از رستوران های بی نظیری نیز برخوردار است. رستوران های متعددی به نام های رستوران فرانسوی، رستوران سنتی باغ بهشت و رستوران شمبلیر سلایق و ذائقه های مختلف را در نظر گرفته اند تا هیچ کس از این هتل ناراضی بر نگردد. غذاهای هتل از کیفیت عالی و کمیتی مثال زدنی برخوردار است و در انواع غذاهای سنتی، فست فود، محلی، غذاهای مجلسی و رستورانی سرو می شود. هتل شایگان 6 طبقه است و با مجاورت در ساحل مرجانی کیش مناظر بی نظیری را از خود کرده است. هتل شایگان در سال 1390 تندیس زرین برند برتر از دومین جشنواره برند گردشگری و سال 2011 لوح زرین و تندیس طلایی بهترین هتل در زمینه خدمات هتلداری و پذیرایی را از سازمان جهانی گردشگری در اسپانیا دریافت کرد.   

هتل شایگان کیش در مساحت 15000 متر مربع در بهترین قسمت کناره جزیره کیش افتتاح و به بهره برداری رسید. هتل دارای شش طبقه با سه آسانسور برای میهمانان و صد و سی سوئیت مجلل با جکوزی و منظره دریا است. هتل شایگان کیش جزو هتل های پنج ستاره و ساحلی جزیره است که قیمت بسیار مناسبی دارد و در بیشتر ایام سال تخفیف هایی بسیار خوب دارد. هتل شایگان با برخورداری از انواع اتاق ها، سوئیت های معمولی و ساحلی و واحد های اقامتی مثل کابانا، دست گردشگران تور کیش از تهران را برای رزرو نوع اتاق باز گذاشته است. میهمانان می توانند بسته به تعداد نفراتشان اتاق های دو تخته، سه تخته یا چهار تخته را رزرو کنند و اقامتی راحت و بی دردسر را پشت سر بگذارند. ناگفته نماند که بسیاری از این اتاق ها چشم انداز دریا و باغ را از آن خود کرده اند. 

اتاق های هتل شایگان کیش با بهترین طراحی و مشرف به جزیره زیبای کیش ، با تمام امکانات، آماده استقبال شما عزیزان است. اتاق های تریپل و دابل با پارکت های خوش رنگ فرش شده اند و چیدمان و رنگ بندی با هماهنگی زیبایی محیطی دلچسب را بوجود آروده اند. پنجره این اتاق نورگیر بزرگ است. منطقه نشیمن و دورهمی در اتاق های تریپل و دابل وجود دارد. اتاق های دیگر در این هتل نیز دلباز و زیبا هستند و خدمات اتاق به صورت 24 ساعته انجام می شود. 

 

 

موقعیت مکانی هتل شایگان 


برای کسانی که قصد خرید در بازارها و یا اقامت در نزدیکی مراکز تفریحی جزیره کیش را دارند ، هتل پنج ستاره شایگان بسیار توصیه می شود.تور کیش هتل شایگان به دلیل دسترسی سریع به مراکز خرید مهم کیش مثل بازار زیتون، بازار پانیذ، بازارهای پردیس 1 و 2، اسکله تفریحی، هایپر مارکت و مرکز تجاری کیش در میان گردشگران پر طرفدار است و بسیاری از مسافران برای رزرو این هتل سر و دست می شکنند. این میهمانان حق دارند از هتل شایگان استقبال کنند چرا که علاوه بر انواع امکانات هتل های پنج ستاره، هتل شایگان از رستوران های بی نظیری نیز برخوردار است.

هتل شایگان 6 طبقه است و با مجاورت در ساحل مرجانی کیش مناظر بی نظیری را از خود کرده است. هتل شایگان در سال 1390 تندیس زرین برند برتر از دومین جشنواره برند گردشگری و سال 2011 لوح زرین و تندیس طلایی بهترین هتل در زمینه خدمات هتلداری و پذیرایی را از سازمان جهانی گردشگری در اسپانیا دریافت کرد.  هتل اقامتی زیبا و مجلل با اتاق ها و سوئیت های مجلل با دکوراسیون بسیار زیبا و دارای امکانات کامل در کنار نوار گردشگری جزیره است. معماری فوق العاده هتل باعث می شود اتاق ها منظره ای شگفت انگیز از آبهای لاجورد خلیج فارس داشته باشند.

حسینی بازدید : 19 پنجشنبه 28 اسفند 1399 نظرات (0)

تور کیش هتل کوروش

 

تور کیش هتل کوروش اقامت در هتلی 5 ستاره کیش را برایتان رقم می زند. هتلی بسیار نو که تنها یک سال از تاسیس آن می گذرد و این موضوع باعث شده میهمانان از تمیزی و نو بودن سرویس های آن سر ذوق بیایند. هتل کوروش از سال 397 شروع به کار کرده است. این هتل با 198 واحد اقامتی مشتمل بر اتاق ها و سوئیت های لوکس و برخورداری از امکانات رفاهی عالی، آماده پذیرایی از میهمانان تور کیش است. هتل پنج ستاره کوروش کیش در میدان پردیس کیش واقع شده و دقیقا روبروی بازارهای پردیس 1 و 2 و دیگر جاذبه های این میدان قرار گرفته است. هتل کوروش با برخورداری از ۱۶ طبقه و موقعیتی خوب در جزیره، پذیرای خیل کثیری از گردشگرانِ تور کیش است. اقامت در هتل کوروش دسترسی به ساحل و بازارهای مهم جزیره کیش را آسان است. بعضی از اتاق های این هتل چشم اندازی از دریای آبی خلیج فارس را در قاب پنجره ها به نمایش می گذارند و حال و هوایی ساحلی به واحد های اقامتی می دهند.

میهمانان هتل کوروش از زمان آغاز به کار این هتل، همواره از رفتار محترمانه پرسنل کارآزموده هتل و کیفیت خدمات آنجا رضایت کامل داشته اند. از جمله خدماتی که گردشگران را راضی نگه داشته است، کیفیت خوب و تنوع صبحانه های رایگان هتل است. انواع خوراک های سرد و گرم در تنوعی مثال زدنی انتظار میهمانان هتل را می کشد تا روزی پر انرژی را برای تفریح و سرگرمی در کیش شروع کنند. هتل کوروش از ترنسفر CIP نیز برخوردار است و به محض پایین آمدن از پله های فرودگاه به استقبال میهمانان ویژه اش می رود. این استقبال با پذیرایی در سالن فرودگاه، همراه است. سیستم نظافتی و سرمایشی هتل کوروش، حمام های بزرگ و شیک و سایر امکانات آن مثال زدنی است و شگفتی میهمانان را بر می انگیزد.

 

شرایط تور کیش هتل کوروش در تورگردان

 

خدمات پکیج تور کیش از تهران با اقامت در هتل پنج ستاره کوروش ، آن هم در بهترین موقعیت مکانی جزیره همراه است. این هتل در میدان پردیس قرار گرفته و دسترسی آسانی به ساحل نیلگون خلیج فارس و مراکز خرید مهم شهر دارد. مرکز خرید پردیس 1 و پردیس 2 که همه اصناف و محصولات از شکلات و قهوه و انواع سوغات خوردنی کیش را در بر می گیرد تا پوشاک و عطر و ادکلن وجود دارد. افرادی که با این تور به کیش سفر کنند می توانند در اتاق های رو به جزیره یا رو به دریا ( جهت دریا و نه چشم انداز دریا) سکونتی چند روزه را تجربه کنند.

گشت شهری ، ترنسفر استقبال و صبحانه به صورت رایگان ارائه می شود و از خدمات هتل محسوب می شود. صبحانه های هتل به صورت سلف سرویس و بوفه است و از تنوع کافی و کیفیتی مثال زدنی برخوردار است. بلیت رفت و برگشت تور ، هوایی است و با ایرلاین کیش ایر صورت می گیرد. تور حاضر به مدت 3 شب و 4 روز است و به دلیل کم بودن زمان رفت و برگشت تمام آن زمان را می توان به تفریح و استراحت در کیش گذراند.

می توان تور هتل کوروش کیش از تهران را به صورت 4شب و 5شب و6شب و یک هفته و با ایرلاین های مختلف از جمله ماهان، ایرتور، زاگرس،کیش ایر و ...به دلخواه مسافر رزرو کرد.

معرفی تور کیش هتل کوروش از تهران

 

هتل کوروش در 16 طبقه نزدیک به 200 واحد اقامتی را جای داده است. این هتل پنج ستاره از سال 1397 آغاز به کار کرده و از پرسنلی مجرب و کارآزموده در صنعت هتلداری برخوردار است. از امکانات این هتل می توان به خدمات CIP، کرایه اتوموبیل (بدون راننده)، دستگاه واکس کفش، تاکسی سرویس، خدمات خانه داری، خدمات بیدارباش، تلویزیون در لابی، سرویس بهداشتی فرنگی در لابی، لاندری، سرویس بهداشتی ایرانی، پارکینگ، جکوزی، خدمات باربری، آژانس مسافرتی، سیستم تهویه مطبوع، شبکه پخش فیلم، تلفن در لابی، استخر و امکانات متناسب با هتل های پنج ستاره در اتاق ها می باشد.

اتاق چمدان به درد آن افرادی که می خورد که نتوانسته اند پروازشان را با ساعت چک ایت(تحویل گرفتن اتاق) و چک اوت ( تحویل دادن اتاق) هماهنگ کنند. ساعت چک این معمولا 2 ظهر و ساعت چک اوت 12 ظهر است. البته هتل در ایام غیر پیک سفر سخت گیری نسبت به ساعت ورود و خروج ندارد.

 کپسول آتش نشانی، پله اضطراری، صندوق امانات، زنگ هشدار و... برای امنیت خاطر میهمانات هتل و جلوگیری از اتفاقات پیش بینی نشده تعبیه شده اند. افرادی که برای تجارت و کارهای اداری به کیش رفته باشند می توانند روی فکس، پرینتر و امکانات اداری هتل حساب کنند. فضای سبز، فروشگاه، آتلیه و بخش های گردشگری هتل حال و هوای دیگری به هتل داده است.

 

رستوران هتل کوروش کیش

رستوران هتل ظرفیت نسبتا محدودی دارد و برای پاسخگویی به 70 نفر تجهیز شده است. این غذاخوری از منوی غذاهای ایرانی به صورت انتخابی وبوفه برخوردار است.

 

آدرس و تلفن هتل کوروش کیش

هتل کوروش در میدان پردیس کیش قرار دارد.

شماره تماس: 44467701-076   09368513555

حسینی بازدید : 22 پنجشنبه 28 اسفند 1399 نظرات (0)

تور کیش از تهران هتل ترنج

 

تور کیش از تهران هتل ترنج توری بسیار عالی و  خاطره انگیز و لاکچری برای مسافرانی است که از تهران به کیش عزیمت میکنند. هرچند از دیگر شهرهای ایران و کشورهای خارجی نیز این هتل یکی از بهترین انتخاب ها برای ساختن ایامی رویایی محسوب می شود. هتل ترنج جزو بهترین و منحصر به فردترین هتل های جزیره کیش و حتی فراتر از آن ایران و خاور میانه است. این هتل معماری منحصر به فرد و جالبی دارد. طی سال های اخیر هتل ترنج با وجود ساحل اختصاصی و کلوپ تفریحات آبی در مکانی خلوت تر از مرکز کیش مورد توجه طرفدار طبیعت قرار گرفته است.

برنامه ساخت این هتل از ابتدا برای سازش انسان و طبیعت پی ریزی شد و اکنون نیز بسیار موفق بوده است هتل ترنج تنها هتل سبز ایران با رعایت استانداردهای جهانی می باشد. تور کیش هتل ترنج از مهمترین و لوکس ترین تورهای جزیره کیش محسوب می شود. کف پوش های چوبی و شیشه ای به خوبی بیانگر این صلح آرام با دریا هستند همچنین اقلیم شناسی و زمین شناسی دقیقی برای مقابله با مشکلات جذر و مد در این منطقه صورت پذیرفته است که مانع تخریب هتل و عدم امنیت آن شده است.

هتل ترنج علاوه بر امکانات متعدد در حوزه گردشگری مثل دریاچه اختصاصی برای تفریحات آبی و سایر امکانات متنوع مثل زمین تنیس و والیبال ساحلی به علت قرار گرفتن در مسیر دوچرخه جزیره کیش، به کل جزیره دسترسی آسانی دارد. می توانید از پشت هتل سوار دوچرخه شوید و از کنار دریا کل جزیره را بگردید. گردشگرانی که تور کیش را تهیه کرده اند حتی اگر در هتل ترنج اقامت نکرده باشند در هنگام وعده صبحانه ترجیح می دهند در اسکله ای چوبی وعده صبحانه بوفه را به همراه بوی نم ساحل میل کنند. این هتل کاملا دورتر از اسکله بزرگ و شلوغ تفریحی است و از بازارهای شلوغ خبری نیست و می توان از آرامش و صدای امواج لذت برد.

 

معرفی هتل ترنج کیش

 

هتل ترنج 5 ستاره در جزیره کیش ایران احتمالاً یکی از نقاط فراموش نشدنی در هنگام کاوش در ایران است. این هتل در جزیره کیش هر آنچه را که از یک هتل پنج ستاره در دنیا انتظار دارید ارائه می دهد و به هتل روی آب کیش معروف است. مالک هتل ترنج کیش، شخصی به نام علی صدوق بود که و ایده اش را پس از دیدن مالدیو در ایران اجرا کرد.

این هتل جزو یکی زا گران ترین هتل های ایران محسوب می شود. اتاق های جداگانه این هتل همراه با بالکن با کف شیشه ای در آب هستند و تجربه ای شگفت انگیز را در بستر دریا خلیج فارس به شما می دهند.

جدا از این واقعیت که شما یک ترنسفر پنج ستاره در فرودگاه دریافت خواهید کرد ، همچنین اگر می خواهید از اتاق خود به تمام نقاط جالب توجه این هتل توسط ماشین دستی های گلف در مسیرهای پل چوبی هتل ترنج جابجا شوید کافیست اندکی منتظر باشید.

کیفیت و تنوع وعده های غذایی در این هتل بسیار بالاتر از استاندارد هایی است که شما در هر پنج ستاره تصور می کنید. گزینه های متنوعی از بوفه غذا با طعم ادویه ها و دستور پخت آشپزهای ایرانی در هتل ترنج یافت میشود.

شما می توانید در این هتل از چندین ویژگی لذت ببرید ویژگی هایی مانند رستوران ها و کافه ها به علاوه استخرهای سرپوشیده، ماساژ و ورزشها و تفریحات ساحلی و معماری بی نظیر هتل که شبیه به جقه ای در آب است. همچنین می توان کف اتاق ها مدت ها به تماشای دریای آبی نشست.

هتل پنج ستاره ترنج کیش بهترین مکان برای کسانی است که به دنبال آرامش و فضایی آرام می گردند. همه چیز اختصاصی است و امکانات اقامتی و تفریحی با کیفیت تمام در اختیار میهمانان قرار گرفته است. به علاوه هر زمان که اراده کنند می توانند در کمترین زمان به مراکز خرید کیش مثل بازارهای پردیس، بازارهای مرجان و زیتون دست یابند زیرا ترانسفر هتل در خدمت مهمانان است. در هتل ترنج اتاق ها و سوئیت های متعدد متناسب با نیاز و سلیقه گردشگران تعبیه شده و سفری دلخواه را برای مسافرانِ تور کیش از تهران رقم می زند.

 

هتل ترنج کیش نمادی از صلح با طبیعت

 

هتل ترنج کیش به راستی یادآوری بنایی مجلل و قصر با شکوه در صلح با طبیعت است. برای ورود به هتل باید از راهی چوبی میان آب عبور کنید که در اتاق ها درست در امتدا این راه مقابل یک دیگر قرار گرفته است. تماشای دریا زیر پایتان و محیط اطراف لذت بخش است بعلاوه اینکه کافه های روباز شما را ترغیب میکند مدام محل اتاق را ترک کنید.

برج پرندگان مهاجر نیز در نزدیکی هتل ترنج وسط دریای آرام مجاور دیدنی است و نشانه و نماد صلح با پرندگان و حیوانات است که می توان در این مکان پرواز گونه های پرنده را شاهد بود. این هتل به دور از بافت توریستی جزیره کیش قرار دارد و اطراف آن ساختمان های بلند و مجلل مانع دید نمی شوند همچنین نور شبانه آنها مانع دید ستارگان در هنگام شب نمی شود. بوی ماسه خیس و امواج دریا یکی دیگر از عناصر صلح آمیز در این هتل است که تمام مدت اقامت آن را حس خواهید کرد. صدای امواج آرام دریا نیز در تمام مدت اقامت شما همراهتان است.  بی شک اقامت در هتل ترنج پنج ستاره خاطره ای فراموش نشدنی است.

 

اتاق ها و سوئیت های هتل ترنج کیش

 

آیا شما فردی با سلیقه معمولی هستید؟ اگر اینگونه است پس هتل ترنج گزینه مناسب و ارزانی برای شما نیست. با انتخاب این هتل ، بر روی آبهای آبی خلیج فارس اقامت خواهید داشت. این هتل در شمال غربی جزیره زیبای کیش واقع شده است و دارای دو ساختمان است. یکی روی آب و دیگری در ساحل ساخته شده است. تمام اتاق ها و بالکن های موجود در این ملک لوکس دارای یک کف شیشه ای هستند تا بتوانید دنیای آبی زیر پاهای خود را ببینید. سازندگان و مهندسان این هتل تمام تلاش خود را کرده اند تا در حد امکان محیط زیست را حفظ کنند.

از امکاناتی که می توانید در این هتل پیدا کنید ، انبار چمدان ، روزنامه روزانه ، اتاق بازی ، سالن بیلیارد ، زمین ورزشی ، پارکینگ ، رستوران و سرویس تاکسی است. علاوه بر این ، دستگاه درخشش کفش و لباسشویی نیز موجود است. اگر احساس کردید یک فنجان چای ایرانی میل دارید ، می توانید مستقیماً به چایخانه سنتی بروید. از طرف دیگر این کافه انواع نوشیدنی های گرم و سرد غیر الکلی و همچنین تنقلات را برای شما فراهم می کند.

همچنین می توانید یک ماشین را استخدام کنید و در کل جزیره کاوش کنید. فضای سبز یا فضای آزاد هتل ترنج جایی است که می توانید از مناظر باشکوه لذت ببرید و قدم بزنید. این هتل B&B است و مناسب کودکان می باشد و می توانید بچه های زیر 5 سال خود را به صورت رایگان به این هتل ببرید. سالن بدنسازی ، استخر ، جکوزی و سونا انرژی از دست رفته شما را باز می گرداند. امکانات معلولین نیز فراهم شده است. پذیرش 24 ساعته تورگردان به شما در مورد سوالات بیشتر شما کمک می کند.

هتل ترنج کیش 1 طبقه است و 100 وادحد اقامتی را در خود جای داده است. در کل 300 تخت در هتل در اتاق ها و سوئیت های مختلف وجود دارد. بعضی اتاق های هتل رو به دریا است و بعضی از آن ها از چشم انداز جزیره  برخوردارند. از انواع اتاق های هتل ترنج می توان به اتاق دو تخته لوکس رو به باغ، اتاق دو تخته استاندارد رو به دریا، اتاق دو تخته لوکس رو به دریا، سوئیت 3 نفره رو به خلیج، سوئیت 2 نفره با چشم انداز غروب آفتاب و ... اشاره کرد.

 

امکانات تور کیش هتل ترنج

 

از امکانات هتل پنج ستاره ترنج کیش می توان به رستوران هایی بزرگ اشاره کرد که ارائه دهنده برترین وعده های غذایی در ایران هستند. در این دو رستوران انواع غذاهای فرنگی، ایرانی، دریایی و فست فودها ارائه می شود. از دیگر امکانات ورزشی و تفریحی هتل ترنج می توان به غواصی، سونای خشک و بخار در مجموعه آبی، تنیس بازی در زمین اختصاصی تنیس، پینگ پنگ، سالن بدنسازی، ماساژ تایلندی، بیلیارد، پینت بال و خدمات رفاهی و بانکی اشاره کرد. هتل ترنج کیش خدماتی همچون ترنسفر فرودگاهی رفت و برگشت، صبحانه کامل، ناهار در ماه مبارک رمضان و غیره را رایگان در اختیار میهمانانش قرار می دهد. از دیگر امکانات هتل ترنج می توان سالن کنفرانس؛ تاکسی سرویس؛ اینترنت اتاق ها و لابی؛ خشکشویی؛ خدمات گردشگرى؛ آرایشگاه مردانه؛ انبار چمدان؛ فروشگاه؛ دوربين مدار بسته؛ سیستم ماهواره اى و شبکه هاى خبرى در کليه اتاق ها؛ و غیره را یادآور شد.

 

رستوران ها و کافی شاپ های هتل ترنج کیش

 

اگر تور کیش هتل ترنج را رزرو کرده باشید طبیعی است که بخواهید  قبل از هر کار به سراغ قیمت غذاهای رستوران هتل ترنج بروید. این هتل دو رستوران دارد که از انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و فست فود را ارائه می کند. اگر شما اقامتتان را به صورت فولبرد رزرو کرده باشید علاوه بر صبحانه از نهار و شام نیز برخوردار خواهید بود. در غیر این صورت برای هر یک از وعده های نهار یا شام باید جداگانه هزینه کنید.

از مهمترین و لذیذترین غذاهای رستوران های هتل ترنج کیش می توان به شیشلیک و انواع غذاهای دریایی اشاره کرد. حجم غذاها بسیار زیاد است و به راحتی دو نفر با یک پرس غذا سیر می شوند. پیشنهاد می شود که هتل ترنج کیش را به صورت فولبرد رزرو کنید تا از کیفیت غذاهای این هتل مجلل مطلع شوید. اگر اتاقتان را با سرویس هافبرد خریداری کنید یکی از وعده های نهار یا شام را می توانید علاوه بر صبحانه داشته باشید. فرقی نمی کند اهل فست فود باشید یا غذاهای سنتی و کباب، رستوران های هتل ترنج کیش همه نوع غذایی سرو می کنند.

 

چرا تور کیش هتل ترنج را رزرو کنیم؟

 

ببینید که چرا بسیاری از مسافران هنگام بازدید از جزیره کیش ، هتل ترنج را به عنوان هتل انتخابی خود رزرو می کنند. با فراهم آوردن یک ترکیب ایده آل از ارزش  پول در برابر کسب راحتی و آسایش در هتل ترنج پنج ستاره محیطی مناسب برای خانواده را با مجموعه ای از امکانات که برای مسافرانی مانند شما طراحی شده است فراهم می کند. اتاق های هتل ترنج کیش بسیار زیبا و متفاوت از دیگر هتلهای ایران هستند علاوه بر اینکه تهویه مطبوع را دارند و امکان دسترسی به اینترنت به راحتی میسر است و Wi-Fi رایگان در دسترس مهمانان قرار داده شده است.

علاوه بر این هتل ترنج یک رستوران بزرگ با مواد غذایی تازه و خوشمزه به همراه کافی شاپی لذت بخش در محل هتل ارائه می دهد که به شما کمک می کند در تور کیش لذت بیشتری از گشت و گذار خود ببرید. به عنوان یک مزیت اضافی ، پارکینگ رایگان نیز در دسترس میهمانانی که با خودرو شخصی سفر کرده اند قرار دارد. اگر عاشق والیبال و فوتبال ساحلی هستید یا ترجیح می دهید نوشیدنی های خنک را در ساحلی آفتابی تجربه کنید تتبریک می گویم هتل ترنج مناسب ترین گزینه است.

 هر آنچه میخواهید از اطلاعات هتل ترنج کیش بدانید با تورگردان همراه شوید.

حسینی بازدید : 15 پنجشنبه 28 اسفند 1399 نظرات (0)

تور کیش هتل داریوش از تهران

تور کیش از تهران هتل داریوش توری وی آی پی و لاکچری را برای مسافرانی که از تهران به کیش می روند رقم می زند. هتل داریوش جزو بهترین و منحصر به فردترین هتل های این شهر به شمار می رود و برای سرمایه داران تهرانی که به فرهنگ و هنر ایران باستان اهمیت می دهند بهترین گزینه به شمار می رود. این هتل ماجراهای جالبی در خود دارد. هتل داریوش کیش مثل گروه هتل های لاله، هتل هلیا، هتل تماشا، هتل پانیذ کیش و دلفیناریوم از آثار حسین ثابت بکتاش هتل دار معروف مشهدی و سرمایه گذار حوزه گردشگری بود. وی همیشه در کارهایش به زمینه های فرهنگی و تمدنی اهمیت می دهد. طی سال های اخیر ایشان هتل داریوش را به همراه دلفیناریوم به سرمایه گذاری دیگر واگذار کرده است.

تور هتل داریوش

برنامه آقای حسین ثابت این بوده که هتل را به عنوان اولین هتل سبز ایران با انرژی خورشیدی افتتاح کند راه بیندازد. تور کیش داریوش از مهمترین و لوکس ترین تورهای جزیره محسوب می شود. تندیس ها و سازه های درون این هتل شبیه به موزه ای هنری است. در معماری این هتل تاریخ ایران باستان به خصوص سلسله هخامنشی نمایانگر است. تور هتل داریوش علاوه بر امکانات متعدد در حوزه گردشگری مثل دریاچه اختصاصی برای تفریحات آبی و سایر امکانات متنوع مثل زمین تنیس به علت قرار گرفتن در مسیر دوچرخه جزیره کیش، به کل جزیره دسترسی آسانی دارد. می توانید از پشت هتل سوار دوچرخه شوید و از کنار دریا کل جزیره را بگردید. گردشگرانی که تور کیش را تهیه کرده اند حتی اگر در هتل داریوش اقامت نکرده باشند در هنگام دوچرخه سواری، هتل داریوش کیش را نیز نگاهی خواهند انداخت. این هتل فاصله چندانی با اسکله تفریحی کیش ندارد و جزو هتل های پنج ستاره به شمار می رود. می توان گفت هیچ یک از هتل های کیش حتی هتل ترنج کیش یا هتل مارینای کیش که از هتل های پنج ستاره به شمار می روند به پای هتل داریوش نمی رسند.

 

واحدهای اقامتی تور هتل داریوش کیش

 

هتل داریوش کیش 3 طبقه است و 190 واحد اقامتی را در خود جای داده است. در کل 500 تخت در هتل در اتاق ها و سوئیت های مختلف وجود دارد. بعضی اتاق های هتل رو به باغ است و بعضی از آن ها از چشم انداز آبیِ خلیج فارس برخوردارند. از انواع اتاق های هتل داریوش می توان به اتاق های زیر اشاره کرد:

  • دو تخته لوکس رو به باغ،
  • اتاق دو تخته استاندارد رو به دریا،
  • اتاق دو تخته لوکس رو به دریا،
  • سوئیت 3 نفره رو به خلیج،
  • سوئیت 2 نفره آتوسا لوکس رو به باغ با 1 تخت دبل،
  • سوئیت 2 نفره استودیو لوکس با چشم انداز دریا با یک تخت دبل،
  • سوئیت دو نفره آتوسا لوکس رو به دریا با یک تخت دابل،
  • اتاق دو تخته استاندارد رو به باغ
  • اتاق های کابانا تریپل (سه نفره) دارد که رو به دریاست ولی چشم انداز خلیج فارس در آن چندان هم نزدیک نیست.
  • ویلاهای هتل داریوش کمی دورتر از ساختمان اصلی است ولی  حال و هوای خاص خودش را دارد. ویلاها به دلیل پلکانی بودن برای سالمندان و معلولین مناسب نیست.

اتاق های دو تخته هتل داریوش تنها دارای یک تخت دو نفره دبل است و معمولا برای ظرفیت نفر اضافه تمهیداتی اندیشیده نشده است. با این حال در صورت درخواست اتاق 2 تخته توئین 1 کاناپه تخت خواب ‌شو به اتاق اضافه می شود که البته هیچگونه هزینه ای برای آن دریافت نمی شود.

 

 

امکانات تور کیش با هتل داریوش

رستوران های هتل:

از امکانات هتل پنج ستاره داریوش کیش می توان به رستوران هایی بزرگی به نام پاسارگاد و آپادانا اشاره کرد که نام هایشان را از تمدن باستانی ایران وام گرفته اند. در این دو رستوران انواع غذاهای فرنگی، ایرانی، دریایی و فست فودها ارائه می شود.

استخر هتل:

استخر روباز هتل داریوش برای شنا کردن آقایان اختصاص یافته است. این استخر چشم اندازی از خلیج فارس را از آن خود کرده است. از آنجا که شوری آب دریای کیش امکان شنا را در آن با مشکل موجه کرده است، شنا کردن در استخر هتل داریوش جزو مهمترین لذت های سفر کیش محسوب می شود که متاسفانه خانم ها از تجربه آن محروم اند. آقایان می توانند به صورت رایگان به دفعات از این استخر استفاده کنند.

تفریحات و امکانات ورزشی هتل:

از دیگر امکانات ورزشی و تفریحی هتل داریوش می توان به غواصی، قایق سواری در دریاچه اختصاصی هتل، سونای خشک و بخار در مجموعه آبی، تنیس بازی در زمین اختصاصی تنیس، پینگ پنگ، سالن بدنسازی، ماساژ تایلندی، بیلیارد، پینت بال و خدمات رفاهی و بانکی اشاره کرد.

سایر امکانات و خدمات هتل:

ترنسفر فرودگاهی رفت و برگشت،

صبحانه کامل،

ناهار در ماه مبارک رمضان و غیره (رایگان)،

سالن کنفرانس به گنجایش 15 نفر؛

تاکسی سرویس؛

اینترنت اتاق ها و لابی؛

خشکشویی؛

خدمات گردشگرى؛

آرایشگاه مردانه؛

انبار چمدان؛

فروشگاه؛

دوربين مدار بسته؛

سیستم ماهواره اى و شبکه هاى خبرى در کليه اتاق ها

فاصله هتل داریوش تا بازار و جاذبه های کیش :

  • بازار پردیس یک 506 متر
  • بازار مریم 596 متر
  • پارک هنگام 597 متر
  • کیش مال 567 متر
  • پردیس دو 839 متر
  • کیبل اسکی 880 متر
  • بازار ونوس 1.867 متر
  • اسکله تفریحی 1.714 متر
  • مرکز تجاری 1.371 متر
  • گذر هنرمندان 1.615 متر
  • بولینگ مریم 1.761 متر
  • توتی فروتی 1.485 متر
  • مرکز خرید مروارید 2.629 متر
  • مرکز خرید مرجان 2.533 متر 
  • پلاژ بانوان 2.725 متر
  • پلاژ آقایان 2.725 متر
  • کوه نور 2.411 متر
  • دلفیناریوم 5.069 متر
  • پدیده شاندیز 13.226 متر

 

سایر اطلاعات تور کیش هتل داریوش 3 شب

هم اکنون هتل داریوش کیش متعلق به مالک هواپیمایی زاگرس است ولی بانی اصلی این هتل سرمایه گذار و هتل دار معروف مشهدی، حسین ثابت بکتاش بود. او که قرار بود هتل داریوش را به نخستین هتل سبز ایران بدل کند موفق به این کار نشد ولی در احداث هتلی مجلل به مثابه یک موزه فرهنگی به موفقیت دست یافت. انواع سازه های و تندیس های کار گذاشته شده در هتل داریوش با مضماین فرهنگ و تمدن هخامنشی دست به دست هم داده اند تا ایران باستان را دوباره زنده کنند.علاوه بر هتل داریوش، دلفیناریوم نیز به مالک هواپیمایی زاگرس واگزار شده است و میهمانان هتل داریوش معمولا با تخفیف ویژه از این تخفیف نیز برخوردار می شوند.

دلفیناریوم کیش تنها تفریحی نیست که با اقامت در هتل داریوش برای میهمانان تور کیش رقم می خورد. این هتل در طراحی اولیه و ساختمان اصلی هتل بخش هایی را مستقلا برای تفریح به خود اختصاص داده است. مهمترین بخش تفریحی هتل داریوش، دریاچه ای مصنوعی است که میهمانان را از مراجعه به مراکز تفریحات آبی کیش بی نیاز می کند. میهمانان هتل دارویش می توانند به صورت اختصاصی و لوکس تر تجربه تفریحات آبی و حتی دوچرخه سواری اختصاصی را با چرخ های مخصوص هتل تجربه کنند.

هتل پنج ستاره داریوش کیش بهترین مکان برای کسانی است که به دنبال آرامش و فضایی آرام می گردند. همه چیز اختصاصی است و امکانات اقامتی و تفریحی با کیفیت تمام در اختیار میهمانان قرار گرفته است. به علاوه هر زمان که اراده کنند می توانند در کمترین زمان به مراکز خرید کیش مثل بازارهای پردیس، بازارهای مرجان و زیتون دست یابند. در هتل داریوش اتاق ها و سوئیت های متعدد متناسب با نیاز و سلیقه گردشگران تعبیه شده و سفری دلبخواه را برای مسافرانِ تور کیش از تهران رقم می زند. 

 

هتل داریوش کیش نمادی از فرهنگ ایران باستان

 

هتل داریوش کیش به راستی یادآوری بنایی مجلل و قصر با شکوه از ایران باستان است. برای ورود به هتل باید از باغ بزرگی عبور کنید که در مقابل ساختمان هتل قرار گرفته است. آبنمایی به رنگ آبی و درخت ها یادآور قداست آب و طبیعت در ایران دارد. در محوطه ورودی هتل دز میان باغ ستون هایی با ابهت شبیه به سازه های هخامنشی به چشم می خورد و ان را به فضایی پر جلال و شکوه بدل کرده است. با ورود به لابی هتل با تندیس هایی بزرگ روبرو می شوید که از قد یک انسان معمولی بلند تر است و باز هم شباهت به سربازان و شخصیت های هخامنشی کاخ های پاسارگاد و تخت جمشید دارد. در لابی ارگ نواخته می شود و موسیقی اصیل ایرانی شما را به گذشته های بسیار دور می برد. مبلمان و صندلی های درون لابی و بعضی بخش های دیگر هتل، به صورتی شاهانه و باستانی طراحی شده اند . در کنار سایر مجسمه های شیر، آدم و تندیس های کوچک و بزرگ حس بودن در موزه ای اقامتی را در میهمانان زنده می کندو سنگ هایمرمر با کیفیت و کنده کاری های استادانه نشان از اهمیت به هنر و کاربست مصالحی گران قیمت می دهد.

بیرون محوطه دریاچه ای مصنوعی نمادپردازی ها را تکمیل می کند و علاوه بر زمینه های هنری، جنبه های تفریحی هتل را نیز پر رنگ می کند. استخر روباز، امکانات قایق سواری، غواصی، ماساژ تایلندی، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی با بهترین دستگاه ها و وسایل ورزشی، همه و همه جزو تفریحات آبی مستقر در هتل داریوش کیش به شمار می روند. بلیت دلفیناریوم با 50 درصد تخفیف ارائه می شود و امکان تهیه سایر بلیت های تفریحی نیز با تخفیف های ویژه وجود دارد.

 

رستوران ها و کافی شاپ های هتل داریوش کیش

 

اگر تور کیش هتل داریوش کیش را رزرو کرده باشید طبیعی است که بخواهید  قبل از هر کار به سراغ قیمت غذاهای رستوران هتل داریوش بروید. این هتل دو رستوران به نام های آپادانا و پاسارگاد دارد که از انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و فست فود را ارائه می کند. اگر شما اقامتتان را به صورت فولبرد رزرو کرده باشید علاوه بر صبحانه از نهار و شام نیز برخوردار خواهید بود. در غیر این صورت برای هر یک از وعده های نهار یا شام باید جداگانه هزینه کنید.

از مهمترین و لذیذترین غذاهای رستوران های هتل داریوش کیش می توان به شیشلیک و انواع غذاهای دریایی اشاره کرد. حجم غذاهای بسیار زیاد است و به راحتی می توان دو نفر آدم را با یک پرس غذا سیر کرد. پیشنهاد می شود که هتل داریوش کیش را به صورت فولبرد رزرو کنید تا از کیفیت غذاهای این هتل مجلل مطلع شوید. اگر اتاقتان را با سرویس هافبرد خریداری کنید یکی از وعده های نهار یا شام را می توانید علاوه بر صبحانه داشته باشید. فرقی نمی کند اهل فست فود باشید یا غذاهای سنتی و کباب، رستوران های هتل داریوش کیش همه نوع غذایی سرو می کنند.

 

قیمت تور کیش از تهران هتل داریوش

 

قیمت هتل داریوش کیش با تور مناسب تر است. هتل داریوش کیش قیمت نسبتا گران تری از هتل های چهار ستاره و پنج ستاره های معمولی دارد ولی در مقایسه با هتلی مثل هتل ترنج که امکانات کمتری دارد، قیمت آن مناسب تر است. قیمت تور کیش 4 و شب و 5 روز طبیعتا گران تر از تور سه روزه در می آید. قیمت هتل های کیش نوسان زیادی دارد و با توجه به امکانات هتل و تعداد ستاره هایش فرق می کند. قیمت هتل داریوش کیش با توجه به امکاناتی که ارئه می کند واقعا منصفانه است. در سایت تورگردان عموما افر کیش هتل داریوش با تخفیف باورنکردنی ارائه می شود. می توانید از تورگردان آفر هتل های کیش را به راحتی خریداری کنید. 

 

تور کیش فولبرد

نکته دیگر که عموما سوال می شود درباره تور فولبرد کیش است. باید خاطر نشان کرد که در کیش هیچ تور فولبردی وجود ندارد. تنها بعضی هتل ها به صورت هافبرد(صبحانه و نهار یا شام: دو وعده) امکان رزرو دارند. اما برای وعده شام می توان غذا را جداگانه سفارش داد. 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 304
  • بازدید سال : 1,120
  • بازدید کلی : 2,801