loading...
تورگردان
حسینی بازدید : 17 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

تور چابهار | تورهای لحظه آخری چابهار | مجری مستقیم تور چابهار

 

چابهار از مهمترین شهرهای بندری ایران است که از نظر بازرگانی و گردشگری اهمیتی جهانی پیدا کرده است. این منطقه برای کشورهایی مثل هند اهمیت سوق الجیشی داشته و بخش مهم سرریزهای آن به دریای عمان مربوط می شود. چابهار در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده و تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. در بندرگاه چابهار کشتی های بزرگ تجاری پهلو می گیرند. به دلیل جاذبه های پرشمار طبیعی که در این شهر بندری وجود دارد به آن لقب بهشت جنوب ایران را داده اند. از محاسن بندر چابهار این است که برخلاف بندر عباس٬ از منطقه پرتنش خلیج فارس به دور است و تا حدودی دور از دسترس دشمنان منطقه ‌ای و جهانی ایران است.

 چابهار موزه ای طبیعی از پدیده های ژئومورفولوژیک بی نظیر است که اهمیت حفاظت و معرفی این منطقه را دو چندان کرده است. از لحاظ آب و هوایی، شهرستان چابهار، دارای شرایط بهاری و معتدل است و به همین دلیل به آن لقب «چابهار» یا «چهاربهار» داده شده است. سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی در قالب تور چابهار به این شهر بندری سفر می کنند تا جاذبه های گردشگری آن را به چشم ببینند.

 

 

مساحت شهرستان چابهار حدود ۹۷۳۹ کیلومتر مربع است. این منطقه از سطح دریا ۷ متر فاصله دارد و داراى ۱۳۰ کیلومتر مرز خاکی و نزدیک به ۱۱۵ کیلومتر مرز آبی با دریاى عمان است. برای سفر به شهر بندری چابهار راه های ارتباطی زمینی و هوایی امکان پذیر است ولی بهترین راه، سفر هوایی است. در غیر این صورت برای تور زمینی چابهار باید در بعضی مسیرها با خودروی شخصی یا با اتوبوس عازم چابهار شد. البته راه آهن تهران به چابهار رسیده است و می توان با قطار این مسیر را به راحتی طی کرد. مسیر جاده ای تهران تا چابهار کمتر از ۲۰۰۰ کیلومتر است و از راه زمینی حدود 19 ساعت و نیم طول می کشد. این در حالی است که همین مسیر با هواپیما 2 ساعت و 18 دقیقه طول می کشد.

فاصله چابهار تا مشهد، ۱۵۷۴ کیلومتر است. خط ريلي چابهار- مشهد بعد از بهره برداری با عبور از شهرهاي ايرانشهر، خاش، زاهدان، زابل(ميلك)، نهبندان، بيرجند، قاين و گناباد از طريق ايستگاه كالشور در حوزه شهرستان تربت حيدريه به راه آهن بافق - مشهد رسیده و از چند مسير به راه آهن سراسری جمهوری اسلامی و چندين كشور همسايه ايران وصل خواهد شد. در حال حاضر علاقمندان به تور زمینی مشهد چابهار می توانند از خط ریلی مشهد-زاهدان استفاده کنند و در مدت حدود 10 ساعت و 30 دقیقه به مقصد برسند. از آنجا که استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی مسیرهای  پررفت و آمدی به شمار می رود افتتاح این خطوط ریلی می‌ تواند به خوبی شهرهای شمال تا جنوب شرقی  را به هم وصل کند.

 فاصله چابهار با سایر شهرهای مهم کشور از این قرار است؛ فاصله چابهار تا اصفهان: ۱۵۱۰ کیلومتر؛ فاصله چابهار تا شیراز: ۱۲۴۲ کیلومتر؛ فاصله چابهار تا تبریز: ۲۳۳۳ کیلومتر؛ فاصله چابهار تا گرگان: 1942 کیلومتر؛ فاصله چابهار تا ارومیه: 2475 کیلومتر؛ فاصله چابهار تا بوشهر: 1428 کیلومتر.

 

تصور اینکه به چابهار بروی و در ساحل دریای عمان اقات داشته باشی بی شک تجربه ای بی نظیر خواهد بود. برای این تجربه، گزینه های زیادی وجود ندارند ولی اگر واقعا خواهان اقامت در هتل های ساحلی چابهار هستید باید از قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. هتل 4 ستاره لیپار مهمترین و اولین هتل ساحلی چابهار است که در 3 طبقه احداث شده و با برخورداری از امکانات رفاهی شایسته از میهمانان چابهار میزبانی می کند. بیشتر اتاق های هتل لیپار چشم اندازی از ساحل دریای عمان را در قاب پنجره های جای داده اند. بعضی از این اتاق ها نیز رو به باغ هستند و مناظر سرسبز را از آن خود کرده اند. هتل لیپار علاوه بر نزدیکی به ساحل، به مراکز خرید چابهار مثل بازار فردوس، بازار ابریشم، بازار طلا، بازار صدف، صالحیار و... نیز نزدیک است. دومیت هتل ساحلی چابهار، هتل لاله است که از محیطی آرام با منظره زیبای طلوع و غروب خورشید برخوردار است. هتل لاله در 2 طبقه احداث شده و امکانات رفاهی کاملی مثل استخر، رستوران، خدمات پزشکی و سالن همایش را در خود جای داده است. این هتل نزدیک ترین مرکز اقامتی به تالاب لیپار و جاذبه های چابهار است. اطراف هتل باغی سرسبز و با صفا نیز وجود دارد. هتل لاله همچنین برنامه تور گشت در منطقه آزاد چابهار را نیز برای میهمانانش ارائه می کند.   

هتل فردوس از دیگر مراکز اقامتی چابهار به شمار می رود که با امکانات 4 ستاره در نزدیکی ساحل دریای عمان احداث شده است. تل فردوس 2 طبقه است و در نزدیکی مراکز خرید و جاذبه های چابهار قرار گرفته است. این هتل یک چای باغ بی نظیر با حال و هوایی خاص دارد ولی علاوه بر آن از اتاق ماساژ، مدرسه غواصی، اتاق بازی کودکان و فروشگاه هایی متنوع برخوردار است. هتل گدروشیا، هتل ونوس وهتل سپیده نیز از دیگر هتل های خوب چابهار محسوب می شوند.  

از مهمترین جاذبه های تور چابهار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تالاب صورتی  لیپار - تالاب لیپار از مناطق زیبا و طبیعی منطقه چابهار به رنگ صورتی است که با چشم ‌اندازی بی نظیر توجه همه گردشگران را جلب می کند. این آبگیر نزدیک به روستای رمین در مسیر جاده ساحلی چابهار-گواتر قرار گرفته و جاذبه ای منحصر به فرد به شمار می رود. پرندگان خاصی همچون تیهو، چنگر، کشیم، فلامینگو، حواصیل، طاووسکن، باقرقره و عقاب دشتی در این منطقه زیست می کنند و طبیعت گردان را برای تورهای پرنده نگری به آنجا می کشانند.

گل فشان - از دیدنی‌ های عجیب و ویژه چابهار که از نظر ژئوتوریسمی اهمیت دارد، گل‌ افشان های منطقه است. مهم ‌ترین نمونه این پدیده در نزدیکی کنارک به نام بندر تنگ جلوه گری می کند. گل فشان در فاصله های زمانی منظم  نزدیک به 1 دقیقه، با صدای خاصی شبیه به ترکیدن حباب، از چاله ای در بالای تپه به بیرون می ریزد و به اطراف پراکنده می ‌شود.

انجیر معابد - درخت مکرزن یا انجیر معابد از درخت های هندی است که به تعداد زیاد در چابهار و نیک شهر یافت می شود. این درخت برگ‌ های پهنی دارد و ریشه آن لابلای شن ها گسترش می یابد.

غارهای بان مسیتی - در شمال غربی روستایی دیگر به نام تیس در دامنه کوه شهبازبند غارهایی طبیعی به چشم می خورد که با دست، کنده شده و مقابری از جنس ملات و گچ نیز در آن ها قرار دارد.

موزه محلی - ساختمان فرمانداری چابهار از آثار دوره قاجار است و در حال حاضر به موزه محلی تبدیل شده است. این موزه بر روی سکویی به ارتفاع 5/1 متر و به وسعت تقریبی 650 متر مربع قرار گرفته است.  

مساجد جامع چابهار - مساجد جامع روستاهای دزک و تیس امروزه به جاذبه هایی تاریخی تبدیل شده اند چرا که از نظر معماری و مصالح به کار رفته در آن ها اهمیت به خصوصی دارند.

 

منطقه چابهار به دلیل همجواری با اقوام مختلف از تنوع غذایی به خصوصی برخوردار است که به عنوان خوراک های بومی و غذاهای دریایی شناخته می شود. غذاهای بومی چابهار ریشه در فرهنگ و سنت اهالی بومی منطقه دارد و بخش مهمی از فرهنگ آن را شکل داده است. مثل بیشتر مناطق جنوب کشور، اینجا نیز ماهی و خرما دو ماده غذایی اصلی است. غذاهایی مثل بتو هواری، بتو ماش، شودوده، دلگ، ناروش و ماشینگ در بین بومیان طرفداران زیادی دارد. به علاوه خوراک خرما، حلوای کنک، ترشی انبه ، شیلانچ و تباهگ نیز از خوراکی های محبوب مردم چابهار است. بخش مهمی از غذاهای چابهار پر ادویه و مثل غذاهای هندی تند و تیز است. این ادویه ها، بهترین و معطر ترین ادویه های غذایی محسوب می شوند. بیشتر گردشگران با این غذاها آشنایی ندارند ولی غذاهای دریایی معمولا با استقبال زیادی مواجه می شود.  

رستوران هتل لیپار واقع در هتل ۵ ستاره لیپار چابهار، معمولا غذاهای دریایی و غذاهای خاص جزیره را به کمک سرآشپزهای حرفه ای به کسانی که تور چابهار هتل لیپار را انتخاب کرده اند، ارائه می کند. علاوه بر آن، رستوران ها و کافی شاپ های متعدد دیگری نیز وجود دارند که در جهت خدمت رسانی به گردشگران مشغول اند. رستوران بام چابهار در نزدیکی مجتمع تجاری صدف؛ رستوران براسان در پلاژ ساحلی تیس از بهترین رستوران های چابهار با منویی متنوع و دلچسب از غذاهای دریایی، غذاهای  سنتی و بسیاری از غذاهای بومی چابهار؛ رستوران و قهوه خانه ساحلی مکران در ساحل دریای عمان؛ رستوران بلوچ چابهار در بلوار امام با منویی از غذاهای بومی و محلی؛ رستوران تهرانی واقع در بلوار امام با ارائه غذاهای سنتی و معمولی سرتاسر کشور با سرآشپزهایی از شهر تهران؛ فست فود کلاسیک واقع در رستوران دریا در کنار هتل لیپار چابهار که بهترین سرآشپزهای منطقه در آن مشغول به کار شده اند تا ترکیبی از غذاهای بومی و ملل را ارائه کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 339
  • بازدید سال : 1,155
  • بازدید کلی : 2,836