loading...
تورگردان
حسینی بازدید : 25 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

تور اصفهان | تورهای زمینی و هوایی لحظه آخری اصفهان | مجری مسستقیم تور

 

اصفهان شهری تاریخی معروف به نصف جهان است. علت این نامگذاری، جاذبه های فراوان این استان تاریخی است. جاهای دیدنی اصفهان چندان زیاد است که با بازدید از آن ها گویی کل جهان را گشته اید. حدود چهار سده گذشته صفویان در آنجا حکومت خود را به عنوان نخستین حکومت شیعی بنیانگذاری کردند. ورود این خاندان حکومتگر به اصفهان آغاز اوج گیریّ احداث انواع کاخ ها و باغ های مسکونی شد. البته از قرن ها پیش تر نیز اصفهان به دلیل اهمیت سوق الجیشی به خصوص در دوره سلجوقی آثاری به یادگار داشته است. در هر حال این استان به خصوص مرکز آن، خود شهر اصفهان، در کل ایران درخشیدن گرفت و بناها و سازه هایی هنرمندانه و با شکوه از قبیل پل، مسجد، کاخ، کوشک باغ و غیره در آن احداث شد. امروزه هر ایرانی آرزو دارد یا بهتر بگوییم وظیفه دارد حداقل یک بار در عمرش به اصفهان سفر کند. اصفهان علاوه بر جاهای دیدنی، سوغات هنری فراوانی را در خود جای داده و به مهد هنر و هندمندان صنایع دستی تبدیل شده است. آثار هنری همچون قلمزنی، مینا کاری، سفره های قلمکار، آیینه کاری و انواع شاخه های هنر سنتی و مصنوعات دستی در این شهر تعیبه می شود و به سرتاسر کشور و حتی جهان صادر می گردد. اصفهان از آن شهرهایی است که بیش از سایر استان ها و شهرهای ایران توریست خارجی با هدف گردشگری می پذیرد. شاید اگر مشهد را با میزان پذیرش گردشگر مذهبی استثنا کنیم، اصفهان از کشورهای متفاوتی از جهان از شرق تا غرب جهان طرفدار دارد و همیشه در بخش های مهم گردشگری مثل میدان نقش جهان و پل الله وردی خان (سی وسه پل) توریست های خارجی به چشم می خورند. مردم اصفهان با لهجه شیرین و حساسیتشان نسبت به هنر و حوزه گردشگری در رونق گرفتن صنعت گردشگری در این شهر تاثیر داشته اند. 

 

 

مسیرهای ارتباطی اصفهان

اصفهان شهری باستانی در مرکز ایران است که از راه های مختلف هوایی و زمینی مسافران را به سمت خود می خواند. تور هوایی اصفهان رونق زیادی دارد چون شهرهای اطراف استان اصفهان به خصوص برای آن هایی که از شرق کشور به اصفهان می ایند کمی خشک و کویری است. مثلا آن هایی که از مشهد می آیند باید کویر مصر و طبس و مناطقی مثل نایین را پشت سر بگذراند که البته مناطقی پر گردشگر و دیدنی به شمار می روند. افرادی که تور زمینی اصفهان را انتخاب می کنند معمولا از این مسیرها عبور می کنند. اما افرادی که از سمت چهارمحال و بختیاری به اصفهان بیایند قطعا آب و هوایی سرد و اقلیمی متفاوت را پشت سر خواهند گذاشت.  اصفهان، سومین شهر پهناور و پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. بناهای تاریخی متعدد در اصفهان باعث شده از شهرهای مختلف ایران مثل تهران، مشهد، کرمان، یزد و حتی از اروپا و آمریکا به آن سفر کنند.  اصفهان پایتخت صنعتی ایران بعد از تهران به شمار می رود. اصفهان در آذر ۱۳۹۴ (دسامبر ۲۰۱۵) به همراه رشت به عنوان نخستین شهرهای ایران، به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوست.

به علت مرکزیت اصفهان سفر به آن از راه های هوایی و زمینی ممکن است. برای  رزور تور زمینی ارزان به اصفهان بهترین راه انتخاب قطار انتخابی مناسب و بهینه محسوب می ‌شود. ایستگاه راه آهن اصفهان در جنوب شهر اصفهان قرار گرفته و بلیط قطار اصفهان از طریق بیشتر شرکت‌ های ریلی ارائه می‌ شود.

امروزه خریدهای اینترنتی سفرها را آسان کرده است. با خرید آنلاین بلیط قطار از طریق تورگردان می ‌توانید سفری دلپذیر و راحت را پیش بگیرید.

هتل های اصفهان

 مهمترین و معروف ترین هتل اصفهان، هتل عباسی است. علت شهرت این هتل اول از همه این است که تاریخی است و از دوره صفویه به یادگار مانده است ولی هنوز به عنوان یک هتل پنج ستاره در اصفهان استفاده می شود. همین موضوع و نوع سوئیت های آن باعث شده این هتل از گران ترین هتل ایران به شمار برود. سوئیت های قاجاری و صفویِ هتل عباسی از همه گران تر و البته پرطرفدار تراست.

از مهمترین هتل های چهار ستاره اصفهان می توان هتل پیروزی در میدان امام حسین،  هتل خواجو در خیابان چهار باغ خواجو، هتل سفیر اصفهان، هتل زهره اصفهان، هتل اطلس شاهین شهر اصفهان در بلوار امام خمینی این شهر، هتل عالی قاپو اصفهان در خیابان چهار باغ عباسی و غیره را یاد آور شد. 

هتل پارسیان سوئیت، هتلی سه ستاره از جمله هتل های پارسیان در سطح کشور است که در بهترین مکان در اصفهان یعنی در حاشیه زاینده رود قرار گرفته است. از دیگر هتل های سه ستاره اصفهان می توان به هتل زهره اصفهان با تلفیقی ار معماری سنتی و مدرن، هتل آپارتمان سه ستاره هخامنشیان پارتارک اصفهان با 14 واحد اقامتی، هتل سنتی عتیق اصفهان، هتل پارت اصفهان، هتل ستاره اصفهان(صدف سابق)، هتل اسپادانا اصفهان، هتل سپاهان اصفهان، هتل آزادی اصفهان، هتل صفوی اصفهان، هتل شیخ بهایی، هتل ملل و غیره اشاره کرد. هتل زهره اصفهان با درجه 3 ستاره تاپ با بهره گیری از هنرهای اصیل و زیبای ایرانی در 10 طبقه در مساحتی به وسعت 600 متر مربع و زيربناي 4500 متر مربعی احداث شده و علاوه بر خدمات اقامتی به احیای هنر ایرانی مفتخر است. این هتل و سایر هتل های اصفهان از امکانات رفاهی متناسب با درجه و ستاره و علاوه بر آن از رستوران های با کیفیت و کافی شاپ برخوردارند.  تور ارزان اصفهان را با اقامت در بهترین هتل های اصفهان از طریق تورگردان رزرو کنید.

جاهای دیدنی اصفهان

جاذبه های اصفهان چندان زیاد است که سخن گفتن از آن ها به نوشتن کتاب هایی هزاران کلمه ای می انجامد. از مهمترین جاذبه های تاریخی استان اصفهان که شاهکار هنر معماری ایرانی-اسلامی به شمار می روند می توان پیش از هر چیز به میدان نقش جهان و آثار موجود در آن اشاره کرد. عمارت عالی قاپو که در چند طبقه با کاربری های مختلف در میانه میدان قرار گرفته و در مقابل آن از گذشته آب نما و فواره هایی در حال جوشش بوده اند. در مقابل این کاخ مسجد شیخ لطف الله با معماری بی نهاین چشم نوازش خودنمایی می کند. گنبد پیازی شکل مسجد خبر از هنر دست استادکارانی ماهر می دهد. تنها کافی است پا به درون مسجد بگذارید تا اوج آرایه های هنری هوش از سرتان ببرد. در انتهای این میدان چهار گوش، مسجد شاه یا همان مسجد امام قرار گرفته که آن هم از نظر هنر کاشیکاری و پلان مهندسی شاهکار به شمار می رود. در سوی دیگر میدان، سر درب بازار یا قیطریه اصفهان قرار گرفته و شما را به بازاری سر پوشیده و سنتی راهنمایی می کند. از دیگر بخش های مهم شهر اصفهان سی و سه پل است. باید خاطر نشان کرد این پل تنها پل تاریخی و دیدنی اصفهان نیست. کافی است از روی سی و سه پل نگاهی به دو سوی زاینده رود بیندازید تا پل های دیگری نیز که بر روی آن قرار گرفته مشاهده کنید. بعضی از این پل ها باستانی است و به پیش از اسلام بر می گردد. شب ها به خصوص در ایامی که زاینده رود پر آب تر است بسیاری از مردم اصفهان و گردشگران تجمع می کنند و به شب نشینی و تفریح مشغول می شوند.

از دیگر دیدنی های تور اصفهان می توان به منار جنبان، کاخ هشت بهشت، کاخ چهلستون و خیابان چهارباغ اشاره کرد.

 

کافه ها و رستوران های اصفهان

اگر هوس کردید غذای مخصوص اصفهان مثل بریونی را میل کنید باید رستوران های با کیفیت اصفهان را بشناسید. از بهترین رستوران های اصفهان، رستوران شهرزاد است که از محبوب ترین رستوران های این شهر به شمار می رود. این رستوران را هم ایرانی ها و هم توریست های خارجی به خوبی می شناسند. رستوران شهرزاد به پل خواجو، زاینده رود و هتل عباسی نزدیک است و طراحی بی نظیری با شیشه های رنگی و نقاشی های دیواری دارد. رستوران شهرزاد انواع غذاهای سنتی اصفهان را سرو می کند. توریست ها برای چشیدن طعم غذاهای ایرانی معمولا به این رستوران می آیند. رستوران معروف دیگر، رستوران خوان گستر اصفهان است که در سطح شهر چندین شعبه دارد. شعبه های آن در هتل جلفا، و محله سیتی سنتر محبوبیت بیشتری دارند. آنجا نیز دکوراسیونی شیک دارد و غذای مخصوصش چلو کباب کوبیده  است. این رستوران منوی گیاهخواری هم دارد و بخشی از آن به صورت بوفه و سلف سرویس چیده شده تا میهمانان بتوانند انواع سالاد را از آنجا برای خود برخوردارند. رستوران بریانی اعظم از معروف ترین غذاخوری های استان اصفهان است. آن هایی که می خواهند یک بریانی لذیذ را در اصفهان بخورند باید به اینجا بروند. بریانی یا بریونی غذایی چرب و چیل است که از گوشت قرمز و جگر چرخ کرده درست می شود و اگر به خوبی طبخ شده باشد هر کسی را عاشق خودش می کند. بریونی فروشی ها عموما مثل کله پزی ها رستوران هایی مخصوص به شمار می روند.

رستوران آرک در خیابان جلفا قرار گرفته که محله ای مسیحی نشین است. بیشتر مسافران بعد از بازدید از کلیسای وانک در این رستوران غذا می خورند. به خصوص گردشگران خارجی استقبال زیادی از آن می کنند. رستوران آرک حیاتی با صفا و محیطی دلنشین دارد. از دیگر رستوران های اصفهان می توان به رستوران جارچی باشی و کافه رستوران هرمس اشاره کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 315
  • بازدید سال : 1,131
  • بازدید کلی : 2,812